Téma: Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
 
24.2.2025 v 09:25
Ahoj všem,
Na zahraničním fóru jsem se tuhle dočetl, že někdo údajně přilévá do nádrže u ostrých 4 taktních supermoto nebo crossek olej(pro 2t) v poměru 1:200. Prý by to mohlo pomoci k větší výdrži ventilů atd.. Setkali jste se s tím někdy, případně může to skutečně něčemu pomoci nebo je to naprosto zbytečné ? Díky za názory

2 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 09:28 | Nahoru | #1
…a pise i jak se ta vyssi zivotnost projevuje?

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 09:42 | Nahoru | #2
assassin> To už si nevzpomínám, je to již nějakou dobu a nevím jestli bych to byl schopen znova dohledat. Ale ta informace mě zarazila Nikde jsem to právě neviděl. Ale tak u amíků je možné skoro vše

Naposledy editováno 24.02.2025 09:42:53

Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 09:57 | Nahoru | #3
1:200 je možná zbytečně moc oleje, ale když se potřebuje zbavit karbonových úsad, tak proč ne. Ten olej musí být JASO FD, klidně něco levného z K-martu (který už neexistuje, jak jsem právě zjistil ). Jako udržovací dávku by mohlo stačit 1:500.

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 11:20 | Nahoru | #4
karbonu sa najlepšie zbaví človek keď motor nepodtáča ale naopak dáva mu kakao...
prítomnosť oleja v palive u 4T motorov može naopak viesť k vytváraniu karbonových usadenín

ak to niečomu prospeje tak tomu že skor pojde srať lambdasonda a katalyzátor

treba najmä jazdiť, keď viem že nejazdím veľa tak tankovať benzín s nižším podielom biozložky (alebo so žiadnym Verva 100) a kto chce spraviť pre svojho liblinga niečo extra tak može pridávať VIF do benzínu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 12:38 | Nahoru | #5
ra.ptor> vsiml si, ze je rec o motorech na motokros a supermoto? Kolik takovych uz jsi videl s katalyzatorem ?

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 12:39 | Nahoru | #6
Myslím si, že těch 5ml oleje na litr benzínu vůbec nemusí do nádrže lít, protože si většina ostrých motorů daleko víc pápne rovnou z náplně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 12:48 | Nahoru | #7

assassin píše: ra.ptor> vsiml si, ze je rec o motorech na motokros a supermoto? Kolik takovych uz jsi videl s katalyzatorem ?



nie, moja chyba... písal som všeobecne
ono motor ktorý má "ostrý" motokros alebo supermoto pracuje v rovnakom režime ako iné 4T motory, akurát točí viac otáčiek... ale to aj superšportové motorky a nemám pocit žeby ludia čo brúsia slajdre na okruhoch pridávali do benzínu 4T motora olej lebo to potom viac vydrží...

ono keď akýkoľvek motor držíš dlhodobo pod krkom tak pôjde skor či neskor srať a nezmení na tom vobec nič žiadne placebo s olejom v palive

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 12:53 | Nahoru | #8
ra.ptor> uplne rovnaky rezim to asi nebude, kdyz takove motory nemaji treba prave katalyzatory a lambdy, dokonce nemaji treba ani termostaty nebo vetraky na chladicich, olej se meni po par motohodin a ventily se serizuji a nasledne meni kazdych par desitek motohodin...

jedinej smysl ktery to v tomto pripade muze mit je prodlouzeni intervalu te vymeny ventilu, protoze kazdejch 50mth menit ty ventily leze do penez, obvykle jsou titanove a ne uplne levne...

btw, moje supermoto toci cca 11tis... tak to je otazka jestli je to vic nez bezne motory?

Naposledy editováno 24.02.2025 12:54:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:01 | Nahoru | #9
Slávek-TDM> On to tazatel nesprávně pojmenoval a já jsem to po něm blbě zopakoval. Ale to, co je v pixle označené JASO FD, není ve skutečnosti olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:03 | Nahoru | #10

Krautkopf píše: Slávek-TDM> On to tazatel nesprávně pojmenoval a já jsem to po něm blbě zopakoval. Ale to, co je v pixle označené JASO FD, není ve skutečnosti olej.



a o co go a jak to ma fungovat? jako aditivum ala olovo co ma tlumit dosed ventilu do sedla? nebo aditivum pro odstraneni karbonu? ja teda obvykle v mx/sm motorech moc karbonu nevidel...

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:04 | Nahoru | #11
princíp 4T motora oproti 2T nespočíva v prítomnosti lambdasondy a katalyzátoru.
To či napr supermota nemajú en bloc termostaty som si neni uplne istý.
Olej po pár motohodinách sa mení aj na superšportoch využívaných na okruhu.

Zmysel to nemá.. sú to rozprávky starej matere. Olej v spaľovacom priestore pri 4T je nežiadúci.
Apropo, keby to malo zmysel, tak to výrobcovia dávno alebo implementujú, alebo dajú do návodu na použitie.
Asi sa zhodneme že nikto nevie viac o tom ktorom motore ako jeho výrobca.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:16 | Nahoru | #12
assassin> Namaže, beze zbytku shoří a při svojí přeměně z kapalné na plynnou fázi uvolňuje karbon. Něco ve zkratce o polybutene na wiki .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:25 | Nahoru | #13
ra.ptor> nejdriv si psal o rovnakom rezime a ted pises o principe? hodinky nebo holinky?
motarda uz mam tretiho v rade .. tak trochu tusim co v nem mam

na tom, ze o motorech nevi vic nikdo krom vyrobca se taky neshodneme - muze byt ale nemusi, kazdopadne to neznamena, ze na tom nejde nic vylepsit - motory co opousti brany vyrobce jsou plne kompromisu z mnoha duvodu. Kdyby vyrobce vedel vse nejlip, jak je pak mozne, ze temer vsechny motory na zavodech jsou upravene ?

Naposledy editováno 24.02.2025 14:09:43

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 13:28 | Nahoru | #14

assassin píše: …a pise i jak se ta vyssi zivotnost projevuje?



Vyssi zivotnost se projevuje právě vyšší životností, čemu na tom nerozumíš

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 14:16 | Nahoru | #15

assassin píše: ra.ptor> nejdriv si psal o rovnakom rezime a ted pises o principe? hodinky nebo holinky?
motarda uz mam tretiho v rade .. tak trochu tusim co v nem mam

na tom, ze o motorech nevi vic nikdo krom vyrobca se taky neshodneme - muze byt ale nemusi, kazdopadne to neznamena, ze na tom nejde nic vylepsit - motory co opousti brany vyrobce jsou plne kompromisu z mnoha duvodu. Kdyby vyrobce vedel vse nejlip, jak je pak mozne, ze temer vsechny motory na zavodech jsou upravene ?



vzdávam sa, vyhral si

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 14:27 | Nahoru | #16

Krautkopf píše: assassin> Namaže, beze zbytku shoří a při svojí přeměně z kapalné na plynnou fázi uvolňuje karbon. Něco ve zkratce o polybutene na wiki .



dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 17:54 | Nahoru | #17

Krautkopf píše: Slávek-TDM> On to tazatel nesprávně pojmenoval a já jsem to po něm blbě zopakoval. Ale to, co je v pixle označené JASO FD, není ve skutečnosti olej.


Přijde na věc.
Např. Motul 510 je v podstatě 70% olej a zbytek je směs uhlovodíků (white spirit nebo po staru lakový benzín), Castrol power1 2t je podobnýho složení ale cca 50/50 a při tom je to obojí JASO FD. Takovej mogul TSF měl přes 50% oleje, 25% bylo něco klasifikovaný jako petrolej a asi 25% PIB (ale ten byl JASO FC - pač tehdy snad ještě FD nebylo).

assasin píše: a o co go a jak to ma fungovat? jako aditivum ala olovo co ma tlumit dosed ventilu do sedla? nebo aditivum pro odstraneni karbonu? ja teda obvykle v mx/sm motorech moc karbonu nevidel...



Účinek je v tom že to jednak čistí (jak PIB, tak ty věci co se tam jinak vyskytujou jako je nafta, kerosin, petrolej, WS atd. jsou v podstatě rozpouštědla) a pak někteří razí teorii o tom že to namaže vrchní část. Ono když se člověk podívá na složení aditiv jako je VIF tak tam najde podobný dobroty. Podobný efekty má použití "lepších" paliv jako je "želvípavr" atd. Ostatně taky obsahují PIB (teda spíš PIBA - polyisobutylenamin a PEA - polyetheramin, lepší "mazání" se uskutečňuje pomocí kombinace s MoDTC což je derivát MoS2 a GMO - glycerolmonooleát). BTW - PEA je hlavní složka u prostředků pro čištění vstřikovačů u přímovstřiků jako je LM DFI Cleaner.
Krom toho i některý 2T oleje obsahovaly ZDDP což je přímo protioděrový aditivum (dneska už asi v evropě nepřípustný to posílat do vzduchu).

Naposledy editováno 24.02.2025 17:56:45

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 21:08 | Nahoru | #18
Když se na věc podíváme z jiného soudku, tak třeba u auta spotřeba 0,5 litru oleje na 1000km je vlastně podle výrobce náramně v pohodě No takže zhruba 0,5litru oleje na 60 litrů benzínu?? Jejda, toto maže ( jasně, je to jiný případ, olej tam jde nejčastěji přes písty a ne v benzínu., ale katalyzator, DPF a další fičury si s tím taky musejí poradit...) Ikdyž by raději zpracovavali něco jiného než olej
Pozn: ano vím, že ty normy spotřeby oleje výrobci takto nastavují, aby se vyhnuli nekonečným reklamacím kvůli spotřebě oleje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

24.2.2025 v 21:21 | Nahoru | #19
kasssy> cetl jsi to cele? Tady neslo o motorovy olej …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 05:58 | Nahoru | #20
assassin> ano četl, šlo o 2T olej do 4taktu. použitý přímo v benzínu. Jen jsem tím chtěl naznačit, že přidání oleje v poměru 1:200, nebo 1:300 je vlastně nic oproti "běžné " spotřebě v motorech kde by téměř žádná spotřeba být neměla... Na jednu stranu troška oleje v benzínu může pomoct, ale zase je otázka co na to čerpadlo a různá gumová těsnění... Aby ten olej v konečným důsledku nezpůsobilý víc škody než užitku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 07:28 | Nahoru | #21
combust> Motul 510 2T není podle bezpečnostního listu 70% olej.

Rafinovaný ropný olej je první řádek, zde bych se přikláněl k obsahu kolem 30 %. Uhlovodíky C15-20 na druhém řádku si lze představit jako petrolej, naftu. Na třetím řádku je z našeho pohledu zanedbatelná směska jiných olejů, kontaminace z výroby. Zbývá kolem 50 % obsahu, který je netoxický, není uvedený v bezpečnostním listě. Takže polybuten a polyisobuten.

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 08:09 | Nahoru | #22
Krautkopf> to ani nerozporuju protože záleží o jakou šarži jde. Ještě ve 2019 tam ty složky tvořený olejem byly tři. 2022 má taky jiný složení. Já jen chtěl poukázat na to že ten produkt může obsahovat i olej ( nakolik je naředěnej olej pořád “olej” je filozofickej problém) a jaso fd nezaručuje že tam bude zrovna PIB.

Naposledy editováno 25.02.2025 08:09:47

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 12:42 | Nahoru | #23
kasssy> Tohle mě právě zajímalo Jestli to reálně může mít nějaký pozitivní vliv na chod či životnost motoru a jestli se s tím někdo někdy na závodech atd. nesetkal.

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 13:13 | Nahoru | #24
Tak jsme došli k tomu, že si tím amici aditivuji benzin - jen my mužem koupit benzin uz aditivovanej. Ja jezdim v motardu vervu a jestli to ma nejakej vliv na životnost nedokážu posoudit - nevim jak

Naposledy editováno 25.02.2025 13:14:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 14:32 | Nahoru | #25
assassin> úplně jednoduše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 15:00 | Nahoru | #26
combust> na takto jednoduchy experiment nejsem zarizen

kzadopadne vysledky docela zajimavy. Asi u toho premioveho paliva u tohoto typu motoru zustanu...
u nas ale bude rozdil mensi, jestli vubec, americky podminky jsou prilis rozdilny od nasich.

Naposledy editováno 25.02.2025 15:04:22

(reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

25.2.2025 v 16:19 | Nahoru | #27
assassin> AC2T od kterých čerpal některý ty výsledky jsou z Österreichu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist