Na zahraničním fóru jsem se tuhle dočetl, že někdo údajně přilévá do nádrže u ostrých 4 taktních supermoto nebo crossek olej(pro 2t) v poměru 1:200. Prý by to mohlo pomoci k větší výdrži ventilů atd.. Setkali jste se s tím někdy, případně může to skutečně něčemu pomoci nebo je to naprosto zbytečné ? Díky za názory

2 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů


Naposledy editováno 24.02.2025 09:42:53

1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
prítomnosť oleja v palive u 4T motorov može naopak viesť k vytváraniu karbonových usadenín
ak to niečomu prospeje tak tomu že skor pojde srať lambdasonda a katalyzátor
treba najmä jazdiť, keď viem že nejazdím veľa tak tankovať benzín s nižším podielom biozložky (alebo so žiadnym Verva 100) a kto chce spraviť pre svojho liblinga niečo extra tak može pridávať VIF do benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
assassin píše: ra.ptor> vsiml si, ze je rec o motorech na motokros a supermoto? Kolik takovych uz jsi videl s katalyzatorem ?
nie, moja chyba... písal som všeobecne
ono motor ktorý má "ostrý" motokros alebo supermoto pracuje v rovnakom režime ako iné 4T motory, akurát točí viac otáčiek... ale to aj superšportové motorky a nemám pocit žeby ludia čo brúsia slajdre na okruhoch pridávali do benzínu 4T motora olej lebo to potom viac vydrží...
ono keď akýkoľvek motor držíš dlhodobo pod krkom tak pôjde skor či neskor srať a nezmení na tom vobec nič žiadne placebo s olejom v palive
jedinej smysl ktery to v tomto pripade muze mit je prodlouzeni intervalu te vymeny ventilu, protoze kazdejch 50mth menit ty ventily leze do penez, obvykle jsou titanove a ne uplne levne...
btw, moje supermoto toci cca 11tis... tak to je otazka jestli je to vic nez bezne motory?
Naposledy editováno 24.02.2025 12:54:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
Krautkopf píše: Slávek-TDM> On to tazatel nesprávně pojmenoval a já jsem to po něm blbě zopakoval. Ale to, co je v pixle označené JASO FD, není ve skutečnosti olej.
a o co go a jak to ma fungovat? jako aditivum ala olovo co ma tlumit dosed ventilu do sedla? nebo aditivum pro odstraneni karbonu? ja teda obvykle v mx/sm motorech moc karbonu nevidel...
1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

To či napr supermota nemajú en bloc termostaty som si neni uplne istý.
Olej po pár motohodinách sa mení aj na superšportoch využívaných na okruhu.
Zmysel to nemá.. sú to rozprávky starej matere. Olej v spaľovacom priestore pri 4T je nežiadúci.
Apropo, keby to malo zmysel, tak to výrobcovia dávno alebo implementujú, alebo dajú do návodu na použitie.
Asi sa zhodneme že nikto nevie viac o tom ktorom motore ako jeho výrobca.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
motarda uz mam tretiho v rade .. tak trochu tusim co v nem mam

na tom, ze o motorech nevi vic nikdo krom vyrobca se taky neshodneme - muze byt ale nemusi, kazdopadne to neznamena, ze na tom nejde nic vylepsit - motory co opousti brany vyrobce jsou plne kompromisu z mnoha duvodu. Kdyby vyrobce vedel vse nejlip, jak je pak mozne, ze temer vsechny motory na zavodech jsou upravene ?
Naposledy editováno 24.02.2025 14:09:43
assassin píše: ra.ptor> nejdriv si psal o rovnakom rezime a ted pises o principe? hodinky nebo holinky?
motarda uz mam tretiho v rade .. tak trochu tusim co v nem mam
na tom, ze o motorech nevi vic nikdo krom vyrobca se taky neshodneme - muze byt ale nemusi, kazdopadne to neznamena, ze na tom nejde nic vylepsit - motory co opousti brany vyrobce jsou plne kompromisu z mnoha duvodu. Kdyby vyrobce vedel vse nejlip, jak je pak mozne, ze temer vsechny motory na zavodech jsou upravene ?
vzdávam sa, vyhral si

Krautkopf píše: assassin> Namaže, beze zbytku shoří a při svojí přeměně z kapalné na plynnou fázi uvolňuje karbon. Něco ve zkratce o polybutene na wiki .
dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
Krautkopf píše: Slávek-TDM> On to tazatel nesprávně pojmenoval a já jsem to po něm blbě zopakoval. Ale to, co je v pixle označené JASO FD, není ve skutečnosti olej.
Přijde na věc.
Např. Motul 510 je v podstatě 70% olej a zbytek je směs uhlovodíků (white spirit nebo po staru lakový benzín), Castrol power1 2t je podobnýho složení ale cca 50/50 a při tom je to obojí JASO FD. Takovej mogul TSF měl přes 50% oleje, 25% bylo něco klasifikovaný jako petrolej a asi 25% PIB (ale ten byl JASO FC - pač tehdy snad ještě FD nebylo).
assasin píše: a o co go a jak to ma fungovat? jako aditivum ala olovo co ma tlumit dosed ventilu do sedla? nebo aditivum pro odstraneni karbonu? ja teda obvykle v mx/sm motorech moc karbonu nevidel...
Účinek je v tom že to jednak čistí (jak PIB, tak ty věci co se tam jinak vyskytujou jako je nafta, kerosin, petrolej, WS atd. jsou v podstatě rozpouštědla) a pak někteří razí teorii o tom že to namaže vrchní část. Ono když se člověk podívá na složení aditiv jako je VIF tak tam najde podobný dobroty. Podobný efekty má použití "lepších" paliv jako je "želvípavr" atd. Ostatně taky obsahují PIB (teda spíš PIBA - polyisobutylenamin a PEA - polyetheramin, lepší "mazání" se uskutečňuje pomocí kombinace s MoDTC což je derivát MoS2 a GMO - glycerolmonooleát). BTW - PEA je hlavní složka u prostředků pro čištění vstřikovačů u přímovstřiků jako je LM DFI Cleaner.
Krom toho i některý 2T oleje obsahovaly ZDDP což je přímo protioděrový aditivum (dneska už asi v evropě nepřípustný to posílat do vzduchu).
Naposledy editováno 24.02.2025 17:56:45
1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
Pozn: ano vím, že ty normy spotřeby oleje výrobci takto nastavují, aby se vyhnuli nekonečným reklamacím kvůli spotřebě oleje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

Rafinovaný ropný olej je první řádek, zde bych se přikláněl k obsahu kolem 30 %. Uhlovodíky C15-20 na druhém řádku si lze představit jako petrolej, naftu. Na třetím řádku je z našeho pohledu zanedbatelná směska jiných olejů, kontaminace z výroby. Zbývá kolem 50 % obsahu, který je netoxický, není uvedený v bezpečnostním listě. Takže polybuten a polyisobuten.
Naposledy editováno 25.02.2025 08:09:47
1 reakcí na tento příspěvek Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

Naposledy editováno 25.02.2025 13:14:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Míchání oleje do nádrže u 4t motorů

kzadopadne vysledky docela zajimavy. Asi u toho premioveho paliva u tohoto typu motoru zustanu...
u nas ale bude rozdil mensi, jestli vubec, americky podminky jsou prilis rozdilny od nasich.
Naposledy editováno 25.02.2025 15:04:22