Téma: Rybačij-Kolskij-Karelie na měsíc o prázdninách
Srpen na cca 4 týdny nízkonákladová projížkda po severu, speciálně Rybačij a Kolský poloostrov za polárním kruhem a Karélie. Nevím jestli pojedu do ánu před, nebo po, ale to je jedno.
Jedu na Tigrovi 800 XC, protože jsem chudej a nemám jinou, vhodnější motorku tak beru alespoň špunty mitas E09, které budu přezouvat asi v Murmansku.
Bude bahnění na horších cestách, brody, kamenitý cesty, spaní v tajze a tundře ve stanu a vlastní příprava jídla. Defakto stejný styl jako v Jakutii a na Kolymě. Do restaurací nechodím a v hotelích nespím. Lovení ryb a odpočinek v přírodě jako vždy. Koupání v moři samozřejmě také. Prostě, Sever se vším všudy. Pro někoho romantika, pro někoho peklo
A asi bych to viděl následovně:
Protože začátkem srpna na severu už není sníh a je teplo, tak bych nejprve zavítal na Rybačij do tundry, dokud je to teplo
. Je to 3.200 km po asfaltové silnici do Murmansku. Počítám 4-5 dní jízdy po 600-800 km denně v závislosti na počasí a chutí k jízdě. Výměna gum za špunty, na kterých se i vrátím a eko-logická likvidace gum tranzitních. Dalo by se jet na špuntech z domu, ale je škoda hoblovat nový vzorek po asfaltu, když bude potřeba v terénu.
Až to přestane bavit na Rybačím, tak se pojede na Kolský a poté Karélií na jih.
V případě chuti návštěva Leningradu. A pak domů zbývá 1.900 km.
Celkem to dělá cca 7 tisíc km. Většina asfalt, ale ty cesty mimo to vynahradí.
Určitě bych to nedoporučoval větším strojům, než jsou 800 stovky a taky nedoporučuju hliníkový kufry, protože jsou v terénu akorát k zlosti. Rádi se ohýbají, praskají a navíc se hrozně špatně oddělávají při překonávání brodů, bahna, nebo obtížných výjezdů a podobných úseků. A ty kufry s rychlonacvakávačema rádi odpadávají během otřesů. A vůbec, kufry do terénu nepatří.
Ideální by bylo samozřejmě lehké endůro, ale jak jsem řekl, nemám jinačí stroj než Mravence tak jedu na něm a proto to bude jako vždy namáhavější záležitost.
Jen bych předem upozornil, že se nejedná o rychlé ježdění typu balkánské šotoliny ve stupačkách a neustálé padání.
Jezdím pomalu, ve stupačkách jen občas, zajíždím tam, kam se běžně nejezdí a padám, jen když se zastavím a noha se mi zaboří do bahna. Nespěchám a nehraju si na dakar a spím dokavaď se nevyspím a když jsem unavenej tak zastavím a odpočívám. Kdo pořád někam spěchá a musí vstávat ráno v 6 hodin, tak by asi nebyl zcela spokojen.
Rusky se domluvím plynně, medvědů se nebojím, vlci se v létě lidí bojí a větší servisy jsou po cestě v Pskově, Leningradě a Murmansku. Kdyby chtěl někdo kupovat gumy v Murmansku, nebo Leningradě, tak je dobrý aby se objednali předem, pro jistotu.
A co ssebou ? Stan s moskytyérou, spacák do nuly, nafukovací karymatku, pořádný nepromoky i na ruce a boty, aspoň dvoje nepromokavý ponožky - v brodu se nohy prostě namočí a teplý oblečení, protože rána budou chladná. Taky doporučuju motokrosový boty, plastový chrániče holení a kolen a nějakou chráničovou bundu, když bude teplo a v motobundě se nedá jet, protož se člověk zpotí k smrti.
A ideální je všechno mít ve dvou taškách nebo pytlím s gumovejma popruhama, které se tychle rozepínají a přitom drží, protože pak člověk není znechucen když musí motorku odlehčit a věci kousek přenášet na zádech.
Dá se to jet i ve dvou na jednom stroji, ale pak je třeba spolujezdkyni upozornit předem, že bude občas celkem chodit pěšky, protože je plno míst, která se ve dvou prostě nedají. Zase takový pomocník a nosič pytlů s bagáži v jedné osobě není k zahození.
Očkování netřeba, ještě si beru malej filtr na vodu, benzínovej vařič a foťák s malou kamerou a tablet s mapama.
Naposledy editováno 05.05.2019 22:15:05
Jedu na Tigrovi 800 XC, protože jsem chudej a nemám jinou, vhodnější motorku tak beru alespoň špunty mitas E09, které budu přezouvat asi v Murmansku.
Bude bahnění na horších cestách, brody, kamenitý cesty, spaní v tajze a tundře ve stanu a vlastní příprava jídla. Defakto stejný styl jako v Jakutii a na Kolymě. Do restaurací nechodím a v hotelích nespím. Lovení ryb a odpočinek v přírodě jako vždy. Koupání v moři samozřejmě také. Prostě, Sever se vším všudy. Pro někoho romantika, pro někoho peklo

A asi bych to viděl následovně:
Protože začátkem srpna na severu už není sníh a je teplo, tak bych nejprve zavítal na Rybačij do tundry, dokud je to teplo

Až to přestane bavit na Rybačím, tak se pojede na Kolský a poté Karélií na jih.
V případě chuti návštěva Leningradu. A pak domů zbývá 1.900 km.
Celkem to dělá cca 7 tisíc km. Většina asfalt, ale ty cesty mimo to vynahradí.
Určitě bych to nedoporučoval větším strojům, než jsou 800 stovky a taky nedoporučuju hliníkový kufry, protože jsou v terénu akorát k zlosti. Rádi se ohýbají, praskají a navíc se hrozně špatně oddělávají při překonávání brodů, bahna, nebo obtížných výjezdů a podobných úseků. A ty kufry s rychlonacvakávačema rádi odpadávají během otřesů. A vůbec, kufry do terénu nepatří.
Ideální by bylo samozřejmě lehké endůro, ale jak jsem řekl, nemám jinačí stroj než Mravence tak jedu na něm a proto to bude jako vždy namáhavější záležitost.
Jen bych předem upozornil, že se nejedná o rychlé ježdění typu balkánské šotoliny ve stupačkách a neustálé padání.
Jezdím pomalu, ve stupačkách jen občas, zajíždím tam, kam se běžně nejezdí a padám, jen když se zastavím a noha se mi zaboří do bahna. Nespěchám a nehraju si na dakar a spím dokavaď se nevyspím a když jsem unavenej tak zastavím a odpočívám. Kdo pořád někam spěchá a musí vstávat ráno v 6 hodin, tak by asi nebyl zcela spokojen.
Rusky se domluvím plynně, medvědů se nebojím, vlci se v létě lidí bojí a větší servisy jsou po cestě v Pskově, Leningradě a Murmansku. Kdyby chtěl někdo kupovat gumy v Murmansku, nebo Leningradě, tak je dobrý aby se objednali předem, pro jistotu.
A co ssebou ? Stan s moskytyérou, spacák do nuly, nafukovací karymatku, pořádný nepromoky i na ruce a boty, aspoň dvoje nepromokavý ponožky - v brodu se nohy prostě namočí a teplý oblečení, protože rána budou chladná. Taky doporučuju motokrosový boty, plastový chrániče holení a kolen a nějakou chráničovou bundu, když bude teplo a v motobundě se nedá jet, protož se člověk zpotí k smrti.
A ideální je všechno mít ve dvou taškách nebo pytlím s gumovejma popruhama, které se tychle rozepínají a přitom drží, protože pak člověk není znechucen když musí motorku odlehčit a věci kousek přenášet na zádech.
Dá se to jet i ve dvou na jednom stroji, ale pak je třeba spolujezdkyni upozornit předem, že bude občas celkem chodit pěšky, protože je plno míst, která se ve dvou prostě nedají. Zase takový pomocník a nosič pytlů s bagáži v jedné osobě není k zahození.
Očkování netřeba, ještě si beru malej filtr na vodu, benzínovej vařič a foťák s malou kamerou a tablet s mapama.
Naposledy editováno 05.05.2019 22:15:05
Zdravim pane, to sekas jak Bata cvicky
jeste cekam na Australskou bush abych si mohl vybrat dovcu 2019 u cestovky
pojed se ZdendouZB advntčůr trip.... aneb budes skakat jak piskam
Prosim Te rekni mi uprimne, na cesty tveho typu a bezesporu neco najeto mimo Alpy mas
Proc schanis nekoho? uprimne me to zajima?
PS: do Karelie doporucuji si vzit ty pomalu horici vonne tycynky do stanu....
Naposledy editováno 06.05.2019 23:33:55

jeste cekam na Australskou bush abych si mohl vybrat dovcu 2019 u cestovky
pojed se ZdendouZB advntčůr trip.... aneb budes skakat jak piskam

Prosim Te rekni mi uprimne, na cesty tveho typu a bezesporu neco najeto mimo Alpy mas

Proc schanis nekoho? uprimne me to zajima?
PS: do Karelie doporucuji si vzit ty pomalu horici vonne tycynky do stanu....

Naposledy editováno 06.05.2019 23:33:55
Popisuju to jak ty cesty probíhají, protože když člověk očekává jízdu po pěkný polňačce, spaní v hotelu a jídlo v restauracích, tak se pak může divit, že v tajze mimo hajveje to vypadá trochu jinak. (už mám jisté zkušenosti 
Takovýhle cesty prostě nejsou pro běžnýho jezdce, který musí mít každý večer teplou sprchu, vychlazený pivo a postel v chatce
I když bych neřekl, že bych nějak strádal na cestách včetně teplý vody atd...
Je lepší se domluvit předem a mít jasno, než se pak dívat na kyselý xichty a poslouchat plno řečí že si to danej představoval jinak.
Ve dvou se líp tahá zapadlá motorka, člověk se tolik nebojí zajíždět mimo dobrý cesty. A kdyby se něco nedejbože stalo, tak to je taky lepší...
Kolskej už proběhlje za náma, teď jedem na pár dní k moři, ještě než přijde zima.
Naposledy editováno 16.09.2019 13:03:13

Takovýhle cesty prostě nejsou pro běžnýho jezdce, který musí mít každý večer teplou sprchu, vychlazený pivo a postel v chatce

Je lepší se domluvit předem a mít jasno, než se pak dívat na kyselý xichty a poslouchat plno řečí že si to danej představoval jinak.
Ve dvou se líp tahá zapadlá motorka, člověk se tolik nebojí zajíždět mimo dobrý cesty. A kdyby se něco nedejbože stalo, tak to je taky lepší...
Kolskej už proběhlje za náma, teď jedem na pár dní k moři, ještě než přijde zima.
Naposledy editováno 16.09.2019 13:03:13
Tak jsem konečně dodělal video a udělal jsem i mapu kudy jsem jel. Cesta je ověřená, ideální teda na něčem lehkým, ale na 690 klidně můžete sólo, na africe nebo géésu bych raději jel ve dvou, protože některý pasáže, hlavně pár brodů, by byl asi větší problém. A taky je tam trochu bahna, takže vytahovat mastodonta ve dvou je takový pohodlnější.
Tady jsou Lovozerský tundry a Chibiny. Celkově pěti až šestidenní denní projížďka s nespěcháním.
Na lehkým enduru by se dalo pěkně jezdit po vrškách, ale 701 je na to moc těžká a sám jsem se přímo nahoru neodvážil. Na lehký by se taky dalo jet napřímo z Revdy do Kirova, přes lesotundru, protože pro takovej stroj je 1000potoků až moc lehká záležitost.

Trasu po sopkách pod Revdou nemá cenu kreslit, je tam pár cest, protože to je kamenitý a lidi tam celkem jezdí. Ale opět, i 701 tam byla až moc těžká. Ale dalo se, s občasným hrabáním a páčením přes kameny.
Naposledy editováno 19.04.2025 14:45:31
Tady jsou Lovozerský tundry a Chibiny. Celkově pěti až šestidenní denní projížďka s nespěcháním.
Na lehkým enduru by se dalo pěkně jezdit po vrškách, ale 701 je na to moc těžká a sám jsem se přímo nahoru neodvážil. Na lehký by se taky dalo jet napřímo z Revdy do Kirova, přes lesotundru, protože pro takovej stroj je 1000potoků až moc lehká záležitost.

Trasu po sopkách pod Revdou nemá cenu kreslit, je tam pár cest, protože to je kamenitý a lidi tam celkem jezdí. Ale opět, i 701 tam byla až moc těžká. Ale dalo se, s občasným hrabáním a páčením přes kameny.
Naposledy editováno 19.04.2025 14:45:31
Eště to musím zkouknout a revidovat, pak to hodím na joutůbe. Ale jak se na to dívám, tak to je vod počítače takový nic moc. Jak se jede pomalu tak to není vůbec efektní jak na relý. Voproti starý kolymě je to teda mnohem techničtější a náročnější, když porovnáme stejný stroje, takže kdo si chce zakrosit a nemá moc času tak to doporučuju, protože to je kousek. A není to jen jízda nekonečnou tajgou kde není moc k vidění, pro normální touristy. Tady jsou občas i výhledy.
Naposledy editováno 17.04.2025 22:15:09
Naposledy editováno 17.04.2025 22:15:09
Tady je interaktivní mapa, je to přesný, kdyby se někdo chtěl inspirovat a projet si ověřenou trasu.
https://nakarte.me/#...gj3d7SLtSsA-E050AfKg
Končí to v Umbě, cesta nazpátek přes Karélii tam už není.
Nejlepší se mi jeví přepnout to na ESRI satelit, pro foto mapu.
Naposledy editováno 19.04.2025 14:46:42
https://nakarte.me/#...gj3d7SLtSsA-E050AfKg
Končí to v Umbě, cesta nazpátek přes Karélii tam už není.
Nejlepší se mi jeví přepnout to na ESRI satelit, pro foto mapu.
Naposledy editováno 19.04.2025 14:46:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.