Jurawood>kovou nádrž - plnou
startovat v zimě - blbost
řadit - se spojkou
zahřívání na místě - nevadí krom chromu na svodech
měnit olej - na podzim
chcípat - to je jedno
KŮŽE!!!
Pod tohle se mohu jen podepsat!
Edit: ..jo a ještě doplním o citaci z manuálu Yamahy: - na zimu benzín vypustit, nádrž demontovat, nalít dovnitř motorový olej a otáčet nádrží tak, aby olej pokryl dokonale vnitřní stěnu nádrže!
Takže vědí proč to píšou, ale kdo by se s tím dělal, takže vyhovující řešení je to od "Jurawood".
Ještě doporučuji nalít do plné nádrže alespoň 1/5 litru denaturovaného lihu.
Naposledy editováno 24.11.2008 13:56:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?
Jurawood>kovou nádrž - plnou
startovat v zimě - blbost
řadit - se spojkou
zahřívání na místě - nevadí krom chromu na svodech
měnit olej - na podzim
chcípat - to je jedno
KŮŽE!!!
to zahřívání na místě se mi moc nezdá, všude, ať už z tisku, manuálu nebo od servisáků, (tady se to probíralo taky) se dozvídám, že studený motor se má na provozní teplotu zahřívat pomalou jízdou a ne stáním na místě, jinak je to víc ke škodě,
tak teda nevím...
Edit: ..jo a ještě doplním o citaci z manuálu Yamahy: - na zimu benzín vypustit, nádrž demontovat, nalít dovnitř motorový olej a otáčet nádrží tak, aby olej pokryl dokonale vnitřní stěnu nádrže!
tisk, manuál a servisáci...
uncompromised>Jurawood>kovou nádrž - plnou
startovat v zimě - blbost
řadit - se spojkou
zahřívání na místě - nevadí krom chromu na svodech
měnit olej - na podzim
chcípat - to je jedno
KŮŽE!!!
to zahřívání na místě se mi moc nezdá, všude, ať už z tisku, manuálu nebo od servisáků, (tady se to probíralo taky) se dozvídám, že studený motor se má na provozní teplotu zahřívat pomalou jízdou a ne stáním na místě, jinak je to víc ke škodě,
tak teda nevím...
přesně tak. To stejné u auta. Sednout a jet. Motor se zahřeje mnohem rychleji. A třeba diesel se stáním na provozní teplotu nezahřeje nikdy
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
vetsina lidi tady motorku po roce meni za jinou(nebo ji rozmlati na kasi)... ale ma nejvic starosti aby mu nedegradoval plast nadrze nebo zevnitr nezrezla:)
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?
"Motor je vhodné před uložením nastartovat na provozní teplotu a vyměnit olej. Olej během provozu zvyšuje svoji kyselost, která nepůsobí dobře na díly motoru."
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
assassin>zvlastni, ja mam motorku 7 let, vubec to neresim, jak mi s prvnim senhem vypadne z ruky, tak to vetsinou zustane, tzn cca 4 litry benzinu v nadrzi /rezerva/ a porad to funguje, nadrz neprorezla, neic nevylajevam nenalejvam... jezdim...
vetsina lidi tady motorku po roce meni za jinou(nebo ji rozmlati na kasi)... ale ma nejvic starosti aby mu nedegradoval plast nadrze nebo zevnitr nezrezla:)
Drak 09>Nádrž plnou.Zimní starty jsou kravina - 80% opotřebení motoru je důsledek studených startů a teprve zbytek je opotřebení provozem a teplými starty (to tvrdí jedna motoristická publikace )
rok vydání publikace 1976
http://motoride.sk/?ID=76
PS: dávám plnou, pač musím, nějaký všeuměl to přede mnou vyklepával rozřízlým spodkem a nedávno mi vytekla plná banda, přepájeno již, náhodou neví někdo o barvě, která by byla vhodná na takto orezavělý svar + aby nijak nereagovala s benzínem???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?
1100Virago>assassin, Ice_petr: Tady to vysvětluje GSX-Roll:
"Motor je vhodné před uložením nastartovat na provozní teplotu a vyměnit olej. Olej během provozu zvyšuje svoji kyselost, která nepůsobí dobře na díly motoru."
souhlasím v případě, že máš najetý potřebný počet km pro výměnu... jinak se mi to zdá jako plýtvání... :)
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
což mi tak připomíná, že už sem dva měsíce nevyjel a jak to tak vypadá už asi nevyjedu, tak bych mohl zazimovat, když už tu dělám chytrýho
1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?
Ice_petr>1100Virago>assassin, Ice_petr: Tady to vysvětluje GSX-Roll:
"Motor je vhodné před uložením nastartovat na provozní teplotu a vyměnit olej. Olej během provozu zvyšuje svoji kyselost, která nepůsobí dobře na díly motoru."
souhlasím v případě, že máš najetý potřebný počet km pro výměnu... jinak se mi to zdá jako plýtvání... :)
Motorový olej se má měnit v intervalu předepsaném od výrobce, pokud si ten interval sami nezkrátíte.
Nicméně olej nemá být v motorce (obecně v jakémkoliv motoru) déle než jeden rok a zvlášť pak, pokud není provozována.
Samozřejmě, že oleje mají dobu použitelnosti danou z výroby - tedy od data z výroby a může tam ta doba být napsána třeba 4 roky. To ale platí v případě, že olej zůstal v neporušeném - nepoužitém stavu v původním obalu.
Pokud máte interval pro výměnu např. 6000 km a během roku najedete pouze 4 tisíce, tak to při další sezóně neznamená, že mužete najezdit ještě 2 tisíce do další výměny!
To je špatně! Vyměnit!
Navíc, pokud budete respektovat doporučení výrobce, tak se dozvíte, že pro letní období je předepsán olej 15w50 a pro zimní období olej 5w30. Takže už z tohoto přííkladu musíte vidět, že výrobci je vlastně jedno, zda výměnu oleje provedete ještě PŘED najetím jím stanovených kilometrů jako nejzazšího termínu výměny oleje.
A doufám, že zde není nějaký kaskadér, který si něco přečetl někde a dal na kecy o longlife olejích - to jsou doslova vraždy motorů - zejména aut. je to tzv. nízkonákladová technologie provozu aut, ale s jistotou, že v okamžiku, kdy skončí záruka na kastli a motor od výrobce, jsou skutečně, zejména motor, na odpis.
(jednou sem vyjel se sytičem hned po nakopnutí a ta svině mě přidala plyn na 6.000 otáček, a v tom foftu metr před obrubníkem mě nenapadlo vymáčknout spojku.. ohl sem šavle - od té doby počkám až je zavřenej sytič a pak až vyjedu)