Při surfování na netu jsem našel stránku člověka, který si provádí na svých motocyklech veškerý sevis sám a fotografie způsobu jeho práce mě přesvědčily o tom, že tomu opravdu rozumí...
Jedna část jeho webu se zabývá i úpravou výfuků - konkrétně na Monsteru 750 a 998...
Princip spočívá v tom, že nýty, které drží výfuk pohromadě se odvrtají, vnitřek se ponechá jak je, pouze vyústění výfuku, které má hrozně malý průměr, což snižuje hlučnost + výkon(což ale zaručuje homologaci), se "vyřízne"...
Veškeré fotky + postup práce je na tomto webu...
http://www.ducatisu...perbikemufflers.html pro 998 - čtyřventil
http://home.earthli...uffler_modpics2.html - dvouventil
Ve finále píše u 998, že při brždění motorem docházelo ke střílení do výfuku, a že to patrně bude zaviněné sériovou řídící jednotkou, s čímž nejde jinak, než souhlasit, protože pro čtyřventily jsou povětšinou laďáky + ecu jako jednotný balíček...
U dvouventilového Monstera nic nepíše, vypadá to bez problémů...
Pokud se ale člověk podívá na postup práce, tak je to sice jednoduché, ale výfuk se nenávratně poškodí, takže vrácení do origo stavu není možné...
Na druhou stranu je úprava založená na podobném principu jako laďěné výfuky - zvětšení průměru potrubí, při ponechání "střev"...
Homologační vložky dodávané k laďákům průměr potrubí opět sníží na původní mez, takže v podstatě návrat k sérii...
Proto se ptám - CO VY NA TO ??? Blbost, nebo to má smysl??? ;)
P.S. já to dělat nebudu, takže mě nekamenujte... :-p
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
Každý strůjcem svého štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
Platí to všeobecně. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
jináč asi chceš dosáhnout toho aby byla motorka pružnější a přidaloto nákýho oře a jasně samo sebou i sound, ale co si rači připlatit a když "nemáš" na značkový dát tám třeba jen univerzála?
mám univerzální výfuk Indy, qwert je měl i na KTM a přidalo mu to tuším 5 koní........
a za celkovou sumu 8tis. > ladáky to není zase až tak hrozný....
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
je fakt že tomu dvouhrncu co má vrtání cca 100mm přepážky očividně vadí , asi je chce i sám vyplivnout a až budu velkej koupím si karbonový Termíky
na to kuchání se vyprdni , kup raději RPčka, nebo Creptus, a pokud seš rozumnej tak Leovince ty homologovaný stojej 15litrů obě koncovky (s vyjímatelnou vložkou) , pokud koupíš garážisty tak za ně dáš 12 litrů
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
Jako úprava kterou bych celkem uznával je prostě použít z těch originálů jen plášť, zbytek uschovat pro ev. vrácení do původního stavu. Dovnitř děrovanou trubku (stočený perforovaný plech) o průměru cca 5-4 cm (nejlepší je kužel - na vstupu širší na konci tenčí)obtočit několika vrstvama jemný síťky a okolo napěchovat vatou a snýtovat - pak to bude mít zvuk jako skutečněj laďák, odvrtáním origo získáš něco jako Avii za studena (i když to Ducati vlastně je už v sérii :D )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
Jinak co se mě týče, tak já nemám rád japonské motorky, ale nemam potřebu to nikomu říkat, takže pokud by sis prolezl sekci JAPONSKÉ, tak tam nenajdeš žádný rádoby chytrý příspěvek ode mě... Respektuju totiž individuální volbu motocyklu a upřímně je mi jedno, kdo na čem jezdí a nemám ve zvyku mu to kritizovat...
Vespu nepočítám - ten jen rejpe, ale kolikrát se člověk alespoň zasměje a všechno OK... ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
Jako nezlob se na mě, ale je humor, kterému se dá zasmát, a potom ještě humor, který působí spíš trapně... Ten druhej je tvůj případ... ;)
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
Ja mam na monstri s2r otvoreny leo vince, nestriela mi to do vyfuku, nezvysil sa mi vykon, akurat sa mi trocha upravil priebeh vykonu v nizkych a strednych otackach. Takisto sa mi mierne znizila teplota (rychlejsi odvod vyfukovych plynov) Urcite by som ale nesiel cestou rezania originalnych vyfukov. Tento postup ti nijako nezvysi vykon, v buducnosti mozes mat problemi s emisiami (nemusis prejst cez stk) a originalne nove vyfuky su vacsinou drahsie ako termignoni kit.
A že jsou odladěné na motorku je stejnej názor jako ten že jsou odladěné na homologaci kvůli emisím a hluku.
1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...
PS: mám karbonové Termignoni + širší 50 mm svody, čip v řídící jednotce přesně na tento typ svodů a výfuků a jak prudce uberu tak máte slyšet jak to začne střílet těsně pod hranicí 4 000 ot/min... :thmubup: :cool: :D I v Ducati servisu mi řekli že je to normální.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vykuchání výfuků...
Jako ja bych v tom neviděl zas takovou alchymii, kdyz se podivam tim vyustenim z mych vyfuku do toho tlumice, tak tam zadna prepažka neni... a on timhle jak to nekteri nazvali "prasackym" zpusobem dosahl podle me skoro toho sameho. Protoze delka vyfuku je stejna, prumer vnitřní děrované trubky asi taky, tak si myslim ze by to mozna mohlo i fungovat. Je totiž známo, že dvouválce s dvěma výfukama snesou tohle "vybrakování" daleko líp než 4válec, kterej opravdu ztratí výkon ve středních otáčkách, nebo se v křivce objeví díry.