Téma: Svařování plastů, návod...
klasika, to znat zna kazdej bastlir:) ale ten "pretavenej" plast je krehci nez origo a rado to v tom miste praska znova... ja jeste dremlem udelam v miste svaru sirsi melkej zlabek a polozim tam pasek jemne skelne tkaniny a zakapnu ridouckym vterinakem ten se kapilarne rozleje... drzi to jak prase...
pak uz jen kit pres a klasika priprava pod lak...
pak uz jen kit pres a klasika priprava pod lak...
2 reakcí na tento příspěvek Svařování plastů, návod...
Boze to je dobytek....pak mi chodej lidi ,ze jim to varil kamarad...a nejak to nedrzi.....useknul bych mu ruce kokotovi.....akorat ten plast zkurvi,protoze ho prepali.....a ABS hmota je velmi casta....ale ted uz se zacinaji pouzivat ruzne smesky...treba honda VFR ma predek ABS+PE.....Blackbird boky myslim ABS+PBT-GF10....a takovy ruzny sracky ,na vsechno musi byt stejny slozeni prutu jako jsou poskozeny plasty,jinak to ma snizenou pevnost a ten kdo tvrdi ze to svari a bude to jako novy,ze ma vareny plasty a drzi to stejne,tak lze varenej plast uz nikdy nebude jako novej...,nicmene zadny strach...,na normalni pouzivani,tzn.jezdeni to v pohode vydrzi bez problemu.....jen je to nachylne na razovou vlnu....,tzn.prudky uder....,atd.......ABS se pouziva vetsinou na starsich motorkach.....Lahudka je AES....lemy kolem pristrojovky na novejsich R1......to co predvadi tenhle mrdal,tak z toho ja se pak v dilne muzu posrat.......
Bornys souhlas. AES už mělo CBR 600 od r.97 na předním blatníku a podsedlovku. Takovému lepiči, co psal článek by snad měli sebrat i papíry na hlavu. No, u aut je přídavek GF, čili ´´Glassfasseru´´(skelných vláken) už i přes 35%, svařit to jde, ale asi to nebude ono. Výrobce se samozřejmě chrání tím, že servis to raději vymění, no a spotřeba nárazníků ve velkoměstech je dost velká (myšleno Řím, Paříž). Bornys, jestli máš zájem, pošli mi maila, zašlu ti foto, jak opravuji rozsekané kapoty, případně lisované lamináty. Tuto tachnologii, původem z F, používám od r, 1997. Neznám nic,jako že by to znovu prasklo.
1 reakcí na tento příspěvek Svařování plastů, návod...
tomax, bornys: ze je to darebny dokaze napsat kazdej... jak teda resite vy aby se plast neprepali a bylo to ok? co jsem videl tak jsou na vareni nastavce na horkovzdusnou pistoli... treba na leistera... a ze by nejak dokazal hlidat teplotu povrchu... nevim a to sem mel profi leistera.... u te pajky jde taky poladit teplota... a jak rikam davam pres jeste sklo....
ono na domaci lepeni to drzi... a kdyz si nekteri svareci kapot reknou za svareni tolik za kolik koupim nezlomenou kapotu na ebay... tak at si tu klido pisou ze pajkou je to prasecina....
ono na domaci lepeni to drzi... a kdyz si nekteri svareci kapot reknou za svareni tolik za kolik koupim nezlomenou kapotu na ebay... tak at si tu klido pisou ze pajkou je to prasecina....
jde o to, že pájkou vyhříváš minimální okolí místa svaru, plast je vyhříván několikrát po sobě což snižuje jeho odolnost atd. Při práci horkovzduškou si určuješ nejen teplotu vzduchu pistole, ale vzdáleností od svařovaného místa i teplotu působící na svar resp. prut. Stav plastu resp. prutu sleduješ očima a zkrátka nesmí začít "puchýřovatět" to už je přepálenej. Osobně poznám správnou teplotu tak, že oba plasty "zesklovatí", další důležitá věc je plynulost vaření.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svařování plastů, návod...
Bornys> zdravim.Nevíš co má za plasty aprilia rsv 2004 vejš?
FiZzeR nahoře píše že má na aprilce nějaké PP-plasty ,ale to je asi starší model,nebo jsou stejný?
Spadla mi ze stojánku víš
Odnesla to jen přední maska a praskla pouze v místech ,kde již byla jednou vařená.Bohužel nevim čím byla vařená,jak a kým.
Jakou metodou si to mohu sám opravit?pokud si to zvládnu sám opravit!co na to vše potřebuju?dík
FiZzeR nahoře píše že má na aprilce nějaké PP-plasty ,ale to je asi starší model,nebo jsou stejný?
Spadla mi ze stojánku víš


Jakou metodou si to mohu sám opravit?pokud si to zvládnu sám opravit!co na to vše potřebuju?dík
assassin> Ja to resim svarenim.....a teplota kazdeho plastu pro svareni je jina.....Primes GF...tedy skelna vlakna svarit jde.....,ale neni to ono....nicmene to na normalni pouziti vydrzi.....stejne tak ruzne smesky......Kawasaki ZX7-9 jdou varit prutem s nazvem XENOY.....na vse se ale pruty nedelaji a je potreba mit casti plastu stejneho slozeni a z nich pruty udelat.....viz treba Boky R1 a R6.....to je nejaky PPE + PA6...,nebo tak neco....
...a pohlidat to musis citem pro material a musis zohlednit tloustku svarovanych kapot,teplotu proudu vzduchu a mnozstvi proudu.....mluvim o profi svarecce Leister....vse ostatni jsou pouze "berlicky" a nemusi byt na veskere plasty ok......a samozrejme hlavne praxi.....mel jsem stesti,ze jsem se to mohl naucit na plastovych srotech privezenych z Nemecka....a po case jsme mu je vozili zpet opravene.....za 4 roky tri reklamace...a samozrejme jsem kluky,kteri vari plasty znal,ale nikdo mi nic nerekl......musel jsem na to prijit sam.....,jen mi rekly konecny verdikt a po case jsem tomu prisel "na kloub"....a cenam za svareni se nemuzete divit....svarecka stoji cca 13000 a pruty,ktere se daji koupit rozhodne neni zadna lace take,takze ceny nejsou az tak premrstene.....,samozrejme zalezi vse na lidech....a na dohode.....
Takze kdo nechce zaplatit,tak samozrejme muze "latat" rozbite kapoty svepomoci...
....ale takhle po netu se moc radit neda......clovek musi byt u toho a videt to nazivo.....kdy je plast prehratej,kdy je prut prehratej.....spravny uhel prutu ve svaru,tlak na prut.....pokud mozno zamezeni borceni se kapoty pri zahrati....atd.atd.....je toho mraky....
...a pohlidat to musis citem pro material a musis zohlednit tloustku svarovanych kapot,teplotu proudu vzduchu a mnozstvi proudu.....mluvim o profi svarecce Leister....vse ostatni jsou pouze "berlicky" a nemusi byt na veskere plasty ok......a samozrejme hlavne praxi.....mel jsem stesti,ze jsem se to mohl naucit na plastovych srotech privezenych z Nemecka....a po case jsme mu je vozili zpet opravene.....za 4 roky tri reklamace...a samozrejme jsem kluky,kteri vari plasty znal,ale nikdo mi nic nerekl......musel jsem na to prijit sam.....,jen mi rekly konecny verdikt a po case jsem tomu prisel "na kloub"....a cenam za svareni se nemuzete divit....svarecka stoji cca 13000 a pruty,ktere se daji koupit rozhodne neni zadna lace take,takze ceny nejsou az tak premrstene.....,samozrejme zalezi vse na lidech....a na dohode.....
Takze kdo nechce zaplatit,tak samozrejme muze "latat" rozbite kapoty svepomoci...
....ale takhle po netu se moc radit neda......clovek musi byt u toho a videt to nazivo.....kdy je plast prehratej,kdy je prut prehratej.....spravny uhel prutu ve svaru,tlak na prut.....pokud mozno zamezeni borceni se kapoty pri zahrati....atd.atd.....je toho mraky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svařování plastů, návod...
alda82> Ne to nevim sundej ten plast a podivej se z rubu....je to napsano mezi takovyma sipkama...a nebo podle zapachu,kdyz ho zapalis.....tim myslim odrezek poskozeneho plastu....Nezapal to cely...

Sice chapu ty co chtej usetrit a bastli to doma, ale svarecka na plasty je svarecka na plasty a pajkou, nebo lepenim to proste neni ono. Naprosto chapu Bornyse, protoze opravovat plasty varene amatersky je trikrat tolik prace. U svareni profi svareckou je to o grifu a zkusenostech- jako u vseho.
alda82- koukam ze si z Prahy, nechci se ti nejak vnucovat, ale jestli chces, tak ti to muzu za par kacek svarit.Pride mi skoda takle novou motorku nejak bastlit.
alda82- koukam ze si z Prahy, nechci se ti nejak vnucovat, ale jestli chces, tak ti to muzu za par kacek svarit.Pride mi skoda takle novou motorku nejak bastlit.
Chlapci mám dotaz. V létě jak jsem si ustlal na trávě, tak mi praskl takový plastový pičinec v masce. V podstatě to je jedno ze sedmi míst, kterými mi drží maska na motce. Jak by bylo nejideálnější ho dostat zpět na své místo? Napadlo mě třeba dvousložkové epoxidové lepidlo od Pattexu.
Foto ulomeného úchytu:
[img] foto
Naposledy editováno 01.12.2008 09:16:49
Foto ulomeného úchytu:
[img] foto
Naposledy editováno 01.12.2008 09:16:49
-> Zdeněk: tyhle úchyty jsou pěkně na hovno
Sice to je prasárna,ale když už není zbytí, okolí vybrousim dremelem, usadim a pomocí horkovzdušky,nástavce,vhodného prutu (střiham si ze stejných materiálů)a citu - tim to jakoby zafixuji,obtáhnu..nesmí to samozřejmě ničemu vadit. Nevim,zda by to lepidlo drželo-přeci jen v masce jsou celkem vibrace.
Jinak souhlasim s Bornysem v postupu, i když já to dělám jen vyjímečně, když si někdo poručí lakování a airbrush se vším všudy, ten čas ,kterej strávim "vařením" je zanedbatelnej a i tak si to rádi zaplatí.
Nelakuji NIKDY na něco podobného,co je dělaný pájkou a viditelně přepáleno- ztráta času,škoda peněz a zmařená práce,která zamrzí.

Jinak souhlasim s Bornysem v postupu, i když já to dělám jen vyjímečně, když si někdo poručí lakování a airbrush se vším všudy, ten čas ,kterej strávim "vařením" je zanedbatelnej a i tak si to rádi zaplatí.
Nelakuji NIKDY na něco podobného,co je dělaný pájkou a viditelně přepáleno- ztráta času,škoda peněz a zmařená práce,která zamrzí.
1 reakcí na tento příspěvek Svařování plastů, návod...
Tak čiště náhodou mám přehled z jedné opravny plastů , která jela v centru města a dlouho, možná asi pravděpodobně dělají dodnes..
Nikdy žádnou profi pistol neměli.. pouze horkovzdušku a směrový kužele.. Myslím že hodně profi firem ani neví co to je.
Co vím tak drát vždy zkoušeli trháním a nesměl prasknout na plastu , nebo se vytrhnout..
Dokonce vymysleli takovej svůj patentík, kterej drží líp než původní plast.
Děláte z toho vědu, samozřejmě kdybych já dal 20 litrů za vybavení tak mám taky nos tak u nebe že bych vás rovnou posílal do pr** a nějaké pájce bych se vysmál, takže vás chápu.
Naposledy editováno 02.12.2008 09:24:43
Nikdy žádnou profi pistol neměli.. pouze horkovzdušku a směrový kužele.. Myslím že hodně profi firem ani neví co to je.
Co vím tak drát vždy zkoušeli trháním a nesměl prasknout na plastu , nebo se vytrhnout..
Dokonce vymysleli takovej svůj patentík, kterej drží líp než původní plast.
Děláte z toho vědu, samozřejmě kdybych já dal 20 litrů za vybavení tak mám taky nos tak u nebe že bych vás rovnou posílal do pr** a nějaké pájce bych se vysmál, takže vás chápu.
Naposledy editováno 02.12.2008 09:24:43
az mi tady ten patent na spojovani plastu popises,tak nemam problem tomu uverit. Neni to v zadnym pripade o nejakym nosu nahore. Je to jen o zkusenostech, co vidim kdyz ty plasty varim. Temer vzdy jsou to prasarny. Co se tyce ty profi svarecky,tak je to dobrá vec, ale pokud je clovek sikovnej a ma grif, tak to jde i s hokovzduskou, ale na vsechno nestaci. Vetsinou nema teplotni regulaci a nedostanes se s ni vsude.
Jurawood>Tak čiště náhodou mám přehled z jedné opravny plastů , která jela v centru města a dlouho, možná asi pravděpodobně dělají dodnes..
Nikdy žádnou profi pistol neměli.. pouze horkovzdušku a směrový kužele.. Myslím že hodně profi firem ani neví co to je.
Co vím tak drát vždy zkoušeli trháním a nesměl prasknout na plastu , nebo se vytrhnout..
Dokonce vymysleli takovej svůj patentík, kterej drží líp než původní plast.
Děláte z toho vědu, samozřejmě kdybych já dal 20 litrů za vybavení tak mám taky nos tak u nebe že bych vás rovnou posílal do pr** a nějaké pájce bych se vysmál, takže vás chápu.

Nicméně ten způsob jsem už viděl a celkem to drželo a já, pokud mne o to nějaký kamarád požádá, to rovněž dělám mikropájkou, ale takovou, která má plynulou regulaci. Navíc používám nastříhaný pozink plech o délce cca 10mm a výšce odpovídající tloušťce plastu. Ten plech musí mít pak tvar podobný písmenu "S" a ten tou pájkou vtláčím do plastu tak, aby tvořil sponu přes prasklinu.
Současně je třeba si vzít tabulku, kde jsou uvedeny tzv požárně technické charakteristiky materiálů, kde je uvedena i teplota tání a pájku je třeba nastavit tak, aby odpovídala této teplotě - tím nedojde k přetavení a křehnutí plastu.
A drží to jako "slovo Bboží"!

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.