tadyk a tadyk cos k tomu. Výhoda je asi jen v tom, že se to da jednoduše vymontovat a posouvat když mistři závodnící experimentují s různými průměry kotoučů.
tak třebas tu je i nějaký další ňouma jako já, který to nevěděl, v češtině jsem ničehož nenašel :\
Naposledy editováno 15.12.2008 09:03:03
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
rollig>smysl tohoto vlákna????joke????
Mno joke to neni, ale dvoukolakama a marketingem kolem dvoukolaku nejak neziju, tak kdyz jsem videl radialni brzdy tak fakt prvni co me napadlo byl nejaky zazracny typ bubnove brzdy, neb v ceskych krajich se neuvadi trmeny s radialnim uchycenim, ale radialni brzdy... A pak jsem hledal a hledal co to teda jako je a ono nikde nic - jen ze to je mega giga hyper dokonale
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy
Naposledy editováno 15.12.2008 14:20:40
Stev>Ďuričko22> ono se to fakt jenom kvůli vzhledu nedělá, i v tom odkazu od Japka je napsáno že je to pevnější a nejsou tam takový nároky na materiál čelisti aby se to nehejbalo. Samozřejmě je otázka jestli se to pozná u obyčejný seriovky, tady to bude asi jako poslední věc ...
jj,pravda to jsem taky četl
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
tzn.Výhoda radiálně uložených třmenů nižší váha celého brzdového komponentu.
moje laická teorie.klidně mi opravte.
Jak uz tu nekdo zminoval, vyhody jsou hlavne pri nutnosti laborovat s kotoucema, budou tam trochu jiny sily, ktery krouti celej trmen a tak dal... ale jinak to je proste o tom, ze to dobre vypada
2 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
no a na prodkukcnich motorkach to vpyada vic racing, kdyz se to podoba te zavodni - marketing.
myslim ze ze zpusobu uchyceni zadny extra vyhody pro normalniho smrtelnika neplynou... a v pocitu pri brzdeni delaj vetsi rozdil desky, pancerove hadice apod.. pripadne konkretni konstrukcni reseni brzdice...
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy
Ďuričko22>Myslim,že nejvíc vychytany brzdy má můj tatík ve svem milovaném voze,jemuž náleží značka Oltcit 11 R Club...(povšimněte si prosím,že tento vůz hrdě třímá ve svém názvu pověstné R)
jakoze tu mechanickou rucni brzdu na - tusim predni kotouce?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy
Japko>Ďuričko22>Myslim,že nejvíc vychytany brzdy má můj tatík ve svem milovaném voze,jemuž náleží značka Oltcit 11 R Club...(povšimněte si prosím,že tento vůz hrdě třímá ve svém názvu pověstné R)
jakoze tu mechanickou rucni brzdu na - tusim predni kotouce?
Tse,ta je to nejmenší ono to má kotouče v motoru!!!Nejvíc prča byla když jsem měnil kapalinu,ale to je na dlouho
1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy
mě na něm vždy fascinovala ta futuro palubka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy
assassin>ono pokud ten sroub co trmen drzi nebude v ose s kotoucem tak vzdy tam bude nejaky ohyb, tzn tady bych zase extremni rozdil nevidel ...
tady jsem našel ještě jedno vysvětlení, rozdíl je prý v poloze úchytů, ne jejich umístění, něco jak psal assassin ...
Hlavní výhodou radiálního uchycení brzdových třmenů je získání větší brzdící síly, přičemž celá soustava disponuje vyšší tuhostí, z čehož plyne samozřejmě efektivnější brždění a rychlejší reakce při zmáčknutí brzdové páčky. Navíc konstrukce radiální brzdy mimo to umožňuje použití menšího disku, což se musí pozitivně promítnout jak do váhy motocyklu, tak i do velikosti neodpružených hmot. Radiálním uchycením brzdových třmenů se myslí, že šrouby, které uchycují třmen, jsou v ose kotouče a ne kolmo k ní, jak je tomu u konvenčních brzd. To s sebou přináší výhodu menšího bočního výkyvu a lepší přilnutí brzdových destiček na povrch samotného disku.
Stev> Naprosto vyčerpávající
Naposledy editováno 15.12.2008 19:08:32
Stev>assassin>ono pokud ten sroub co trmen drzi nebude v ose s kotoucem tak vzdy tam bude nejaky ohyb, tzn tady bych zase extremni rozdil nevidel ...
tady jsem našel ještě jedno vysvětlení, rozdíl je prý v poloze úchytů, ne jejich umístění, něco jak psal assassin ...
Hlavní výhodou radiálního uchycení brzdových třmenů je získání větší brzdící síly, přičemž celá soustava disponuje vyšší tuhostí, z čehož plyne samozřejmě efektivnější brždění a rychlejší reakce při zmáčknutí brzdové páčky. Navíc konstrukce radiální brzdy mimo to umožňuje použití menšího disku, což se musí pozitivně promítnout jak do váhy motocyklu, tak i do velikosti neodpružených hmot. Radiálním uchycením brzdových třmenů se myslí, že šrouby, které uchycují třmen, jsou v ose kotouče a ne kolmo k ní, jak je tomu u konvenčních brzd. To s sebou přináší výhodu menšího bočního výkyvu a lepší přilnutí brzdových destiček na povrch samotného disku.
radiální uchycení: šrouby jsou kolmo na osu kola
axiální uchycení: šrouby jsou rovnoběžně s osou kola