prosím Vás o radu, potřebuji na moto navigaci a přesně nevím jaká by byla nejvhodnější (co se týče provozních teplot, voděodolnosti atd.). Máte nějaké návrhy a zkušenosti ať dobré nebo špatné?
Díky za radu Mirek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
danik1>TomasTT> nebudeš zkoušet tuto? Myslím,že by to mohlo být docela použitelné.
Becker
ty woe becker? sem byl teď rád že jsem se jednoho zbavil :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Navigon recenze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Kubajzz>danik1> neznala podrobné mapy moravy, jen čech a západ. evropy. ale když jsem do ní nahrál mio tak dobrý. typ už bych kecal
Tak moravu nepotřebuju tu znám docela dobře
V tom Beckru už je právě novej map. program,tak by to třeba bylo použitelný. No uvidíme ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
Já už 2 roky jezdím s TomTomem Rider a dost lpím na této GPS. Jsem naprosto spokojený. Projel jsem s tím celou Evropu. Garmin Zumo ale neznám, podle všech informací to je také dobrá navigace. TomTom začíná mít docela slušné "vychytávky", které bohužel už na TT Rider ve verzi 1 nejdou. Pokud budu kupovat novou GPS, tak na motorku to bude opět Rider, mimochodem TT 730 a 930 od firmy TomTom jsou skutečně jedny z nejlepších. Domnívám se, že Garmin za firmou TT trochu kulhá ve vývoji. Ale vzhledem k tomu, že jsem jenom prostý uživatel, tak se rozhodně nestavím do role nějakého arbitra.
... OM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
OldMan>Ahoj
Já už 2 roky jezdím s TomTomem Rider a dost lpím na této GPS. Jsem naprosto spokojený. Projel jsem s tím celou Evropu. Garmin Zumo ale neznám, podle všech informací to je také dobrá navigace. TomTom začíná mít docela slušné "vychytávky", které bohužel už na TT Rider ve verzi 1 nejdou. Pokud budu kupovat novou GPS, tak na motorku to bude opět Rider, mimochodem TT 730 a 930 od firmy TomTom jsou skutečně jedny z nejlepších. Domnívám se, že Garmin za firmou TT trochu kulhá ve vývoji. Ale vzhledem k tomu, že jsem jenom prostý uživatel, tak se rozhodně nestavím do role nějakého arbitra.
... OM
No, kulhá ve vývoji? Tak si vem TT na "lesní cesty" nebo vůbec do terénu...co, že to neumí? TT je dobrý, ale Garmin je prostě univerzálnější. Na asfalt je TT super, na moto ale pujdu na 100% do Zuma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Trutnovacek>Tarabys> To je právě to. OldMan se na TT kouká právě jen z pohledu polikače kilometrů na asfaltu...Tedy alespoň podle moto co má pod avatarem
Jo to chápu, ale právě proto mu oponuju... TT opravdu patří mezi špičky a na asfalt je to hodně dobrý systém navigace ne-li nejlepší. Sám ho používám jako aplikaci v mobilu (v autě) už dlouho. Ale na moto chci Zumo protože je na to prostě nejvhodnější a hlavně chci jít na další moto do offroadu, možná lépe řečeno do allroadu takže určitě využiju i topo funkce Garminu. Garmin je prostě "tvárnější"...
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
... OM
OldMan>No to je pravda, Garmin je zcela jistě díky Topo mapám univerzálnější než TomTom.
... OM
hele neber to nějak špatně, Ty máš odcouvané asi tak 4x víc co já najeté dopředu, ale prostě u Garmina to je tak... Ale na "asfalt" je TT (a nejen pro mě) nepřekonatelný. A pak je taky důležité dodat, že na "západní" země (od Slovenska na západ)!!! Všude jinde vítězí Garmin...
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
Na software u TTR2 nešáhli od dubna (pokud vím) a NavCore8 v tom nefunguje. Novinky co přidali v dubnu má Zumo od začátku (statistiky jízdy) a v ostatním bych to viděl asi takto:
TomTom Rider2:
+ vzhled obrazovky (grafika)
+ základní Scala Rider v ceně
- podpora v ČR (servis)
? nejsem si jistý jestli TTR2 má podporu TMC a funguje u nás, to fakt nevím.
Garmin Zumo (500 a 550)
+ výběr map (nejen topografické ale i různé divočiny amatérského původu ale zcela funkční - např. Maroko, Tunis...)
+ plnohodnotný software pro práci s GPS na počítači vč. plánování tras, práce s mapami, příprava bodů, příprava stop a totéž download z GPS a sdílení s dalšími uživateli
+ aktualizace a vývoj firmware neustále probíhá
+ možnost výběru volby trasy podle kritérií vč. navigace podle azimutů (offroad) a navigace po prošlé stopě (novinka) a vůbec záznam prošlé stopy
+ práce se souřadnicemi ve všech myslitelných formátech přímo součástí hlavního software navigace, plnohodnotná integrace
- v ceně není BT sada do helmy
Jinak mechanické řešení obou navigací je přibližně stejné, TTR1 nekomentuju - jejich držák je příkladem toho, co opravdu funguje špatně. TTR2 je na silnici OK ale do terénu se rozlamuje stejně jako TTR1. Zumo je o trošku lepší, poškozených držáků není tolik.
Můj názor i co se týká navigací do auta je přesně opačný - Garmin neustále přichází s nějakými novinkami a jako jediná firma má řešení pro auta, motorky ale i turistiku, lodě a letadla. Neřeší jen auta nebo jen turistiku. Výhodu vidím v tom širším výběru a univerzálnosti do určité míry. A jako zásadní rozdíl vidím podporu - proto jsme TT přestali dělat, podpora byla doslova příšerná, reklamace v řádu měsíců, obvyklá rada "kupte náhradní díl a dejte ho zákazníkovi" apod..
TomasTT>Kempi>TomasTT> čau už víš kdy bude výstava Motocykl 2009 ?
Nevím, uvažujeme že to vypustíme - bude to určitě zmatlaný s matějskou a místo vyhořelé haly postaví stan a další měl být někde dole za křižíky, než by tam lidi došli, tak se promíchají s lidma na pouti a za ty peníze to ztrácí smysl. Jednou už jsme dole byli a bylo to naprosto o ničem - nikdo nás nenašel.
to by byla škoda to vypustit,já jsem chtěl omrknout ty držaky na Zumo
Ale jinak - pořád to není rozhodnutý, každopádně ten stan místo levé haly bude menší a oni se snaží nacpat ty stánky kam to jen jde, zejména někam dolů a do hokejové haly apod. Podle nás je to mrtvý, výstaviště je dělané tak, že dole je vždycky chaos a lidi tam bloudí a míchá se to s poutí a je to špatný. Stan nahoře před vchodem si prý nepřál SDA (protože tam byli hadráři co prodávali jak někde na srazu) a tak jsme docela rozhodnutí že uděláme v květnu jen ten plánovaný travel event, což bude docela velká akce a pokud budeme na výstavě, tak jen s katalogy a budeme propagovat naší akci v květnu. V březnovém termínu se vždycky pereme s Francií o motorky, pochopitelně že nám je nedají, takže je to takový mizerný..
Myslím, že tentokrát bude výstava Motocykl ještě horší, než bývala a nemá cenu se tam cpát za každou cenu, když to bude rozstrkané po všech čertech...
Já tedy bohužel musím říci, že viděno mýma očima měla výstava sestupnou tendenci a na jaře tam už asi i díky těm organizačním přesunům kvůli tomu požáru ani nepojedu.
O to radši pojedu na Váš event, na ten už se moooc těším...
Doufám, že si tam taky trošku osvětlím jakou navigaci bych si měl konečně koupit...
Takže pro mne je rozhodně hodnotnější akce typu ala event Touratechu, než ten "stánkový výprodej" na Výstavišti...
Takže to nevidím moc nadějně. Oni berou tu výstavu jako součást matějské - sobota a neděle byly naprosto o ničem - tatínci s dětma cestou na kolotoče, všude davy ale úplně špatná cílová skupina a pak ti, co opravdu přijeli aby se na něco podívali, byli naštvaní že se všude prodírají zástupy čumilů, kteří si jen chtějí sednout na co nejvíc motorek a nebo koupit "cokoliv ve slevě" apod.
Mě se nejvíc líbila ta výstava když jsme tam byli úplně poprvý (nebo vlastně podruhý ale poprvý samostatně) - měli jsme takovou nudli v sekci bohemia custom. Tam nás bohužel spousta lidí nenašla ale nebyly tam ty davy lidí z matějský. Každopádně Yamaha prý zrušila účast úplně a předpokládám že větší prostor dostanou dovozci asijských čtyřkolek a pákistánského oblečení... :)
Evidentně je na Tobě vidět, že Tě živí Garmin.
Ale já se rozhodně nestavím do role obhájce jakékoliv GPS-ky, je mně opravdu jedno, jestli ta nebo jiná GPS-ka se hodí na hory, pod vodu, do vesmíru. Vyhovuje mně, co mám a kdybych si mohl vybrat, tak bych si vzal klon TT / Garmin / Navigon / Mio.
Začínám upřednostňovat takové přístroje, které nejsou náročné na obsluhu. Jak jsem si všimnul, tak vývoj jde k tomu, že GPS-ky umí být prhlížečkami fotek, ipody, rádii, vysílačkami, kompasy, výškoměry .... atd. Je to řada zbytečností, které běžný uživatel nevyužije. Co ale umím ocenit, to je jasná navigace v jízdních pruzích. Souhlasím i s názorem, že se může hodit univerzální navigace pro asfalt i do přírody.
... OM
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
Ale děláme prakticky jen navigace na motorku a z toho pohledu jsou ty nároky jiný než na navigace pro turisty nebo do auta a Garmin nabízí nejlepší kompromis. Zatím jsem nedržel v ruce navigaci jiné značky, která by uměla to co ty vybrané přístroje od Garminu - byla vodotěsná, čitelná na sluníčku, zvládala otřesy, uměla topografické mapy a offroad navigaci a nestála sto tisíc. Pokud třeba Nuvi 550 bude umět rastrové mapy, bude to ideál který hledáme tak pět let.
Nejlepší zatím co jsem kdy viděl bylo tohle - umí to všechno ale cena je bohužel mimo rozsah :)
Kura, to je parník!!! Cenu sem raději ani nepiš...
A když jsi to nakousl, nějak moc nechápu rozdíl mezi Nuvi a Zumo. Myslím tím tu řadu 5xx... Myslíš že Nuvi předčí Zumo? Celkem mě to zajímá, už proto že je levnější... Jsem sice celkem rozhodnut na moto koupit Zumo právě kvuli topo mapám a vůbec té "off road" navigaci, ale zaujala mě Tvoje věta: "Pokud třeba Nuvi 550 bude umět rastrové mapy, bude to ideál který hledáme tak pět let. " Tak co? Rozveď to - pro a proti...
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
http://www.touratech.cz/Instalace-TTQV-01max.jpg
Cena je fakt děsivá ale je to vodotěsný tabletPC určený do zhoršených podmínek, umí to vektorové i rastrové mapy atd... :)
Zumo a Nuvi - to je jednoduché. Nuvi je ekonomická varianta pro ty, kdo chtěli navigaci bez BT se solidním displejem bez různých vychytávek co má Zumo ale chtěli v ceně evropské (nebo americké nebo australské) mapy a vadil jim tvar Zuma, třeba kvůli občasnému použití na kole.
Rozhodně to nevidím jako náhradu ani jako srovnatelný přístroj - je mnohem hůř udělaný uvnitř, má plastovou konstrukci a není tak odolný, kompromisní napájení USB, kde těžko zajistíš vodotěsnost apod.
Ale, ALE, A L E : přečti si tohle: TT-CZ BLOG - rastry na Nuvi 550
Hned ti to bude jasný.
Zumo PRO:
+ 2x BT = připojení telefonu i sluchátkové sady v helmě současně
+ lepší displej než Nuvi 550 (jas/kontrast)
+ rychlost vykreslování
+ ovladatelnost opravdu jednoduchá, v moto držáku lepší reakce na ovládání v rukavici
+ sada tlačítek na levé ruce (pravou se GPS nedá ovládat)
+ aktivní napájecí držák do auta i na motorku
Zumo PROTI:
- určitě nebude podpora stínování (což je ale plus kvůli rychlosti překreslování)
- s podporou stínování souvisí podpora rastrových map
- tvar a váha přístroje a nutnost používat velký držák prakticky znemožňuje použití na kole, turistika jen v krajní nouzi
Nuvi 550 PRO:
+ ohlášená podpora rastrových map (alespoň těch od Garminu)
+ režim turistika a kolo, rozměry dovolují toto použití
+ cena
Nuvi 550 PROTI:
- absence BT
- napájení jen přes USB (navíc vyžaduje speciální USB zapojení aby se nepřepnula do počítačového módu), problém jak utěsnit USB a zajistit pevnost konektoru
- nutnost používat i na choppery držák na motorku třetího výrobce (to je ale zase výhoda pro nás :)
- logika ovládání na motorce o kus slabší proti Zumu, sestavování trasy například, jistě to ale vyřeší další firmware
Nuvi máme krátce, Zumo známe 2 roky, takže to není úplně přesné srovnání, chtělo by to víc zkušeností ale zase známe ty modely, ze kterých Nuvi 550 vychází a zas tak se to neliší.
U všech platí to, co jsem napsal ve srovnání Garmin a TomTom - tedy podpora plánovaní na počítači, záznamy stopy, navigace po prošlé stopě, práce se souřadnicemi atd..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
EDIT: záměrně jsem Ti nepsal mail nebo PM, myslím že takhle veřejně by to mohlo zajímat i někoho dalšího...
EDIT: sorry, sypu si popel na hlavu, jsem slepý - už to tu proběhlo, navíc jsem blbě použil hledání na foru...
Naposledy editováno 19.12.2008 12:51:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Klasika>Tarabys> Vrať se na předchozí stránku Diskutovali jsme tady o ní
jsem slepý... no tak se teda zeptám Tebe, spokojená? Ten konektor na nabíjení je asi fakt na prd, ale podle testu vydží na 100% podsvícení přes 9 hodin, což mi přijde celkem ok, na akumulátory asi méně, ale i tak... A jak pracuje při offroadu? Uděláš si třeba trasu v MapSource a jedeš podle ní? Já jsem sice celkem odhodlaný (až na to přijde řada) koupit Zumo, ale zaujal mě ten Oregon a nejen kvůli nižší ceně...
1 reakcí na tento příspěvek Navigace, jaká??
Hlas mi nevadí, to je nejmenší problém. Co se týká tras resp. stop - všechno co od toho čekáš to asi umí, nezkoušel jsem nějaké šílenosti ale běžná práce zatím bez nějaké zrady. Možná by to mohlo mít lepší barevné značení jednotlivých stop aby je člověk viděl líp a nebo mít stopy s bílým okrajem aby byly líp vidět apod. Některé složitější mapy už jsou pak nepřehledné.
Srovnávat to se Zumem nejde - to je jako srovnávat ostré enduro s Varaderem. Prostě jiná třída - úplně jiná. Jediné co mají společného je výrobce a mapy a možnost řízení z PC.
Alternativa k Zumu by byla spíš Nuvi 550, ta se mi líbí - má výrazně jasnější displej ale má očesané offroadové funkce a nemá ani jeden BT, což je škoda.
Ale pro mě zásadní - ani jedna nemá konektor na externí anténu a pokud někdy jezdíte autem s determálním sklem, tak máte prostě smůlu. Externí anténu u navigace alespoň částečně určené do auta považuju za dost důležitou věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Nuvi 550 je pro mě novinka, prakticky do včerejška jsem ji neregistroval jako moto GPS.
Pak mám ještě dotaz k Oregon, Nuvi, Zumo : nahraju do nich "divoké" mapy např.Ukrajina od HonzyM (u Beby) pomocí Garmin Map Source ? Budou tyhle GPS komunikovat s OZI- body, trasy, stopy import/export ? Zkušenosti s napájením z baterií nebo 12V zásuvky ?
Díky za jakoukoliv odpověď.
Klasika> Nemohla by jsi sem hodit fotku upevnění Oregonu na KTM ? Díky Geloš+Tenere+setkání U Lva 8.7.08 snad si vpomeneš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace, jaká??
Jsem tupý uživatel, nezvládám ani polovinu všech funkcí, které GPS nabízí, takže mně tahle GPS na rozdíl třeba od Toma opravdu uchvátila. A nejen proto, že jsem 2 roky jezdila se stařičkou Garmin V, tudíž JAKÁKOLI novější GPS je pokrok o několik století
Ovládání v MX rukavicích i za jízdy je bezproblémové a přijde mi dost logické a intuitivní.
Co je nešťastné, to je podsvícení displeje, které musíš mít nastaveno trvalé a maximální, jinak na displeji nic nevidíš, jen odrazy okolní krajiny. Takže baterky Ti to sežere za pár chvil a jediná možnost je napájecí kabel (který brzy budu mít a těším se na něj).
Trasy v Mapsource si nedělám, protože podle naplánovaných tras nejezdím. Ale když jsem chtěla jednu vyjížďku s přáteli jet podle najeté trasy, vyskytl se problém: poslanou trasu jsem si do Oregonu stáhla, ale v trasách jsem ji najít nemohla. Uložila se mi někam jinam, kde jsem ji našla až po době hledání, uložila se mi tam ve 3 částech a nevím proč se mi tam uložila jinak než jak vypadala v Mapsource. Měla různé odbočky a slepé otočky, které kamarád projel, ale pak z mapy odstranil. Já jsem je tam měla. Nechápu a nevím jestli je to chyba v Oregonu nebo v poslaném souboru.
Má to spoustu funkcí, které se hodí, ukládání projeté trasy a okamžité navigování zpět, přičemž trasu můžeš ukládat a přitom nezobrazovat (nebo zobrazovat nebo vůbec neukládat), má rychle zaměnitelné navigování po silnici/offroad, má to silnou anténu, která chytá signál skoro všude, má to mikroSD kartu a možnost prohlížení obrázků (nevyužívám) a pro mně jakožto Geocacherku to má mód Geocaching a možnost nahrávání pokladů přímo z internetových stránek a spoustu s tím spojených funkcí. A já nevím co ještě všechno to umí
Já jsem spokojená a nemám důvod litovat, že jsem nekoupila Zumo. Má všechny funkce, co využívám, má slušný velký barevný dotykový displej (nic jiného než dotykový už na moto nechci) a má možnost použití na baterky. To jsou základní prvky, které u GPS chci. Tahle je má všechny. Ale znovu opakuju, nejsem technicky náročný uživatel, jsem naprostý laik.
Fotky uchycení na držák na kolo jsou zde. Umístila jsem to na lešení vedle držáku na roadbook. Ale objímka je dělaná na větší průměr, takže jsem lešení musela omotat izolačkou, abych docílila požadovaného průměru. Už jsem s tím projela hodně rychlých kamenitých cest a ještě nikdy mi z držáku nevypadla ani se v něm nijak nekroutí. To poutko tam mám pro všechny případy, kdyby přece jen chtěla vyskočit...
Naposledy editováno 20.12.2008 11:39:09