Téma: Co to je přepákování
Ahoj,
občas projíždím bazar a koukám, že tam někdo prodává přepákování, co to sakra vlastně je ?
občas projíždím bazar a koukám, že tam někdo prodává přepákování, co to sakra vlastně je ?
1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování
h0rac> tak to se chlape asi pleteš
Nooo ja vim jak vypada prepakovani,ale ted najednou nevim,jak to "odborne" popsat... Ne,vazne,melo by to byt neco jako tuningova nebo sportovni uprava stupacek vcetne radicky a brzdovy paky,vice zvednuty,treba i z kvalitnejsiho materialu,proste jinak nez original,v nekterych pripadech dokonce i obraceny razeni apod.
Naposledy editováno 04.06.2008 06:24:26
Naposledy editováno 04.06.2008 06:24:26
Přepákování je řazení a brzda umístěná například na předkopech. Tzn....u chopperu má řidič natažené nohy dopředu na stupačky ( předkopy ) před motor a může při tom ovládat motorku, jinak na klasice by je měl pokrčený a stál by na stupačkách pod motorem.
_max_>Přepákování stupaček je , že dáš stupačky jinam než výrobce . Pro závodní použití si můžeš i otočit smysl řazení . Přepákování se ještě na některých motorkách používá na zadním pružení .
Prepakovani zadniho tlumice je taky pravda,ale tam urcite nebyl ten puvodni dotaz smerovanej,kdyz se "firecracker" ptal na prepakovani,ktery nekdo nabizi na bazaru...
Asi tak jak piše max... jednak si nastavíš jinam stupačky ale hlavně obtatíš smysl řazení. (většinou to umožňuje i kratší nebo optimálnější chod řazení) takže nemáš jedničku dolů a zbytek nahoru jak je zvykem u většiny cestovních motorek ale obraceně. smysl toho je že v zatáčkách když jsi vyklopenej (v pravo) z motorky (nebo přiklopenej vlevo)
1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování
Troyt>assassin: a k čemu je to dobrý?
mění lineární pohyb na nelineární (progresivní pružení), umožňuje relativně velký zdvih vidlice měnit na malý zdvih tlumící/pružicí jednotky, změnou "kostí" je možné měnit výšku motocyklu a zdvih zadního kola, lze tlumit celou kyvku jednou jednotkou
Číkus>Troyt>assassin: a k čemu je to dobrý?
mění lineární pohyb na nelineární (progresivní pružení)...
Linearni pohyb? To snad ne, jedina primocara translace tu je kluzak vs.pouzdro tlumice a to jsi samozrejme nemyslel...
Myslel jsi zrejme linearni charakteristiku natoceni kyvky vs. stlaceni tlumice a to pochopitelne ani v prvnim pripade linearni zavislost neni. Spravne by melo zaznit, ze prepakovani vhodne upravuje tuto cha-ku.
Kdyz vysvetlovat, tak bez chyb.
troyt: jak pise spatne cikus a jak ho dobre opravil dawe... ale asi prilis odborne... proste vhodnou volbou ramen a umisteni cepu jsi schopny dokazat ze z pocatku zdvihu je pruzeni mekke (reaguje citlive na male nerovnosti) a ke konci zdvihu se pritvrzuje a nedovoli ti jit i pri prejezdu velke nerovnosti na doraz ...
tenhle prubeh se vetsinou pouziva, ale lze tuto charakteristiku upravit vselijak, v soucasne dobe se tohle hodne pouziva u celoodpruzenych kol, jak pro charakteristiku popsanou vyse, tak se muzes pomoci prepakovani snazit dostat charakteristiku blizici se linearni... aby se pri bezne jizde pouzival cely zdvih - komfortni kola....
tenhle prubeh se vetsinou pouziva, ale lze tuto charakteristiku upravit vselijak, v soucasne dobe se tohle hodne pouziva u celoodpruzenych kol, jak pro charakteristiku popsanou vyse, tak se muzes pomoci prepakovani snazit dostat charakteristiku blizici se linearni... aby se pri bezne jizde pouzival cely zdvih - komfortni kola....
hujer: jj vim, tak to je otazka... jestli je to kvuli tomu ze je to naprd, nebo to ze je levnejsi udelat prepakovani nez tlumic s pozicne citlivym utlumem....
prachy jsou ve vsem, ne vzdy je za "novinkou" v konstrukci technicke zdokonaleni, dost casto to byvaji usporene naklady pri vyrobe pri "jeste celkem slusne funkci" :)
prachy jsou ve vsem, ne vzdy je za "novinkou" v konstrukci technicke zdokonaleni, dost casto to byvaji usporene naklady pri vyrobe pri "jeste celkem slusne funkci" :)
1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování
nikec: no a proc to delat? a zalezi jakym zpusobem... zvednes tim i sedlo... zadruhe se tim zmeni uhel hlavy- jina stopa, vetsi ochota zatacet(nwco jako kdybys popustil vidle v brejlich)... mensi stabilita... ale i to zmeni ten prubeh pruziny - ale zalezi jak se toho zvyseni dosahlo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.