raceczech_listopad





Téma: Co to je přepákování
 
4.6.2008 v 02:06
Ahoj,
občas projíždím bazar a koukám, že tam někdo prodává přepákování, co to sakra vlastně je ?
Předchozí
1 2
Následující

Co to je přepákování

4.6.2008 v 02:08 | Nahoru | #1
to je kdyz si das na viko nadrze radici paku

1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování

4.6.2008 v 02:17 | Nahoru | #2
h0rac> tak to se chlape asi pleteš

Co to je přepákování

4.6.2008 v 06:21 | Nahoru | #3
Nooo ja vim jak vypada prepakovani,ale ted najednou nevim,jak to "odborne" popsat... Ne,vazne,melo by to byt neco jako tuningova nebo sportovni uprava stupacek vcetne radicky a brzdovy paky,vice zvednuty,treba i z kvalitnejsiho materialu,proste jinak nez original,v nekterych pripadech dokonce i obraceny razeni apod.

Naposledy editováno 04.06.2008 06:24:26

Co to je přepákování

4.6.2008 v 06:43 | Nahoru | #4
Přepákování je řazení a brzda umístěná například na předkopech. Tzn....u chopperu má řidič natažené nohy dopředu na stupačky ( předkopy ) před motor a může při tom ovládat motorku, jinak na klasice by je měl pokrčený a stál by na stupačkách pod motorem.

Co to je přepákování

4.6.2008 v 07:18 | Nahoru | #5
Má to i jinej význam

Co to je přepákování

4.6.2008 v 07:27 | Nahoru | #6
Přepákování stupaček je , že dáš stupačky jinam než výrobce . Pro závodní použití si můžeš i otočit smysl řazení . Přepákování se ještě na některých motorkách používá na zadním pružení .

Co to je přepákování

4.6.2008 v 07:33 | Nahoru | #7

_max_>Přepákování stupaček je , že dáš stupačky jinam než výrobce . Pro závodní použití si můžeš i otočit smysl řazení . Přepákování se ještě na některých motorkách používá na zadním pružení .


Prepakovani zadniho tlumice je taky pravda,ale tam urcite nebyl ten puvodni dotaz smerovanej,kdyz se "firecracker" ptal na prepakovani,ktery nekdo nabizi na bazaru...

Co to je přepákování

4.6.2008 v 08:14 | Nahoru | #8
stupačky, řazení a hlavně jiná kyvka.

Co to je přepákování

4.6.2008 v 09:40 | Nahoru | #9
přepákování je, když tě někdo přetlačí na páce

Co to je přepákování

4.6.2008 v 10:08 | Nahoru | #10
Asi tak jak piše max... jednak si nastavíš jinam stupačky ale hlavně obtatíš smysl řazení. (většinou to umožňuje i kratší nebo optimálnější chod řazení) takže nemáš jedničku dolů a zbytek nahoru jak je zvykem u většiny cestovních motorek ale obraceně. smysl toho je že v zatáčkách když jsi vyklopenej (v pravo) z motorky (nebo přiklopenej vlevo)

Co to je přepákování

4.6.2008 v 10:19 | Nahoru | #11
no pouziva se to u obojiho... jak "racingovych" stupacek tak u vlozeneho ramene/paky pres kterou pusobi zadni kyvna vidlice na pruzici jednotku....

Co to je přepákování

4.6.2008 v 10:44 | Nahoru | #12

assassin>no pouziva se to u obojiho... jak "racingovych" stupacek tak u vlozeneho ramene/paky pres kterou pusobi zadni kyvna vidlice na pruzici jednotku....



tu kyvku jsem moc nepobral,nemáš obrázek nebo podrobnější vysvětl.?

1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování

4.6.2008 v 10:51 | Nahoru | #13
bidlo: tohle je zadni pruzici jednotka kterou macka primo kyvna vidlice:

a takhle to vypada kdyz je pohyb kyvky "prepakovany" na pruzici jednotku:


Naposledy editováno 04.06.2008 10:55:45

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:13 | Nahoru | #14
assassin: a k čemu je to dobrý?

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:17 | Nahoru | #15

Troyt>assassin: a k čemu je to dobrý?


mění lineární pohyb na nelineární (progresivní pružení), umožňuje relativně velký zdvih vidlice měnit na malý zdvih tlumící/pružicí jednotky, změnou "kostí" je možné měnit výšku motocyklu a zdvih zadního kola, lze tlumit celou kyvku jednou jednotkou

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:35 | Nahoru | #16

Číkus>Troyt>assassin: a k čemu je to dobrý?
mění lineární pohyb na nelineární (progresivní pružení)...



Linearni pohyb? To snad ne, jedina primocara translace tu je kluzak vs.pouzdro tlumice a to jsi samozrejme nemyslel...
Myslel jsi zrejme linearni charakteristiku natoceni kyvky vs. stlaceni tlumice a to pochopitelne ani v prvnim pripade linearni zavislost neni. Spravne by melo zaznit, ze prepakovani vhodne upravuje tuto cha-ku.

Kdyz vysvetlovat, tak bez chyb.

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:45 | Nahoru | #17
troyt: jak pise spatne cikus a jak ho dobre opravil dawe... ale asi prilis odborne... proste vhodnou volbou ramen a umisteni cepu jsi schopny dokazat ze z pocatku zdvihu je pruzeni mekke (reaguje citlive na male nerovnosti) a ke konci zdvihu se pritvrzuje a nedovoli ti jit i pri prejezdu velke nerovnosti na doraz ...

tenhle prubeh se vetsinou pouziva, ale lze tuto charakteristiku upravit vselijak, v soucasne dobe se tohle hodne pouziva u celoodpruzenych kol, jak pro charakteristiku popsanou vyse, tak se muzes pomoci prepakovani snazit dostat charakteristiku blizici se linearni... aby se pri bezne jizde pouzival cely zdvih - komfortni kola....

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:50 | Nahoru | #18
troyt: ale je to dost o pristupu toho ktereho konstruktera... treba tusim KTM pouziva u motokrosovejch masin neprepakovane reseni... a prubeh se pak resi tlumicem - respektive tlumicem s promenou charakteristkikou utlumu v zavislosti na zdvihu...

Co to je přepákování

4.6.2008 v 11:58 | Nahoru | #19

firecracker>h0rac> tak to se chlape asi pleteš



nemyslel jsem to vazne

Naposledy editováno 04.06.2008 11:58:40

Co to je přepákování

4.6.2008 v 14:27 | Nahoru | #20
h0rac> jasný :)

Co to je přepákování

4.6.2008 v 14:28 | Nahoru | #21
Díky moc všem za rady, zase jsem o něco chytřejší

Co to je přepákování

4.6.2008 v 14:32 | Nahoru | #22
Dawe02> sorry, máš recht, myslel jsem to tak jak píšeš

Co to je přepákování

4.6.2008 v 14:43 | Nahoru | #23

firecracker>Díky moc všem za rady, zase jsem o něco chytřejší



Ja jsem si myslel, ze soudruh Lenin vi vse :\

[img]

Co to je přepákování

4.6.2008 v 23:24 | Nahoru | #24
assassin> Ovšem v KTM asi zjistili že to je tak naprd, a tušim že u modelů 09 přecházeji k tlumiči s přepáčkem

Co to je přepákování

5.6.2008 v 10:02 | Nahoru | #25
hujer: jj vim, tak to je otazka... jestli je to kvuli tomu ze je to naprd, nebo to ze je levnejsi udelat prepakovani nez tlumic s pozicne citlivym utlumem....

prachy jsou ve vsem, ne vzdy je za "novinkou" v konstrukci technicke zdokonaleni, dost casto to byvaji usporene naklady pri vyrobe pri "jeste celkem slusne funkci" :)

Co to je přepákování

16.7.2008 v 22:53 | Nahoru | #26
Měl bych dotaz...Jak by se mělo o přepákováni(myslim to zadní pružící jednotky) starat a pečovat. Jestli by jse mělo mazat? nebo jestli je to u každé motorky jiné?...děkuju

Co to je přepákování

17.7.2008 v 12:41 | Nahoru | #27
Jo jak tak koukam tak tady moc o tom nevíte..nevadí zeptam se jinde...jinak dík..i když nevim za co..Někdy si řikam že je to forum na dvě věci

(reakce na) Co to je přepákování

3.1.2009 v 20:28 | Nahoru | #28
a takhle to vypada kdyz je pohyb kyvky "prepakovany" na pruzici jednotku:
[/quote]

sorry že se tak blbě ptam ale kdyz tento system už na motorce mám ,tak je jeste k nečemu dobry ten zadek zvednout o ´25mm .
jedna se mi konkretne o CBR 954

1 reakcí na tento příspěvek Co to je přepákování

3.1.2009 v 20:34 | Nahoru | #29
nikec: no a proc to delat? a zalezi jakym zpusobem... zvednes tim i sedlo... zadruhe se tim zmeni uhel hlavy- jina stopa, vetsi ochota zatacet(nwco jako kdybys popustil vidle v brejlich)... mensi stabilita... ale i to zmeni ten prubeh pruziny - ale zalezi jak se toho zvyseni dosahlo...

(reakce na) Co to je přepákování

3.1.2009 v 20:47 | Nahoru | #30
assassin> takže stručne řečeno co už funguje tak to neměnit diky

PS. když te mám tady jak jste se domluvily s LOBO na ty držáky tlumičů řízení viz
TADY mel bych o to vážný zájem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist