Téma: Denní svícení
Jde dle zákona mít na motce denní svícení??
tez myslim ze jo... resilo to napr tady http://www.velorexy.cz/clanek/svetla-pro-denni-sviceni
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
a v čem je "denní osvětení" lepší než normální potkávačky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení
Lada.s> mín to žere? a je to zbytecny
.

1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
A když ty ledky jak se prodávaj na auta nabastlim sem:
[img] budu svítit obojí, jak potkávačky (resp. dálkový ale pšt) tak i to denní svícení, budu z toho mít problém?
edit: moc velkej img
Naposledy editováno 03.01.2009 22:04:08
[img] budu svítit obojí, jak potkávačky (resp. dálkový ale pšt) tak i to denní svícení, budu z toho mít problém?
edit: moc velkej img
Naposledy editováno 03.01.2009 22:04:08
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
u světel na denní svícení nemusí svítit zadek
u motocyklů je povinnost svítit potkávacími světly včetně osvětlením zadku
u motocyklů je povinnost svítit potkávacími světly včetně osvětlením zadku
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
světla pro denní svícení na motorky nikdo v sérii nedělá a vlastní úprava světel je nelegální. takže dle zákona to nejde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení
FALCON88> To se nesmí. Jen denní osvětlení. Jak pustík normální světlo, denní musíš vypnout.
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
ja myslim ze nam to ruce neutrhne kdyz budem jezdit s rozsvicenyma svetlama, tak proc kolem toho remcat ..??
ppawlik>ja myslim ze nam to ruce neutrhne kdyz budem jezdit s rozsvicenyma svetlama, tak proc kolem toho remcat ..??
No hlavne je to lepe videt. Zarovka v reflektoru ma lepsi rozptyl svetla do stran, nez nejake LED svetla.Motorka se houpe na tlumicich o poznani vice, nez auto, takze LED svetla by urcite nebyla videt tak dobre....
Já je tam mám viz profil foto a ani na STK nebyl problém. Technik se zeptal co to je? Říkám přídavný světla aby mě nějakej ko-ot nepřehlíd. Aha, no vono je to lepší být víc vidět, utáhne to altík? Jo má rezervu 100W a tohle bere 8. Plesk tam známku a já odfrčel.
No ale dát jednu pod hl. světlomet, jak je tu na obr., to by mohl příslušník frflat.
No ale dát jednu pod hl. světlomet, jak je tu na obr., to by mohl příslušník frflat.
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
Informace společnosti TÜV SÜD Czech, s.r.o., týkající se
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL
Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:
RL 00 XXXX , kde
E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace
TOTO OZNAČENÍ MUSÍ MÍT VŽDY KAŽDÁ DENNÍ SVÍTILNA !
Pokračování na str. 2 – montáž a zapojení
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci
5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL
Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:
RL 00 XXXX , kde
E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace
TOTO OZNAČENÍ MUSÍ MÍT VŽDY KAŽDÁ DENNÍ SVÍTILNA !
Pokračování na str. 2 – montáž a zapojení
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci
5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
Sema>
Ano, toto upravuje Evropská unie, pokud pojedu do zahraničí, budu se přibližně řídit tímto. Ale rozhodující seje to, co je platné u nás. U nás jsou to především rozměry umístění, počet světel 2 na všech vozidlech bez výjímky a homologace, která je podle dvou zákonů.
Závěrem je pouze a zřejmě to, že denní svícení na motorce je naprosto v pořádku, nesmí být na pohyblivých místech, jako jsou vidlice a podobně a nesmí být blíže k sobě než 40cm a níže než 25cm a samozřejmě homologace.
Ano, toto upravuje Evropská unie, pokud pojedu do zahraničí, budu se přibližně řídit tímto. Ale rozhodující seje to, co je platné u nás. U nás jsou to především rozměry umístění, počet světel 2 na všech vozidlech bez výjímky a homologace, která je podle dvou zákonů.
Závěrem je pouze a zřejmě to, že denní svícení na motorce je naprosto v pořádku, nesmí být na pohyblivých místech, jako jsou vidlice a podobně a nesmí být blíže k sobě než 40cm a níže než 25cm a samozřejmě homologace.
Info Dekry k dennímu svícení moto-pro STK. Shoduje se to s příspěvkem Sema takže denní svícení při dodržení těchto podmínek je OK.
DEKRA CZ a.s.
se sídlem Türkova 1001, 149 00 Praha 4
zapsaná u Městského soudu v Praze,
oddíl B, vložka 1967
Telefon: 267 288 111, fax: 267 915 865, e-mail: info@dekra.cz, www.dekra.cz
Bankovní spojení: Komerční banka Praha 4, č. účtu: 4508071/0100, IČ 49240188, DIČ CZ49240188
Vaše zpráva (značka) ze dne Naše značka Vyřizuje Datum
1014-1754-16 Ing. Tichý 13.06.2016
267288264
Zpráva pro STK č. 14/2016
Předpis EHK č.53 „Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel
kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže
jejich zařízení k osvětlení a ke světelné
signalizacii“
Výtah byl proveden z předpisu č.53 (TRANS/WP.29/2010/98 doplněk 16 k sérii
změn 01 předpisu č.53 ze dne 15.06.2015).
DENNÍ SVÍTILNA
Užití - volitelné u motocyklů
Počet - jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu EHK č.87
Uspořádání - žádné zvláštní požadavky
Umístění - na šířku: nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo
po straně jiné přední svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety
nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud
jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm
od podélné střední roviny vozidla.
Denní svítilna, která je sloučena s jinou přední svítilnou/světlometem (dálkový
světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montován tak, aby okraj její svítící
plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
Všem partnerským STK
DENNÍ SVÍTILNY – motocykly L3
Dvě denní svítilny, z nichž jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední
svítilnou/světlometem, musí být montovány tak, aby vztažné středy byly umístěny
symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími
plochami (oddělující plocha) větší než 420 mm.
Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla
- na výšku: nad zemí nejméně 250 mm a ne výše než 1500 mm
- na délku: na předku vozidla
Geometrická viditelnost - horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°
- vertikálně: směrem vzhůru 10°a směrem dolů 10°
Orientace - směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně
s úhlem řízení.
Elektrické zapojení
Denní svítilna se musí automaticky zhasínat, pokud se rozsvítí světlomety
(potkávací a dálkové) s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému
rozsvícení v krátkodobých intervalech. Zadní obrysová svítilna se musí rozsvítit,
pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena. Přední obrysová svítilna (svítilny)
a svítilna zadní registrační značky se mohou zapínat individuálně nebo společně,
pokud je denní svítilna (svítilny) zapnuta (zapnuty).
Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovná
nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné
straně vozidla takové, aby buď:
a) denní svítilna zhasla nebo
b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci
příslušné přední mlhové svítilny.
Pokud je směrová svítilna sloučena s denní svítilnou, musí být elektrické
zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci
příslušné přední mlhové svítilny.
Sdělovač - zelený sdělovač zapnutého obvodu je volitelný
Jiné požadavky - symbol DRL (= symbol pro denní svítilnu) v ISO 2575.2004
Silniční vozidla, Symbol pro ovladače, indikátory a sdělovače, může být použit
pro informaci řidiče, že je denní svítilna zapnuta.
Ing. Jiří Malec
ved. stř. Služby pro STK
DEKRA CZ a.s.
se sídlem Türkova 1001, 149 00 Praha 4
zapsaná u Městského soudu v Praze,
oddíl B, vložka 1967
Telefon: 267 288 111, fax: 267 915 865, e-mail: info@dekra.cz, www.dekra.cz
Bankovní spojení: Komerční banka Praha 4, č. účtu: 4508071/0100, IČ 49240188, DIČ CZ49240188
Vaše zpráva (značka) ze dne Naše značka Vyřizuje Datum
1014-1754-16 Ing. Tichý 13.06.2016
267288264
Zpráva pro STK č. 14/2016
Předpis EHK č.53 „Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel
kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže
jejich zařízení k osvětlení a ke světelné
signalizacii“
Výtah byl proveden z předpisu č.53 (TRANS/WP.29/2010/98 doplněk 16 k sérii
změn 01 předpisu č.53 ze dne 15.06.2015).
DENNÍ SVÍTILNA
Užití - volitelné u motocyklů
Počet - jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu EHK č.87
Uspořádání - žádné zvláštní požadavky
Umístění - na šířku: nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo
po straně jiné přední svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety
nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud
jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm
od podélné střední roviny vozidla.
Denní svítilna, která je sloučena s jinou přední svítilnou/světlometem (dálkový
světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montován tak, aby okraj její svítící
plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
Všem partnerským STK
DENNÍ SVÍTILNY – motocykly L3
Dvě denní svítilny, z nichž jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední
svítilnou/světlometem, musí být montovány tak, aby vztažné středy byly umístěny
symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími
plochami (oddělující plocha) větší než 420 mm.
Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla
- na výšku: nad zemí nejméně 250 mm a ne výše než 1500 mm
- na délku: na předku vozidla
Geometrická viditelnost - horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°
- vertikálně: směrem vzhůru 10°a směrem dolů 10°
Orientace - směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně
s úhlem řízení.
Elektrické zapojení
Denní svítilna se musí automaticky zhasínat, pokud se rozsvítí světlomety
(potkávací a dálkové) s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému
rozsvícení v krátkodobých intervalech. Zadní obrysová svítilna se musí rozsvítit,
pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena. Přední obrysová svítilna (svítilny)
a svítilna zadní registrační značky se mohou zapínat individuálně nebo společně,
pokud je denní svítilna (svítilny) zapnuta (zapnuty).
Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovná
nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné
straně vozidla takové, aby buď:
a) denní svítilna zhasla nebo
b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci
příslušné přední mlhové svítilny.
Pokud je směrová svítilna sloučena s denní svítilnou, musí být elektrické
zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci
příslušné přední mlhové svítilny.
Sdělovač - zelený sdělovač zapnutého obvodu je volitelný
Jiné požadavky - symbol DRL (= symbol pro denní svítilnu) v ISO 2575.2004
Silniční vozidla, Symbol pro ovladače, indikátory a sdělovače, může být použit
pro informaci řidiče, že je denní svítilna zapnuta.
Ing. Jiří Malec
ved. stř. Služby pro STK
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.