Téma: 10W40 nebo 5W40
zdravím moťáci.jen sem chtěl poradit jesli do 4taktního endura 125ccm mohu dát olej 5W40.má tam být ta polosyntetika 10W40,ale jen jesli by to vadilo tam dát tu 5...nejsem žádný odborník,proto se rád dozvím něco nového.díky za postřehy a rady.

Značka - doporučuji Motul (osobně od nich dlouho jezdím hodně výrobků)
A typ oleje..
10W40 je olej který tam patří - nalij ho tam, a bude Ti moc dobře sloužit. Časem jak se tu psalo, můžeš přejít na 15W40 kterej je do teplejšího počasí - je blíž "racingům" kde jsou vyšší teploty a nejezdí se v zimě... s mým ježděním tak nějak celoročně doporučuji zase těch 10W40.
A 5W40 ? Nalij ho tam, a po stovkách km uvidíš a uslyšíš... chtěl bych ted všem vzkázat, že nemusí řešit jestli proklouzne spojka s tímto olejem, nebo jestli to zvládne čerpadlo... dřív nebo později toto nastane i s mnohem vyšším opotřebím motoru - tenhle olej je AUTOMOBILOVÝ A NEMÁ V MOTO CO DĚLAT !. Celkem rychle tvoří hrozné množství vysrážené vody, která s olejem vytvoří emulzi a už se neopadří ani za velkého tepla.
Můj pozunatek ? Předchozí majitel mi tam 5W40 nalil, po 350km jsem kuchal motor z důvodu výměny ložisek vačky - v motoru bylo hrozně moc emulze které tento olej po nalití do motorky tvoří, a v důsledku níc se mi zadřelo a rozešklublo ložisko na vačce... a kvalitě mazání ostatních částí touto sračkou snad nemusím mluvit. Štěstí že jsem jel štreky bez častého řazení, takže spojka, čerpadlo i převodovka jsou ready. Mimochodem - to ložisko bylo klasické kuličkové, a dokonce s radiální vůlí C3 - a všichni víme že kuličkáče jsou na mazání nenáročná, takže už je co říci...
Tot můj poznatek, že 5WCOKOLI bych tram nikdy nenalil.
A typ oleje..
10W40 je olej který tam patří - nalij ho tam, a bude Ti moc dobře sloužit. Časem jak se tu psalo, můžeš přejít na 15W40 kterej je do teplejšího počasí - je blíž "racingům" kde jsou vyšší teploty a nejezdí se v zimě... s mým ježděním tak nějak celoročně doporučuji zase těch 10W40.
A 5W40 ? Nalij ho tam, a po stovkách km uvidíš a uslyšíš... chtěl bych ted všem vzkázat, že nemusí řešit jestli proklouzne spojka s tímto olejem, nebo jestli to zvládne čerpadlo... dřív nebo později toto nastane i s mnohem vyšším opotřebím motoru - tenhle olej je AUTOMOBILOVÝ A NEMÁ V MOTO CO DĚLAT !. Celkem rychle tvoří hrozné množství vysrážené vody, která s olejem vytvoří emulzi a už se neopadří ani za velkého tepla.
Můj pozunatek ? Předchozí majitel mi tam 5W40 nalil, po 350km jsem kuchal motor z důvodu výměny ložisek vačky - v motoru bylo hrozně moc emulze které tento olej po nalití do motorky tvoří, a v důsledku níc se mi zadřelo a rozešklublo ložisko na vačce... a kvalitě mazání ostatních částí touto sračkou snad nemusím mluvit. Štěstí že jsem jel štreky bez častého řazení, takže spojka, čerpadlo i převodovka jsou ready. Mimochodem - to ložisko bylo klasické kuličkové, a dokonce s radiální vůlí C3 - a všichni víme že kuličkáče jsou na mazání nenáročná, takže už je co říci...
Tot můj poznatek, že 5WCOKOLI bych tram nikdy nenalil.
1 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
10W40 je syntetika nebo polosyntetika?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W40 nebo 5W40
lacerta82> polosyntetika
šmudla> Jak si na to přišel? 10w40 udává jen viskozitu a né co to je za olej. Muže to být jak polo tak plna
motul 300V plna syntetika
motul 5100 polosyntetika
Naposledy editováno 10.01.2009 11:46:19
motul 300V plna syntetika
motul 5100 polosyntetika
Naposledy editováno 10.01.2009 11:46:19
1 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
a je rozdíl který koupím?koupil jsem castrol GPS 10W40,je to myslim syntetika.snad to není špatně?
2 reakcí na tento příspěvek 10W40 nebo 5W40
Šmudlo, Everts72 má pravdu... může být oboje.
Lacerta82> Polosysntetiku a plnou můžeš vzájemně nahradit.... střídat minerální oleje se syntetickejma už ale nemůžeš (stejně jako DOT3 a DOT4 brzdovky můžeš vzájmně nahradit, nikdy ale nesmíš mísit s DOT5) ... to jsem ale mluvil obecně.
Nesmusíš moc řešit jestli polo nebo plnou. Ten CASTROL bych tam s klidnou duší vrznul.
Lacerta82> Polosysntetiku a plnou můžeš vzájemně nahradit.... střídat minerální oleje se syntetickejma už ale nemůžeš (stejně jako DOT3 a DOT4 brzdovky můžeš vzájmně nahradit, nikdy ale nesmíš mísit s DOT5) ... to jsem ale mluvil obecně.
Nesmusíš moc řešit jestli polo nebo plnou. Ten CASTROL bych tam s klidnou duší vrznul.
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
lacerta82>a je rozdíl který koupím?koupil jsem castrol GPS 10W40,je to myslim syntetika.snad to není špatně?
minerální ... základový olej je z "ropy" a je produktem tzv. klasické rafinace oleje, hlavne 15W-40 to je podle SAE
polosyntetika je převážně také z ropy, ale je to produktem hydrogenační rafinace (rafinace vodíkem) vakuového destilátu, hlavně 10 W-40
syntetika - je produktem chemické reakce nějaké hodně čisté látky, která je také převážně z ropy, není ale nutná rafinace - např. různé estery, jde to vařit i z rostliných olejů

Do výše uvedených základových olejů se potom podle využití dávají balíčky aditiv. Třeba estery jsou i vysokotlaké přísady, takže jedna přísada ptoom i vypadne z balíčku.
Uvedená terminologie se stále používá, protože tomu kdo o tom něco ví to napoví. Nikdy se uvedená terminilogie nepoužívala ke specifikaci oleje, ale jen jako doplněk ke komerčnímu označení.
Každopádně viskozitní klasifikace podle SAE je určující pro provoz z heldiska okolní teploty a v manuálu k motorce by měla být tabulka, podle které si vybereš. Pro ČR je dostačující 10W-40a to celoročně,pokud přituhne, tak raději 5W a když budu na poušti tak raději 50, takže že by 5W-40 byl řidší ? Může a nemusí, oleje se sníženou viskozitou nejsou na našem trhu běžně dostupné a platí pro ně jiný interval výměny.
Víc bych to nekomplikoval.
Pokud někdo budete potřebovat info k olejům, tak dejte vědět
jinak zde...
http://www.oleje.cz/...ajimavosti_komentare

http://www.oleje.cz/...ajimavosti_komentare
Raisidlo77>Šmudlo, Everts72 má pravdu... může být oboje.
Lacerta82> Polosysntetiku a plnou můžeš vzájemně nahradit.... střídat minerální oleje se syntetickejma už ale nemůžeš (stejně jako DOT3 a DOT4 brzdovky můžeš vzájmně nahradit, nikdy ale nesmíš mísit s DOT5) ... to jsem ale mluvil obecně.
Nesmusíš moc řešit jestli polo nebo plnou. Ten CASTROL bych tam s klidnou duší vrznul.
jojo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.