2 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???
1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???
1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???
(V hodinách mechaniky nám vysvětlovali, jak se tohle vyrovnává druhým kardanem sfázovaným stejně. Hřídel mezi nimi má sice při vyosení nepravidelné otáčky, ale druhý kardan tu nepravidelnost zase vyrovná. Někdy v 50. letech to prý nějaký mladý inženýr v ČKD zvoral a do lokomotivy vyprojektoval náhon, kde byly kardanové kříže pootočené o 90 stupňů. Když se pokusili hotovou lokomotivu rozjet, skákala po kolejích jak divoká koza Problém naštěstí odhalili poměrně rychle.)
blafan>Vyměn ho za řetěz a máš klid
narozdíl od kardanu v kterým tak maximálně vymění v daným intervalu olej je řetěz opruz nehledě na provozní náklady
To Ivan VN: vůbec se ničeho neboj máš nejspolehlivější sekundární převod s minimální udržbou a těch strašičů s historkama a prasklejch kardanech si nevšímej to je mizivý procento o proti prasklejm řetězum a řemenum
Ivan-VN> Ted jsem zkouknul tu tvojí Kawu a docela mě překvapilo, že už tenkrát dělaly 15ku, jak vidno dokázaly toho FatBoye zkopírovat docela rychle , i když tolik tomu zase tenkrát nedávaly, vypadá to spíš jako Ural Vlk než cruiser z USA, ale i tak to musí být mazec , přecijen ten obsah musí mít pořádnej zátah a suprovej zvuk, tak at to jezdí , a jak říká Heavyrider, ohledně svýho převodu toho fakt moc řešit nemusíš...
Slávek-TDM>Dědóch> a coz teprve na R1200GS, tam jich ruplo daleko vic... I kardan se obcas pokazi, tu a tam nejaky to lozisko, tu a tam tesneni, tu a tam kloub nebo ozubeni. Ale obecne kardan vydrzi totez nebo vic nez motor jako celek.
To nevím,já viděl jen u 1150.
Ale to je jedno,tam se to dělilo nějak na dvě generace,jedný tam chyběl snad nějakej čep a v tom místě to ruplo.
1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???
u mě v 55.000km začlo téct vnější gufero po první výměně oleje, asi by to chtělo dělat častěji...
Jináč okolo 80 odchází ložisko..ale to je jen u tele-tele bo je to letmák, takže to neplatí všeobecně. O škubání nevím-klouby tam mám dva, daleko víc se mě hnusí škubání řetazu na jednoválcích...
Asi to bude tou zimou, že špekuluješ nad takovýma "blbostima": jezdit-neřešit, jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš
1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???
1100 Virago> teda člověče vy toho víte
Otasek> "jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš" :\ tak nevim jetli je tohle pravda. Děda mojeho kamaráda má několik desítek let staré Volvo a ač mi někdo neuvěří, děda každý rok auto rozebere, vše špinavé vyčistí, vše opotřebené vymění a tímto způsobem najezdil bez mála 5 milionů km. Vždy když se ho někdo zeptá na auto tak odpoví že vše závisí jen na tom, jak se o to člověk stará. I tak ti děkuji za radu
Heavyrider> tobě příteli děkuji za hezký komenář a vše co si napsal.Doufam že někdy zaturujem a dame pivo na srazu
Otasek>Olej se mění ve stálém převodu - křížový kloub až rupne nebo je vyčvachtaný.... jen málokteré kříže mají maznice..jedině tak u nákladáků...takže se jezdí dokud se to nepos.re
u mě v 55.000km začlo téct vnější gufero po první výměně oleje, asi by to chtělo dělat častěji...
Jináč okolo 80 odchází ložisko..ale to je jen u tele-tele bo je to letmák, takže to neplatí všeobecně. O škubání nevím-klouby tam mám dva, daleko víc se mě hnusí škubání řetazu na jednoválcích...
Asi to bude tou zimou, že špekuluješ nad takovýma "blbostima": jezdit-neřešit, jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš
hehe, to je gut, mám jak otevřenej kardan tak i maznici, to je věc ta guzzi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???
Údržbu nezavrhuji,. měnit olej, promazat co se promazat dá, nenechávat to zbytečně v bordelu..ale hodně věcí je uděláno jako bezúdržbové a s tím nic neuděláš...musíš doufat že vydrží
Málokdo při normálním provozu každý rok rozebere motorku do šroubku aby pokontroloval jestli náhodou někde něco není načaté... tím myslím nezávodní použití, žádný offroad a spol...
iMG> mám kadran krytý komplet..takže jen namazat drážkování, když je někdy vyvěšený, víc nemám šanci udělat..
A viděli jste někdo někoho jak v současné době rozebírá něco na autu, převentivně?? jednak je to už v podstatě spotřební zboží a druhak to má nějakou navrhovanou životnost - hlavně u exponovaných částí..podvozek, převody, motor..většinou shnije kastle nebo to rozflákáte... a moto si nemyslím,že by byly v tomhle vyjímkou... kdo chce montit at se v tom štárá, já chci jezdit, takže měním olej, filtry, dolívám benzín a jezdím... až nahrkám 100.000 (=ještě max 3roky) tak se pak rozhodnu, jestli to prodám nebo cos tím - kdo ví jaká doba bude...
Naposledy editováno 15.01.2009 08:09:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???
kardan by mohl být nesmrtelnej,znám kluky co mají GS,mají 100000 a více a nemají stím žádné problémy,problémy ti mohou nastat překládáním motorky a jízdou po špatných silnicích,přeci jen v případě GS kombinace letmáče s kardanem,to musí dostat zabrat,když se podívaš na cestovatele s jakou tonáží a kudy jezdí,tak se toho nebojím,vím,že ten kardan vydrží,ano stalo se že se zlomila roura,zadřel nebo zlomil kardan,ale to se nestalo u motorek které jezdí jen po silnici
jestli ti to cuká při rozjezdu,tak bych to viděl na podtočenej motor,chce to víc plynu,pak by to nemělo nic dělat,ono tím že máš kardan,máš tam víc spojů k zadnímu kolu,každej spoj má nějakou vuli,když ty vůle sečteš,tak máš na zadním kole mnohem větší vůli než u řetězu,nebo řemenu při zařenené rychlosti,řemen nebo i řetěz dokáže kopance u podtočeného motoru částečně utlumit,kardan ne.můj názor,nikomu ho nevnucuji
Naposledy editováno 19.01.2009 23:54:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Deflektory nožní na přední vidle Kawasaki VN 1500 | bartahk | 1 | 6.10.2024 v 19:02 77pita |
Díly VN 1500 2001 Kawasaki VN 1500 | marvan79 | 0 | 31.8.2024 v 20:11 marvan79 |
Bohatá směs, asi Kawasaki VN 1500, Kawasaki VN 1500 Mean Streak | marvan79 | 4 | 24.8.2024 v 11:10 krokoš |
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 | PepaSahib | 16 | 20.2.2024 v 17:16 lecomondo |
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 | Osif | 4 | 20.11.2023 v 13:11 Osif |