1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?
Naposledy editováno 19.01.2009 17:00:38
Dneska bych to rád zkusil do Stadiona - nasávalo by to klasicky z karburátoru a dělalo by to jen mírný přetlak. Hlavně by to zvýšilo krouťák v menších točkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?
Číkus>assassin> 2T ropák potřebuje mít "předstlačený vzduch" aby dokázal vyvinout dostatečný tlak a teplotu pro vznícení nafty
jj koukal jsem na to, ono asi ani nejde o ten tlak a teplotu na konci komprese.. to neni problem.. spis je v jednu chvili otevrenej vyfukovej ventil v hlave a na druhe strane sani... pokud by nebyl pretlak, nema sanci se tam ten vzduch vubec dostat a "vyfouknout" spaliny...
ja tohle nikdy moc nezkoumal, ale prijde mi to jako docela zbesily reseni motoru... nutnost kompresoru, vyfukovej ventil - takze stejne musi bejt nejaky rozvody.. to uz pak nema zadnou vyhodu:) (asi naka bude kdyz vsechny lodni a vlakove diesely jsou 2t.. ale me to jaksi unika)
Naposledy editováno 20.01.2009 00:55:56
1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?
3 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?
assassin>no u dvoutaktu je rozvod udelanej primo pistem ... v jedne fazi otevre prefukove kanaly a tima jde smes z kliky do spalovaciho prostoru... potiz je v tom ze v te same fazi se otevre vyfukovej kanal.. a valec je v tu chvili otevrena nadoba, to co jde z kliky bejva deflektory na pistu apod udelatky smerovano tak aby to neslo primo do vyfuku.. v pripade ze tam bude vetsi tlak, je otazka jestli po ukonceni tohodle cyklu je ve valci vetsi tlak nez atmosferickej, nebo to ma za dusledek jen vetsi vylitani smesi do vyfuku...
to vstrikovani(prime) asi bude muset byt, pokud se ma udrzet nejaka aspon jakz takz spotreba paliva ... no proste zvladnout predelani motoru 2t na turbo bude asi vyzadovat znacne ten motor prekopat, pokud se u 2t nepocitani s nakym preplnovanim jiz z vyroby, je to podle me i celkem nemozne...
Z výroby se zážehový 2T přeplňovanej v běžným autě nedělá. S tímto typem motoru se zabývala co vím je Subaru. Motor je zcela jiné kontrukce. Mazání je oddělené, jako u klasického 4T (mokrá klika + kluzná loýiska na klice). Benzín se pod píst vůbec nedostane. Sací kanál je vyveden přímo do válce poblíž DÚ pístu a čistý vzduch je vháněn Lysholmovým dmychadlem po tlakem. Benzín se vstřikuje přímo do válce po uzavření sacího kanálu. Zážeh je proved klasicky svíčkou. Výfuk je řízen válcovým šoupátkem a tím nedochází k úniku směsi do výfuku. Je poměrně výkoný a spaliny jsou stejně jako u 4T. Bohužel má velkou měrnou spotřebu a plnící tlak nedosahuje hodnot klasického 4T (do cca 0,8 baru).
Je možné ještě použít souproudé vyplachování s výfukovým ventilem - vznětové 2T. Přeplňovat klasický 2T s rozvodem pístem lze, ale z principu činnosti je jasné, že je to není ideální.
e. Plus to Daihatsu co psal dědek new. O tom jsem nevěděl.
Naposledy editováno 05.02.2010 12:58:37
1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36897 | Včera v 23:39 psenap |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 3 | 25.9.2024 v 10:49 maree |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 346, 347] Yamaha YZF-R1 | Perňa_81 | 10406 | 12.9.2024 v 15:11 Ozzy_ |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |