1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
intercom
Jedná se o použití PMR pro interkom a pro mezimoto komunikaci.
EDIT: Případně jestli by jste měli nějaký nápad, jak zprovoznit interkom řidič-spolujezdec bez drátů a pak přenos po PMR k daší moto.
Naposledy editováno 10.01.2009 18:36:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
To je jednoduchý. S takovou sestavou jsem jezdil asi 3 roky na LT. Akorát jsem měl výrazně lepší vysílačku. Pochopitelně že to funguje ale:
- u PMR děsně rychle odchází baterka, takže dřív nebo později začneš řešit napájení z motorky. Zjistíš že to prakticky nejde, musí se to bastlit. Pak zjistíš že to z 12V palubní sítě příšerně bručí atd. Na tu PMR nejsou držáky, tak to musíš nějak vymyslet. Potřebuješ na to vidět, protože bez toho se to nedá ovládat. Nejde jet pořád na jednom kanálu, jak jedeš, tak do toho kecají jiní a jsou tam různé systémy na těch samých pásmech a musíš to přepínat. A pak zjistíš že to není vodotěsný, takže na přepínání vymyslíš dálkové ovládání přepínače kanálů a ono to funguje jen s kabelem dlouhým 25cm a půlmetrovým už ne atd. Pak zjistíš že je tam brum když je napájený interkom i vysílačka atd atd. Je to nekonečný boj.
- ale zásadnější je, že se pořád sereš s kabely, mě to dohánělo k šílenství. Pořád (za jízdy) řeší nějaký konektory, něco někde zůstane viset za zip a odpojí se a prostě spolehlivost těhle sestav je příšerná. Ano, pokud si dáš BT modul k PMR a spojíš to s helmou bezdrátově, tak to taky jde ale chybu vidím v tom PRM v principu. Fakt jsme s tím jezdili hodně a jednou tě to přestane bavit. Navíc ženský mají tendenci zapomínat na ty kablíky, takže někde daleko na dovolený druhý den ti odejde vyhodit něco do odpaďáku, zapomene na drát a urve konektor a máš po komunikaci...
- vox? NESMYSL. zapomeň že to tam je. To blbne i při jízdě na kole. Na motorce to vysílá pořád. naprostý nesmysl.
- když nemáš vox, musíš mít klíčovací tlačítko na řídítku. Další kabely. Takže to není full duplex ale half. Jeden vysílá, ostatní poslouchají. Nejde na PMR zašifrovat kanál. Vždycky to někdo poslouchá nebo ti tam leze.
To je všechno z praxe, v poslední LT fázi jsem měl poladěný PMR s přepínatelným výkonem odrušením napájení z motorky, externí anténou. To všechno NIKDO nedělá protože na to není globální homologace. PRM nesmí mít napájení a externí anténu, to mají jen CB. Vyřešili jsme servové otáčení přepínače kanálů, programování pásem a výkonů kvůli rušení, odrušení napájení interkomu a aktivní napájení mikrofonů, takže to fungovalo i při vysoké rychlosti, měl jsem tam pak profesionální konektory, kvalitní kabely, profesionální klíčovací tlačítko (takový to na sucháči mi jednou vjelo mezi heft a spojkovou páčku a proletěl jsem kvůli tomu z vedlejší na hlavní. Prostě jednou řekneš dost a vytrháš to a hodíš do krabice. Nemluvím o tom, že to v téhle podobě stálo pekelný peníze. Je to fakt jen hračka a aby to bylo 100% perfekt, musíš to udělat profesionálně - tak jak to má třeba Honda Goldwing apod. Ale to klíčování je vopruz a jak jednou zkusíš full duplex u těch BT modulů, které jsou bez kabelů, bez starostí, tak nejde jít zpátky. Jestli jseš hračička a baví tě do toho cpát postupně peníze, tak to je jasná cesta kudy jít. My jsme zkoušeli různé vysílačky - to ti taky nikdo neřekne, že některé fungují fajn do třeba 100kmh a jak jedeš rychleji, tvar vlny se doplerovým efektem mění a najednou tomu není rozumnět. Takže to vyhodíš a koupíš lepší a ty jdou do 130 a pak ještě lepší a ty fungují i ve 200 ale stojí desítku jedna atd..
Jak chceš pomocí BT propojit třeba deset lidí na pěti motorkách tak, aby se slyšeli všichni? Navíc, PMR často používáme při toulání po městech nebo v přírodě, tam to BT nenahradí ani omylem.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
K těm kabelům - nemluvili jsme o samotné vysílačce ale o kombinaci vysílačka + interkom, tam máš další krabičku a další dva kabely kterým to propojuješ a buď další baterky nebo další napájení. Možná existuje vysílačka, která má v sobě funkci interkomu (t.j. že se spolujezdec napíchne do těla vysílačky) ale já jí nikdy neviděl.
Jinak BT používáme prakticky jen pro toulání v přírodě a rozhodně si nemyslím, že to PRM nahradí, spíš naopak. Představ si že jedeš na enduru a potřebuješ nutně něco říct kamarádovi co ti ujíždí a ty někde vibruješ na hranici pádu a s BT nikde nic nemačkáš a rovnou mluvíš. A když spadneš, což u nás je docela často, tak prostě mám spojení i mimo motorku a nemusím se bát, že to rozmačkám nebo že se o to někde narazím nebo si o větve urvu kabel apod. Na přírodu je myslím BT jednoznačně lepší už kvůli absenci kabelů a klíčovacího tlačítka.
Jezdili jsme právě převážně po rakouských a italských Alpách, vysílačky máme od roku 2004 a akorát ve Vídni nám do toho kecali stavaři, tak jsme přeladili a bylo ticho.
Používáme starší vysílačky Cobra MT700 a 725, které mají právě tu funkci interkomu Mají druhý vývod pro druhou náhlavní sadu. Novější už to bohužel nemají, nechápu proč. Jsou navíc odolné proti nárazu a vodě, obojí bylo námi nechtěně prakticky otestováno.
Touláním v přírodě jsem myslel spíše pěší výlety, kdy někteří jdou jedním směrem, druzí jiným... BT ztratí po pár desítkách metrů spojení, PMR jde na kilometry, pokud není nepříznivý terén.
Klíčovací tlačítko je opravdu problém, ale jde vyřešit vhodným umístěním. Pak ho není obtížnější ovládat, než třeba chcípák, přepínání světel nebo blinkry.
I utržené dráty při pádu na enduru nejsou tragédie - stačí vzít vysílačku do ruky a mluvit Pomoci se dovoláš i bez nich, akorát pak už vysílačku nepoužiješ během zbytku cesty.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
http://www.mobilmax....hone-do-pilby-38217/
Taky to používám a zatím dobrý
Kedaros>Cizmik> Je toho hodně,tak třeba tady:
http://www.mobilmax....hone-do-pilby-38217/
Taky to používám a zatím dobrý
Já jsem si interkom pořídil, ale potřeboval bych sehnat ten kábel jak jdou s ním nabíjet 2 interkomy najednou.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Kedaros: Y kabel dovozce do ČR pokud vím nenabízí, reakce na tohle řešení byly v jiných zemích docela rozpačité, proběhly tam různé reklamace a celkem to chápu. Ten kabel totiž nabíjí obě sady korektně jen v případě, že jsou absolutně stejně vybité ale ono to v praxi není nikdy. Master má větší odběr i když se jede jen na režim interkom, takže vždycky jedna bude nabitá dřív a pak se nabíjení odpojí, i když druhá ještě potřebuje nabíjet. Dá se to vyřešit pomocí dvou nabíjecích modulů v jednom, nicméně tohle řešení není tovární. Takže jestli to za každou cenu chceš, musíš si to asi dovézt někde z ciziny ale nemůžeš počítat s tím, že se to takhle nabije správně na maximum.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
karf>TomasTT> tenhle Y kabel pro nabíjení je ale standartní součástí balení sady twinpack - dvou interphonů :\ a o tom nabíjení/nenabíjení se nikde nic nepíše ani o tom nikdo nemluví
Ano, to je pravda. S tím nabíjením - takhle, ještě záleží na verzi Interphone. Ty starší fungovaly jinak než ty nové. Měl jsem se spíš zeptat, jestli má Kedaros typ na 250m nebo 500m. Každý typ má jiné ovládání nabíjení. Ten starší na jednom pinu dával informaci o nabití a to odpojilo zdroj. Ten novější to dělá taky (takže jde používat s libovolným typen nabíjecího adaptéru) ale kromě toho se umí i sám vypnout. Twinpacky se dělaly jen v tom novém provedení, takže tam je to OK ale u těch starších bych to nepoužíval. Jestli to je nový nebo starý se pozná jen z krabičky (jestli je na ní napsáno 500m nebo ne). Mrak internetových shopů prodává vesele ty staré. Takže jsem se nejdřív měl zeptat na typ. Nicméně ale dovozce to fakt v nabídce jako samostatný výrobek nemá.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
TomasTT>V katalogu to nikde není. Ten Y kabel fakt neumím. Nenapsal jsem to asi jasně - my to bereme od dovozce a pokud ho nemá, nemáme ho taky.
Myslel jsem ten nabíjecí modul o kterým jsi psal a Mates Picco