zatím asi prototyp, v prodeji snad pristi rok http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/jawa-nabidne-v-pristim-roce-novy-velky-ctyrtakt/365029
Naposledy editováno 11.03.2009 21:51:25
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa Minarelli na svetě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
Martin1000rr>je to srečka , na fotkách vypádálín nž v reálu, vyděljsem na M.2009 , hrůůůza , kdyby začali vyrábět starýho péraka 500,350,250 tak by uďály lépe.
tak by to nikdo nekupoval, protoze kdyby ano tak by se prodavaly vice retro stroje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
Jawa 660, ale zní to hezky... Kyvku jsem čekal ošklivou prostě jen hranolek, ale líbí ... jinak původní masku již dost rozřezali snad by to nebyl problém udělat na 3 čočky jinou masku... Ale i tak osobně bych se s tím nestyděl vyjet do Alp atd. ...
Jako mám dvojvál - na cestování by se asi sneslo víc hrnků, ale když někdo cestuje na Tenere tak proč ne ...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa Minarelli na svetě
Který z agregátů ROTAX či nynější Minarelli bude živější...
Jawa 650 měla motor z dřívějšího BMW 650 (karburátor), by mě zajímalo a já se vůbec nezeptal, proč se nedal zakoupit motor z nynějšího BMW F650GS (stříkačka, jednobuch), i když on asi neplnil Euro3... Ale nevim, jen domněnka...
A taky by byla otázka, jaký nákupní rozdíl je pro Jawu mezi motorem Rotax a Minarelli... Za rotaxův agregát rakušané chtěli kolem 80tkč...
Naposledy editováno 15.03.2009 00:22:28
Pro Cobru357:v 90.letech se tady prostě takové věci děly a padlo hodně fabrik,nebo se s tím potýkají dodnes,jako JAWA.
K ceně:nevím kolik přispěvatelů na tomhle fóru je výdělečně činných,ale nevím,jak by se vám líbilo nosit domů 8 čistého,jen aby se váš výrobek prodával za pár kaček..
Stěžovat si na spolehlivost je pro náš národ typické.Pár JAW jsem měl a když dostaly co potřebovaly (hlavně pravidelnou údržbu),tak nikdy nebyl problém.Mám posledních pět let panelku s pávem,jezdím na ní na výlety,srazy,do práce.Po koupi jsem ji zgenerálkoval a vynuloval tacho.Teď má najeto přes 37000 bez nejmenších problémů a na stejných gumách
JAWU bych nezatracoval,jen se snaží něco dělat..
SiSpo>Co by mě zajímalo...
Který z agregátů ROTAX či nynější Minarelli bude živější...
Jawa 650 měla motor z dřívějšího BMW 650 (karburátor), by mě zajímalo a já se vůbec nezeptal, proč se nedal zakoupit motor z nynějšího BMW F650GS (stříkačka, jednobuch), i když on asi neplnil Euro3... Ale nevim, jen domněnka...
A taky by byla otázka, jaký nákupní rozdíl je pro Jawu mezi motorem Rotax a Minarelli... Za rotaxův agregát rakušané chtěli kolem 80tkč...
no Rotax byl Rotaxu a prodáván BMW a Aprilii
zatímco motor dnešních BMW 650 už je jejich vlastní a navíc nynější F 650 GS je tuším dvouvál 800 ccm
a motor Miranelli je myslím dostatečně prověřen v Yamahách
No a v soucasne dobe ma BMW svuj vlastni motor, paralelni dvouvalec F800/F650 (F650 je ochuzeny model se stejnym objemem 800ccm). Ten motor se mi konstrukcne velmi libi, ale bohuzel ho vyrabej v Cine, coz je pro me zasadni duvod si ho nekoupit, idyby byl sebelepsi a sebekvalitnejsi.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa Minarelli na svetě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
Cobra357>karf> No i kdybych byl detailně obeznámen s touhle lumpárnou, tak bych to asi těžko psal sem . Proč se třeba nezačal hned po "sametovém podvodu" vyrábět připravený a odzkoušený 400stovkový čtyřtakt. Proč se nepoužil dodnes? Proč dopadl VVZ Strašnice tak jak dopadl, atd. atd.
To je zbytečná diskuse. Jestli o tom víš něco blíž tak jsi si svůj názor určitě udělal.
Tak to by mně docela zajímalo, kdo by si to koupil. Vždyť začátkem devadesátých let měli v Česku JAWy všichni plný zuby, pověst kterou si tady JAWA už od konce sedmdesátých let "vybojovala", byla mezi místními motorkáři přímo otřesná. Ostatně už v v druhé polovoně sedmdesátých let byla JAWA kritizovaná i v testech místního tisku (Svět motorů apod.) za svojí zastaralost (lavicovitý sedlo, brzdy) i za celou řadu much vyplývající z neschopnosti něco kvalitního vyrobit: motory-olejničky. Snad jidiný co se nekritizovalo veřejně byl výkon, ten byl sice slabej, ale soudruzi stejně nic rychlýho na silnicích mít nechtěli.
Už koncem osmdesátých let, když to jenom trochu šlo s individuálníma dovozama, tak si každej, kdo měl jenom trochu broky, nechal dovézt ojetinu z Německa, každej chtěl cokoliv jiného, hlavně ne JAWU. Bylo to to samý jako ŠKODA, TESLA a řada dalších, rádoby tradičních českých značek. Takže začít tenkrát vrážet prachy do novýho výrobního zařízení, to by tu JAWU položilo na kolena okamžitě. Ono je taky otázkou, jestli by jí na to vůbec někdo nějaký peníze poskytl. Vždyť JAWA měla všeho všudy dva trhy: Rusko, které bylo totál bez peněz a Česko, které bylo malé a na JAWU naštvané.
S Čizou to bylo to samé a myslím, že je spíš na místě smeknout klobouk před JAWou, že to dokázala přežít až sem, než ji kritizovat za to, že vůbec ještě něco dělá.
No a aby dělali podobný systém s více pohyblivými částmi jako u BMW, Moto Guzzi se můžou vyprdnout, ono už jsem slyšel například o písku v zubech rozvodovky u zadního kola BMW R1200GS díky těsnícím prachovkám, které hold teprve u ročního stroje odešli... Ale tvůj názor Ti neberu, jen jsem zvědav zda Ti ho zrealizují ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa Minarelli na svetě
Vzhledove se me rozhodne libi, konecne zadna divna trubka na konci a i jinak vypada velmi dobre. Treba tady bude casem i nejaky redakcni test, ktery rekne vic, urcite bych ji nezahazoval ale naopak treba v porovnani s cinskymi moto nebo koreou by to mohla byt solidni vec. Je otazka jak to bude ve finale, treba to reseni s remenem co byl ten prototyp take zajimave pro nekoho kdo teren jen lehce spis kvuli presunu. Posledni vec je cena. Je jasne ze 100tis to bude urcite, rekl bych tak 150-200 a to za novou motorku pokud bude takhle jak je a i kvalita bude tomu odpovidat me prijde jeste ok. Pokud ale budou chtit nejak vic prorazit tak 150-180 vic by pak nemuselo byt uplne ok.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa Minarelli na svetě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |