Téma: Iran 2009
Dobry vecer preji,
o prazdninach se chystam na vylet do a Iranu. Je mi 23 a motorka FZ6. Odjezd by byl +- 1. cervna s delkou trvani maximalne 2 mesice (Ano jsem student). Cestovat bych chtel v pohode, nikam se nehnat. Spani prevazne pod stanem s obcasnou navstevou hotelu. Penize bych spise setril. Iran bych rad objel kolem dokola cely. Symbolickym cilem cesty by bylo koupani v Indickem oceanu a nakup sandalu v Esfahanu :).
Nastudovano mam snad vse co se kdy o Iranu na internetu zverejnilo, ale zbyva mi jedno riziko, ktere bych rad snizil. A to, ze jsem zatim sam.
Takze otazka je nasnade, nechysta se nekdo kolem tohoto terminu do Iranu, ci alespon do Gruzie, Turecka..?
o prazdninach se chystam na vylet do a Iranu. Je mi 23 a motorka FZ6. Odjezd by byl +- 1. cervna s delkou trvani maximalne 2 mesice (Ano jsem student). Cestovat bych chtel v pohode, nikam se nehnat. Spani prevazne pod stanem s obcasnou navstevou hotelu. Penize bych spise setril. Iran bych rad objel kolem dokola cely. Symbolickym cilem cesty by bylo koupani v Indickem oceanu a nakup sandalu v Esfahanu :).
Nastudovano mam snad vse co se kdy o Iranu na internetu zverejnilo, ale zbyva mi jedno riziko, ktere bych rad snizil. A to, ze jsem zatim sam.
Takze otazka je nasnade, nechysta se nekdo kolem tohoto terminu do Iranu, ci alespon do Gruzie, Turecka..?
Hoj byl jsem v Iranu 3x sice bez moto, ale pokud mas nejake dotazi tak se ozvi. Jinak zajimava myslenka objet Iran okolo neni to CR. Predloni jsem potlak dva motorkare z Zahedanu a policajti je nechteli nikam pustit a me taky ne. Vozili me v policejnich autech a vylozili me az na nadrazi do autobusu.
to nesmíš jezdit do zahedánu . taky sme měli patrolu až do Bamu. a pak je to přestalo bavit patrolu ti dalí většinou na pohraničí s afganistánem . jinak ne . ta karta opravnuje k čerpání levného benzínu - za cca 2,40 . jinak - bez ní byla cena cca 8 kč .všude - vzali to vždy na cizí kartu . je to proto aby místní nekšeftovali s benzínem ve velkém .
zajimava cesta... letos mi to neda a na stary kawe se toho trochu bojim.. ma problem s chlazenim pri nizke rychjlosti a vysoke teploty to samozrejme zhorsujou
zlom vaz a dej pak nekde odkaz jaky to bylo a jak drzel fázer... Na R1 to musi jit taky... ty dva mesice se to jiste da vydrzet.. zase je lehoucka...
zlom vaz a dej pak nekde odkaz jaky to bylo a jak drzel fázer... Na R1 to musi jit taky... ty dva mesice se to jiste da vydrzet.. zase je lehoucka...
JINAK - VÍZA DO IRÁNU - TURISTICKÉ NA MĚSÍC ! platí i jako tranzitní i když na české ambasádě tvrdili opak. Jo - Carnet se nekupuje - sice něco stojí (ted si nepamatuju) ale platíš osm tisíc vratnou zálohu. vydají ti ho v AMK na základě velkého techničáku . a nezapomen na zelenou kartu . Turci na hranicích s iránem ji chtěli. mezinárodní řidičák -možná tak v iránu ale nikde ho ponás nechtěli . akorát nevím jestli Vídenskej a nebo ten druhej. oba dva aje stáli dvě stovky - tak sme to neřešili.
da se z indie prejet nejak vrchem a vyhnout se pakistanu? nebo mozna lodi do iranu??? :)
martine, jak hodne jste enfieldy opravovali?
ti kluci co jezdi s tim mechanikem jako cestovka se v tom hrabaj docela dost... ale to maji mozna o neco starsi kousky... nebo taky ne ze?
Naposledy editováno 30.03.2009 20:09:35
martine, jak hodne jste enfieldy opravovali?
ti kluci co jezdi s tim mechanikem jako cestovka se v tom hrabaj docela dost... ale to maji mozna o neco starsi kousky... nebo taky ne ze?
Naposledy editováno 30.03.2009 20:09:35
pozor - ti kluci co tam jezdí jako cestovka - to je honza odehnal z ck. rajbas . myslím že to maj celkem zmáknutý . každopádně bych na ně vsadil . mašiny zcela jistě půjčujou u chlápka co dával do kupy ty naše a za toho bych dal ruku do ohně co se týče kvality - na indické poměry samožř.
jinak za celou cestu se stalo pouze pár příhod stojících za zmínku - píchnuté kolo - 2krát . a jeden defekt ve válci kdy spadla závlačka držící kliku pohhr, s válcem přes čep a ten vyběhnul . vada byla z výroby . rozebrali sme . nožem vysoustružili nové osazení závlačky a jelo se dál . ferda na tom jezdí ještě ted, jinak nic. ujeto v jednom kuse 11 400 km.
jinak za celou cestu se stalo pouze pár příhod stojících za zmínku - píchnuté kolo - 2krát . a jeden defekt ve válci kdy spadla závlačka držící kliku pohhr, s válcem přes čep a ten vyběhnul . vada byla z výroby . rozebrali sme . nožem vysoustružili nové osazení závlačky a jelo se dál . ferda na tom jezdí ještě ted, jinak nic. ujeto v jednom kuse 11 400 km.
naopak - nic nevymejšleli ,neinovovali . vývojové oddělení zrušili amydlili to furt stejne až do tedka , na stejnech výrob.mašinách ze starý dobrý východoindický kolinii.
jedinou inovaci zavedli - pátej kvalt a elektrickej startér . ani jeden startér nevydržel. všech deset šlo do kytek.
jedinou inovaci zavedli - pátej kvalt a elektrickej startér . ani jeden startér nevydržel. všech deset šlo do kytek.
1 reakcí na tento příspěvek Iran 2009
aha.. takze kladiva atd co?
o je... :)
o je... :)
Tak dekuji za zkusenosti. Zatim to vypada, ze bychom jeli s Yzigem na vychodni Turecko spolu a pak ja pokracoval po Iranu sam, takze nabidka stale plati.
Na vizum vyplnuji tento formular, ale nikde tam nevidim na jak dlouho ho chci. To davaji automaticky na mesic(to jest maximum)? Jsem o vizum jeste nikdy nezadal.
Na vizum vyplnuji tento formular, ale nikde tam nevidim na jak dlouho ho chci. To davaji automaticky na mesic(to jest maximum)? Jsem o vizum jeste nikdy nezadal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.