PS: Pokud je někde indikátor nižší, než 1,6 mm, je to spíš blbě vyrobený (vylisovaný), než záměrně vytvořený...
1 reakcí na tento příspěvek Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
naprcal>čert- no možná to je 1,6 , jen se mi to nezdá, že je to tak malé prostě.. jen takový výběžek prostě, u auta to je více patrné
spíš tě jen klame zrak. TWI je u osobních pneu široký 5 mm, u moto pneu vešinou 2-3 mm, prostě je meší a proto opticky nižší. Vědu v tom nehledej, až se Ti v tom místě propojí, je čast shánět novou
1 reakcí na tento příspěvek Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
1 reakcí na tento příspěvek Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
U nás je to: Os. auta a motorky nad 50 ccm a nad 45 km/h 1,6 mm, moto do 50 ccm A do 45 km/h 1 mm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
Poggy>Uvedu to tu s dovolením na pravou míru. Kontrolní bod je vyznačen na boku pláště šipkou a v dezénu je to ten výstupek. Ten výstupek určuje výrbce a značí kdy VÝROBCE pneumatiky doporučuje výměnu pneu za novou. Tento výstupek (TWI) NEMUSÍ být v souladu s platnou legislativou. Tzn, že pokud je výstupek nižší než je min. hloubka dezénu daná zákonem, tak stejně musím pneu vyměnit dřív.
U nás je to: Os. auta a motorky nad 50 ccm a nad 45 km/h 1,6 mm, moto do 50 ccm A do 45 km/h 1 mm.
zní to hezky, ale pokud to nejsou pneu pro speciální vozidla, nebo pro závodní účely, je to vždy stejně, (mělo by být). Je to tak dle mezinárodní dohody. Věř mi...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
Já ti dokážu, že ty indikátory nejsou vždy podle vyhlášky. Změr u auta ty značky na zimních pneu a naměříš cca 4 mm, jiné země např. Rakousko má 3 mm na motorky. To že jsme v EU neznamená, že všude platí identické zákony a vyhlášky. Tzn. že kdyby výrobce pneu dělal tyhle indikátory podle vyhlášek v každé zemi, tak by musel mít více pečících forem a to by citelně prodražilo výrobu. :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
To máš sice pravdu, ale kontrolní drážky v pneumatikách žádný zákon výrobcům nenařizuje. Tzn. že jejich užití je čistě na uvážení výrobce. A vždy platí, že zákon nebo vyhláška je nadřazena nějakejm předpisům výrobce. Výrobce třeba udělá onu značku např. 2 mm a jiný např. 1,2 mm. Je ale tvojí povinností (dle vyhlášky MDS č. 341/2001 Sb. ale paragraf ti z hlavy neřeknu tuším 34 nebo 37 ale na beton to není), že vozidlo je technicky nezpůsobilém provozu na pozemních komunikacích pokud hloubka hlavních dezénových drážek není min. 1,6 nebo 1 mm (podle kategorie vozidla). Pokud tedy výrobce té druhé pneu udělá ty značky na těch 1,2 mm tak je na tobě aby jsis hloubku dezénu hlídal sám. Výrobce ti zaručí jízdní vlastnosti do této jím vyznačené hloubky. Že ti vyhláška v té či oné zemi nařídí výměnu dřív si už musíš ohlídat sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrolní bod na gumě(moto gumě)
Poggy>czert>
Já ti dokážu, že ty indikátory nejsou vždy podle vyhlášky. Změr u auta ty značky na zimních pneu a naměříš cca 4 mm, jiné země např. Rakousko má 3 mm na motorky. To že jsme v EU neznamená, že všude platí identické zákony a vyhlášky. Tzn. že kdyby výrobce pneu dělal tyhle indikátory podle vyhlášek v každé zemi, tak by musel mít více pečících forem a to by citelně prodražilo výrobu. :\
v téhle větě si docela protiřečíš a tom se tu bavím. Citelně by se prodražilo, kdyby dělali pneumatiku s různým TWI kvůli jednotlivým zemím a jejich zákonům. Proto je oficiální dohoda vetšiny renomovaných výrobců, že hloubka TWI je 1,6 mm. Je to proto, že tato minimální hl. platí ve vetšiě zemí. Ale máš pravdu v tom, že každý stát to má trochu jinak a je důležité, co Ti naměří ve skutečnosti a ne to, co ukáže TWI. To je pouze orientační prvek.