Vzhledem k pěknému počasí jsem se rozhodl udělat si projížďku na svém fešákovi a tak jsem vyrazil. Asi po 50km jsem si udělal přestávku tzv. kouřovou a tak jsem motorku vypnul pěkně přes klíček do polohy off. Jaké však bylo mé zděšení, když jsem se pak chtěl znovu rozjet. V motorce pouze cvaklo a motor nenaskočil. Neděle dopoledne široko, daleko žádný člověk a já začal přemýšlet nad tím jak se dostanu z5 domů abych začal odstraňovat případnou závadu. Nakonec jsem si vzpoměl na svá mladá léta a motorku jsem se pokusil roztlačit. Chytla a já upaloval domů. Po příjezdu jsem se o5 pokusil motorku nastartovat ale nic. Vyndal jsem baterii dal jí na 2 hoďky na nabíječku a svůj pokus jsem o5 zopakoval. Motorka nastartovala a já začal dumat o příčině, proč se tak nestalo na projíždě. Po konzultaci s několika z Vás jsem došel k závěru a to za A) baterka je v pytli a je zapotřebí koupit novou a za B) motorka nedobíjí.
Vzhledem k tomu, že nemám k dispozicí meřící zařízení k tomu abych sám závadu diagnostikoval zajel jsem do společnosti Akuma a tam jsem požádal o pomoc. Pracovník byl velmi ochotný. Zjistil nejdříve, že baterie je v pohodě. To mě vyděsilo, protože mne pak napadalo dobíjení. Když ale změřil i to a bylo v pořádku vyvstala další otázka.... CO TO KUA JE? Stáli jsme tam jak dva mimoni a koukali na to. Nakonec pracovník Akumy pokrčil rameny a začal baterii instalovat z5. V ten okiamžik jeho bystré oko zachytillo že v oku hlavního tedy červeného kabelu je kabel uchycen za izolaci a kabel má děsnou vůli a tady špatný kontakt.
Proto jsem dnes provedl dotažení oka a zároveň jsem kabel k oku přiletoval. Zatím motorka šlape bez problémů. I po opakovaných startech a projížďkách se problém již neopakuje. Asi podstatná část těch zkušenějších motorkářů, řeknou, že můj příspěvek je na h.... ale našel jsem tu několik příspěvků s podobnými problémy a tak jsem se chtěl jen podělit o svou nicotnou zkušenost, že i taková pí...ina zkazí celou projížďku a může člověka dostat do problému. Přeji všem mnoho kilometru bez nehody.
Naposledy editováno 08.04.2009 14:18:54
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
Zmiňuji se o tom proto, že po konzultaci s několika kamarády jsme došli k závěru, že u téměř každé jiné mašiny (zejména Hondy jsou na to prý citlivé) přepólování aku odse*e řídící jednotka, která pak stojí cca 15000 - 20000,-. Takže jsem měl z pekla kliku... , že je "virážka" takový držák...
Je to fakt nejlepší mašina, jakou jsem kdy potkal, má v sobě "něco" , co jsem nenašel ve Sportsteru, Softailu ani Glajdě
Takže, Majore... ať dobře slouží a najedeš s ní spoustu km bez nehod a poruch
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
johan1>Tak už jsem tu zase ,volnoběžku jsem opravil,to je v pohodě motor chytá na první pokus.ALE zjistil jsem ,že mi to nedobíjí,na baterce naměřím stále jen 12.2 voltů,jak v klidu tak při natočenym motoru,nevíte po čem nejdřiv jít?
Kabeláž a konektory až pak teprve řešit dále jako je altec nebo regler.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
Takové nízké napětí většinou bývá při průrazu vinutí alternátoru na kostru (zrovna před pár sny to řešil kámoš převinutím). Proměř všechno podle tohohle návodu
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
(už ho tu dávám asi podesáté)
a stoprocentně přijdeš na to, kde je problém.
1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........
Dingo>Major: takže sis tady před ostatníma potvrdil, že, když to řeknu hrubě: že "sereš" na údržbu a kontrolu důležitých věcí
To je snad základ, že než vyjedu, tak zkontroluju důležité věci a ne jen olej a brzdovou kapalinu.
Taky seru na údržbu... Než bych se k baterce vůbec dostal tak je půl dne v ři...i Tyhle věci dělám když ji vyndám před zimou a nebo po zimě Se asi začnu stydět a omluvím se moto
Naposledy editováno 28.07.2009 20:05:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10417 | 13.10.2024 v 19:34 badyXV |
Virago xv 750 elektrika Yamaha XV 750 Virago | komunikator | 3 | 15.8.2024 v 21:19 P.I.R.A.T |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago | Milano52 | 2 | 10.6.2024 v 14:16 Milano52 |
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago | Carlos-NK | 6 | 31.3.2024 v 14:06 badyXV |