Naposledy editováno 22.04.2009 22:33:39
1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650
tady je pár odkazů:
www1.cncm.ne.jp/~yamaguti/W650%20index(E).htm
www.realclassic.co.uk/triumph04032200.html
www.chuckhawks.com/bonneville_sportster_w650.htm
Naposledy editováno 22.04.2009 23:48:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TR Bonneville - Kawa W650
sven>Mám tu Kawu... oproti tomu "originálu" je to zřejmě větší oldschool s nakopávačkou, je to dlouhozdvih, má menší objem a tudíž je holt rozvážnější. Ve všech testech jí jednoznačně přiznávají větší autenticitu, než tomu "originálu", který až na tu značku, koupenou v r. 1984 s původníma Triumphama zase tolik společného nemá. Jinak je to normální japonská motorka, takže při koupi pozor na stejný věci asi jako u všech ostatních. Jedině snad na rozdíl od těch moderních plasťáků pozor na rez, je to totiž skutečně celý plechový... Když mi dáš mail, můžu ti poslat asi nejzajímavější test se srovnáním právě těch dvou, kterej jsem na netu našel.
tady je pár odkazů:
www1.cncm.ne.jp/~yamaguti/W650%20index(E).htm
www.realclassic.co.uk/triumph04032200.html
www.chuckhawks.com/bonneville_sportster_w650.htm
Ono dneska moc věcí z motorek z 60 let převzat nelze. Původní bonnevile byl paralelní dvouválec, to myslím není ani jedna z dnešních motorek, které se tu porovnávají. Objem 650 ccm se sedí u rejže, ale já bych radši šíh po větším objemu. A když už, tak bych koupl bonevilla 850tku a jako bonus se vstřikováním. MYslím, že obě retro motorky budou mít dost udušený vejfuky, aby plnily limity, takže zvuk původního bonnevila to nebude mít vždycky, takže stříkaču kvůli úspoře paliva a lepšímu chování motoru. Co se týče značky, volil bych jednoznačně triumph, jelikož to je víc exotický, jak nějaká rejže. Prostě stará dobrá anglie. Dávat pozor je třeba na klasický věci- podívat se, jeslti nejsou na motoru ožvejkaný šrouby- to značí, že se v motoru už někdo hrabal a to nemusí znamenat nic dobrého ( pokud je motor v pořádku, neí třeba do něho zasahovat, pro běžnou údržbu ho není třeba půlit), pak obhlídnout motor, jeslt někde něco neteče. Motor by měl být před jízdou studený. Pokud přijedeš na prohlídku a motor už je předehřátej, nebo ještě hůř nastartovanej, tak to značí, že blbě chytá, což je další problém navíc, kterej se někdy dost blbě odstraňuje. TAkže přijít k moto, prohlíndout, jeslti někde nejsou nějaký zjevný vady, který by tě při jízdě mohli ohrozit na životě, pak mačinu nahodit, projet jí. při jízdě zjisti, zda netáhne do strany (pokud je hnutej rám, tak rozhodně nebrat!!), zjistíš i jak to brzdí, jeslti někde něco nerezonuje (každá motorka bydává při určitějch otáčkách divný zvuky, který jsou způsobený rezonováním při určitejch otáčkách- třeba na mojí kawě při určitejch otáčkách vržou plasty, ale to je normální). Doporučuje se ještě aby někdo jel za tebou, a zjistil, jeslti nežere olej ( to se zjistí tak, že když se dá plnej, tak to víc kouří- intenzivnější modrý dým- kdo měl 2t motor na motorce ví, jak to hulí s olejem), ale to se dá zjisti i podle toho, zda je umaštěný výfuk. PAk ještě zjistit, zda nevypadávají rychlosti- pokud možno každou rychlost vytočit až na max. otáčky, tím zárovn zjistíš i to, jak se chová motor. PAk lze ještě někde pořádně ohřát motor a zjistit, zda spíná větrák atd, ale to už je drobnost. A pak při koupi samozřejmě zkontrolovat zda sedí všechny čísla atd. Určitě sjem na něco zapomněl, tak mě kdyžtak ostatní doplní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TR Bonneville - Kawa W650
to FM69: Stejne se na ne budes muset jit podivat...Takovy motorky se podle testu vybirat nedaji..
Wenca24>Hofner> Kawa je paralelní dvouválec. Taky nevim jakej je bonus mit na retro motorce vstrikovani...
to FM69: Stejne se na ne budes muset jit podivat...Takovy motorky se podle testu vybirat nedaji..
Triumph má to vstřikování solidně zamaskovaný, takže to vypadá jak karburátor. JAk už jsem psal, zvuk maj seškrcený obě motorky, takže proč nemít retro s nejmodernější technikou? To by si pak na motorce nesměl mít ani kotouče, aby to bylo dobový...Když už chce někdo pravý retro, tak jedině koupit originál bonnevilla. Vzhledem ke kurzu libry by byl zrenonovanej za cenu "zánovního" stroje. Co se týče zvuku a chování motorky, toho dneska žádná továrna nedosáhne. A na co mít na motorce nakopávačku, když stejně většina z pohodlnosti startuje startérem? I když je pravda, že občas nakopnout mašinu kick pákou, je dobrá vymoženost, ale kawa je pořád rejže, triumph je ta tovární značka, která stvořila v 60. letech onu legendu...A na nakpopávání kick pákou mám čízu, nebo fichtly. Ono když kopne 650tka, tak to asi stojí za to.
Jinak dik vsem za rady, neco uz mam odjeto tak snad pri projeti tech masin poznam zda za neco stoji. Spis me zajima zda tyhle stroje netrpi nejakou slabinou obecne ? Taky je dulezita spolehlivost na dlouhe cesty 1000 km a podobne.
1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650
1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650
Otas
Pohodlí je relativní pojem. Já jsem pojezdil už několik motorek (spousta Jaw, Volusia, V-Strom, TDM, R1150R, R1150RT) a W650 mi jednosnačně sedla nejlíp. Pro mě je to nejpohodlnější motorka, kterou jsem kdy měl. Akorát sedlo je zbytečně moc nakloněný k nádrži, takže často sjíždím...
W650 není stvořen k závodění, je to srdcovka na kochačky, tudíž výkon je naprosto dostačující, průběh výkonu perfektní, táhne bez zaváhání už od 1000 otáček. Navíc u takovýho typu motorky stejně není výkon až tak důležitej...
A originalita? W650 vychází z modelu Kawasaki W1, potažmo W2 z šedesátých let. Tehdy Kawasaki koupila licenci, což mezi sebou dělali všichni. Víte, kolik licencí a patentů prodala Jawa na dálnej východ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 138 | 10.8.2024 v 19:30 kratkej01 |
Bzučí při brzdění přední brzdou [1, 2, 3] Triumph Bonneville 900, Triumph Bonneville T100, Tri... | vyletnik | 66 | 11.6.2023 v 16:49 jindr |
Jak cestou často pícháte [1, 2] Triumph Scrambler, Triumph Bonneville T100 | Animals21 | 58 | 12.4.2023 v 15:10 helioland |
Triumph Bonneville T100 - vůle ventlů Triumph Bonneville T100 | MaraBony | 1 | 17.7.2022 v 15:10 drool |
velikonoce - doplnit mozaiku po hra... Triumph Bonneville T100 | Jareksv | 2 | 29.3.2022 v 18:10 alinn |