koupil jsem a menil v predni brzde koutouc a desky, protoze
desky byly totalne sjete a kotouc hluboko pod limitem.
Nove:
- kotouc NG Brake
- desky Nissin
Po namontovani jsem ale zjistil, ze desky jsou porad trochu
pritlacene na kotouc a tudiz trochu brzdi (kdyz roztocim predni
kolo, tak se otoci jen tak o 3/4.
Cim to muze byt?
- pisty byly zvykle na sjety kotouc a desky, tudiz zustaly hodne
vysunute
nebo
- je to normalni, protoze to delaji vsechny nove desky, protoze
jsou jeste "siroke" a je treba pockat az si "sednou" a bude to
v pohode? Pokud ano - neobrousi se tim predcasne koutouc a desky?
predem diky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Drhnou desky o kotouc
hele kamarád to teď řešil na bandasce (vepředu), asi týden jsme se s tím prali - pístky vyndané, vše vyčištěné že už to víc nešlo, koupil new gumičky do třmenů, dal pancéřové hadice, new brzdovka, milionkrát odvzdušněný a pořád se to chovalo přesně jak popisuješ - kolo se na stojanu otočlo tak o půl otáčky a konec..
měnili jsme i brzdovou pumpu z SV kde to chodilo parádně, taky bez výsledjku.. už nám z toho začaly šedivět vlasy, ani 2 servismeni si s tím neporadili a nakonec se dočetl na bandit fóru, že stačí z těch nových destiček sundat ty podložky co jsou na nich připevněné (ta podložka je mezi deskou a pístkama)..
shodili jsme asi po stopadesáté třmeny, vyhodili desky sundali z nich ty podložky, dali to do kupy a.... funguje to!!!! kolo se normálně točí, brzdy brzdí a já jsem zas o něco chytřejší a můžu tu házet rozumy
to šmudla: s tím kolem šlo otočit fakt ztuha a teplota kotouče byla po cca 3km ujetých fakt brutální, takže nechci ani vědět co by to udělalo kdyby s tím jel někam dál.. nejdřív by ty kotouče asi zčervenaly a pak by se to taky mohlo v klidu kousnout a následky si asi umí domyslet každej..
Každopádně bych nad tím rukou nemával, spálíš desky a pak se budeš divit, že to nebrzdí...
A tak plechová podložka mezi deskou a válečkem není taky jen ze srandy....!!!
Nejvíc za dobu mého ježdění dostaly brzdy zabrat asi na GG, ale tam už jsem byl s Brevou, která má pancéřky od základu.. věřím že moje bejvalka GSX600F by tam brzdila po pár kilometrech tak o polovinu méně než normálně
1 reakcí na tento příspěvek Drhnou desky o kotouc
1 reakcí na tento příspěvek Drhnou desky o kotouc
zkus očistit ty pístky a pokud to nepomůže, tak zkus vyndat ty podložky..
my se s tím fakt vztekali týden a přitom to způsobovala taková 3.14čovina..
1 reakcí na tento příspěvek Drhnou desky o kotouc
otevrit bandasku je taky dobry... aby byl ten "vlnovec" po opeteovnem zavreni zase ve vychozi poloze a v extremnim pripadu aby nebyla v nadobce kapalina pod tlakem jak nekdo psal vyse...
assassin>kdyztak kdyz se davaj novy desky... tak jeste pred tim nez se zatlaci pistky je dobry naopak malinko vysunout a ocistit.. on je na tech vylezlejch bordel a po zatlaceni krom toho ze to muze poskodit gumicky tak to zatuhne...
otevrit bandasku je taky dobry... aby byl ten "vlnovec" po opeteovnem zavreni zase ve vychozi poloze a v extremnim pripadu aby nebyla v nadobce kapalina pod tlakem jak nekdo psal vyse...
Konečně to co jsem chtěl napsat, před nandáním nových desek pístky trošku vysunout a pořádně očistit!!! pak máznout a zatlačit zpět
pak jses se s tim trochu projel (cca 40km) a vyzkousel jak drhne a je to celkem v pohode. Kdyz s tim kolem otocim tak pak samo da aspon 2 otacky.
Takze bud ta kapalina byla pod tlakem a vytlacovala pisty nebo si to "sedlo".
Myslím, že tam bylo několik problémů. Stará brzdová kapalina a zatuhlé válečky. Tím, že jsem alpa koupil nedávno odstraňuji tyto zanedbané udržby postupně. Kapalina byla skoro jako špinavej olej a válečky se vysouvaly nesouměrně.
Postup:
1.Vyndat desky a vyčistit. Použil jsem čistič brzd od Škoda auto.
2.MD sprej nastříkat kolem válečků, nechat působit a postupně rozhýbat. Pozor na zkřížení válečků při zasouvání. Docela se mi osvědčil očech z gola sady. Je na to akorát. Vše opakovat do doby kdy oba válečky vyjíždí stejně rychle. Když se pustí páčka měly by se nepatrně vrátit.
3.Vyčistil jsem aretační plechy u destiček. Ty jsou tam proto aby desky necinkaly. Pro jistotu jsem je nastříkal měděným mazivem.
4.Je tady plovoucí třmen tak bacha na to aby se hýbal. Také jsem pro jistotu trochu máznul pod gumičky olej na řetězy.
5. Výměna kapaliny a odvzdušnění.
Destičky vždy budou trochu chytat. Je to normální. Neodtlačuje je žádná pružina, jen mírný podtlak a přirozené vybrace kotoučů.
Důležitá je pravidelná údržba.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |