GSX>taky ta bezpecnost a ovladatelnost vypadali
nojo, ale z toho důvodu se dalo na to koukat... dneska je to jenom o tom, kdo jakej má stroj... viz. Button a ta celá šaškáda co ted předváděj v posledních letech
njn, jenze bezpecnost je proste na prvnim miste, pamatujes motorky - to bejvali taky pekny vrazdy a ke vsemu hur zataceli
1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!
130hp/166Nm na 0,7 litrů je ale krásný číslo. ještě tak jaký to má cca otáčky a průběh toho momentu/výkonu...
1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Skalda>Tohle vyuziva zbytkovou kinetickou energii spalin...
Hlavne tepelnou!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Pawka> Elektřině z černého čmoudícího uhlí a nebo jádru, které potřebuje po vyhoření speciální uložiště . Obávám se, že vzdušné proudy to nezachrání, větrnou elektrárnu vidím jako doplňkovou... Mám rád vodní, ale to asi u nás taky nebude největší sláva.
edit. jasně, pak tu máme solár... atd.
Naposledy editováno 02.06.2009 01:28:47
1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!
Jejich životnost je tuším podobná nebo o něco větší ale hlavní výhodou je cena.
Teď se u solárních panelů pohybuje něco kolem 8000Kč/m2 , ale u toho novýho typu asi 30Kč/m2
Ta cena asi bude dražší než 30Kč protože to je výrobní cena ale stejně si myslím že to bude několikanásobně levnější.
A navíc vám ten novej typ panelu nikdo nerozbije šutrem protože je z plastu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
btw> ten turbocompound je hype, neprida to skoro nic a pochybuju ze pokud to pujde do serie, ze to bude mit jiny nez marketingovy ucel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
wenca92>V solárních panelech je podle mě budoucnost, japonci ve spolupráci s rusama vyvinuly novej typ panelu kde se využívá speciálně vyšlechtěných bakterií...
Nejvic rozpracovana technologie v tomto smeru jsou vodive polymery od prof. Heegera. A i ta je minimane 10 let pred masovou produkci
Jde mi o to jak se bude překrývat/nepřekrývat otevření výfukových ventilů u malých válců a sacích u velkého, je to někomu jasné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Dawe02>Skalda> no prave
btw> ten turbocompound je hype, neprida to skoro nic a pochybuju ze pokud to pujde do serie, ze to bude mit jiny nez marketingovy ucel
Pokud mluvíš o tom Turbocompoud, ten využívájí nákladní vozidla Scania - přidají např. z cca 420koní dalších 50koníků navrch - takže marketingový tah to není...
SiSpo>
Pokud mluvíš o tom Turbocompoud, ten využívájí nákladní vozidla Scania - přidají např. z cca 420koní dalších 50koníků navrch - takže marketingový tah to není...
Jo pisu presne o tom. Oproti standartnimu vyuziti spalin pomoci konvencniho turba to vychazelo o nejaka 2% lepe. Nepocitalo se s tim nakonec ani do produkce ale nevim jak to dopadlo. Pokud to nakonec pouzili, pak hlavne kvuli marketingu.
Naposledy editováno 02.06.2009 15:53:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Romeo.GSXR>bikes> Kdyby to mělo spotřebu 1litr/100km tak by to nikdy nebylo vyráběno stejně tak jako spousta jiných vychytávek, které odkoupily ropné společnosti....
Tomuhle nevěř. Vážně. Nikdo jiný než ropné a enrgetické společnosti nemá peníze a ani infrastrukturu, aby něco jiného rozjel ve velkém ... to je fakt. Přírodní zákony jsou zase jiný fakt.
Dawe02>wenca92>V solárních panelech je podle mě budoucnost, japonci ve spolupráci s rusama vyvinuly novej typ panelu kde se využívá speciálně vyšlechtěných bakterií...
Nejvic rozpracovana technologie v tomto smeru jsou vodive polymery od prof. Heegera. A i ta je minimane 10 let pred masovou produkci
Doporučuji Chemical Abstracts a treba katalytický rozklad vody na vodík a kyslík. Vodík jde na rozdíl o od el. energie skladovat. Sice omezeni, že prostupuje i kovem, takze únik a následny problem v atmosfere (dalsi ozonova dira), tak spis predelat na methanol. Jsou teda projekty, kdy se ze stavajich fotovoltaickych udelaji velka pole treba v Africe a vodik, resp. methanol se bude vozit do celeho sveta. Problemu je hodne zapraseni panelu atd. Zajimavy j etake system Adam a Eva, kdy vedle jaderky stoji chemicka na zpracovani ropy a pokud neni odber elektriny, tak se stepi "ropa" na lehci produkty a treba az na vodik.
Tech energetickych projektu je asi tolik, kolik bylo konstrukci obehu motoru a konstrukci rozvodu a ruznych patentu v predvalecnem Ceskoslovensku.