mažu spodní část kousek před rozetou, trysku mám nastavenou zhora na řetěz směrem k rozetě, otáčím kolem po směru jízdy. problém je, že je tam tak málo místa, že tu trysku prostě líp nenasměruju.
je to banalita, ale nevšimnout si toho, mohl jsem to zítra někde položit (což můžu samozřejmě i tak.)
1 reakcí na tento příspěvek Mazání řetězu
[img]
JAK NAMAZAT ŘETĚZ?
1. OČISTIT - řetěz zbavíme nrubých nečistot, naneseme čistič řetězu a odstraníme nečistoty. Na závěr otřeme řetěz do sucha.
2. NAMAZAT - po 15 minutách nastříkáme řetěz olejem. Stříkáme zezadu na rozetu a nanášíme mazivo na vnitřní stranu destiček tak, aby hlavní proud směřoval na okraj válečku (viz obrázek). Velmi lehce můžeme namazat i těsnící kroužky kvůli jejich případnému vnějšímu vysušení čističem.
3. OČISTIT - po 15 minutách otřeme hadrem. Olej se dostane do všech potřebných míst a pomalu z něj zmizí těkavé složky. Nakonec zůstane pouze lepivé, ztuhlé mazivo.
4. HOTOVO
--------------------------------------------------------------------------------
NEJČASTĚJŠÍ CHYBY
namazat řetěz hned po jízdě dokud je teplý - prach, který se během provozu zachytí na řetězu, vytvoří s čestvě nastříkaným olejem výbornou brusnou pastu, která se díky teplému oleji dostane téměř kamkoliv a trvanlivosti řetězu rozhodně nepřidá
mazání bočních destiček - hlavní pracovní kluzná plocha řetězu (čep a pouzdro řetězu) je u těsněných řetězů namazána již z výroby a utěsněna tesnícími kroužky. Tyto těsnící kroužky jsou mezi bočními destičkami a spolehlivě hlídají prostor "uvnitř" řetězu. Jejich namazáním nic nezískáme, naopak vytváříme prostředí pro vznik mastných agresivních slepenců z oleje a prachu.
montáž nového řetězu na poškozená řetězová kola (mají "žraločí" zuby)
Tedy je lepší mazat řetěz méně často, ale pořádně. Dobře ošetřený řetěz má velký vliv na jízdní vlastnosti a výkon motocyklu. Na druhou stranu, jako prodejci motořetězů, samozřejmě fandime i těm, jejichž péče o řetěz vede k častější obměně za nový :))).
KDY JE ŘETĚZ ZRALÝ NA VÝMĚNU?
musíte ho napínat každých cca 500km - pozor: charakteristika některých řetězů je, že se jako nové (prvních cca 1000km) výrazně vytáhnou, ale potom další tisíce kilometrů pevně odolávají dalšímu vytažení - tento případ není na závadu, jiné typy řetězů se vytahují průběžně po celou dobu živostnosti
z řetězu vytéká hnědá tekutina - poškozené těsnící kroužky
řetěz lze volně vytáhnout z ozubení rozety - poškozené těsnící kroužky
nadměrné vytažení řetězu - většina výrobců uvádí v manuálu max. délku daného počtu článků nebo lze orientačně použít měrky u napínáku řetězu
ideální je použít k posouzení speciální měrky vytažení řetězu, ale málokterý běžný uživatel je má k dispozici
--------------------------------------------------------------------------------
1 reakcí na tento příspěvek Mazání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Mazání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Mazání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání řetězu
Jinak k tomu pruvesu, meri se samozrejme bez jezdce na bocnim stojanku, on by se i tezko meril, kdyz na ni sedis. Pruves se dela z toho duvodu, ze kdyz na tu motku sednes, tak se retez nasponuje podle zatizeni. To je hodnota od vyrobce dana a on sam nejlip vi, jak moc se ten retez nasponuje.