S kámošem se pořád v práci bavíme o endurkách, jak jinak, máme už něco nalítanýho na XTkách, TTkách, kroskách atd, prostě+ bahňáci :P a nedalo nám, zjistit, co je TR zač.
Takže, byl jsem u Dealera Yukin, a měli zrovna skladem TR 200, předváděčka, sem tam se na tom někdo sveze.
Projel jsem to. Zde moje postřehy - "závady" neboli nedostatky :
1. Přední tlumiče absolutně mrtvý a měkký
2. Zadní centrála taky moc měká
3. Zadní buben mrtvej
4. Nefunkční tachometr při 65km
5. Přední blatník zbytečně dlouhý a za jízdy se moc klepe
6. Největší kámen úrazu, a to jako bez "prdele" extrémně malý úhel řízení - REJT!
7. Sériovej řetez je bláto - nutná výměna za kvalitnější!
Tyto nedostatky jdou jednoduše odstranit, kdo je tochu kutil a vyhraje si s tím, tak pro něj nebude problém dát tvrdší pružiny do předku a jiný olej. Zadní centrála se nechá taky přitvrdit, pokud by to nestačilo, dá se s tím též vyhrát *yes*
Nefunkční tacho - nevím co se stím stalo, ale to je pro mě detail, i to se nechá vylepšit je to pak nesmrtelný...
Zadní buben nic moc - ale vzhledem k počut najetých KM, si ani nemohli stihnout "sednout" pakny, ale i buben se nechá pěkně poladit aby fatk brzdil *yes*
Největší problém je malý rejt!!! Opravdu to je vo držku, taky jsem se málem "vysekal" když jsem to otáčel. Jediný řešení jak vylepši rejt, je posunout nádrž zhruba o 2cm a zmenčit dorazy na krku řízení, pak to bude OK *yes* Ale bude stím práce!!
Teď co se mi hodně líbilo *yes*
1. Má to otáčkoměr
2. Má to LED displej - ukazuje zařazenou rychlost, sice taková blbůstka, ale potěší
3. Má to el. startér - chyta opravdu špičkově, prostě no problem - spokojenost
4. Endurko je velmi lehoučké *yes* Až mě to překvapilo! Nekoukejte na papírových 125kg nebo kolik, ale "pocitově" tak 100kg *yes* Zkrátka tady není co řešit!
5. Teď pozor - zvuk ze sériového výfuku - nádhera, hodně mě to překvapilo!
6. Motor kopie Suzuki 200 DR *yes*
7. Výkon - jak se to veme, je to hodně příjemný, na volnoběh sikrásně přede, na přidání plynu okamžitě vystřelí... za jízdy pěkný průběh.
8. Plasty - prakticky nezničitelné a na první dojem kvalitní!
Když to shrnu. Motorka má celkem dost nedostatků, ale i tak se mi opravdu líbí! Na obyčejný ježděníčko do přírody a blbnutí stačí v pohodě. Motor má potenciál a nechá se ještě vyladit průběh motoru - odstranit EURO 3 na výfuku, a vyladit karbec + sání - hned to pojede líp!
Za 60t.kč to je opravdu solidní stroj *yes*
Berte to vše trochu s rezervou, je to přeci jen čína, však jsem do teď čínou opovrhoval, ale po dnešku musím říct, že mě to opravdu překvapilo :/
Jsem "rozmazlenej" z krosáren, taky Yamaha TT 600 R, Honda XR 600, a chtěl jsem zkusit, co je TR zač.. proto tyto moje postřehy, třeba se to někomu hodí!
Na závěr - kdo je šikovný, plno věcí si vyladí/vylepší doma, jen mě hodně zklamalo řízení, rejt, s tím se bude špatně bojovat.
Můžou bejt námitky, že proč bych si měl doma upravovat to a to na nový motorce, jasně, t oej pravda, ale já to beru vzhledem k ceně, že za ty peníze, je opravdu hodně muziky, ať si tvrdí každý co chce, je to tak *yes* Momentálně mě nenapadá konkurence k Yuki 200 TR. Opravdu nic není, kormě jednoho stroje, BETA ALP 200, má stejný motor, ale taky stojí jednou tolik!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Nevím jak uživatelé čínských motorek, ale mě by prostě vadilo, že když vyjedu s endurem mimo silnici, tak mi budou na sebemenším hrbolu mlátit dorazy, budu se bát, co mi z toho zbyde, atd...
50 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Nemám nic proti Hošťálkovi, aby nedošlo ke zkreslení... spíš naopak, má můj obdiv *yes* a i díky němu se Yukina drobek víc dostala do podvědomí lidí ;) a docela přemýšlím, že si pořídím tu knihu Silk Way, aby bylo co číst *yes* cestopis co je na netu, je supr *yes*
Máš pravdu s ojetinama, jsou předražený.... a dobře je, že tu vůbec znakč jako Yuki je, páč bez nich by byly ceny daleko vyšší, a pro plno lidi motorky nedostupné :/
Znova tady zmíním pana Hošťálka - jeho reference je skvělá.
Řetěz mu vydržel tuším asi 13000 km. Přes poušť Gobi, po čínských, kazachstánských, ruských a ukrajinských cestách. Měnil ho až na slovenské hranici...To je ti málo?
Na motor nemusel po celých víc jak 16000 km sáhnout a tvrdí, že z Holandska ho domů po dálnici držel skoro pořád na 11000 ot/min - neuvařil, nezničil, ...
Povolovaly se mu jen dráty v kolech, ale stačilo je občas dotáhnout a bylo po problému.
Já jsem se kousek na SM200 svezl. Nejsem znalec týhle kategorie, ale pocit jsem měl úchvatný. Pro moje ježdění (silnice a polňačky - žádný motocross) se jevila až předimenzovaná. Když vzpomenu na Kentoyu Trigger před 3 roky (zadek dosednul na dorazy, už když jsem si z výšky sedl), tak to je úplně jinde. Prostě Číňani pochopili, že nevážíme 40 - 50 kg a přizpůsobili se.
Váha té SM200 byla pocitově jak horské kolo - 126 kg s plnou nádrží!!! Nádrž má 10 l. Suchá hmotnost bude tedy okolo 115 kg. Pro "neostré" použití naprosto skvělá hodnota. Já vím, že ta Beta má hmotnost 103 kg. Ale stojí 208% ceny té Yuki...
Motory ve stejné továrně v Číně dělá i americký výrobce lodních motorů Mercury (či jak se píše).
Ale klidně se dál snobsky tvař, že "čína" je pod tvoji důstojnost, doporučuj méně majetným, aby chodili pěšky, nech s sebou vláčet "Čtvrtníčkem", zahoď selský rozum a papouškuj s davem.
Co blbneš, chceš snad říct, že dáš prakticky za stejnou motorku 150t.kč než 70t.kč? Říkej si co chceš, ale ceny motorek jsou přehnaný, a už vůbec těch malých objemů, kde je výrobní cena uplný pakatel, a oni ti to napálej za nehorázný peníze, sám jsem ulítlej na japončíky, Yamaha je pro mě nej, ale "sere" mě ty jejich ceny, podívej se třeba na WR 450, obyčejnej hobík si to nekoupí za 240t.kč!!! *no* to by musel vyhrát nebo být vatař, ale jinak to prostě nehrozí. Jen se podívej, na čem jezdí kluci tady u nás(v ČR), sám mám plno kámošů, co ještě dnes udržujou při životě starý hondy XLka, XRka, Yamahy TTka, XTka, nemají balík na to, aby mohli pořídit speciála za přehnaný peníze :| A co teď ? Tyto starý potvory už jsou na konci života, některý už dávno nežijou, není co koupit... :| Vím moc dobře, o co jde...
kámoš si koupil fungl new jawu dakar - v domění koupím novou a budu a budu jen jezdit, ha ale co se nestalo. jednoho krásného dne mu jawu dovezli > domů na ní ani nemohl odjet, poněvadž se šecko ještě muselo štelovat, 3 dny aby to vůbec bylo schopné provozu. no dobrá, jezdil jezdil a hups....zase něco s motorem? poviměnovali se karbíky a byl zase klid...po chvíli opět...nějakej steklej silikon u příruby..... ted nedávno si stěžoval na servis že mu zničili přístrojovku, v rámci záruky vyměněna, ale čekal na ní taky měsíc a to se jich v týnci válí beztak kupa a když přišla došla ještě jiná...takže se vše opět měnilo....a to má motorka najeto cca 5tis ani ne a polovinu toho co ju má ztrávila v servise, kde jí s píš ještě ublížili....
ted ze stránky vzhledu a vymožeností: přístrojovka se zapínáníim světel v klíčku? viděl sem a začal sem se smát, ovladače? snad z dob lovců mamutů, poddimenzovaný materiál (neustálé praskání železného držáku předního blatníku) , přední velice měkké vidle ( sem si na to sedl a bylo to skoro na dorazu) , velikost padesáty.......a mnoho jiných věcí
mám thajwance jak sem říkal a má přes 11 tis a žádný problém, jediné co mi odešlo je rozenátor, ale naštěstí to jede i bez něj......vzhled a velikost na jedničku lepší....
Prostě už čína není čína a prostě kvalitou sou srovnatelní s jawou ( např. ještě mě napadá mám prachovky všude na lanovodech + startéru, jawa nikde) hold toto sou maličkosti které v 16 rozhodujou.....a pokud teda chceš mluvit o pérování v kategorii 125 endur na drapákách, tak by jawa dostala vod yuki v terénu naprdel raz , dva.....
Jasně že Beta ALP 200 je nesrvonatelně kvalitnější než Yuki 200 TR, ale uvědom si, že cena je opravdu přehnaná, motor stejný, stejný výkon, a cena? Kdyby nová Beta stála 80t.kč s motorem 200, tak jsem zticha, ale takhle to je voničem. a neříkej tu prosímtě blbosti že než čínu tak ať jdou lidi do bazaru nebo ať nejezdí, to je fakt blbost, každej opravdu nemá tolik peněz, aby mohl mít "supr " stroj, a někdo se spokojí i stou levnějši alternativou...
Mimojiné, mi řekni, co mají lidi koupit v bazaru? Řekni mi nějaký stroj, který by mohl být v tuto chvíli konkurence schopný k Yuki 200 TR..
1 reakcí na tento příspěvek Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Nechápu, jak můžete srovnávat WR a betu s čínou, to je jako srovnávat fabii s ferrari.
A proto na rovinu říkám, že jsem rád ,že čína začíná dělat i endurka, a dává do toho osvědčený motory, oni vědí moc dobře, v čem je díra na trhu *yes* a za pár let, to bude s kvalitou zase jinde.
Jo a argumety typu, že si mám koupit třeba starý XRko a udělat na mě GO motoru, na tohle já už nehraju....
2 reakcí na tento příspěvek Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
navíc v zatáčkách na silnici ujedeš i silnějším....
2 reakcí na tento příspěvek Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Takže Hoštálek nějak extra podplcenej nebude :P .
Přesto ta cesta pro mě osobně dokazuje zlepšení alespon některých čínských továren a věřim, že jsou kvalitnější než Jawy 125 - bohužel (ani se nedivim - přece jen 15 milionu vyrobených motek továrny qingqi ročně vede k získávání know how rychleji než smontováním 1000 motek ročně v týnci)
S japonci to nemá cenu srovnávat - jedno má lepší kvalitu, druhý lepší cenu - trh rozhodne.
PS: ten poměrně rozsáhlý online cestopis Hoštálka mi stačí, knížku bych asi ani nedočet :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
takže snad ty motorky nebyli seriovky a přece jen se na nich více zapracovalo???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
nereš to, ty motory prostě vydrží, a chce to údržbu jako každý motor, měnit pravidelně olej atd., a pak není co řešit. Co zatím vím, tak jeden klučina má Yuki Cross 125 a má na ní teď už asi skoro 17t.km, a v pohodě *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Ahoj, věřím že garančky "vomrdávaj" jak se jim zachce, holt když tam vemou nějakýho debila, tak do něj prostě neviděj a on prasí... :|
Hele s tím rejtem u Cross 200 mě to fakt dost zajímá, taky jsem měl XTčka, měl jsem 3 modely, a co si vzpomínám, tak TR 200 nemá rejt zdaleka takový jako XT, můžeš to tedy porovnat s XT co máš doma? Jaký je mezi nimi rozdíl v rejtu? Kolik cca stupňů? Nebo je to nastejno? Cross se mi zatím bohužel nedostal do rukou, nemůžu hodnotit, ale co jsem psal o TR 200, to platí :| malý rejt....
Jinak, na XTkách sme s kámošema taky řádili po lesích, bylo to v pohodě, prostě nám to stačilo, teď se přeci jen poohlížím po něčem lehčím, nepotřebuju supr výkon, spíš ovladatelnost, a co jsem jezdil na TR 200, tak supr, s motorkou jsem si jen hrál, fakt muší váha...
Kolik máš najeto na ty svý crossině 200?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
ňáký cestě, v lehčím terénu (což na silniční motce nejde). Jasně, že kdyby číňani
vyráběli nějakou aspoň 350-tku (jako třeba Suza DR), tak bych do ní hned šel.
Teď mě láká ta cross 200 nebo TR. Nádhernej za ty peníze je SM200, ale zas ty
silniční kola..) Blata tu 125 bude vyvíjet ještě ňákou dobu, a kdo ví jestli nakonec
nedopadne jako Jawa. Za několik málo let tady v nižších kubaturách uvidíme samý
korejský a čínský motky. "Značkové" skútry se před pár lety prodávaly za 80 tis. Kč
a dnes se nic jinýho než čína nebo korea neprodává. U nás v práci si několik lidí
čínské skútry koupilo, nejdřív jsem se jim smál, ale jeden ho má již tři roky a druhý
dva a jenom jezdí a jezdí bez žádnejch problémů.
Pokud tedy chci druhou motku (nějaký endurko) , abych se mohl projet i v lehčím
terénu, což mi docela chybí - tak mi vy chytří poraďte co jiného než třeba YUKI. 100 tis. a výše nehodlám dát (už jsem utratil peníze za nového japonce) a 15-20 letou mrchu za
50 tis. Kč nehodlám koupit, to bych si s největší pravděpodobností neběhl ještě víc, než
s YUKI.
125 Dakar dojela do senegalu, řekl bych v ještě o level horších podmínkách bez jediného servisu, napínal se řetěz a měnil vzduchový filtr!
To samé jawa 650 letos.
2 reakcí na tento příspěvek Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
2 reakcí na tento příspěvek Yuki 200 TR - Enduro - Moje postřehy!
Tím nechci nikoho odrazovat ale toto jsou prostě zkušenosti po roce ;)