1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka
Vůbec o tom neuvažuj,250 i 350 jsem půlil snad 50x a mám ještě pár motorů doma.
Ty tyčinky jinak rozšmajdáš a budeš je muset pracně obrušovat nebo shánět jiné.
Přes kuličky v celé délce od poloautomatu až k lamelám se eliminuje
otáčení spojkového koše.
Dej jí tam !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
Stačí se podívat do mikrofiší a je jasno, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
1100Virago>BlackDevil: Proč tam teda nedal kuličku už výrobce? Poněvadž v originálu mezi tyčkama kulička fakt není, je jen uvnitř vypínacího mechanismu.
Stačí se podívat do mikrofiší a je jasno, ne?
?????? sorry ale nevím z čeho to čteš,já jsem ji vždycky mezi tyčkama měl....
Možná někde najdu ještě starý řezy na kývačku abych mrkl,ale fakt je určitě tam.
Je to sice už hodně dávno (minulé století) co sem ty motory dělal, ale vím, že sem
jí tam několikrát zapomněl dát a musel sem znova sundávat víko, poloautomat a kuličku
tam šoupnout. Měl sem jich tenkrát v krabičce asi 20 jelikož to uhlídat aby se
někam neztratila v garáži s několika rozebranýma motorkama a motorama byl pro mně
zásadní problém...
Fakt bych se vsadil, že na 100% tam musí být !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
hezké obrázky...
Hele, já se fakt vsadím.( 1/2 litru domácí slivovice... )
Doufám, že nás někdo kdo to běžně ještě skládá rozsoudí...
Mám doma ještě určitě 2-3 složený motory a kdyby to nebylo 350 km, tak si dám tu práci a to víko s poloautomatem odšroubuju....
Já si opravdu pamatuju, že bez té kuličky ta spojka nefakala na 100%, jakoby tahala,
byla tvrdá a strašně to škrábalo....
Vždyť je to nesmysl, aby byly na sebe tlačené dvě tyčky, z nichž se jedna točí
aby mezi nima nebyla kulička !!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
BlackDevil>1100Virago>
hezké obrázky...
Hele, já se fakt vsadím.( 1/2 litru domácí slivovice... )
Doufám, že nás někdo kdo to běžně ještě skládá rozsoudí...
Mám doma ještě určitě 2-3 složený motory a kdyby to nebylo 350 km, tak si dám tu práci a to víko s poloautomatem odšroubuju....
Já si opravdu pamatuju, že bez té kuličky ta spojka nefakala na 100%, jakoby tahala,
byla tvrdá a strašně to škrábalo....
Vždyť je to nesmysl, aby byly na sebe tlačené dvě tyčky, z nichž se jedna točí
aby mezi nima nebyla kulička !!!!
Jo a fichtla sem nikdy neměl a motor neskládal, od 14 sem lítal na 250...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
Sázku nepřijmu jen z toho důvodu, že spousta lidí ty motorky dostala do rukou po různých samodomo vylepšovačích. Díky tomu tam ty kuličky mít můžou a budou přesvědčení, že to tak má být, ale v oficiálních katalozích výrobce ani na obrázcích řezů motorem ty kuličky prostě nejsou.
edit: Pro srovnání - spojka z fichtla
Kulička mezi tyčkama s číslem 14 je jasně vidět.
Naposledy editováno 23.06.2009 13:56:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
noooooo,
uzavřem to tak, že kulička tomu neškodí...
Jinak, my se tu možná o něco přeme a 125CCM ji neumí seřídit
.... Toč tím šestihranem tak dlouho, až dojde do tlaku a pak seřiď lanko tak,
Aby bylo napnuté, s cca 2MM vůlí....
No asi tak nějak.
Pokud Ti pořád nepůjde, asi si něco složil blbě,i když to ani nějak jinak složit
nejde, jak je to jednoduché a geniální...
Leda by si tam dal lameli i meziplechy se stejným záběrovým vybráním...
Prostě zaměníš lamely s kývačky za panelkové....
čau...
Boby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
125ccm>Tak abych to upřesnil.Nejsem žádnej super mechanik,ale spojku seštelovat umím.A stejně to nepomáhá.Moto už jsem takhle koupil s tím,že je něco se spojkou.Dal jsem tam tedy nové lamely.Podotýkám,že správné a stejně to nejde řadit.Je to jakoby "přes zuby".Měl jsem taky pár motorů na fichtlu rozdělanejch a když jsem rozdělal tenhle,tak ve mě začalo šťourat,jestli tam ta kulička má být nebo ne....co tedy radíte?
Jestli jak píšeš jde přes zuby, tak Ti správně nevypíná....
Máš krátký krok na páčce,špatně seřízený poloautomat....
Jestli dáš poloautomat do pozice kdy je těsně nebo malinko v tlaku,(šestihranem...jak jsem už psal výš) a potom normálně pokud máš seřízené lanko na páčce za tu páčku zatáhneš,
vzhledem k přenosové délce přes páku by měly být lamely od přítlačných plechů v
pohodě oddělené tak, že nemůžou být v záběru !!!!
Pokud zařadíš za "1" a při vymáčklé spojce má snahu motorka jet, jenom přitáhni šestihranný šroub až spojka úplně vypne.
Pokud nemá snahu jít motorka (spojka)při zařazené rychlosti do záběru, tak je spojka v pořádku a pokud řadíš jakoby přes zuby, máš ohlé, nebo jinak zdeformované vidličky nebo předlohovku...
Jestliže spojka vypíná, musí tam jít kvalty úplně z lehka.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka
125ccm>A co je předlohovka?
....
Joooo, tak dál....
Jesli si neviděl převodovku, tak to bude těžké...
Jestli Ti "1100 Virago" pošle tak pěkný obrázek převodovky jako spojky,
třeba to pochopíš....
V převodovce jsou dvě hřídele, jedna má kolečka natvrdo a na druhé jsou
nasunuté a vidličkama se posouvají proti jednotlivým kolečkům na hnací hřídeli.
Na předlohovce jsou drážky a kraje bývají oštípané, nebo jsou ohlé nebo prodřené
vidličky a prostě ti vidlička nezasune kolečka přesně proti sobě.
Co ta spojka, vypíná ????
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka
125ccm>Převodovku jsem viděl kolikrát,ale neznám to pod tím tvým názvem...Spojka vypínala.Dalo se na ní i rozjed tuším,když tam byl kvalt,co jsem dal nový lamely
Pokud Ti spojka vypíná a tzv. Netahá při zmáčklé páčce, budeš
mít ASI problém v převodovce.
Říkám ASI protože sem to neviděl....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
Kulička mezi tyčkama bejt nemusí, jedna je až u toho šroubu a ta stačí. Tyčka je ze dvou kusů, ale neni mezi nima žádný protáčení, protože se točej stejně. Proč by se měli protáčet vůči sobě když ta tyčka je uložená v předlohové hřídeli která je dlouhá od spojky a k výstupnímu kolečku, na konci je jen to kulatý těsnění s o-kroužek. Ale ta kulička tam asi ničemu vadit nebude.
Jinak návod na seštelování spojky je třeba zde: Neni na tom žádná věda. Povolit zcela lanko, velkym seřizvacim šroubem seřídit vůli na vačce poloautomatu a pak lanko seřídit aby mělo vůli 3 až 5 mm. Seřízení spojky
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka
Naposledy editováno 14.03.2023 08:20:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
Nová Jawa 1000 [1 ... 20, 21] Jawa Přestavba | drrath | 606 | 27.5.2016 v 09:14 HonzaHus |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |