V první řadě projít pojistky, pak zkusit dát baterku. Pokud motorka naskočí, tak proměřit napětí, a pokud bude nad 14,5 V, tak okamžitě vypnout a sehnat jiný regulátor (třeba VAPE).
1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
Jinak až budeš kontrolovat pojistky, tak nezapomeň na velkou pojistku, co je myslím u relé startéru (co nejblíž po + kabelu od baterky) – mohla to pobrat.
Pokud se podaří nastartovat, tak voltáž vyzkoušej při různých otáčkách motoru (volnoběh, a zkoušet zvyšovat) – při správném dobíjení by napětí nemělo klesat pod 13 V a naopak růst nahoru přes 14,5 V.
1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umřelo mi moto pls. o radu
bedaa_> Regulátory jsou na starších SV, stejně třeba jako na Hondách docela poruchové – údržbou bohužel životnost regulátoru nějak prodloužit nemůžeš .
1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
jirin.sv>Felotron> Koukni sem: http://www.ezk.cz/stavebnice_moduly/ostatni_stavebnice_a_moduly.htm dá se to sehnat jak jako stavebnice, tak hotový výrobek. Mám to v autě a funguje to bez problémů
Vzhledem k tomu, ze elektrice moc neholduju, potreboval bych spis neco hotovy a hlavne vodotesny, bo v desti jezdim rad
Jinak regulátor u SV a Stromka je předpokládám stejnej. U novýho modelu nevím, že by nějak moc odcházel, ale u starého SV je to bohužel docela známá bolístka. Ale taky už ty první SV mají letos přes 10, tak se s tím tak nějak musí počítat.
1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umřelo mi moto pls. o radu
dedek new>Staci takovej
Tak to je na motorku docela neskladný ne ? To už je možná lepší řešení s těma 3ma diodama – velmi lehce se to zakomponuje někde do plastů. Ale uznávám, že jsem jednu jízdu s multimetrem v tankvaku pro zajímavost absolvoval .1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
U nového modelu je to řešené tak, že je před předním válcem zástěrka a ta stříkající vodu pobere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umřelo mi moto pls. o radu
jirin.sv>Tak to je na motorku docela neskladný ne ? To už je možná lepší řešení s těma 3ma diodama – velmi lehce se to zakomponuje někde do plastů. Ale uznávám, že jsem jednu jízdu s multimetrem v tankvaku pro zajímavost absolvoval .
Chtel bych vedet, jak by jsi meril napeti s tema LEDkama
dedek new>Chtel bych vedet, jak by jsi meril napeti s tema LEDkama
Úplně normálněZelená znamená napětí 13 – 14,5 V tzn. že dobíjecí soustava funguje v pořádku
Žlutá znamená napětí pod 13 V tzn. že to nedobíjí
A červená znamená napětí nad 14,5 V tzn. ze to přebíjí.
Na kontrolu mi přijde daleko jednodušší nakouknout na to jaká dioda svítí, než číst z displaye napětí a vyhodnocovat jestli je to OK nebo ne. Mám to už několik let v autě a velmi mi to pomohlo, když se mi odporoučel alternátor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umřelo mi moto pls. o radu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umřelo mi moto pls. o radu
Projdi si dobíjení podle tohodle návodu..
Návod pro měření alternátorů
1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla …) a zároveň dobíjí akumulátor. Většina motocyklů vyžaduje palubní napětí od 14 do 15 V.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:
a) dle počtu fází jsou většinou 1-fázové nebo 3-fázové. Jednofázové alternátory jsou obvyklé u menších motocyklů s měnší elektrickou spotřebou (bez startéru, s nezávislým zapalováním …). Třífázové alternátory bývají tedy obvyklé na větších motocyklech kde se předpokládá i větší spotřeba elektrické energie.
b) dle buzení jsou alternátory s permanentními magnety a alternátory s cizím buzením. Naprostá většina motocyklů používá alternátor s permanentními magnety. Alternátory s cizím buzením bývají výhradně třífázové. Některé alternátory s cizím buzením obsahují zároveň usměrňovač a regulátor buzení.
c) dle principu regulace jsou jednofázové alternátory s permanentními magnety určené buď pro propustné regulátory nebo pro zkratové regulátory. Naprostá většina japonských motocyklů používá zkratové regulátory. Evropské motocykly většinou používají propustné regulátory. Třífázové alternátory používají výhradně zkratovou regulaci. Dále lze na některých motocyklech (zejména skútry) nalézt alternátory kombinované (střídavě-stejnosměrná soustava) kde je zkratový regulátor na střídavé větvi a propustný regulátor na větvi stejnosměrné.
d) dále lze rozdělit jednofázové alternátory určené pro propustnou regulaci na bez vyvedeného středu, s uzeměným středem a se středem připojeným na +12 V.
Proč takové zařízení jako je alternátor přestane pracovat? Většinou je to mechanické poškození, vadný regulátor dobíjení, zvětšený odběr elektrické energie, vysoká teplota… a nebo se prostě rozbije, protože "nic nevydrží věčně".
2. MĚŘENÍ ALERNÁTORŮ
Měření funkčnosti alternátorů není složité, ovšem přesto vyžaduje alespoň základní erudici v problematice měření odporu, proudu a napětí.
Na motocyklech je velké množství různých druhů alternátorů. Pro zjednodušení uvedeme měření jen pro vybrané typy, které bývají nejčastější.
Alternátor je třeba měřit vždy v odpojeném stavu. Jeho zapojení v elektrické soustavě motocyklu bývá podobné jako v následujícím obrázku:
A) MĚŘENÍ 3-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY
a) Měření ohmetrem
jednotlivé fáze by měly mít mezi sebou symetricky odpor cca. 0.3 - 1 Ω proti kostře motocyklu by kterákoliv fáze měla vykazovat nekonečný odpor
b) Měření střídavým voltmetrem
jednotlivé fáze by měly mít mezi sebou při volnoběžných otáčkách symetricky napětí cca. 15 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 60 - 200 V.
c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi jednotlivými fázemi by měl být při volnoběžných otáčkách symetricky zkratový proud cca. 8 - 16 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění.
Proti kostře motocyklu musí být proud kterékoliv fáze nulový.
B) MĚŘENÍ 1-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY URČENÉHO PRO ZKRATOVOU REGULACI.
a) Měření ohmetrem
mezi oběma vývody by měl být odpor cca. 0.3 - 1 Ω
proti kostře motocyklu by měl kterýkoliv z vývodů vykazovat nekonečný odpor.
b) Měření střídavým voltmetrem
mezi oběma vývody by mělo být při volnoběžných otáčkách napětí cca. 20 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 100 - 150 V.
c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi oběma vývody by měl být při volnoběžných otáčkách zkratový proud cca. 8 - 16 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění. Proti kostře motocyklu musí být proud kteréhokoliv vývodu nulový.
C) MĚŘENÍ 1-FÁZOVÉHO ALTERNÁTORU S PERMANENTNÍMI MAGNETY URČENÉHO PRO PROPUSTNOU REGULACI BEZ VYVEDENÉHO STŘEDU.
a) Měření ohmetrem
mezi oběma vývody by měl být odpor cca. 0.3 - 1 Ω
proti kostře motocyklu by měly oba vývody vykazovat nekonečný odpor.
b) Měření střídavým voltmetrem
mezi oběma vývody by mělo být při volnoběžných otáčkách napětí cca. 15 - 30 V. Toto napětí se s zvětšujícími otáčkami zvyšuje až na 60 - 200 V.
c) Měření střídavým ampérmetrem
mezi oběma vývody by měl být při volnoběžných otáčkách zkratový proud cca. 20 - 30 A. Tento proud se s zvětšujícími otáčkami prakticky nemění. Proti kostře motocyklu musí být proud kteréhokoliv vývodu nulový.
IgniTech
Českobratrská 84
535 01 PŘELOUČ
tel.: 466953084, 602411652
ignitech@ignitech.cz
www.ignitech.cz
1 reakcí na tento příspěvek Umřelo mi moto pls. o radu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |