1 reakcí na tento příspěvek Ktm Exc
Bahnak1991>www.motoinzerce.cz/prislusenstvi/dily/315838-tuningovy-kloubek-do-pds-pro-ktm.html
Přímo tenhle jsem koupil na svou 250EXC a pérování chodilo hladčeji jak s originálem (můžu to porovnat, teď sem měl skoro novou 450) bohužel jsem tu motorkuvzápětí prodal tak nevím jak s životností, ale vzhledem k tomu že to je naložený ve vazelíně a dobře zapouzdřený tak bude slušná.
Ložisko to je výklopný, takže ten teflonovej kloubek funkčně plně nahradí a nehrozí poškození cenrálu.
Nainstalovat jde do kyvky bez problémů, mnohem horší problém je vyndat odsud ten starej.. ideálně vylisovat, já jsem tu možnost neměl takže jsem napřed vyrazil boční gufera (vypadají že nejdou, ale jdou) a pak dlátem roztrhal vnější kroužek toho kloubu - je to z poměrně měkkýho kovu takže se povedlo bez poškození hliníku.
Jiná možnost je vytlačit to pomocí nahřátí, gola ořechu a svěráku, já sem to zkoušel a nemám asi dost silnej svěrák, ani se sviňa nehla.
1 reakcí na tento příspěvek Ktm Exc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
Vespa>marko> a proč nemůže ložisko vydržet dýl?
no u tehle cyklicky namahanejch soucasti je kazda vule to od ceho se odviji rychle opotrebeni, valivy lozisko ma vzdy vuli vetsi nez kluzny pouzdro (ostatne proto se na klice delaji kluzna pouzdra ikdyz maji vetsi treni) a na 2t kde kluzny pouzdra bejt nemuzou se valivy loziska na klice meni casteji...
kazdopadne ale muze to valivy vydrzet vic nez origo... otazka konstrukcniho reseni, materialu atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
V normálním přepákování jsou ale taky valivý ložiska.. no asi se rozdíl životnosti pozná jen praktickým testem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
Vespa>assassin> jo, to jsem si myslel. Zas v originále je kulovej čep uloženej v teflonu bez jakýhokoliv mazání - kulovej čep zreziví a teflon to vydře.
V normálním přepákování jsou ale taky valivý ložiska.. no asi se rozdíl životnosti pozná jen praktickým testem.
no kulovej cep by mel bejt asi neco nekorodujiciho ..ale jestli je v teflonu tak to bude asi duvod kratsi zivotnosti, v bronzu apod spesl slitinach by to melo asi drzet vic - vetsi naroky na presnost vyroby atd - prachy
u tech valivejch na prepacku asi ruzne no... tam pak musi bejt vsechno hodne presny aby to bezelo hodne souose a ty loziska to nenicilo.. na TL je prepacko na sirokejch jehlovejch loziskach, co se delaj tuning stelovaci kosti kde nezarucis souosost tak davaj kulovy kluzny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
žebych zkusil až mě odejde to teflonový tak sehnat bronz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
Vespa>assassin> tož dík za vysvětlení
žebych zkusil až mě odejde to teflonový tak sehnat bronz?
no je to teorie... v praxi bude zalezet na zpracovani toho kteryho kusu, bordel v jakym se jezdi asi taky bude delat svoje, bronzovy vydrezej vic v beznym provozu, v bordelu bude ten teflon kterej je "fest" lip tesnit... oni zase v KTM za ty roky budou mit tohle uz asi dost vyzkouseny... jako vzdy je moznost ze je pro ne dobrej kseft prodavat lozisko kazdejch par MTH novy za litr... ale i to ze uz to maj zmakly a tohle je best reseni... muzes to ale zkusit:)
takhle vypadal starej kloubek po bůhvíjaký době používání - je vidět že vesele rezne :)
[img]
Kluci američtí to zkoušeli mazat bílou vazelínou (co neleptá telon) a prý se životnost zvedla - teda pro enduro, pro motocross ne, protože tam se to na skocích prostě vymačká.
1 reakcí na tento příspěvek Ktm Exc
3 reakcí na tento příspěvek Ktm Exc
Životnost jakýhokoliv ložiska (kluzné bronzové, teflonové, valivé,..) je dáno z 90% jeho utěsněním- když nasereš vodu, písek a bláto do JAKÝHOKOLIV ložiska tak jde ihned do prdele. Origo kloubek je těsněn filcovým "čímsi" takže sračky se do něj dostanou po 1. projetí blátem a prvním umytí wapkou. Ten můj je těsněn dvoubřitým guferem, pod které se špína ani voda jentak nedostane. To je hlavní přínos životnosti! A valivé ložisko má mnohem lepší funkční vlastnosti než kluzné- to snad nikdo nemůže rozporovat..
Jeho funkci jsem odzkoušel během 4 let, co jezdíme kačeny- moje první kačena s tímto kloubkem jezdí už 4 roky (2 se mnou a 2 s novým majitelem) a tátovo 2 roky (100hod)- pořád bez sebemenší vůle oproti novotě..
Když jsem kupoval husaberga s najetými 20hod v terénu a 30hod SM tak byl v kloubku vakl, potom co jsem tam narouboval "svůj" tak po dalších 60 hod v terénu bez vůle..
A co do souososti- tohle ložisko je naklápěcí- tudíž nezasahuje do původní kinematiky.
Někdy se divím jak spousta lidí smýšlí.. "jedině origo" je podobnej slogan jako R1 pyčo, jestli to někdo myslí vážně jeho chyba, spousta věcí- včetně kloubků na kačenách- jsou dělaný schválně proto, aby je člověk musel často měnit a tím solil další a další peníze.. člověk co dělá do motorek by snad tohle mohl chápat..
A ještě ten bronz- kdo udělá naklápěcí bronzový pouzdro a za kolik? a když by se tak už stalo- pokud bude perfektně utěsněný tak vydrží věčnost, pokud bude utěsněno podobně jako originál tak se vydře a vydrolí jak hovno stejně jako originál..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
Nepoznal jsem rozdil v tom, ze by to fungovalo nejak lepe.
Co mne ale dost nasralo ? Po 30 hodinach jsem lozisko totalne odrovnal. Pretahl jsem na krose lavici az na rovinu a vnejsi krouzek loziska se rozlitl na 2 pulky ( a to mi ani zadni tlumic nesel do dorazu) . Podotykam, ze lozisko jsem pravidelne po 5 hodinach mazal a bordel v nem nebyl. Stat se to nekde na zavodech tak muzu jet po prvnim vetsim skoku domu.
Takze jsem se vratil k originalnimu kloubku, ktery jak mne presvedcil je proste zatim to nejlepsi co tam muze byt. A jak pise BK, zivotnost je priblizne 80 hodin. Toho horniho dvojnasobna. Zalezi jak hodne clovek skace a taky jak se do kloubku nacpe bordel wapkou.
Takze za mne lozisko
U kloubku se tohle nestane, tam se vule zacne projevovat mala a postupne se zvetsuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
Dá se spekulovat o příčinách, cílil bych na vadu materiálu ložiska.. jeho únosnost jsme počítali na statický namáhání i Hertzovo tlaky a u obojeho vycházela bezpečnost dostatečně..
opravdu jsem se na "blízkých" kátéemách s ničím podobným nesetkal, a to bych neřekl, že motorky šetříme nebo že bysme se o ně nějak přepečlivě starali- a celkem dostakrát se mi stalo, že jsem šel na dorazy až mi povolily kolena.. klidně nechám osahat fotrovo 3kilo po 100hod, kde opravdu sebemenší vůle není..
Naposledy editováno 01.09.2009 23:17:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm Exc
1 reakcí na tento příspěvek Ktm Exc
Troj11 píše: Dík Vespiči, žes mi upozornil na tohle vlákno, tvůrcem tohoto nového kloubku jsem já, tudíž rád řeknu svoje.
Životnost jakýhokoliv ložiska (kluzné bronzové, teflonové, valivé,..) je dáno z 90% jeho utěsněním- když nasereš vodu, písek a bláto do JAKÝHOKOLIV ložiska tak jde ihned do prdele. Origo kloubek je těsněn filcovým "čímsi" takže sračky se do něj dostanou po 1. projetí blátem a prvním umytí wapkou. Ten můj je těsněn dvoubřitým guferem, pod které se špína ani voda jentak nedostane. To je hlavní přínos životnosti! A valivé ložisko má mnohem lepší funkční vlastnosti než kluzné- to snad nikdo nemůže rozporovat..
Jeho funkci jsem odzkoušel během 4 let, co jezdíme kačeny- moje první kačena s tímto kloubkem jezdí už 4 roky (2 se mnou a 2 s novým majitelem) a tátovo 2 roky (100hod)- pořád bez sebemenší vůle oproti novotě..
Když jsem kupoval husaberga s najetými 20hod v terénu a 30hod SM tak byl v kloubku vakl, potom co jsem tam narouboval "svůj" tak po dalších 60 hod v terénu bez vůle..
A co do souososti- tohle ložisko je naklápěcí- tudíž nezasahuje do původní kinematiky.
Někdy se divím jak spousta lidí smýšlí.. "jedině origo" je podobnej slogan jako R1 pyčo, jestli to někdo myslí vážně jeho chyba, spousta věcí- včetně kloubků na kačenách- jsou dělaný schválně proto, aby je člověk musel často měnit a tím solil další a další peníze.. člověk co dělá do motorek by snad tohle mohl chápat..
A ještě ten bronz- kdo udělá naklápěcí bronzový pouzdro a za kolik? a když by se tak už stalo- pokud bude perfektně utěsněný tak vydrží věčnost, pokud bude utěsněno podobně jako originál tak se vydře a vydrolí jak hovno stejně jako originál..
Mam od Troje v KTM 450 EXC tuning PDS kloubek, je tam asi 3tim rokem (presny termin vymeny by vedel Vespič :) a stale bez vule
V KTM, ktere jsem mel pred, jsem kazdy rok original PDS kloubek musel menit.
Tzn. za me jsem s PDS od Troj11 spokojeny.
Naposledy editováno 08.01.2012 12:14:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
světlo ktm exc KTM EXC 200 | guzzista | 1 | 28.5.2024 v 10:09 assassin |
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... | KO_IN | 4 | 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
20mm osa na 26mm ráfek KTM KTM EXC 200 | 18IsBack | 8 | 2.5.2023 v 22:04 Kohlstein |