každopádně řetěz +-300 pastorek +-150
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
sežeň řetěz ČZ 428 Cross, popřípadě 428 jakéhokoliv světového výrobce, cena bude +- podobná, tj. kolem 700 Kč za 128 článků.
Rovnou vyměň i ozubená kola (kolem 800) a jestli máš řetěz v krytu, tak krom občasného domazání o něm nebudeš několik let vědět. Jestli jsi kryt zlikvidoval, doporučuju se zamyslet nad použitím o-kroužku, např. 428 OR od ČZ. Vyjde na cca 1200 peněz.
O-kroužkový řetěz neproleze přes kryt a musí se udržovat, takže nechápu, proč bych ho tam měl dávat
Krytý řetěz je obrovské plus..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
A při tomhle nasazení ten obyč řetěz za 300,- vydržel 5tis km (a pak se přetrhl)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz
Mně ho zlikvidovala sériová 471 za necelých 4500 km (je fakt, že 1500 km z toho bylo v Alpách) takovým stylem, že se asi 10 článků řetězu vylámalo. Navíc třeba v Alpách jsem ho musel každých 200 km dopínat. Řetěz byl na nových kolech, v krytu a mazán pravidelně MOTULem - Chain Lube Road Plus...
[url= i porovnání řetězů:
[url= pořadí od vrchu – DID 525VM, ČZ 428 Cross, ČZ-Favorit. Na fotce je vidět, jak je ČZ 428 daleko bytelnější.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
A výsledkem je, že i když ten celokryt k smrti nenávidim, je to určitě praktická věc. Řetěz se občas dopne, odpadá mazání a čištění
Bez krytu sem jezdil jednu sezonu. Na doporučení chlápka z motoshopu sem tam koupil obyč řetázek, což byla samo chyba. Po pár tisících sěl totálně do pekel Takže jestli jezdit bez krytu, tak jedině s kvalitním O-kroužkem.
na 477 kde je jen vrchní kryt.. používám obyč netěsněný čz (stejný jako všude, když se to vezme do důsledku) řetěz během 70-80000 km jsem měnil jednou, před pár lety, a teď bude zase chtít... vydrží tam tak 40-50000.. mazán je soustavně neřešitelným, byť drobným únikem oleje z výstupu převodovky, stejně jako na 471...
čz 200 roadster.. jenobuch 4T. zakoupen po 8 letech kdy každý rok najel okolo 1000km... s okroužkovým (pochopitelně ČZ řetězem, namotovaným v prvovýrobě) zde jsem řetěz měnil při 12000, Okroužky byly zpuchřelé ě měl tudíž boční vůli, dělal bordel... nebyl odjetý, ale starý, zestárlo těsnění... nahradil jsem ho netěsněným klasickým... který tam je zhruba 5000, byl jednou trochu dopnut... tady mažu mazadlem na řetězy, páč úniky nejsou :)
jinak u ČZ a jaw je při vychozeném řetězu, někdy i dříve (podle kvality výrobců prodávajících pastorky jako ND) hototvý pastorek, u 477 jsem ho měnil za životnost řetězu vždy minimálně jednou, než jsem řetěz vyhodil.. když je vychozený pastorek, jakože často je, vykurví se podle něj řetěz... ale zato rozeta je poměrně odolná a bez problémů vydrží dva tři řetězy.. takže to pak dělá bordel na rozetě...
z tohoto vyplývá, že proti řetězům čz nic nemám, životnost je dobrá a jsem spokojený, takže jsem alternativy neměl potřebu hledat, když na řetěz jezdím 3-4roky...
Naposledy editováno 28.08.2009 21:36:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
Každopádně na 471 jsem teď po prvních 2000 km dopínal o kousíček a u 455 jsem po 1500 km ještě nedopínal . Dám pak report, jak si budou vést po letech a hlavně dalších Alpách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz
jirin.sv>C.J.> Tak to si musel mít nějakou odolnou edici
Mně ho zlikvidovala sériová 471 za necelých 4500 km (je fakt, že 1500 km z toho bylo v Alpách) takovým stylem, že se asi 10 článků řetězu vylámalo. Navíc třeba v Alpách jsem ho musel každých 200 km dopínat. Řetěz byl na nových kolech, v krytu a mazán pravidelně MOTULem - Chain Lube Road Plus...
[url= i porovnání řetězů:
[url= pořadí od vrchu – DID 525VM, ČZ 428 Cross, ČZ-Favorit. Na fotce je vidět, jak je ČZ 428 daleko bytelnější.
popraskané válečky - obvykle chyba v přílišném napnutí řetězu. Za běžného provozu a při správném napnutí téměř nemožné je takto poškodit.
laďa prášil>popraskané válečky - obvykle chyba v přílišném napnutí řetězu. Za běžného provozu a při správném napnutí téměř nemožné je takto poškodit.
Teoreticky to tím může být, ale nejsem si nějak vědom, že bych řetěz přepínal. Spíš jsem ho nechal někdy volnější, když se mi ho nechtělo šponovat.Je fakt, že jsem jezdil na jawě bez krytu taky jednu dobu, pak jsem se k němu vrátil. Není to až tak zbytečnej díl...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz
O-Ring řetězy žerou koně a kde jich není nazbyt, chybí...
Chybějící válečky nemusí být špatnou údržbou. Jen tak pro zajímavost bych to nechal odpichnůt, jestli nejsou moc tvrdé.
Naposledy editováno 17.06.2010 18:53:44
Jo - řetěz se musí v té nohavici namazat, nejlépe tou "nulkou", neb jinak se ty manžety zničí a i odpor je velký!
Takže kdo si myslí, že úplně krytý řetěz se nemaže, tak myslí špatně.
Naposledy editováno 18.06.2010 10:46:27