Začali jsme s tím, že nerží volnoběh - na internetu jsme našli sevisní manuál, tam psali že na karburatoru poladit šroubem který je přimo určený na volnoběh... no samozdřejmě motor na něj vubec nereagoval at se s ním kroutilo sebevíc škodárna si už před naší opravou občas střílela do výfuku, a zdárně v tom pokračuje (viděl bych to na moc bohatou směs, ale nevím na kterou stranu otčit šroubem bohatosti směsi, abysme ji trošičku ochudili, a nevím jak moc...)
Jako druhou věc jsme chtěli poladit spojku protože zabírá až uplně na konci (= pedál uplně nahoře) a zdá se mi že trošku prokluzuje... no samozdřejmě povolením lanka jsme toho moc nedocílili takže si myslím že už budou v háji spojkové lamely....
Ted je tu otázka, dají se lamely vyměnit doma v garáži?? musí se při tom vyndat motor??
Jak správně nastavit karburátor?? Muže to střílení být tím, že na něm pořádně nesedí vzduchový fultr a celé sání, takže to tahá vzduch bokem??
Má cenu vyndávat karburátor a rozebrat ho ?? bojím se že tím by se rozhodil ještě víc, a škodárna by už nejela vubec. Dík za rady, snad se tu najde pár majitelů staré škodovky
1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
Peci>hmm jakože mělo by t ojezdit aspon ještě než udělám maturitu pak už mi to bude fuck ale ten volnoběh by se poštelovat měl... na křižovatkách to musím držet bud jednou nohou plyn u brzdu, nebo to musím držet sytičem.... ta spotřeba je pak úžasná
Nejdřív zkoukni co je tam za trysky, vzdušníky, vyčisti to, vyměn filtr a pak laď nějaký šroubky. Co toho už mohla zažít za ty léta? Kolik tunerů jí mělo v pazourách. Jó a nastav základní poředstih, pokud je hodně blbě, tak volnoběh držet nebude i kdyby byl karbec nastevenej sebelíp.
Naposledy editováno 02.09.2009 21:03:33
2 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
povolíš šroubek na držáku rozdělovače, nastavíš na rysce na řemenici předstih 5 strupňů a zararetuješ zase tím šroubkem. jako na fichtlovy jen točíš celým rozdělovačem. A trysky a vzdušníky musíš vyndat a kouknout co jue na nich napsáno. Ten karbec rozhodně vyčisti pokud stála.
1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
Motor sundat musíš při vyměně spojky
u toho chcípání bych první vyčistil karbec (rozebrat do šroubku a vše profouknout)
Pak ladit směs (na to je prosklená svíčka kterou vidíš barvu plamene ve valci)
Pak bych kouknul na předstih (Na to je zas stroboskop)
Ale jak tě tak čtu tak do toho radši nehrabej a bud rád že to jede aspon jakštakš
1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120
já vždycky když se rozhodl že budu ladit fáčko tak jsem to pak stejne radsi odvezl do servisu
Ale u toho karbece bych ti doporučil jen takovou malou radu. Je to nemoc 120tek a to, že jak se přes kabrec dotahuje konzole vzduchového filtru tak ti to ten karbec může prohnout a pak netěsní a saje falešnej vzduch. Doporušuju sundat a na vlasové pravitko překontrolovat jestli nemá lavor.
Pokud ano tak buď lehce ofrézovat/zbrousit a znova důkladně vyčisti. A nebo jestli znáš někoho s citem pro věc tak dá se to "velice" opatrně pod lisem strovnat. Ale to chce už cit. Aby jsi pro příště tomu předešel tak do karbece narvi šrouba s matkou aby těsnil a kryt filtru přidělej nějakým pérkem nebo páskem plechu
Edit: a pokud chceš mít fakt turbo tak kamrád přišel na to, že na škorovku pasuje karburace s filtrem z Una. (někde mám doma fotku jestli chceš vidět) a jedinné co je potřeba ,že musíš udělat klínovou podložku (120 natočenej motor) aby jsi to srovnal a pak převrtat asi 2 díry a větší průměr.
Kluci to měli na rapidoj garde a lítalo to prej 160 jako prd (podle nich, nikdy jsem nesebral odvahu do toho sednout snima )
Edit2: A ještě by jsi mohl překontrolovat membránu v benzinové pumpě. To taky ikdyž vypadala ,že funguje tak dělala problémy. Hlavně do toho nekupovat ty polské repliky. Nic to nevydrží :(
Naposledy editováno 03.09.2009 08:25:29
Jestli tomu nehovis, tak s rozdelovacem nevergluj - bys musel sundat viko ventilu a nastelovat podle toho, jak maj ty valce palit.. nabo se to da podle remenice myslim vlastne, je tam naka znacka, podle kery bys mel nandat pisty do pozadovany polohy..
Ten druhej stupen karbecu zprovoznovat je dobry.. vyndas osicku z klapky a brusnou pastou ji trochu vohoblujes, aby sla zlehka... vzduch vokolo vzduch. filtru prisavat muze, to se este tak nic nedeje, spis, aby byla rovna priruba.. Ja si nechal karbece vyrovnat u jednoho chlapika v praze.. ted mam srovnanejch karbecu funkcnich plnej sklep : )))
Spojkovy lamely vyndat i s motorem.. sou dva tipy, tak bacha, abys poridil ty spravny lamely... Nejlip sundat zadni celo, nejni pak takovy srani hejbat s motorem a tak vubec... Hodis vedle a mas tam aspon flek se v tom vrtat..
Skodylaky forevr!
edit:
muzes mrknout semhle
a nebo taky semdle - hele
Naposledy editováno 04.09.2009 11:34:03