No a k tomu ladaku, ja VFRo mam - s ladakem (Micron), original vyfuk mi lezi v polici a dostane se ke zpevu jenom pri ceste do zahranici. Rozdil vykonu nepocituji (ikdyz brzda rika, ze bych mel), spotreba lehce nahoru (odhadem do pul litru), zvuk snad nejlepsi, co jsem kdy slysel. Rozhodne udela ladak vetsi paradu nez na radovym ctyrvalci.
1 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
2 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
automatický přimazávání řetězu taky nemá zázračný těkavý látky, který "dopraví mazivo do pouzder". a pak je tu thread, kde dost lidí, který na moto už nějakej rok jezdí, maže nomrálním olejem.
Mažu motulem, jsem spokojen, ale beru tyhle mazadla jako sice funkční, ale zato pěkě drahý. toť můj názor, jestli špatný, ať ho někdo vyvrátí :)
Spreje urcene primo na mazani motocyklovych retezu (a je jedno jaky je to vyrobce) jsou reseny jako smes plasickeho maziva (jakasi husta vazelina) rozpustene v necem tekavem. Nastrikas na retez, nechas zaschnout a je to. Rozpoustedlo dopravi mazivo vsude, kam se dostane (takze bacha na zasvineni brzd) a pak se vypari a zustane tam jen husta hmota (vetsinou pribarvena, aby bylo videt, kde uz je namazano), ktera se drzi retezu (nebo aspon mela by) jako hov... kosile. Diky temto vlastnostem se jen tak nesmyje, neodlitava od zadniho kola pri vyssich rychlostech ani pri zahrati retezu.
Silikonovy olej, univerzalni mazaci spreje, bezny olej - podminka mazani zustava zachovana, takze tady neni problem. Ten vsak nastava, jakmile se rozjedes - olej zacne ostrikovat vse kolem, protoze je porad stejne ridky jako v okamziku aplikace na retez (v podstate je jeste ridsi, kvuli zahrati retezu) takze krome zasvineni kola a vseho kolem retezu mastnym sajratem je retez potreba mazat nekolikanasobne casteji.
Prakticky jedinou vyhodou tohodle "nekonvencniho" mazani je to co zminuje bukowski - protoze veskery mazivo po chvili z retezu stejne odleti, bere s sebou castecky prachu, ktere pred "odletem" na sebe nachytalo, takze retez neni nutne prat. U klasickeho mazani sprejem na retez urceny se prach, ktery se na mazivo nachyta, postupne meni na jemnou brusnou pastu, takze je vhodny retez pred namazanim vycistit.
U motorky s celouzavrenym krytem retezu se zpravidla nepouziva tesneny (x nebo o krouzkovy) retez, takze tady je situace uplne jina - tyka se to ruznych padesatek, mopedu, ale i vetsiny jawicek a cezet. Mazat staci prakticky jakymkoliv olejem, ze odstrikuje vubec nevadi, od toho je tam kryt, aby olej nepustil pryc a naopak ho drzel u retezu. Dokonce u starsich jawicek vzniklo zpravidla automaticke mazani retezu olejem z prevodovky, ktery prolina nedokonale zatesnenou tyckou spojky :shy:
2 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
bukowski634 píše: PetrXX-zkus dostat bordel z mezičlánků čističem ve spreji od motulu-nedostaneš. a ten bordel tam bude, protože po namázání můžeš řetěz utřít, ale stejně tam část toho lepidla zůstane. takže buď řadu čistič/mazadlo kde čistič je tekutej nebo ten petrolej. zkoušku životnosti řetězu mazanýho silikonem/mazanýho čističem/mazanýho olejem tady taky nikdo nedělal, nebo dělal? takže zázračný mazadla bych bral s rezervou. biga má 8let, jezdí po zadním, motor i řetěz dostává co proto, maže silikonem, a nikdy si nestězoval na krátkou životnost řetězu.
automatický přimazávání řetězu taky nemá zázračný těkavý látky, který "dopraví mazivo do pouzder". a pak je tu thread, kde dost lidí, který na moto už nějakej rok jezdí, maže nomrálním olejem.
Mažu motulem, jsem spokojen, ale beru tyhle mazadla jako sice funkční, ale zato pěkě drahý. toť můj názor, jestli špatný, ať ho někdo vyvrátí :)
Na shozeni bordelu z retezu existuje zazrak zvany pracka retezu. Jinak Motul (asi ti to nerekli) je snad jedine mazadlo, ktere po nastrikani nestiras, coz ti prodejce pozapomnel rici. Pred dalsim mazanim se retez jednoduse vycisti cistidlem Motul a pouze nastrika. Cim si kdo patle retez mi je ukradeny, treba fritakem, ja tvrdim, ze retez se ma mazat mazivem k tomu urcenym. A neumim si predstavit odkapavani retezu na sportovni masiny, btw.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
Neutirat, protoze Motul neodstrikuje. Navic se maze pouze lehci vrstvou, neni treba tam placat kvanta. I kdyz jej nejakym zpusobem setres, stejne na retezu zustane lepkava vrstva. A pokud DID uvadi 85W90, pouze uvadi charakteristiku maziva, kterym je treba mazat (zejmena extremni vzlinavost), jakym zpusobem jej do clanku dostanes je na tobe.
1 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
Vyrobce retezu doporucuje (pro konkretni retez) idealni mazivo, proto charakteristika oleje samotneho. Jinak co mazivo, to krapet jine slozeni, je pravda, ze se od sebe mnohe velmi vyrazne lisi. Ma zkusenost pro supersporty je Motul - nejlepsi volba, sice drahy, ale vrati mi to na kvalite a cistem zadnim kole. V zasade plati jedine - mazat a mazat, a to takovym pripravkem, ktery maze mista ktera jsou potreba, a neodstrika se ti po par stech km, cimz zacnes spolehlive drit krouzky a posleze zapouzdrene cepy.
2 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
Řetěz jsem vyčistil nějakym čističem na motory co mám na polici a krásně prokouk. Namazal jsem ho hustě vazelinou, otřel hadrem a říkal si jak bude zasraný ráfek. A ono nic, ráfek čistej řetěz mastnej. Tak nevim nač utracet za sprej.
Vladimir píše: Po dlouhé době mám taky motorku s řetězem a když jsem chtěl namazat řetěz tak jsem usoudil že na tu rezavou sračku bude stačit vazelina.
Řetěz jsem vyčistil nějakym čističem na motory co mám na polici a krásně prokouk. Namazal jsem ho hustě vazelinou, otřel hadrem a říkal si jak bude zasraný ráfek. A ono nic, ráfek čistej řetěz mastnej. Tak nevim nač utracet za sprej.
Hmm.. cistic na motor ti totalne vysusil pouzdra clanku, a tys to zvrchu zaplacl vazelinou.. to neni asi ta nejlepsi volba.. retez se bude pekne pridirat, ale na prvni pohled bude namazanej
Já na své mašině, kterou teď mám cca rok, zatím taky mažu obyčejným převodovým olejem. I když je pravda, že tu na fóru mám pocit, že jsem snad jedinej na světě.. :D
A čištění provádím petrolejem. Je sice pravda, že musím mazat zřejmě trochu častěji než ti, co mažou zázračnými přípravky ve spreji, ale na druhou stranu mám určitě nižší náklady.
BTW pere někdo řetěz v naftě? Byl jsem totiž nedávno dost nepříjemně překvapen relativně vysokou cenou petroleje. Nafta by mohla být OK, ne? Řetěz očistí, ale na rozdíl od benzínu totálně neodmastí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
Retez v podstate potrebujes mazat kdyz je suchej a vycistit, kdyz je spinavej. Pokud tam bude nejakej system, kterej maze (lepe receno primazava) retez trvale, musi to byt nastaveno tak, aby byl retez namazany i v desti a ve vysokych rychlostech, takze treba za sucha to podle me musi davkovat oleje zbytecne moc. Pokud to je nastaveny "tak nejak aby byl porad aspon trochu mastnej", zase je otazka, jak moc to retezu vyhovuje.
Dalsi hledisko je cena, u novy motky v radu stotisicovek to je v pohode, ale u jety motky "spotrebaku" to je docela citelny zasah do rozpoctu. Na stranu druhou, to, za co obcas lidi vyhazujou prachy, nema s realnou navratnosti investice casto mnoho spolecnyho, takze vec kazdyho, co poridi a co ne.
Shrnuti? Mazu sprejem, zpravidla ve stejnem intervalu jako kdyz tankuju (cca 300 - 400 km), ja sam mazu suchym mazivem (ktery ma vyhodu hlavne v tom, ze se na to vubec nelepi prach a retez neni nutne cistit, nevyhoda je solidni hlucnost retezu), takze me to nezdrzuje, proste to prestriknu po natankovani a jede se dal.
V pripade, ze bych resil motorku s dojezdem kolem 500 a vic na nadrz, asi bych o nejakym automatickym mazani uvazoval (pokud by nebyla motorka vybavena kardanem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
Sim píše: bukowski634> pokud myslis scottoiler (nebo jak se to pise) tak mam na to rozporuplny nazory. Teoreticky to zajisti stale mazani retezu, ale protoze to maze retez porad stejne a ne podle potreby, je to asi podobny, jako kdyz u dvoutaktu porovnavas michani oleje do benzinu a pomoci cerpadla. Cerpadlo ti davkuje olej podle otacek a otevreni soupatka v karbeci, takze setri olej, ale pritom v krizovych rezimech dava oleje dostatecne na to, aby se motor neposkodil.
Retez v podstate potrebujes mazat kdyz je suchej a vycistit, kdyz je spinavej. Pokud tam bude nejakej system, kterej maze (lepe receno primazava) retez trvale, musi to byt nastaveno tak, aby byl retez namazany i v desti a ve vysokych rychlostech, takze treba za sucha to podle me musi davkovat oleje zbytecne moc. Pokud to je nastaveny "tak nejak aby byl porad aspon trochu mastnej", zase je otazka, jak moc to retezu vyhovuje.
Dalsi hledisko je cena, u novy motky v radu stotisicovek to je v pohode, ale u jety motky "spotrebaku" to je docela citelny zasah do rozpoctu. Na stranu druhou, to, za co obcas lidi vyhazujou prachy, nema s realnou navratnosti investice casto mnoho spolecnyho, takze vec kazdyho, co poridi a co ne.
Shrnuti? Mazu sprejem, zpravidla ve stejnem intervalu jako kdyz tankuju (cca 300 - 400 km), ja sam mazu suchym mazivem (ktery ma vyhodu hlavne v tom, ze se na to vubec nelepi prach a retez neni nutne cistit, nevyhoda je solidni hlucnost retezu), takze me to nezdrzuje, proste to prestriknu po natankovani a jede se dal.
V pripade, ze bych resil motorku s dojezdem kolem 500 a vic na nadrz, asi bych o nejakym automatickym mazani uvazoval (pokud by nebyla motorka vybavena kardanem )). Porad je lepsi, kdyz tam kape aspon obycenej olej nebo vazelina, nez kdyz jede retez uplne nasucho, protoze jsem ho zapomel namazat....
Souhlasím s nevýhodama automatickýho přimazávání. Navíc je třeba občas řetěz vyčistit od prachu, kterej se na namazaný lepí, aby z toho nebyla za chvíli brusná pasta. :(
Jo, jakým sprejem to mažeš, že je nutno mazat tak často? Pokud nezmoknu, najedu na namazání přes 600, někdy i skoro 1000km. Ale dřív jsem mazal taky tak často -Motul, Castrol... jen se Shellem ještě častěji. *no*
...ja sam mazu suchym mazivem...
pokud ti to nic nerekne tak
http://www.louis.de...mp;artnr_gr=10004309
1 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
ještě mě zajímá jak kontrolujete řetěz - zatím si dávám tu práci a při utírání kontroluju každej váleček, jestli se volně otáčí nebo ne. řetěz je novej, tak vše jde krásně lehce. a díky tomu, že se vše lehce otáčí, jde dostat bordel z celý plochy válečku. tak by to mělo zůstat, nebo časem válečky zatuhnou a nejde s nima otáčet tak lehko? beru čistý válečky po umytí, namazaný to lepí, takže ztuha jde..
bukowski634 píše: Sim-dobře dík za vysvětlení :)
ještě mě zajímá jak kontrolujete řetěz - zatím si dávám tu práci a při utírání kontroluju každej váleček, jestli se volně otáčí nebo ne. řetěz je novej, tak vše jde krásně lehce. a díky tomu, že se vše lehce otáčí, jde dostat bordel z celý plochy válečku. tak by to mělo zůstat, nebo časem válečky zatuhnou a nejde s nima otáčet tak lehko? beru čistý válečky po umytí, namazaný to lepí, takže ztuha jde..
Tybrdo.. tak klobouk dolu, kontrolovat kazdej valecek.. nechces se mi obcas mrknout na moji XX?

To: bukowski634
kontrolovat valecky neni zrovna ta prava zabava s motorkou.
Kontroluju retez posuvnym meridkem (suplerou) merim 10 clanku najednou. muzes to zmerit prvni na novim a pak na jetym a vis na cem jsi. jinak take zjistis jeslti mas retez vytahanej pravidelne nebo jen mistama.
Retezu zdar.
1 reakcí na tento příspěvek Stačí mazat řetaz silikonovým olejem VE sprej
No ja jsem asi linej tohle delat.. retez jen cistim a mazu (poctive), a jen kontroluji napnuti. Abych ale zjistoval, zda je retez vsude stejne vytahanej, to nedelam, proste jen jezdim a az je chudak vytahanej a zacina zvykat zuby na rozete, pekne mu podekuju a menim retezovku