Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)
Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.
Otázka:
Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.
Díky za všechny názory.
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil
a kdo to je ten kdo to montoval a nevsiml si toho? servis te mototechny kdes to koupil nebo ti to montoval nejaky kamos?
ty woe, nepoznat půl centimetru je napováženou
Naposledy editováno 05.10.2009 23:07:49
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není
- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo
- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek
Další věc je spárvnost objednávky.. jestli ses nesplet v roce, typu moto a pod.. někdy stačí rok a je vše jinak i když jsou motorky uplně stejné... co se soudů týče podle mě nemáš šanci.
Dál ještě zda-li byl díl namontován vůbec spárvně a jestli na to nemohlo mít vliv ještě něco dalšího.. jiná už poškozená součást spojky..
Edit: tam kde se to balilo je také důležité.. ať už díl koupíš v mototechně nebo přímo u dealera dané značky nikdy se to nebalí u nich na krámě. max do papírové krabice nebo obálky v které to přijde.. do pytlíčků s číslme to balí výrobce či hlavní sklad dílů ať už v EU, USA nebo přímo v Japonsku, takže prodejce je opět krytý..
Carlos_FZR: polde čeho soudíš že hned haníš?
Naposledy editováno 06.10.2009 15:51:54
Bornys>U soudu uspejes ,ale musi to montovat autorizovany servis a vyjadreni soudniho znalce je nezbytne. je to samozrejme k posrani a na delsi dobu,nicmene skoda i s praci neni tak velika a myslim si,ze kdyz jim pohrozis,tak Ti to opravi v zaruce.....,ale budes muset cekat,protoze pokud to byl zmetkovy dil ,tak to jde nekam na reklam stredisko cca 2 mesice nez prijde verdikt....a pak by Ti to mely bez problemu udelat...jinak se sud....,ale zer hodne cokolady,protoze je to o nervy......
No ale soudit se o 5 litrů ???? to je přeci zbytečný. SPousta práce, lítání, peněz a času. Že bych se na to nevysral.
Wema>Diky za všechny názory. tad yjsou odpovědi pro vás:
- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není
- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo
- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek
A tady je právě to zásadní.
- mechanik je zodpovědný za to co namontuje, pouze kdyby namontoval něco se skrytou vadou, tak to není jeho vina !!!
- že si nevšiml 5 mm rozdílu, tak to je mechanik na hovno a patří mu useknout ruce nebo do nich minimálně nasrat.
To Ti tam taky mohl namontovat tyčku od lízátka s tím, že si nevšiml.
Měl jsem obdobnou reklamaci ve značkovém servisu Peugeot, kdy si mechanik nevšiml, že montuje díl na inovovaný motor (oproti starému typu motoru zde muselo být o 3 mm silnější těsnění nebo mezikus). Škoda na materiálu byla cca 18 tisíc. Servis se nejprve zdráhal, ale majitel firmy nakonec sám uznal (bez soudu), že kdo jiný než mechanik je POVINEN vědět co montuje. Od toho je to značkový servis. A jelikož dnes existuje tzv "bloková vyjímka" (asi 5 let už existuje), tak je zcela zbytečné zde používat terminus technikus "značkový", protože toto označení o ničem nesvědčí a nic neznamená. Každý kdo má živnostenské oprávnění je vlastně značkový a tedy zodpovědný. Spíš by mělo být použito označení "příslušně školený".
Znovu opakuji, zodpovědný je mechanik !!!
Wema>Diky za všechny názory. tad yjsou odpovědi pro vás:
- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není
- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo
- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek
promin,ale k pochybeni doslo hlavne u tebe. Uz jsem par veci opravoval,a jelikos jsem pracoval s neorig.dili...vzdy jsem si porovnal stary opotrebovany dil s novim! Je to snad uplne normalni... Nic ve zlem,ale nemyslim si ze v tpmhle state tenhle spor vyhrajes. Ale drzim palce
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Obchod ti dodal díl, co jsi chtěl, pokud i objednací čísl osedělo, tak z 99,99% jsi dostal co jsi chtěl, zmetek by nebyl o 0,5cm kratší. Spíš Ty jsi objednal bblě, pravděpodobně máš jiný rok výroby, než máš uvedeno v TP, což zapříčinilo objednání blbého dílu.. V obchodě by jsi mohl reklamovat max. tu součástku, kdyby ti dali jiný objednací kod než jsis objednal a samozřejmě nepoškozenou..
Shodou okolností mám v práci chlapa, co dělá soudního znalce pro podobné věci, takže už ze zájmu se ho zeptám, co se s tím dá dělat. Osobně si myslím, že můžeš maximálně zkusit zatlačit na prodejnu, ale víc bych od toho nečekal. Když tak dám vědět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
C.J.>Reklamovat můžeš pouze u mechanika, co to montoval, on je defakto zodpovědný za to, že vzniklá další škoda..
Obchod ti dodal díl, co jsi chtěl, pokud i objednací čísl osedělo, tak z 99,99% jsi dostal co jsi chtěl, zmetek by nebyl o 0,5cm kratší. Spíš Ty jsi objednal bblě, pravděpodobně máš jiný rok výroby, než máš uvedeno v TP, což zapříčinilo objednání blbého dílu.. V obchodě by jsi mohl reklamovat max. tu součástku, kdyby ti dali jiný objednací kod než jsis objednal a samozřejmě nepoškozenou..
toto je přesné!
Rozhodně reklamovatz u "mechanika". Každopádně,nechápu,proč si mechanik nezajistil díl sám. Já vždycky uscávám taky blahem,když za mnou dojde někdo a chce,abych mu při opravě nacpal do jeho krámu např. ložiska,co si přines. Ložisko se pak zadře,a on řekne,že já to zjebal a přitom bylo třeba nevhodné to ložiskoo. Pokud dělám opravu,tak komplet a hotovo. Nevšimnout si 1/2cm je trestuhodné. Obchod se ti vysměje a mechanik asi taky,takže si to zacáluj sám a nenervuj se.
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Takže pokud jsi v právu, pomohou ti.
Naposledy editováno 06.10.2009 07:43:57
prackarr>toto je přesné!
Rozhodně reklamovatz u "mechanika". Každopádně,nechápu,proč si mechanik nezajistil díl sám. Já vždycky uscávám taky blahem,když za mnou dojde někdo a chce,abych mu při opravě nacpal do jeho krámu např. ložiska,co si přines. Ložisko se pak zadře,a on řekne,že já to zjebal a přitom bylo třeba nevhodné to ložiskoo. Pokud dělám opravu,tak komplet a hotovo. Nevšimnout si 1/2cm je trestuhodné. Obchod se ti vysměje a mechanik asi taky,takže si to zacáluj sám a nenervuj se.
Přesně, pokud onen díl donesl mechanikovi a řekl "namontuj mi to tam", tak těžko bude reklamovat svojí blbost.. Samozřejmě že mechanik za to nenese odpovědnost, udělal to co jsi chtěl.. Že si mohl všimnout, že něco není OK, je pravda, ale těžko ho z toho budeš obviňovat.. Navíc píše, že špatný rozměr tam byl už když jsi to koupil, takže by to neměl ani podle čeho porovnat..
Stalo se naprosto t osamé kdysi na mé GPZ 600, skládal jsem dva motory do jednoho a ovládací tyčinka byla taky kratší, ale o tolik, že nezabírala vůbec.. Niajk jsme ji nekontroloval, jelikož jsem ji ani neměl venku, prohazoval jsem celé víko..
Nejpravděpodobnější je, jak jsem psal výše, že jsi buď objednal na jiný rok (je nesmysl objednávat podle roku výroby, máš objednávat podle VIN.. po mě nikdy nic jiného než VIN při objednání orig dílu nechtěli..) nebo už máš vyměněné víko spojky, což je taky docela pravděpodobné.. Nebyla padená na pravou stranu?
BikeZ>To samé co jsi napsal sem, napiš na ČOI (Česká obchodní inspekce), oni už ti poradí, jestli máš nárok na náhradu škody. Kolega měl podobnou zkušenost. Sice šlo o plastová okna, ale o to větší škoda. Řemeslník se zdráhal v rámci reklamace napravit vlastní chybu. Jeden dopis na ČOI. Dostal pokutu a honem rychle se snažil dát vše do pořádku.
Takže pokud jsi v právu, pomohou ti.
To je něco jiného, jelikož ten řemeslník poškodil něco svou práci (tak jsi to psal než jsi to zeditoval, psal jsi že provedl nějaký neodborný zásah do stavby), ale mechanik svou práci nic nepoškodil..
Navíc to s ČOI není tak úplně pravda, nemá žádnou rozhodovací pravomoc, ČOI pouze zkontroluje postup, zda-li je legitimní a pouze za nedodržení daných postupů (např. 30ti denní reklamační doby) může udělit pokutu, ale ani pak nemůže nijak ovlivnit řešení ze strany prodejce/montéra. A pokuty ze strany ČOI jsou směšné..
Jinak jen příprava právníka a poplatek ze otevření soudního procesu jsou vyšší než cena opravy..
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
To mas jako by sis v pekarne koupil baleny tvarohovy buchty, zaplatil bys za tvarohovy, na ucte mel tvaroh a na obalu taky tvaroh, doma by jsi je snedl ... pak sis uvedomil, ze byly povidlovy a ze po povidlech mas prujem ... no a sel bys do pekarny zadat odskodneni ze mas kvuli nim sracku :)
Neprijde Ti to zcestny? :D
Doplnění: A to ještě samozřejmě vycházím z toho, že je všechno jak říkáš, že dodavatel opravdu dodal špatný díl atd... což tak úplně být nemusí.
Naposledy editováno 06.10.2009 11:11:39
motorka po opravě nefunguje jak má - reklamovat provedený úkon u mechanika - udělal něco špatně? to si posuď sám, dal tam to, co si tam chtěl dát. Takže k prodejci dílu - jak mu dokážeš, že montáž byla provedena správně a že k poškození nedošlo neodbornou montáží?? No to mu nedokážeš.
A z druhý strany: škoda je v řádu cca 6tis. kč. Posuď kolik stojí soudní znalec, kolik sou další soudní výlohy. šanci uspět máš asi 0,1% a spíš ještě menší. Myslíš že se vyplatí pouštět se do nějaký akce??
Nic proti, ale můj názor je takovejhle:
Díl si dostal správnej (nebo jak si na poškozený tyčce od nefunkční spojky poznal že původně byla o 5 mm kratší????)
Montáž nebyla provedena správně
Tím ti vznikla škoda.
Evidentně si chtěl ušetřit (což chce každej) ale na nesprávnym místě asi.
mateSAS>wema>
To mas jako by sis v pekarne koupil baleny tvarohovy buchty, zaplatil bys za tvarohovy, na ucte mel tvaroh a na obalu taky tvaroh, doma by jsi je snedl ... pak sis uvedomil, ze byly povidlovy a ze po povidlech mas prujem ... no a sel bys do pekarny zadat odskodneni ze mas kvuli nim sracku :)
Neprijde Ti to zcestny? :D
Wema> V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102... Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší.
Fakt si myslíš, že když jsi dostal stejné objednávkové číslo které jsis objednal, že ti dodali něco jiného? Kdyby tomu skutečně tak bylo (ani náhodou nevěřím) tak skutečně máš možnost ho nepoškozené reklamovat..
Dále máš samozřejmě, dle Občanského zákoníku, možnost nárokovat po prodejci ztrátu/škodu která ti vznikla z důvodu vadného výrobku (např. to, že by ti dodali skutečně jiný než jsis objednal, by byl jasný rozpor s kupní smlouvou) ale to v podstatě jen soudně.. A tam nemáš šanci uspět. O tom, že to za rok nebude vyřešené a ty po tu dobu nesmíš nechat nic opravit, ani psát nebudu..
Pokdu ti dodali díl, který jsis objednal, tak je vše v pořádku, samozřejmě nikdo neručí za škodu kterou způsobí nekomaptibilní/nevhodný díl..
Naposledy editováno 06.10.2009 15:57:27
Když se dívam na tvou motorku, tak mi ta ovladací hřídel připadne nějak moc vystrčená nad víko, i v porovnání s jinýma Ninjama.. Nebo se to zdá jen mi?
Chyba by mohla být v těch různých podložkách mezi hřídelkou a víkem, jsou správně nasazené?
(díly 9204í, 92046 2x)
Naposledy editováno 06.10.2009 11:07:15