Téma: Jawa 250 Automatic
5.3.2009 v 12:16
ahoj,vlastním Jawu 250 Automatic,měl bych dotaz...kolik může být kusů v ČR?bylo jich hodně nebo málo?podle infotmací co jsem zatim dohledal tak jich bylo hodně málo...zrovna tak ňák amatérsky renovuju...přidávám odkaz na fotky:http://manaposledni.rajce.idnes.cz/jawa/ díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
Chlape - moc pěkná. Myslím ale, že si nezaslouží bastlení (viz lakování na novinách). Radši to dát stříknout profíkům a s ověřený odstínem. Takhle to nikdy nebude vypadat k světu.
Promiň - můj názor...

Promiň - můj názor...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
já vim to byla blbost lakovat to na zemi a eště na novinách...tyto laky se teda nepovedly a budu dělat jiný...akrylátovou barvou...teď už mám nastříkaný rám...do lakovny to určitě dávat nebudu-finance...a bude to motorka s kterou vyjedu jednou za čas po vsi...nepotřebuju žádnej výstavní kousek

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
náhodou ten lak nevypadá až tak tragicky...ale tyto motorky si fakt zaslouží pořádnou renovaci...taky jsem jednu panelku měl, vše nové(né nachromované), ta byla jak z výrobní linky, jenže mi bylo 15 a řidičák kvůli posranému českému zákonu je možno až od 18, tak jsem jí využil alespoň na finance na moju aprilii, ale s ní mi z domu odešla část mého srdce, do budoucna však plánuju návrat k těmto veteránům....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
Možná se pletu, ale podle fotek je to zbastlenec i tak. Automatic byl model 559, to znamená panelka. Ta měla jiná řídítka, krycí plech, spínačku a tachometr, na karburátor nepatří sání "trombón", ale normální airbox a gumová propojka. Chybí kryt karburátoru, karburátor samotný by měl mít sytič, přední blatník by měl být hluboký. Dvoucívkový regler tam taky nepatří.
Prostě, je to slepenec kývačky s panelkou a novějšími úpravami. Motor je vzácný, zvláště s kompletní původní spojkou (hodně automaticů mělo po domácích předělávkách uvnitř obyčejnou spojku), ale jako celek to žádnou historickou hodnotu nemá.
Prostě, je to slepenec kývačky s panelkou a novějšími úpravami. Motor je vzácný, zvláště s kompletní původní spojkou (hodně automaticů mělo po domácích předělávkách uvnitř obyčejnou spojku), ale jako celek to žádnou historickou hodnotu nemá.
a ma to opravdu automata spojku? tehda se to vyhazovalo a nahrazovalo normální spojkou a byla z toho obyčejná panelka s nafouklým deklem... odstím barvy je 8850 ekvivalenk RAL3004, černý spodky masky a cokoliv černýho je na tom špatně, špatný sedlo a špatný přední blatník, špatný kaslíky, špatnej karburátor a filtr sání, maska z kývačky. Je to hroznej bastl, to budeš schánet hafo dílů... Na rámu je 559 nebo 353? je to zplácaný snad ze všeho
co Jawa vyráběla
Naposledy editováno 05.03.2009 14:53:45

Naposledy editováno 05.03.2009 14:53:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
Kokarna>Chlape - moc pěkná. Myslím ale, že si nezaslouží bastlení (viz lakování na novinách). Radši to dát stříknout profíkům a s ověřený odstínem. Takhle to nikdy nebude vypadat k světu.
Promiň - můj názor...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
kámoš si nechal namíchat tu 8850 a ted má upně růžovou motorku.tak bacha na to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
Ahoj bylo vyrobeno 200 kusů JAWA 250 typ 559 Automatik a asi (400kusů)350.Já ji take trochu renovoval když mi bylo 16let(1991) tet toho lituju,musím zečít znovu.Dostal jsem ji od dědy ten ji koupil v Jawě v roce 1966.Mam kni plechovka od barvi s číslem 6300 červená a stou jsem jí i nastříkal.Chci jí uvetst do originálu díli na ni mám jen namám čas.
Naposledy editováno 11.10.2009 22:21:39
Naposledy editováno 11.10.2009 22:21:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
jaraa> to sis ty čísla asi trochu poplet ne? Když se o tom diskutovalo na jawamanii (kdysi) tak se uváděly stovky 250 a desítky 350
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
paja Já pracoval v ČZM Strakonice a tam mi tvrdily starší pracovnicí tyto počty jiné informace nemám kakže se rad přiučím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
Jak uz nekdo psal - je to pekna zbastlanina stare kejvacky a novejsi panelky.Hodnotu ma jen ten motor jinak veskere plechy sezen pekne z panelky.Bejt tebou tak z takovou renovaci bych se bal vyjet do lesa natoz po vesnici kde na to bude kazdej cumet.Zacni znova - sezen chybejici origo dily,opiskovat,v lakovne to nech nalakovat a nalinkovat,pochromovat atd.Ver ze do toho nandas urco 30-40 tacu ale budes mit kousek kterej ma hodnotu a ne zkurveninu.Vejfuky a rafky kup nove od p.Hadravka - super kvalita,na ty turecky sracky ser.Radsi to delej 2 nebo 3 roky kvuli financim ale po dokonceni te na tom kazdej necha oci a budes za kinga
jestli jsem te urazil tak sorry ale tot muj nazor

jaraa>paja Já pracoval v ČZM Strakonice a tam mi tvrdily starší pracovnicí tyto počty jiné informace nemám kakže se rad přiučím.
no už jen to že by bylo víc 350 mi přijde legrační, už jen např. k tomu kolik je dneska 350 Automatů a kolik 250
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
Z toho mám někde doma boční kryt motoru s nápisem Automatic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Automatic
DMC.motobiker>Z toho mám někde doma boční kryt motoru s nápisem Automatic...
250 nebo 350?


paja.butcher> Nevím, je mi to jedno, na ničem už mi nezáleží, značka Buell skončila...

Ahoj, před dvěma dny jsem taky koupil motor 559 Automatic. Dal jsem za něj 500,- Kč, ale v levém karteru má v krytu řetězu vyfrézovaný žlábek, takže ten karter musím vzít z normálního motoru 559, shodou okolností jsem takový koupil asi před měsícem taky za pět stovek. K tvojí motorce, doporučuju ti koupit si celou panelku, dá se v relativně dobrém stavu (vhodném pro nenáročnou renovaci) koupit tak za 6.000,- Kč a z tvojí použít pouze motor a rám (zápalko bych taky vynechal a dal tam dynamo s regulátorem přímo na dynamu). Blatník je ok, je vyvinutý pro typ 592, ale ke konci se motoval i na typ 559. Pravdou je, že máš mít karbec se sytičem, suchý filtr, jiný kryt světla, řidítka bez hrazdy a kastlíky na pružinu a ne na šroubovák. Zadní světlo je také pro typ 592, panelka má celoplastovou kapku. Díly doporučuju kupovat tak, že se za pakatel koupí celá motorka (vrak) a co zbyde se schová nebo prodá. Dobrý obchod je www.moto-ustinl.cz. Turecké výfuky jsou ok, pokud jsou chromovány v ČR (uvidíš na tom odkazu viz výše). Já v Ústí kupoval nové sedlo, skelet je Turek, potah Čech - kůže a jsem moc spokojen. Podobně je to i s těmi výfuky. Dobrý poměr cena/výkon. Hlavně nebrat turecké výfuky chromované přímo v Turecku. Co se týče automatů, těch se vyrobily tisíce, ale hlavně na export. Držím palce.
PS: máš super psa:)
PS: máš super psa:)
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Automatic
Ještě bych dodal, že s automatic spojkou se dělala i kyvačka, tedy typ 353, ale těch bylo míň. Z kyvky máš i sedlo (kytara), panelka má lavici.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125693 | Včera v 20:46 dave-lister |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |
Jawa 250 regulator Jawa 250/559 panelka | Jawakawarider | 4 | 18.1.2025 v 21:29 cmiral |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |