1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Sefo>No smyk předního kola je možný a stává se docela často, jednou když jsem dobrdzil tak jsem za sebou viděl asi 3m černou čáru od předního kola...a nevysekal jsem se.
Docela nechápu co to je za instruktora z autoškoly co radí brzdit jen zadní:) to je asi velkej šéf:)
Jo a slyšeli jste někdy tohle?:::: Že když chcete nejvíc rychle zabrzdit tak nejdřív milisekundu přibrzdit zadní, to způsobí nahrbení motorky na přední kolo, pak se hned přidá přední brzda a brzdí to údajně víc. Ze stránky fyziky bych řekl že na tom něco je. Psali to v motohouse!
spis bych ale rek ze to pribrzdeni zadni brzdou naopak potlaci to nahrbeni na predni kolo.. respektive ze si motorka sedne vic i na zadnim odpruzeni a pak se da brzdit ostreji predkem.. nizsi teziste a navic neni tak "nakopnuta" geo a predek neni tak nervozni...
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Jinak nějak nemůžu pochopit brždění motorem při sportovní jízdě/krizovkách, to je použitelný při klidné jízdě kdy to stačí ale ne v situacích kdy potřebuju brzdit co nejrychleji tzn. co nejlíp dávkovat sílu (to je při brždění motorem nemožný) abych držel kola co nejblíž k zablokování ale aby se ještě točily (pak to brzdí nejvíc).
WIR: Namontuj padáky, na letišti si ji trošku ošahej a pak se uč s citem brzdit oběma, časem poznáš na kterou jak zabrat.
Stráťa>kodlisko> Monster 620 nijak velkou kompresi nemá, 10.5 je v celku standartní hodnota.
Jinak nějak nemůžu pochopit brždění motorem při sportovní jízdě/krizovkách, to je použitelný při klidné jízdě kdy to stačí ale ne v situacích kdy potřebuju brzdit co nejrychleji tzn. co nejlíp dávkovat sílu (to je při brždění motorem nemožný) abych držel kola co nejblíž k zablokování ale aby se ještě točily (pak to brzdí nejvíc).
WIR: Namontuj padáky, na letišti si ji trošku ošahej a pak se uč s citem brzdit oběma, časem poznáš na kterou jak zabrat.
jezdím klidně, brzdím motorem , nejezdim klidně, použivam brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
Jindra_a>sem asi docela vyjimka ale ja pouzivam zadni brzdu dost casto ani si to neuvedomuju pri bezny jizde mi to pomaha drzet stabilitu a nekdy si s ni zvlastne pomaham i pri prehazovani z vinglu do vinglu(sam to nechapu ze to funguje ale proste mi to pomaha )! pouzivam ji i na okruhu obcas kdyz se neco nepovede a potrebuju neco nahle korigovat... celkove kdybych ji tam nemel asi bych byl dost zoufalej a musel se snad znova ucit jezdit!
ja mam tenhle zvyk z fichtlu a CZ... tam se muselo brzdit vsim co bylo.. ubrzdit sportku rozhulakanou z kopce na 90kmh pouze predni brzdou bylo nerealne... asi sem na nich najezdil moc .. a zvyk uz pretrval...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Tomáš_GSR>Další rádoby motorkář! Smyk předního kola moc nevadí? Že nejdeš na zem? Zažil si to někdy? To tě pošlě okamžitě na zem Radši tu nepiš žádný blbosti, ještě si to přečte nějakej trouba a položí si mašinu
Tomasi, Tomasi... co ti na to mam rict. Ano, nevadi. Ano, nejdes na zem, pokud motorka neni v naklonu. Ano, zazil, mockrat. Ne, neposle. Pokud se pomocujes z predstavy smyku predniho kola na motorce, tak si to zkus na bicyklu. Uvidis, ze to neni nic zase tak hroznyho.
takže pokud by se neblokovalo zadní, používám jenom tu.
pokud potřebuju brzdit víc, brzdím už samozřejmě obouma- zadní takový předbrždění a doplňuju to do potřebnýho účinku přední brzdou.
pokud brzdím v jakýmkoli náklonu, malým nebo větším, na čistým asfaltu nebo na něčem horším, brzdím s citem obouma. když potřebuju brzdit v zatáčce a hlavně když je v ní povrch horší tak se snažím mašinu co nejvíc narovnat, tzn že se vykloním dovnitř tak aby odstředivou silu vyrovnávalo mý tělo ale náklon mašiny byl co nejmenší. nevim proč tenhle instinkt mám, ale je pravda že aji z dost hnusnéch situací jsem vyjel po kolech.
to že se napřimuju taky dělám podvědomě.
prostě všechno vychází z toho že už od dob kdy jsem ve čtvrté třídě začínal na fichtlu jsem nepřestal primárně brzdit zadní brzdou, ať už to byl fichtl, dváca, dvěstapadesátka, třipade, pětikilo nebo co jinýho. ten cit v noze tim pádem mám a je to pohodlnější, takže se jí ani nebojím
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
zadní brzdu používám, jen když stojím na křižovatce, nebo v kopci )))
Naposledy editováno 27.10.2009 16:13:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
Tomáš_GSR>Další rádoby motorkář! Smyk předního kola moc nevadí? Že nejdeš na zem? Zažil si to někdy? To tě pošlě okamžitě na zem Radši tu nepiš žádný blbosti, ještě si to přečte nějakej trouba a položí si mašinu
Proč by tě to mělo poslat okamžitě na zem?Už hodněkrát jsem zažil smyk předního kola,samozřejmě brzdit takhle na krev si dovolím jen při narovnané mašině,v náklonu je to sebevražda.
A zase jde o motorku,na své FZS600 dostanu spíš přední kolo do smyku,než zadní do vzduchu,takže při krizovkách zásadně brzdím oběma a to tím způsobem,že zadní kolo mám na hranici smyku a nebo už zablokované a přední brzdou si hraju na ABS (ona ta guma totiž hezky píská,takže člověk nejen cítí ale i slyší že už to je za hranicí přilnavosti )
Jo,mám obuté Conti RoadAttack.
Krovak>Proč by tě to mělo poslat okamžitě na zem?Už hodněkrát jsem zažil smyk předního kola,samozřejmě brzdit takhle na krev si dovolím jen při narovnané mašině,v náklonu je to sebevražda.
A zase jde o motorku,na své FZS600 dostanu spíš přední kolo do smyku,než zadní do vzduchu,takže při krizovkách zásadně brzdím oběma a to tím způsobem,že zadní kolo mám na hranici smyku a nebo už zablokované a přední brzdou si hraju na ABS (ona ta guma totiž hezky píská,takže člověk nejen cítí ale i slyší že už to je za hranicí přilnavosti )
Jo,mám obuté Conti RoadAttack.
Krovakův příspěvek je asi jeden z nejrozumnějších.
Při normální jízdě a kvalitní silnici (bez štěrku, výmolů atd...) plně dostačuje brzdit přední brzdou. Avšak ne tahat jako za opratě. Lehce přerušovaně přitahovat páčku a tím vytvářet a hrát si, jak píše on na "ABS". Ve velkých náklonech a krizovkách používat obě dvě. Zadní mírně sešápnout kdy pociťuju brzdný efekt a přední opět "ABS". Nejlépe přerušovat v rychlejších intervalech.
Prostě chce to cvik a cit. Nic víc, nic míň .
Obuté Bridgestone Hypersport BT 016
Naposledy editováno 27.10.2009 16:49:09
1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu
Naposledy editováno 27.10.2009 16:55:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
lepe nez vysmech by jiste vsem ucastnikum diskuze pomohl dobre vysvetleny nazor, ktery na toto tema mas ;)
Cobra357>Ale já to beru sice jako pobavení ale ne výsměch. To jsi mě špatně pochopil.Jenže představa, že tady někdo popíše univerzální návod jak kvalitně a správně brzdit je skutečně veselá.Kromě toho se začínám divit proč ti výrobci vůbec tu zbytečnou zadní brzdu vůbec na motorky dávají. Zato se ale přestávám divit, že při jízdě z Božího Daru do Jáchymova jsem si dal na brzdy "k obědu" asi 40 supersportů a to jsem měl samozřejmě motorku na drapácích.
Když jsi jel po sjezdovce...tak se nedivím, že se supersportům moc nechtělo .