paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Potiz s baterii
4.11.2009 v 23:48
Zdravim vsechny, mam prazvlastni problem s baterii, pokusim se to popsat co nejlepe. Masina byla posledni mesic dost v zaprahu, az najednou jednoho dne na pumpe nenastartovala. Pri kontrole baterie jsem zjistil, ze je uplne sucha, vsechna kapalina se zda se vyvarila a utekla "vyvodem bokem". Kapalinu jsem provizorne nahradil, dojel do nejblizsiho mesta a koupil novou baterii. Sehnal jsem jiny druh, je o kus kratsi (otazka prvni, proc? Je to jen mensi kapacita, a pokud ano, vadi to?). Tri dny bylo vsechno v poradku, az najednou uprostred cesty se ozvalo par ran a pobouchaly vsechny zarovky (a to vcetne budiku, pritom pojistky prezily vsechny). Zastavim, kontrola baterky a hle, nova baterie je opet temer sucha. Na nejblizsi pumpe doleju destilkou a vymenim zarovky. Baterka slouzi, ale kazdy vecer (ujedu cca 500km denne) ji musim vyndat a doplnit vodou, protoze je obvykle z pulky prazdna. Takze, otazka druha, co se mi to tu deje? Na elektriku nebylo nikdy sahnuto, s vyjimkou nabijecky GPS, ktera je pripojena od zacatku. Jediny rozdil je, ze travim ted mnohem vic casu na dalnicich, takze to pochopitelne vic tocim. A otazka treti, az problem vyresim, co baterie? Je po takovyhle problemech jeste v poradku, nebo ji musim zase vymenit?

1 reakcí na tento příspěvek Potiz s baterii

5.11.2009 v 00:00 | Nahoru | #1
Asi máš v háji regler a nereguluje, tzn. pouští ti do sítě moc vysoké napětí.. Pokud ti to ještě neodpálilo CDI, tak si můžeš gratulovat.. Změř dobíjení, asi bdueš muset vyměnit regler a možná i tu baterku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 00:18 | Nahoru | #2

C.J.>Asi máš v háji regler a nereguluje, tzn. pouští ti do sítě moc vysoké napětí.. Pokud ti to ještě neodpálilo CDI, tak si můžeš gratulovat.. Změř dobíjení, asi bdueš muset vyměnit regler a možná i tu baterku.



Asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 00:21 | Nahoru | #3

Bubrak ZX10R>Asi tak.


Hele Bubraku? nemas nahodou makro na automaticke vyhladavani slov jako dobijeni, regulator a regler?
Pokud se nekde objevi problem s reglerem tak si tam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 00:25 | Nahoru | #4

Mrzout>Hele Bubraku? nemas nahodou makro na automaticke vyhladavani slov jako dobijeni, regulator a regler?
Pokud se nekde objevi problem s reglerem tak si tam



A ja cekal ze me nekdo pochvali za objektivitu, kdyz komentuju i u Yamahy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 00:38 | Nahoru | #5

Bubrak ZX10R>A ja cekal ze me nekdo pochvali za objektivitu, kdyz komentuju i u Yamahy.


Nejsi objektivni.... Kde je Yamaha je hujda???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 01:19 | Nahoru | #6

Mrzout>Nejsi objektivni.... Kde je Yamaha je hujda???



To se nerymuje. Musis - Yamaha Yamaha, s ventilama namaha!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 01:22 | Nahoru | #7

Bubrak ZX10R>To se nerymuje. Musis - Yamaha Yamaha, s ventilama namaha!


(reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 08:05 | Nahoru | #8

Mrzout>


Ty aby sis nepřisadil.....

1 reakcí na tento příspěvek Potiz s baterii

5.11.2009 v 08:37 | Nahoru | #9
Napětí na baterce musí bejt 14,2 Voltu(+-cca 2desetiny)při nastartovaným motoru.Ale bude to ten regulátor .

(reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 09:28 | Nahoru | #10
Souhlas s předřečníky - pekelně ti to přebíjí. Dokud nevyměníš regulátor, nestartuj, můžeš zničit elektroniku.
Na eBay koupíš repliku za cenu okolo 1500 kaček, což je levnější než české VAPE nebo Ignitech. Ale VAPE má zas odolnější provedení, jen to asi nepřiděláš na místo původního regulátoru, ale budeš muset najít jiné vhodné umístění. Tak si vyber.

1 reakcí na tento příspěvek Potiz s baterii

5.11.2009 v 10:00 | Nahoru | #11
jestli ti to vyvařilo baterku za pár jízd tak tam bude přepětí jako prase čili regulátor v háji

velikost baterky na to přímý vliv nemá - malá i velká aku má stejné jmenovité napětí - liší se kapacitou (tj. nabíjecím a startovacím proudem) ale pokud by bylo vše v pořádku tak by to fungovalo bez prolému

bych to dál nepokoušel dokud to nespravíš a modli se aby to neodpálilo i něco dalšího z elektroniky

(reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 10:49 | Nahoru | #12

Honza-TA>jestli ti to vyvařilo baterku za pár jízd tak tam bude přepětí jako prase čili regulátor v háji

velikost baterky na to přímý vliv nemá - malá i velká aku má stejné jmenovité napětí - liší se kapacitou (tj. nabíjecím a startovacím proudem) ale pokud by bylo vše v pořádku tak by to fungovalo bez prolému

bych to dál nepokoušel dokud to nespravíš a modli se aby to neodpálilo i něco dalšího z elektroniky



Přesně tak,přebíjí,okamžitě odstavit,jinak můžeš mít slušný problémy

Potiz s baterii

5.11.2009 v 11:53 | Nahoru | #13
Ren> Jsem měl spíše opačný problém S použitelností záleží na přepětí a jak je stará AKU, změř nejdřív a dej vědět. Nová baterie by to snad ještě vydržet mohla, je nová a doléval jsi destilku, malou rezervu v odolnosti nové ještě mají. Každopádně prvně co tak si v ní změř hustotu elektrolytu a pak dolij kyselinu nebo destilku podle potřeby hustoty, množství elektrolytu někam do půlky mezi rysky. Plně dobij nějakou inteligentní nabíječkou, vybij a proveď kapacitní zkošku. Potom případně dorovnej ještě elektrolyt ať je tip top a dolij k horní rysce. Udělej jeden cyklus a pak ji už jen udržuj, měla by to zvládnout. Stará jeslti už má pár let a moc ses o ni nestaral tak bude mít vysypané desky čili na vyhození uplně, ty už takové zacházení nesnášejí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

5.11.2009 v 17:32 | Nahoru | #14

Bubrak ZX10R>To se nerymuje. Musis - Yamaha Yamaha, s ventilama namaha!

Kawasaki,kawasaki motorka pro zvadlí ptáky.

(reakce na) Potiz s baterii

6.11.2009 v 00:23 | Nahoru | #15

xtezeto>Kawasaki,kawasaki motorka pro zvadlí ptáky.


Kawasaki je jedina evoluce z HOndy

Potiz s baterii

6.11.2009 v 17:05 | Nahoru | #16
Diky moc tem, co prispeli k tematu.. Budeme zimovat a delat generalku, takze se zaridim podle vasich rad. Jen pro predstavu, v tomhle stavu jsem ujel 3.000km, nemel jsem na vyber, spechal jsem do CR nez tu napadne snih..

1 reakcí na tento příspěvek Potiz s baterii

19.11.2009 v 14:27 | Nahoru | #17
Čau kluci, vypadá že moje baterka je taky na odchodu. Zkusím jí pomalu nechat na nabíječce pár dnů cyklicky nabít/vybít a uvidím. Máte někdo zkušenosti s osazením 20Ah do Viraga 750? Na stránkách sem našel odkaz, že by se tam měla vlézt i tato 20Ah banner. Podle změření by se ta šířka 90mm do kastlu snad vlézt měla. Stávající baterka má nějakých 71mm a je tam ještě za ní takový tvrdý molitan. Má smysl u Viražky cpát 20Ah - mělo by to pomoct s ohledem na rezervu při startovacím proudu. A druhou věcí, máte někdo na této motce gelovku? Díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potiz s baterii

19.11.2009 v 22:04 | Nahoru | #18
Radek1981: To je baterie do jedenáctky. Jestli má 750 shodný ten plastový kastlík na baterii, tak ti tam vejde. Větší startovací proud má smysl vždycky, takže je to dobrá volba.
Gelovka to není Jen obyčejná bezúdržbovka, která se do novějších modelů dávala od výroby.

(reakce na) Potiz s baterii

22.11.2009 v 03:27 | Nahoru | #19
1100Virago> Díky za potvrzení

Potiz s baterii

29.3.2011 v 21:43 | Nahoru | #20
Po zimě už se mi skutečně odporoučela baterka navzdory tomu, že jsem se jí věnoval. Dnes jsem koupil 20Ah VARTA Y50-N18L-A3 a můžu doporučit. Právě označení A3 dává aku sílu startovat až 260A (verze A2, A pouze 200A). Tohle by mělo baterce malinko pomoci dožít se dlouhého věku Jediné úskalí je mít trpělivost a odloupnout původní pěnu přilepenou v kastlíku, aby vyplnila zbylou mezeru u 16Ah aku. Pak ještě počítat, že se musí použít šrouby s nízkou hlavou, protože v kastlíku na výšku jsou kontakty tak tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago xv 750 elektrika Yamaha XV 750 Virago komunikator 3 15.8.2024 v 21:19 P.I.R.A.T
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago MaCoin 0 5.8.2024 v 15:59 MaCoin
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago Milano52 2 10.6.2024 v 14:16 Milano52
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV


TOPlist