1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu
šmudla>Perňa #81> ty saláte já jsem ten druhej
A to ti právě moc nezávidím, sokolíku ...páč tě co chvíli strejda McCoy pošle k zemi svým zadním kolem ...protože to vůbec neumí, nepoučí se ze zdejší diskuze a brzdí jak amatér oběma najednou, až mu to dělá smyk ...no všecko špatně a divákům se na to úplně nahovno kouká
Jinak zadní brzdu používat při intenzivním brždění, začneš brzdit zadní, sekundu potom se trochu ponoří vidle a začneš brzdit přední a zadní potom můžeš hned uvolnit a intenzivně dobrzďuješ přední až do zastavení..můžeš i pokud to zvládneš simulovat ABS že budeš přední brzdit na hraně blokování a opětovného povolení..ne že jako uplně vymáčkneš a povolíš bzrdu to ne, ale když už na své moto budeš mít naučené body kde už se to kouše a o kolik to stačí povolit aby se nezablokovala.
Při prudkém brždění pouze přední se strašně utopí přední tlumiče
- váha motocyklu a jezdce při brždění přechází na přední část tím víc, čím víc brzdím přední
- zadní část se v důsledku toho se dřív se zablokuje nebo rozeskáče, záleží jako moc se přbrzdí přední
- stlačený tlumič ztrácí na účinnosti a bike neni tak stabilní
- tlumiče mají největší účinnost ve středu předpětí -> váha na předním kole + ztráta účinnosti tlumiče = pád na držku po ztrátě trackce na předním kole
Literatura uvádí že je optimalní brzdný poměr je 75/25 (přední/zadnímu) ale záleží na typu motocyklu a rozdělení váhy stroje a jezdce mezi obě kola. Je potřeba si to osahat na svém stroji. Zjistit co je nejúčinnější, a stejně tak jako zjistit kdy se blokuje přední a zadní kolo, co to při tom dělá.
Určitě doporučuju si to někde na bezpečným místě vyzkoušet, může to jen pomoct při krizovce. Podle mě je škoda se se zadní brzdou nenaučit, když s ní člověk může ubrzdit ten metr co mu zachrání kůži...