1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
nehledě na to, že segment luxusních motorek je slušně obsazenej a kdo chce utratit 300+ , ten si bude dobře vybírat značku.
Jawa byla slavná na silnici před 50-ti lety - nějak si nedovedu představit cílovou skupinu (pamětníci? sběratelé? fandové historie?)
Cesta vývoje endura by mi přišla nadějnější - přeci jen Jawí úspěchy v tomhle odvětví nejsou až tak hluboko v historii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
babajezi>Mužeš mi říct kdy se po válce začalo znárodňovat a kdo v tý době vládnul??
jestli ona v tom nejela nějaká erotická iniciativa,děda říkal,že přišly kurvy v montérkách s páskou na rumávu a flintou přes rameno a sebraly mu mlejn,pilu,pole,les,prostě všechno,potom to nechali vyrabovat a kdyby to po třiceti letech nekoupil pražák jako chalupu,byla by tam jen hromada suti.Měl kliku,mohl za odměnu makat jako vrátnej v JZD ale ve vsi byl sedlák kterého v Jáchymově zocelili tak,že tam umřel.Neumím si představit co to musí být za člověka,který tyhle zvěrstva hájí.Franky>Já tedy doufám, že Jawa 1000 nebyla jen kachna!
Nakonec ani varianta využití motoru vyvinutého MuZ není špatná, vždyť řadový dvouvál vycházející tak trochu ze zapomenutého Yamazího TRX 850 = kolik takových osobitých motorů je na trhu? Stačí prsty jedné ruky.
Pěkný nadšenecký počin zvládl nadšenec se značkou Norton (Comando).
Podobnou cestou by se mohla Jawa také ubrat a ještě přidat! Přidání bych viděl na osobní odpovědnosti konkrétního zaměstnance značky na kvatitě motocyklu a současně obslužnosti každého zákazníka = mobil v servisní knížce a non-stop pomoc radou. K tomu nasmlouvat dobrou asistenční službu (klidně spojit se s nějkou pojitovnou atd.), garantovat dodání ND v případě poruchy i mimozáruční do nějaké schůdné doby atd..
Tak už jen dolatit technické finesy (radiální třmeny, tlumiče ad. kvalitních evropských výrobců...)+ vzhed/image a výborný motocykl věhlasné značky se zárukou spolelivosti, kvality je na světě.
Prvně omezená série řekněme 1000 kusů a cena za kvalitu > 300 000,-Kč = levnější než-li Norton, přitom ve shodné/respektive lepší!!!/kvalitě i užitné hodnotě.
Následovala by 1000 kusová série k výročí značky v barvách....pak 500 kusová série Fanánek Šťasný....a 500 Gusta Havel doplněná publikací o těchto velikánech, přílbou v barvách techto kluků....přidat omezenou sérii oblečení od Koudlákové/Hubíka nějaké působivé provedení s licencovaným střihem....
Holt já byl vždycky snílek....
peknej napad, nechces tam jit delat reditele
Naposledy editováno 15.12.2009 07:54:17
SiSpo>Najděte fotky z 90.let , kdy prý Jawy stály i na louce - odkaz by stačil. Alespoň se to říká jak se vyrábělo o 106, nikdo to nechtěl a prej to stálo i na zelené louce - je to snad blaf?
Není to blaf.Skutečně nad Jawou na louce nad kolejema stávalo kolem 400 motocyklů tehdejší produkce čejkajících na spásonosnou objednávku.Foto bohužel nemám,ale musel to být poměrně tristní pohled. :\ :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Mirek12>je vidět, že tě to zajímá stejně jako mě. k čemu co sloužilo atp.. jak se makalo v takovych fabrikách
Jo jo, je tady více takovejch lidí, který by to zajímalo .... já taky
1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
Franky>Já tedy doufám, že Jawa 1000 nebyla jen kachna!
Nakonec ani varianta využití motoru vyvinutého MuZ není špatná, vždyť řadový dvouvál vycházející tak trochu ze zapomenutého Yamazího TRX 850 = kolik takových osobitých motorů je na trhu? Stačí prsty jedné ruky.
Pěkný nadšenecký počin zvládl nadšenec se značkou Norton (Comando).
Podobnou cestou by se mohla Jawa také ubrat a ještě přidat! Přidání bych viděl na osobní odpovědnosti konkrétního zaměstnance značky na kvatitě motocyklu a současně obslužnosti každého zákazníka = mobil v servisní knížce a non-stop pomoc radou. K tomu nasmlouvat dobrou asistenční službu (klidně spojit se s nějkou pojitovnou atd.), garantovat dodání ND v případě poruchy i mimozáruční do nějaké schůdné doby atd..
Tak už jen dolatit technické finesy (radiální třmeny, tlumiče ad. kvalitních evropských výrobců...)+ vzhed/image a výborný motocykl věhlasné značky se zárukou spolelivosti, kvality je na světě.
Prvně omezená série řekněme 1000 kusů a cena za kvalitu > 300 000,-Kč = levnější než-li Norton, přitom ve shodné/respektive lepší!!!/kvalitě i užitné hodnotě.
Následovala by 1000 kusová série k výročí značky v barvách....pak 500 kusová série Fanánek Šťasný....a 500 Gusta Havel doplněná publikací o těchto velikánech, přílbou v barvách techto kluků....přidat omezenou sérii oblečení od Koudlákové/Hubíka nějaké působivé provedení s licencovaným střihem....
Holt já byl vždycky snílek....
Krásná představa .
=>curdaracer> peknej napad, nechces tam jit delat reditele?
Souhlasím .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
motocvok>jestli ona v tom nejela nějaká erotická iniciativa,děda říkal,že přišly kurvy v montérkách s páskou na rumávu a flintou přes rameno a sebraly mu mlejn,pilu,pole,les,prostě všechno,potom to nechali vyrabovat a kdyby to po třiceti letech nekoupil pražák jako chalupu,byla by tam jen hromada suti.Měl kliku,mohl za odměnu makat jako vrátnej v JZD ale ve vsi byl sedlák kterého v Jáchymově zocelili tak,že tam umřel.Neumím si představit co to musí být za člověka,který tyhle zvěrstva hájí.
Ale já přeci nehájím ten komunistickej ksindl ! Jenom mě prostě štvou lidi kteří slepě tvrdí, že všechno co se dělalo před rokem 89 bylo špatně a ještě k tomu ten průser kterej tady teď máme svádí na komouše 20 let po sametovým podvodu!
A to je nezlob se přesně tvůj případ. Ty seš tak nekritickej že ani nejsi schopen pochopit skutečnost, že znárodňovat začal Beneš a komouši v tom tehdy vůbec nejeli. To co ty popisuješ jako příklad tvýho dědy se stalo o hezkejch pár let později a šlo o něco úplně jinýho. Tak si laskavě přečti nějakou literaturu a přestaň dělat vola ze sebe i ze mě!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
callowsick>Franky: to je sice krásná vize, ale mám strach, že v Jawě by takovou kvalitu prostě nevyrobili, ani kdyby si za ni nechali zaplatit.
nehledě na to, že segment luxusních motorek je slušně obsazenej a kdo chce utratit 300+ , ten si bude dobře vybírat značku.
Jawa byla slavná na silnici před 50-ti lety - nějak si nedovedu představit cílovou skupinu (pamětníci? sběratelé? fandové historie?)
Cesta vývoje endura by mi přišla nadějnější - přeci jen Jawí úspěchy v tomhle odvětví nejsou až tak hluboko v historii.
osobně mám obavu,že to co se nyní za Jawu vydává nemá sebemenší zájem na nějakém vzkříšení značky. Současný stav jim zřejmě plně vyhovuje.
Co se týče endura, tak jsem slyšel o studii motoru kde byl spodek jawáckej soutěžák a vršek divišovskej čtyřventil. Podle mě naprosto geniální spojení ! Podívej se jen na skříň soutěžních Jaw. Do dneška je to něco co nikdo nevyrobil a Jawa na to má patent.O divišovským vršku rozhodně pochyby nejsou a samozřejmě existuje varianta na normální palivo. Od začátku se kromě jiného tahle verze přímo nabízela a kdyby se začla dělat hned po převratu tak by to byl šlágr jako kráva. Naprosto jsem nechápal proč se to nerozjelo.
Dokonce se to pokud vím odzkoušelo jak v Jawě tak v CZ.Zřejmě by to pořád šlo ! Nechápu
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Martic>Krásná představa .
=>curdaracer> peknej napad, nechces tam jit delat reditele?
Souhlasím .
Už jsem jednou jako čerstvý konstruktér bojoval s větrnými mlýny a navrhoval Považským strojírnám znovuoživení původního projektu Jawa 50 (později k zaplacení linky upraveno na 90ccm).
Moje projektová dokumentace využívala v co možná nejvyšší míře původních a dále v době zpracování vyráběných dílů. Zpracování mne stálo asi rok života a nadšení.
A s projektem jsem se doslal jen k sekretářce - kdo by se zabýval nějakou myšlenkou mladého nadšence - že ano?!!
Na druhou stranu = jen jem nekecal, ale zkusil jsem to.
Ředitele do Jawy? Já mám jen nápady = muselo by se odstřihnout Motor Jikov, "znárodnit fabriku"(vyrobit státní podnik), spárovat čerpání dotací a iniciovat vratku - neoprávněný majetkový prospěch (k tomu bych musel odstřihnout koupené soudce, kteří by něco podobného všemy prostředky bojkotovali - viz. Čunek).
Dále vytáhnout důchodce(žijící obchodníky), oživit zájem na východních trzích k zajištění základních příjmů na chod fabriky(prvotně náhradní díly). Potom iniciovat spojení a oživení dalších značek - východních - Jawa, MZ, Vostok...Indie Group.
Rozdělit výrobu komponentů(Indie, Turecko, Čína....Japonsko!), zvážit dańovou zátěž EU a v Evropě provádět pouze zkoušky, montáž, vývoj....
Tím by mohla být nastartována možnost oživení = pak děj se vůle Páně.
????
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
SiSpo>babajezi> njn... ale jiná... prosím, povídání o tom jak to v Jawě dřív bylo, co ten panelák, přece nejsou všechny patra jen o té zelené dopravníkové lince.
k čemu slouží ty tubusy z paneláku k budovám směrem k vlečce? čistý převoz moto k vlakům? či spíš doprava materiálu pro výrobu... nooooooooooo byl by nějaký příběh i klidně s gramatickými chybami? celý nedočkavý
Funguje to tak,že úplně dole je lisovna a motorárna (obrábění odlitků a pod),sklad a byla tam lisovna na plasty.Pak v druhym patře je submontáž (a dílna prototipů),tam se patlaly svazky elektroinstalace v takový kleci,montovaly se tam kusy motorek a pod,pak tam byla ještě nástrojárna.Ve 3 a 4 patře byla lakovna a svařovna nevim přesně jak.Na krajích budovy a uprostřed jsou nákladní výtahy (ten uprostřed vede přes tu dílnu prototipů,bylo zábavný sledovat jak tam mistr přes tu dílnu tahá z výtahu bedny s dílama a přitom ta dílna byla zakrytá aby tam nebylo normálně při průchodu vidět .Jednotlivý pracoviště v patře jsou od sebe odděleny zdí z pletiva.
Nakonec se sešly díly v tom slavnym prvnim patře,tam se montovaly motory 350 ,vyplétely kola a montily celé motorky na lince (je docela krátká),ta měla asi tuším 14 pozic,na každý někdo stál,namontoval co měl a zmáčkl tlačítko a když zmáčkli všichni tak se ozval klaxon a linka popojela,po roce 2006 se motky už montovaly jen v pár lidech,takže už to takhle nechodilo,pak se motorka jeřábem sundala z linky a šla na zajížděčky (video je na youtube,je tam 650ka),připojilo se palivo a elektřina ,nastartovalo se a najelo tak 3-5km.Na konec se šlo na dostrojení,rochodily se brzdy a pak výstupní kontrola.Poté se motka odtlačila do toho tunelu nad silnicí,kde si jí převzal skladník a odlačil do skladu a poté zabednil a zakonzervoval.V tom tunelu taky stálo pár motorek co čekaly na servis,ten byl hned vedle toho tunelu.
Takhle to fungovalo poměrně nedávno
Franky>Už jsem jednou jako čerstvý konstruktér bojoval s větrnými mlýny a navrhoval Považským strojírnám znovuoživení původního projektu Jawa 50 (později k zaplacení linky upraveno na 90ccm).
Moje projektová dokumentace využívala v co možná nejvyšší míře původních a dále v době zpracování vyráběných dílů. Zpracování mne stálo asi rok života a nadšení.
A s projektem jsem se doslal jen k sekretářce - kdo by se zabýval nějakou myšlenkou mladého nadšence - že ano?!!
Na druhou stranu = jen jem nekecal, ale zkusil jsem to.
Týjo , pěkný , respekt jestli je to pravda , ale v tom případě je to i velká škoda .
Ředitele do Jawy? Já mám jen nápady = muselo by se odstřihnout Motor Jikov, "znárodnit fabriku"(vyrobit státní podnik), spárovat čerpání dotací a iniciovat vratku - neoprávněný majetkový prospěch (k tomu bych musel odstřihnout koupené soudce, kteří by něco podobného všemy prostředky bojkotovali - viz. Čunek).
Dále vytáhnout důchodce(žijící obchodníky), oživit zájem na východních trzích k zajištění základních příjmů na chod fabriky(prvotně náhradní díly). Potom iniciovat spojení a oživení dalších značek - východních - Jawa, MZ, Vostok...Indie Group.
Rozdělit výrobu komponentů(Indie, Turecko, Čína....Japonsko!), zvážit dańovou zátěž EU a v Evropě provádět pouze zkoušky, montáž, vývoj....
Tím by mohla být nastartována možnost oživení = pak děj se vůle Páně.
????
...Tak plán už by byl .........
1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Akorát:
odděleny zdí z pletiva.
Zajímavá formulace .
pak se motorka jeřábem sundala z linky a šla na zajížděčky (video je na youtube,je tam 650ka),připojilo se palivo a elektřina ,nastartovalo se a najelo tak 3-5km. Na konec se šlo na dostrojení,rochodily se brzdy a pak výstupní kontrola
To bude teda asi todle video .
Ale fascinuje mně, že mašinu na válcích neměli nijak upevněnou,... a brzdy fakt až potom ? Na videu vypadá už celkem zkompletovaná .
Takhle to fungovalo poměrně nedávno
Co může asi znamenat pojem "nedávno"???
Naposledy editováno 15.12.2009 18:25:46
zdi z pletiva je ale přesná formulace .Na fotkách z Jawy to je vidět.
Co se toho zajíždění týká,tak žádný upevnění ani neni třeba.Tohle není brzda jako taková,ale je to obdobný.Zadní kolo jede mezi 2 válci které mu kladou odpor a součastně pohání ještě jeden válec,po kterém jede přední kolo,takže ta motorka jede jako bys jel normálně po silnici.Je to tedy spíš takovej setrvák.Jestli to umí měřit výkon,to nevím.
tady to je krásně vidět
Doporučuju shlédnout dokument Muž na Jawě,tam záběry z montáže jsou.
Doba je rok 2006-2008
Jinak to video je pro bandu jawamaniaků s 650 kama co pustili do fabriky .Jinak ty motorky co tam jezděj jsou bez kapotáží a eletriku taky takhle nezkouší.To se dělá až dál,má to taky logiku,když jede na motorce,tak asi těžko bude koukat jak mu vzadu bliká blinkr...
Radegk>No a nechtěl by tu nějaký bohatý motorkář sebrat všechny svoje fufníky, koupit fabriku, najmout lidi a udělat něco pekného ať máme být na co hrdí a hlavně na čem jezdit? Já osobně jsem třeba pocit hrdosti měl, když jsem brázdil ulice na Jawě 21
To už udělal jeden lodičkář
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Exkurze by bodla, ale tu jsem si nevyprosil ani před 4lety... Jako nedivím se, že určitě nejsou zvědavý na návštěvníky co se jim budou posmívat. Asi být na exkurzi ve škodovce a říkat něco na téma "ředitel je kokot" není inteligentní...
Ještě nedávno byla Jawa prodejna v Praze v Kodaňské ulici, byl tam sympatický pan Rainer a obchod byl na úrovni, asi tam nebyl sklad náhradních dílů jako v prodejně v Týnci, ale obchůdek i s vystavenými kousky byl fajn . Jednání i na velmi pěkné úrovni.
V Týnci jsem si na krámě chtěl jednou koupit brzdové destičky do své 125ccm Jawky. No a překvapení, neměli, hlavně že to o pár metrů dál montovali (jediný vysvětlení, že by třmeny AJP jim byli dodávány i s přesným počtem destiček).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Ty destičky tam v tom třmenu jsou snad už rovnou,takže se to nasadí na kotouč a fertig.
Exkurze do továrny už asi nikdy nebude.Dřív se dělali prej pravidelně,organizoval to Rainer,ale pak mu to zatrhli a od té doby tam byla jen ta exkurze 650kařů na asi 2 setkání 650tek a pak nic.Teď měli 80 let a taky žádná exkurze.Tak leda udělat vejlet aspoň do tý starý fabriky co jsou tu ty fotky
Ten krámek je kapitola sama pro sebe.Jednou jsem tam byl pro zrcátko a neměla ho,musela by pro něj do expedice.Baba jedna,taky si takovýdle věci udržuju na prodejně,těch 8 lidí co tam za den přijde jí moc nezdrží.
A prodejnu v Praze vzal čert Ch.Docela se divim,že u forda Charouze nejsou v každym autosalónu prstavený aspoň 2 jawky a pár letáků.Je vidět,že asi není moc zájmu...
Ford mu sype a ty dotace na vývoj 1000ccm motoru nejspíš taky...
Nepíši to poprvé, ale ten litrový motor - s tím si hrají alespoň 2roky a přitom FGR 2500 V6 obživla během roku , nehledě na to, že nějaký informace o tom i pustí...
Jawa - njn tajemný hrad v Karpatech.
Ale už jsme se tu alespoň něco dozvěděli, tisíceré díky.
1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Naposledy editováno 15.12.2009 22:30:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
SiSpo>curdaracer> V Ducati to nejspíš nezažiješ, tohle jsou alespoň pořádný příběhy od podlahy . Ten skanzen by nebyl špatnej .
no obavam se ze se to tam uz na nic jinyho pouzit neda
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
edit.: ten VHS záběr z Jawy, škoda, že to nebude na Youtube - takový perly jsou nejlepší
Naposledy editováno 15.12.2009 22:41:29
zabery VHS mam nekde doma , musel bych nekomu rict at to tam da , ja to neovladam
Naposledy editováno 15.12.2009 22:49:13
2 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
curdaracer> to VHS jistě nespěchá, třeba se jednou dočkáme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa robot renovace Jawa Robot 100 | milosxxx | 2 | 20.1.2019 v 13:22 cmiral |
Jawa Robot Jawa Robot 100 | PEPAFJR | 0 | 10.5.2016 v 14:26 PEPAFJR |
Jakej je rozdil mezi nadrzema? Jawa Robot 100, Jawa 350 OHV | elda | 19 | 18.1.2012 v 17:04 Marťani |
Kdo umí? Jawa Robot 100 | Králík. | 13 | 21.11.2011 v 16:45 Králík. |
Jawa 100 Jawa Robot 100 | Desmik | 20 | 9.10.2011 v 19:14 Králík. |