1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Musím se přiznat, že Clasic 650 se mi až úchylně líbí
Hlavně doufám, že si pár diskutérů už odpustí ty debilní žvásty, které tu probíhali posledních pár stránek. Pánové opravdu děkuji za podělání zajímavého vlákna!
Naposledy editováno 21.12.2009 21:29:59
Jinak mě potěšilo, že spousta lidí zná TKMoto z Úžic, jsou tam snaživý lidi, takže případně doporučuji, vždy se mi tam snažili vyjít vstříc.
Docela ta značka stejnak upadla do zapomnění, někteří neví, že vůbec něco produkuje. To že jsou nějaký 650 z posledních let taktéž.
Já o tom vím taky prd , třeba na Jawu 650 Bizon, dle mě hnus hnusáků, jsem narazil až při mé první návštěvě v Jawě, docela pěkný vidět předchůdce 650 Classica.
Bizon
zdroj fotky
Stránek o jawách je dost, stačí jen se po dlouhých zimních večerech porozhlídnout na googlu či seznamu apod.
1 reakcí na tento příspěvek Co se teď vlastně děje v Jawě?
Naposledy editováno 22.12.2009 08:59:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Když mrknu na jawa.eu/moto_historie tak před Classicem je uveden "nespecifikovanej" typ 836, pokud se nepletu všechny 650ccm jsou 836 a pak se snad dělí 836-0, 836-1, atd. .
Ale když tak mně zasvěť blíže .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Bůhví co jsem viděl .
Ale tohle hranatý světlo to mělo určitě. Na to nezapomenu. Škoda, že jsem si to nevyfotil.
edit.: takže předchůdce Classica, jedině toto...
zdroj
Naposledy editováno 22.12.2009 12:15:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
SiSpo>motocvok> njn, ale i ty hodinky za mnohem vyšší cenu, jsou beztak předražený a leda známkou luxusu, zcela zbytečného... a kupují se leda z prestiže...
no delaji se u nas ve městě... Jsou ručně dělaný a zas když se podíváš na jiný na týhle urovni tak to zas tak předražný není. Je pravda že za sériový co maj v nabídce tak jsou taky dražší, ale zas to je malosériovka. Jnak PRIM vypadá zvenku jak jawa ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
slávaSV>Řadovej dvouválec s tímhle objemem teď není na trhu (jo, je tady Kawasaki ER 6n, ale do litru nejpůdou, Suzuki se dost spálila s SV-čkem).
Mno Suzuki se s SV1000 moc nespálila. Že jich prodá míň než 650 je celkem pochopitelné vzhledem k ceně, technice a výkonu. Ale že by to byl propadák? SV1000, DL1000, KL1000 od kawy?
FORM>no delaji se u nas ve městě... Jsou ručně dělaný a zas když se podíváš na jiný na týhle urovni tak to zas tak předražný není. Je pravda že za sériový co maj v nabídce tak jsou taky dražší, ale zas to je malosériovka. Jnak PRIM vypadá zvenku jak jawa ...
ty hodinky jsou ale na světové úrovni,moc se jich asi u nás neprodá,v současný době je to lepší investice než nemovitosti,až se to rozkřikne,třeba se to změní1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Každý má jiný vkus, ale první, co mě napadlo, když jsem tu fotku uviděl, bylo něco jako "Noho Kristova z toho bolej oči".
Nemůžu si pomoct, tohle není motorka, ale nekompaktní bastl, něco jako když pejsek a kočička vařili dort. Podobný hrůzostroj spáchal Brída svým New Pionýrem.
Jawa by se podle mě měla buď zcela oprostit od minulých let přijít s moderní mašinou (na což nemá), nebo přestat páchat tyhle Future zběsilosti a jít cestou retro mašin s využitím starých osvědčených výrobních postupů alá Royal Enfield.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
slávaSV>karf> Neviděl jsem výsledovky firmy SUZUKI , takže nevím kolik vydělali na tomhle projektu. Když pominu, že o tom, že se to už od začátku moc nepovedlo, píšou motočasopisy, tak pro mě je důležitější kritérium, že model SV-1000 byl loni potichu staženej z trhu, bez náhrady, poslední kousky se prodávaly za cenu kolem 190.000,- Kč. To zřejmě nelze považovat za výhru (z hlediska výrobce). Podobně opustily tyto vody nedávno Honda s Firestormem a kdysi Yamaha s TRX 850. Ale o to nejde, jen jsem chtěl říct, že je tady určitá mezera na trhu, kde teď funguje (poměrně slušně) Guzzi a Harley (taky Royal-Enfield), kteří prodávají moderní "veterány" a žijou tak ze svétradice. Nakonec, říká to i ten Francouz, co jezdil v Hořicích v dokumentu "Muž na Jawě". Obrovská škoda této devizy nevyužít. Myslíš, že někdo v Rusku, Turecku nebo Indii někdy slyšel o Moto-Guzzi? A to jsou obrovité trhy, kde rajtujou na starejch Jawách spousty lidí, nebude jim ale stačit kejvačka pořád, začínaj tam mít peníze a vybírat si. Jasně, že náš ryneček Jawu neuživí, proto musí diverzifikovat výrobní program a kromě třiapůle a dvacek vyvinout a prodávat velkej retro-bike - vlajkovou loď modelový řady. V malých kubatůrách není pro ni budoucnost (obávám se, že cestovní enduro taky není zrovna ta správná třída, ale budiž).
Nechci se hádat, ale mám dojem, resp. vím určitě, že Firestorm nesplňoval Euro 3 a proto skončil, stejně jako BlackBird a myslím, že stejný problém byl s SV 1000, resp. V-Stromem 1000.
Pokud jde o ty tvoje nápady co Jawou, to má vcelku hlavu a patu, ale nebudou na to prachy. Vždyť se podívej na komponenty na šestsetpadesátce-první motorky měly přední vidle z třiapůle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Nemusím mít hypermoderní automatickou linku, ale navrhnout si dobrej lay-out, uspořádat pracoviště a udělat pořádek je základ. a když tohle neumí, tak jak asi bude vypadat produkt..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
JARYN350>PetrXX> Možná je to bastl, ale byl z řady 650 nejůspěšnější.
To je možné, ale asi žádná sláva, když jsem to na asfaltu ještě nepotkal... a upřímně, ani se nedivím, osobně bych si TOHLE nikdy nekoupil (a to mám Jawy dvě a docela se považuju za patriota).
Retro má budoucnost, splácané nevzhledné ufo podle mne značku jen zadupe do kategorie neprodejných slepenin. Hrozně mě mrzí, že tohle Jawáci dopustí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Voldemort>Ty bláho, co je to za ústav? Asi ne pro jazyk český, co? Od kdy se analýza neskloňuje podle vzoru žena? To měkké i na konci analýzy mě vážně bere...
Musis an tom bejt opravdu dost spatne, kdyz musis svoje mindraky lecit upozornovanim na chyby ostatnich
Sukin>Musis an tom bejt opravdu dost spatne, kdyz musis svoje mindraky lecit upozornovanim na chyby ostatnich
A prznění češtiny je podle tebe co, pakouši ? Správné psaní měkkého a tvrdého i je elementární znalost žáka páté třídy základní školy. A pokud to někdo neovládá, neměl by na veřejnosti ze sebe dělat hlupáka . Nebo musí počítat s tím, že na jeho chyby a jeho hlupáctví bude upozorněno.
Máš něco k tématu? Jestli ne, tak vypadni a už se nevracej .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
PetrXX>
Každý má jiný vkus, ale první, co mě napadlo, když jsem tu fotku uviděl, bylo něco jako "Noho Kristova z toho bolej oči".
Nemůžu si pomoct, tohle není motorka, ale nekompaktní bastl, něco jako když pejsek a kočička vařili dort. Podobný hrůzostroj spáchal Brída svým New Pionýrem.
Jawa by se podle mě měla buď zcela oprostit od minulých let přijít s moderní mašinou (na což nemá), nebo přestat páchat tyhle Future zběsilosti a jít cestou retro mašin s využitím starých osvědčených výrobních postupů alá Royal Enfield.
Není otázka vkusu a třeba vnímání designu dost individuální záležitost? Někomu se to třeba líbí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Voldemort>Není otázka vkusu a třeba vnímání designu dost individuální záležitost? Někomu se to třeba líbí...
Také jsem hned v úvodu psal "každý má jiný vkus"
Máš pravdu s tím, že někomu se to líbí - stopro jsou lidi, co nad tím zajásají (a i když mám jíný názor, jednoduše to respektuji). Podle mne ale Jawa zdaleka není v pozici, kdy by mohla testovat trh motorkami takto "řvoucího" a do očí bijícího designu, protože - ruku na srdce - moc lidí, co si tohle koupí, zrovna nebude. A do vod designu, připomínající čínské bastly, by se Jawa IMHO vůbec neměla pouštět, protože na rozdíl od čínských noname je Jawa tradiční značka, tj. něco, co se buduje desetiletí, ale velmi lehce se to dá utopit právě těmito hokuspokusy. Vezmi si třeba příklad HD V-ROD - značka roky vyrábějící osvědčené kusy přišla s motorkou totálně odlišnou od zbytku produkce, a trvalo pěkně dlouho, než "hypermoderní" V-Rod byl jakž takž přijat. Lítání ode zdi ke zdi je risk a ne vždy vyjde, a to se bavíme o společnosti, jejíž portfolio je někde jinde.
Rádoby hypermoderní ústřely, notabene složeniny z dílů odevšad bez vlastního motoru, Jawu v mých očích potápí ke dnu a značka jde do kytek. Vývojáři ani nebyli schopni navázat na prototypy z dob komunistů, tak to bastlí a lepí "aby dobre bolo".
V případě Jawy jsem zastánce spíš orientace na konzervativní zákazníky, jak jsem už psal výše - retro design by Jawě slušel a prodejnosti bych se nebál.
PetrXX>Také jsem hned v úvodu psal "každý má jiný vkus"
Máš pravdu s tím, že někomu se to líbí - stopro jsou lidi, co nad tím zajásají (a i když mám jíný názor, jednoduše to respektuji). Podle mne ale Jawa zdaleka není v pozici, kdy by mohla testovat trh motorkami takto "řvoucího" a do očí bijícího designu, protože - ruku na srdce - moc lidí, co si tohle koupí, zrovna nebude. A do vod designu, připomínající čínské bastly, by se Jawa IMHO vůbec neměla pouštět, protože na rozdíl od čínských noname je Jawa tradiční značka, tj. něco, co se buduje desetiletí, ale velmi lehce se to dá utopit právě těmito hokuspokusy. Vezmi si třeba příklad HD V-ROD - značka roky vyrábějící osvědčené kusy přišla s motorkou totálně odlišnou od zbytku produkce, a trvalo pěkně dlouho, než "hypermoderní" V-Rod byl jakž takž přijat. Lítání ode zdi ke zdi je risk a ne vždy vyjde, a to se bavíme o společnosti, jejíž portfolio je někde jinde.
Rádoby hypermoderní ústřely, notabene složeniny z dílů odevšad bez vlastního motoru, Jawu v mých očích potápí ke dnu a značka jde do kytek. Vývojáři ani nebyli schopni navázat na prototypy z dob komunistů, tak to bastlí a lepí "aby dobre bolo".
V případě Jawy jsem zastánce spíš orientace na konzervativní zákazníky, jak jsem už psal výše - retro design by Jawě slušel a prodejnosti bych se nebál.
z jineho pohledu - ta bila 650 z predchozi strany je luxusni...
ale tady ten zazrak s trasnemi... nic moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se teď vlastně děje v Jawě?
Voldemort> Vždyť se podívej na komponenty na šestsetpadesátce-první motorky měly přední vidle z třiapůle
Neměly.Žádná 650 ze série neměla vidle z 350.
První typy měly vidle shodné konstrukce ale zasílené.Přestali se dávat protože Jawa nebyla schopná dokopat výrobce ke kvalitnímu povrchu kluzáků a strašně to teklo.Tak se to nahradilo Paioláckejma vidlema.
A ta 650 na fotce je limitovaná edice,těch je jenom 21.Podívej se na motor,není tam nápis bombardier ale limited edition a pořadové číslo.Nejvíc mi ale na tý fotce vadí to kartónové pozadí.Když mám vyfotit prezentační fotku,tak to odtlačim před nějakou bílou zeď alespoň,nebo ho tam dodám,ale tohle
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa robot renovace Jawa Robot 100 | milosxxx | 2 | 20.1.2019 v 13:22 cmiral |
Jawa Robot Jawa Robot 100 | PEPAFJR | 0 | 10.5.2016 v 14:26 PEPAFJR |
Jakej je rozdil mezi nadrzema? Jawa Robot 100, Jawa 350 OHV | elda | 19 | 18.1.2012 v 17:04 Marťani |
Kdo umí? Jawa Robot 100 | Králík. | 13 | 21.11.2011 v 16:45 Králík. |
Jawa 100 Jawa Robot 100 | Desmik | 20 | 9.10.2011 v 19:14 Králík. |