Kámoš dostal k Vánocům babetu, dneska se byl projet a když se vracel domů, 20m od baráku ho čapli pomáhači a chrániči. Měl helmu, řidičák na B, nic nenadejchal, tak kdo by řekl, že z toho bude problém, jenže... v roce kdy dělal noty se k řidičáku B nedávalo i AM = jízda bez řidičského opravnění, takže babetku dotlačil domů a pak si ho rovnou odvezli na stanici k výslechu... Vzali mu na měsíc noty, 6bodů, za měsíc správní řízení kde se dozví pokutu a jestli si ještě třeba nenechaj jeho noty další půlrok...
Chápu, je to pech, ale že si takhle vychutnaj babetáře jsem vážně nečekal.. :
Je tohle normální??? :
edit: písmenka
Naposledy editováno 25.12.2009 20:00:24
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
Vojtmar>Jasný s tím souhlasim, ale snažil jsem se říct, že rok/2roky zpátky to bylo jinak
jo,tak to máš asi pravdu.člověk se v tom fakt nevyzná.tak ať to kámošovi dobře dopadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo
bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců
nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a)
motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu
nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s
postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž
maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě
místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální
přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b)
traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost
nepřevyšuje 3 500 kg,
c)
jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného
vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální
přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového
vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a
čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45
km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou
poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel
nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se
nezapočítává hmotnost akumulátorů.
Naposledy editováno 25.12.2009 20:15:57
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
§ 81
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km/hod nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů
Samozřejmě, že záleží na individuálním přístupu danného policisty, ale dle zákona postupovali naprosto v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
LukasCBR>Funu - byl jsi rychlejší
jo promin...příště počkam...hi hi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
Od 1. července 2006 došlo k na první pohled drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.
Od 1. července 2006 jsou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco do té doby (od 1. ledna 2001 – 30. června 2006) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již není potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Není tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM
Důležitou informací také je, že tuto novinku není nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
nová pravidla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
funu>funu> jinak jsem našel ještě toto...taky užitečné myslim...
Od 1. července 2006 došlo k na první pohled drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.
Od 1. července 2006 jsou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco do té doby (od 1. ledna 2001 – 30. června 2006) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již není potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Není tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM
Důležitou informací také je, že tuto novinku není nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
nová pravidla
jenže on dělal noty v r.2008
Vojtmar>funu> jo tohle jsem se už dozvěděl, jenže jak to bylo před tim rokem/dvouma rokama? pro něho platí to, co platilo ten rok kdy dělal řidičák!? nebo se mýlím??? :\
no jestli tomu rozumim dobře tak je jedno kdy si dělal "Béčko"...do 45 km/h můžeš řídit pořád...aniž to máš někde zapsané...
3 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
cajti mu řekli, že v roce 2008 kdy dělal řidičák se k řidičáku B automaticky nedávalo i AM = jízda bez řidičského oprávnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
hele at se na mě nikdo nezlobí ale zákon hovoří jasně...pokud mam skupinu B jsem oprávněn řídit mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h...tečka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
já např. dělal na auto 2001 a dostal sem malou...a ted v tom novým ŘP to mam jako A1 s harmonizačník kodem 150 = omezení na 50 cm3. ale o tom že s B nesmíš řídit babetu není nikde ani slovo...myslim že můžeš být v klidu a klidně spát...
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
Naposledy editováno 25.12.2009 20:41:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
pylot>Hele byl tenhle zakon od roku 06 nejak novelizovanej nebo to plati porad?
jj, dobrá otázka
ale vypadá to, že platí
Naposledy editováno 25.12.2009 20:41:48
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
2 reakcí na tento příspěvek To jsem ještě neviděl
A k věci- pokud vím,tak pořád platí zákon z roku 2006 a podle něho platí AM k Bčku automaticky,at je zapsáno,či ne.
Body,jak psal autor vlákna ,nedostal,ty dostane až po správním řízení. On ted maximálně přišel o ten řidičák,jinak nic. Ani pokutu mu na místě nemohli dát. Takže ať si soudruh podá u PČR stížnost na chování policie,na ty pašáky tr.oznámení za zneužití pravomoci veřejného činitele,bo mu jistě odebráním ŘP vznikla škoda,a vsadím se,že do Silvestra má noty doma. Hlavně ať si vezme právníka. MV mu ho potom musí zaplatit!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ještě neviděl
funu>pořád se mi nějak nedaří to rozlousknout...do roku 2001 se k B dávala i malá motorka...od 01-06 se nedávala a ted zase dává...ale to sem nikde nenašel podložené v žádném zákoně...tak ted jsem z toho jelen...
nijak,pokud je to dáno zákonem,nemusí to mít napsáno v ŘP.