2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
Fanoš Rušicka>Tak moje Lídlovka prostě nabíjí málo .Myslím ten lepší Tronic.Můžete mi někdo změřit kolik vám dává v udržovacím režimu?Mně pouze 0,024A což prostě na roztočení dvouválce nestačí.Kdyby jste to někdo změřil napište to sem,Díky.
Me v udrzovacim rezimu dava 0.016. Mam ten starsi model. Ale udrzovaci rezim neberu jako rezim pro nabijeni. Pokud je baterie vybita a nabijecka se hned prepne do udrzovani, tak baterie nema uz zadnou kapacitu. Muze byt i vadna nabijecka, i v Lidlu se toto muze samozrejme stat.
Každopádně i tak myslím, že bude lepší jak ta za 199 . Co jsem koukal, tak nabijí rychleji a trochu "moudrá" je. Když jsem k ni připojil starou mrtvou baterii, po minutě už tam byl error a nedobijela
Naposledy editováno 16.01.2010 15:18:56
Fanoš Rušicka>Tak moje Lídlovka prostě nabíjí málo .Myslím ten lepší Tronic.Můžete mi někdo změřit kolik vám dává v udržovacím režimu?Mně pouze 0,024A což prostě na roztočení dvouválce nestačí.Kdyby jste to někdo změřil napište to sem,Díky.
Je vidět, že o nabíjení nic nevíš. Udržovací režim se spouští KDYŽ JE AKU PLNÝ tzn. je plně nabit a pokud je aku plně nabit tak asi víš co to znamená.
Ve tvém případě je buď špatná baterka nebo nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
Tak zaprvé jednotka ampér má znaménko A nikoliv amp. To jen aby nevznikly nepřesnosti Za druhé ta stará Tronic je schopná dát 350mA, to tvrdíš že nedokáže vyrovnat samovybíjení?
Za třetí, pokud ta nabíječka tvého kamaráda bude ládovat 0,28A tak baterka do 24 hodin exploduje.
Blbě si měřil
A za čtvrté pokud ti ten Tronic dává manší proud než 0,024A svorkové napětí již přesáhlo 13,7V.
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
Jak známo akumulátor se dobíjí jen v případě že napětí nabíjecí je vyšší než napětí akumulátoru.
Nějaké další dotazy ?
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
ýbrc>Dingo> Fanoš ma gelovku JMT a ta nabíječka z Lidlu při 13?2 V přestane nabíjet a tváří se že je nabito,což není , nabil jsem to svou nabíječkou cemont na 13,8V tak jak to má být nabíječka se přepla na konzervaci pulsním proudem cca 300 mA . Po opětovném připojení Lidl nabíječky kleslo napětí na aku po nějaké chvilina 13,2 a nabíječka mchvilku jako dobíjela a opět se vypla , kotrolka batery Full se rozsvitila. Takže za mě lidl nabíječka alespon coma fanoš je na píču.
Jak známo akumulátor se dobíjí jen v případě že napětí nabíjecí je vyšší než napětí akumulátoru.
Nějaké další dotazy ?
No mě by zajímalo čím si měřil ten pulzní proud 300mA. To totiž obyčejným měřákem nezměříš a "konzervační" proud je vždy menší jak 60-80mA. 0,3A je "normální" nabíjení, jako konzervační proud bych to pochopil u akumulátoru kolem 100Ah a víc.
No z toho co píšeš, platí ta varianta, že Fanoš trefil na špatný kus - vadná nabíječka
A tu gelovku smaž, tu nemá mě to nebaví to furt opakovat.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
edit a nabíjel sem to tímdle
varta
eště edit: že se puslní proud měří jen obtížně to bych sem netahal proto považuju za hodnotu změřenou multimetrem za informační 300mA bude jen špička pulsu a to jen v lepším případě
závěr je že ta nabíječka je sráč
Naposledy editováno 16.01.2010 17:56:56
Jak se na podzim správně postarat o akumulátor motocyklu
I motocykl má akumulátor a právě teď na podzim bychom se o něj měli starat
Pečovat správně o akumulátor je složitější, než se zdá. Tím však je také jasné, že málokdo z nás bude důsledně dodržovat návod k použití, prostě nabijeme a jedeme. Avšak chcete-li, aby vám akumulátor chvíli vydržel, musíte mu věnovat alespoň nějakou péči. Neuděláte-li tak, baterie sice bude fungovat, ale prokáže se vám mnohem menší životností (i výkonem), než jakou by mohla mít.
Klasické akumulátory
Jejich nevýhodou je větší hodnota samovybíjení (l % denně) a odpařování kapaliny, která uniká při chemických reakcích uvnitř baterie při nabíjení a vybíjení. Akumulátor se musí při nečinnosti jednou za tři měsíce dobíjet. U několika let starých baterií počítejte s vybíjením až 5 % denně. Důležité je také mít na odvětrání baterie připevněnou hadičku ústící pod motorku. Když tak neuděláte, velmi agresivní výpary vám zdevastují okolí baterie. Zrezne vám rám, zpuchří sedlo a všechny věci v dosahu.
"Bezúdržbové"
Technologie, na kterou postupně přecházejí všichni výrobci, krom jiného i výrazně zvýšila životnost akumulátorů. Vápníkové akumulátory téměř nevykazují samovybíjení a ztráta kapaliny je zanedbatelná. Zásoba vody v akumulátoru postačuje na celou dobu jeho životnosti, která bývá výrazně vyšší než u klasického akumulátoru (asi 10 let při správném používání a údržbě).
Akumulátory již nemají otvory pro dolévání vody, mají větší plochu desek, desky se tolik nedrolí a není tedy zapotřebí pod deskami tolik záchytného místa na kal. Stejně velká baterie má větší kapacitu. Udává se i větší odolnost proti vibracím a nárazům. Akumulátor je schopen nastartovat motor i po šestiměsíčním skladování.
Jde vlastně o "odpad" z NASA, nepovedený zdroj pro lunární vozítko, který byl na vesmírné lety moc těžký. Akumulátory bez volného elektrolytu jsou vývojově relativně novým druhem, kyselina totiž nevyteče, proto je možnost instalovat akumulátor v libovolné poloze. Nesprávně se jim říká gelové. Elektrolyt je vázán ve skelném rounu, které nepřipustí únik kyseliny. Baterie vyžadují odbornější přístup při nabíjení, jsou více citlivé na "omyly".
"Gelové" baterie by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V.
Jakmile se nabíjení jakéhokoliv akumulátoru ukončí a nabíječka se odpojí, dojde okamžitě k poklesu napětí. Desky článků po nějakou dobu dokončují chemické procesy. Akumulátor by měl být tedy před namontování do stroje ponechán nějakou dobu v klidu.
Údržba a nabíjení
Tady vzniká nejvíce chyb ovlivňujících životnost akumulátoru. Ke správnému postupu je nezbytné mít kromě nabíječky (nejlépe regulovatelné) ten nejobyčejnější voltmetr a ampér-metr. Výrobci akumulátorů předepisují dva typy nabíjení: nabíjení konstantním proudem a nabíjení dvoustupňové. Další údržba se omezuje jen na udržování čistoty, kontrolu hladiny elektrolytu a dotažení svorek od kabelů.
Nabíjení konstantním proudem
Dříve často předepisovaná metoda: číslem 0,1 vynásobíte kapacitu své baterie (0,1 x Ah) a dostanete nabíjecí proud. Pro úplně vybitý akumulátor je použitelná i dnes, nemusí se nic hlídat, pouze čas, který je od vybitého po nabitý akumulátor 13 až 14 hodin. Na svorkách nabíječky poznáte nabitou baterii podle konečné hodnoty 16,5 V (špička 16,8 V před úplným nabitím, pak napětí klesne), po sejmutí nabíjecích svorek se baterie ustálí na 14,4 V. Dále se napětí postupně snižuje až na hodnoty okolo 12,6 až 13,0 V, kde se ustálí doběh chemické reakce. Přebíjení baterii nevratně ničí.
Existuje i nabíjení konstantním napětím, kdy od začátku cpete do baterie 14,4 V a baterie si odebírá ampéry sama. Takové nabíjení však není moc vhodné, proto se používá velmi zřídka. Princip však využívá každé motorové vozidlo. Alternátor dává přes usměrňovač zhruba konstantní napětí a mění se pouze protékající proud, tedy množství ampérů. Jde o velmi diskutovanou metodu, letitý americký patent.
Pravidelný impulz opačné polarity má příznivý vliv na desulfataci desek a obnovování jejich původní kapacity. Jde o nabíjení impulzy konstantního náboje (jako by se konstantní proud rozsekal na části proud-mezera-proud-mezera), z nichž každý pátý až desátý má stejnou velikost, ale opačnou polaritu. Nabíječka je konstrukčně složitější. Nabíjení a vybíjení je nutné několikrát opakovat, pak se i silně zasulfatovaný akumulátor s 20% kapacitou dostává na 80%.
Tyto nabíječky jsou však drahé a i dnes poměrné nedostupné a mají je jen v některých servisech.
Vícestupňové nabíjení
Dvou a vícestupňové nabíjení je pro akumulátor příznivější. První nabíjecí proud vypočtete tak, že vynásobíte číslem 0,12 kapacitu své baterie udávanou v Ah (0,12 x Ah). Po dosažení napětí 2,4 V na článek (14,4 V na svorkách) nastupuje druhý stupeň. Snížení proudu od hranice 14,4 V je důležité pro další formování desek. Dáte se nabíjí se proudem polovičním, tedy 0,06 x Ah, do znaků plného nabití, tj. po dobu asi dvou hodin na hodnotu 16,5 V. Napětí se po odpojení rovněž ustálí na 12,6 - 13 V
Při plynování má elektrolyt snahu vystřikovat ven z článků, proto zátky pouze povolte, nevyšroubovávejte je úplně. Po ukončení nabíjení akumulátor vodou řádně omyjte.
Při rozkladu vody vzniká třaskavá směs vodíku a kyslíku, proto při práci s akumulátorem nepoužívejte otevřený oheň, včetně zapálených cigaret Nejvíce směsi je uvnitř článku a pokud se vznítí, může dojít k roztržení obalu.a rozstříknutí elektrolytu po okolí!
Pokud kupujete nový akumulátor, vyberte si značkovou prodejnu, kde se akumulátory rychle "otáčejí".
Pokud byste si sami nalévali elektrolyt do nového suchého akumulátoru (jak se akumulátory kolikrát prodávají), musíte ještě před připojením na nabíječku nechat nasáknout desky. U nového akumulátoru by mělo stačit 30 minut, pokud je už starší než čtvrt roku, doporučuje se počkat tří hodiny.
Regulátor napětí v motorce by měl udržovat napětí okolo 14 V, což je dostatečná hodnota na to, aby byl akumulátor po dlouhou dobu dostatečně nabitý a umožňoval spouštění motoru. Pokud je možné regulátor seřizovat anebo pokud víte, kam v regulátoru sáhnout, seřizujte na napětí okolo 14,3 V při nabité baterii a s vypnutými spotřebiči. Při zapnutí světel napětí zhruba o 0,40,6 V poklesne.
Napětí na svorkách 10,5 V (1,75 V/článek) se považuje za úplně vybitý akumulátor. Při vybíjení pod tuto hodnotu hranici se akumulátor ničí. Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15 °C. Pokud je akumulátor promrzlý, chemické reakce probíhají špatně a akumulátor se nabít nepodán.
Dejte si pozor na dobrý kontakt svorek. Mnoho lidí si kabelů nevšímá a často problémy se startováním bývají způsobené pouze povoleným kabelem. V místě špatného dotyku bývá značný přechodový odpor, takže naměříte normální napětí, ale přes spoj již neproteče dostatečně velký proud k nastartování.
Pro celoroční jezdce: odpor promrzlého motoru není tak velký, jak se všeobecně myslí a jak se nám snaží výrobci olejů vsugerovat. O tom se může každý přesvědčit při nízkých teplotách. Stačí dát akumulátor přes noc ohřát do teplé místnosti a ráno motor naskočí skoro stejně svižně jako v létě.
Nezapomeňte, že vybitý akumulátor zamrzá již při -10 °C, dostatečně nabitý není schopný v našich zeměpisných šířkách zmrznout nikdy.
Hustota elektrolytu se s vybíjením zmenšuje, je proto dobrým ukazatelem stavu nabití baterie.
Pro dolévání se používá pouze destilovaná voda, kyselina se neodpařuje. Pokud dojde k vylití elektrolytu, doplňuje se elektrolytem stejné hustoty.
Také platí, že baterie snáší krátkodobě vybíjecí proud až l0ti násobku kapacity, tedy baterie 9Ah snáší až 90A.
Ani na sebelepší nabíječku nelze nastartovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka Lidl
ýbrc>gelovku má !!!! najdi si web motokšeft brno JMT gelové nabíječky kua,vím že gelovky nejsou nikde ale tohle gelovka skutečně je a neser
edit a nabíjel sem to tímdle
varta
ty věříš tomu co si nějaký český prodejce napíše ? nop když chceš věřit že nelže že to je gelovka, tak prosim, veř si čemu chceš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka Lidl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka Lidl
Bubrak ZX10R>dotaz: baterie je nabita, kdyz ma 12,8
no tak to není nabita ani omylem viz článek nahoře
Zkouška po přinesení domů:
1. Baterie 12let stará !! Nacpaná v dieslovým autě a po ránu odmítajíc startovat když je pod nulou. (motor startuje bez problémů ale baterka točí pomalu a pokud to nechytne na první pokus tak už nemá sílu - což se po 12 letech nelze divit ).Baterii jsem měl doma na tý velký automatice která pravidelně spínala nabíjení/nabito a relátko v nabíječce cvakalo dost nasraně.Baterii jsem odpojil a připojil nabiječku z Lídlu. Nabiječka na pár vteřin signalizovala nabitou baterii ale pak se přepla na nabíjení a nabíjela ještě 6 hodin!
Po nabití jsem jí odnesl do auta a večer vyrazil po městě.Všechno zapnutý, častý starty atd.
Večer jsem auto odstavil a ráno jsem šel pro baterku že jí dotluču abych mohl nastartovat.Jen tak jsem zkusil jestli to nechytne a baterka s tím kroutila jak zamlada.
Tak uvidím. Novou do toho auta kupovat nechci protože ho budu prodávat.
2. když už nebylo co nabíjet tak jsem z legrace vytáhnul starou baterku z alarmu kde jí mám prakticky jen pro parádu protože alarm sepne telefon který se nabíjí z jiného zdroje a siréna z alarmu je vyřazena. Baterie něco dávala ale nebyla schopna nabití. Když jsem jí dal na nabíječku z Lídlu tak se nenabila ani po týdnu a nabíječka pořád svítila červeně.
Připnul jsem jí na tuhle z Lídlu a děly se věci Nabíječka sepla normálně motobaterii ale po vteřině se přepla jakoby na 6V a v rozmezí asi vteřiny spínala a vypínala. Nechal jsem jí ať dělá co umí. Postupem času se intervaly spínání prodlužovaly až asi po 4 hodinách se nabíječka přepla na 12V a přerušované nabíjení pokračovalo dál. Šel jsem spát a nechal jsem to být. Ráno koukám jak na jaře na svítící zelenou která signalizovala nabitou baterku. Moc jsem tomu nevěřil a tak jsem na ní zapnul TV monitor kterej na baterii tohoto typu běží asi hodinu.Běžel 50 min.! Baterii jsem zapnul na tu malou z Lídlu a ta jí před chvilkou nabila a zhasnutím červené signalizuje OK.
Co se týče elektriky jsem laik. Jen popisuju zkušenost.
ýbrc>Dingo> já ji měl v ruce když sem ji bral pro malakaie , je na ní napsané gel,počítám že výrobce je idiot
No výrobce idiot není, výrobce je ten kdo chce prodávat a tím spíš pokud je to "neznačkové" zboží, tak na to napíšu "gel" ahned si tomu napálkuju cenu
Takže dokud ji neotevřeš a nedokážeš, že je to co na tom je natisknuto, pravda, tak pak tvrď že je to gelovka, ("výrobce" který ji stejně nevyrábí ale nechává si to vyrábět v číně)
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
ýbrc>je to marny Kamile , ty si prostě meleš svou , gelový baterky stejně neexistujou tak co , to je jen taková báchorka na m.cz
Existujou, ale ty tady ty diskuze asi málo čteš
Nějaké "rádoby odborné" články jsou kolikrát na přesdržku viz. to co si sem dal od Varty je tam dost pravdy, ale bohužel i dost klamu a lží a poloprad.... škoda.
Třeba Yuasa má v akumulátoru nasypaný prášek - jenž má podstatně snížit desulfataci, ty akumulátory mají "označení" Yumicron, ametod, jak snižovat sulfataci a samovybíjení, je spousta, spousta výrobců na to má patenty a svoje tajemství si chrání(značkoví výrobci) ale o tom tady nechci debatovat.
Vyrobit nabíječku co by uměla i desulfataci je otázka pár korun. A jak píšou v článku ty co jsou jsou drahé - aneb jak vydělat na zákazníku blbci
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka Lidl
Jak jsem psal pouze hlídá aby napětí nespadlo pod 12,6V¨. Pokud se tak stane sepne a malým proudem ji doláduje na 14,7V. Pak zase na třeba na 2 týdny vypne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka Lidl
Jurawood>Tak hlavně ta držší tronic žádnej udržovací nebo konzervační režim jak říkáte nemá.
Jak jsem psal pouze hlídá aby napětí nespadlo pod 12,6V¨. Pokud se tak stane sepne a malým proudem ji doláduje na 14,7V. Pak zase na třeba na 2 týdny vypne
a Fanošovo 990i na 12,5 V nenatočíš ani omylem,takže pro něj je to nabíječka k ničemu
a už mně nezdržujte du sa vožrat a ples
Naposledy editováno 16.01.2010 18:21:06
ýbrc>a Fanošovo 990i na 12,5 V nenatočíš ani omylem,takže pro něj je to nabíječka k ničemu
a už mně nezdržujte du sa vožrat a ples
No že má Fanoš motorku nahovno víme (však nějaké video z jara bych našel ) ale na akumulátor co je nabit na 50% ji natočit musíš, takže nabíječka co dává konečné napětí 13,2V ten akumulátor naláduje na víc jak 50% sice ne zas až tak o moc víc, ale zpola nabitý bude vždy a na zúpola nabitý aku natočíš motorku(normálně fungující, což asi ta Fanošova nebude ) normálně.
Bubráku, za jakých podmínek jsi naměřil 12,8V
Naposledy editováno 16.01.2010 18:30:51