prodejci motocyklů, automobilů, či jokéhokoliv jiného zboží, často mívají různé prodejní akce, slevy, nebo výprodeje např. lonských modelů. Přesto na tom pochopitelně stále vydělávají.
A tak bych měl otázku,nevíte, nebo nemáte někdo osobní zkušenost, okolik % nabo částku může a je ochotny prodejce při jednání snížit cenu motorky. Je možné, např.prodat nový model motocyklu za výprodejní cenu staršího lonského modelu? Přičemž i tak, bude mít prodejce zisk?
Děkuji za případné odpovědi. Jarda
3 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
Dneska je situace jiná a docela bych věřil tomu co píše DavR1.
1 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
DavR1>Prodejce novejch moto má marži do 5%, žijou ze servisu + prodej doplňků.
Čus nevím jakou mají prodejci marži , ale když jsem na jaře kupoval motorku tak u prodejcu Suzuki stala 370000 taců a u neoficialního prodejce co je taky vozí z Německa stala necelích 300000 taců a taky musel ještě vydělat . Takže těch 5 % tam asi nebude .1 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
Takže je jasný že třeba černej dovozce se dostane na lepší cenu když to dotáhne z jiné země.
Ale třeba Suzuki ČR uznává záruku jen u moto koupené v ČR, ne v EU jak je tomu u Yamahy.
Je určená nějaká ceníková cena a tam má samozřejmě prodejce víc než 5% marže, za tuto cenu se moto ale nedá prodat, to je nesmyls.
Těch max.5% jsem myslel reálnou marži, kterou má prodejce ve skutečnosti a to kolikrát ani to ne.
Mám kámoše v prodejně Yamahy, Hondy i Suzuki a několikrát mi říkali, že prodali moto s 0,- ziskem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyjednaní slevy nového motocyklu
DavR1>Tak oficiální prodejce musí kupovat motorku jen u výhradního dovozce do republiky, nemůže si kupovat do salonu motorky ze zahraničí ... prodejní cenu v dané zemi si výhradní zastoupení určuje samo.
Takže je jasný že třeba černej dovozce se dostane na lepší cenu když to dotáhne z jiné země.
Ale třeba Suzuki ČR uznává záruku jen u moto koupené v ČR, ne v EU jak je tomu u Yamahy.
Je určená nějaká ceníková cena a tam má samozřejmě prodejce víc než 5% marže, za tuto cenu se moto ale nedá prodat, to je nesmyls.
Těch max.5% jsem myslel reálnou marži, kterou má prodejce ve skutečnosti a to kolikrát ani to ne.
Mám kámoše v prodejně Yamahy, Hondy i Suzuki a několikrát mi říkali, že prodali moto s 0,- ziskem.
přesný reálný popis situace !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyjednaní slevy nového motocyklu
Jak je to u Hondy a Kawasaki nevím, ale třeba Yamaha absolutně bez problému v celé EU.
DavR1>motocvok> u Suzuki jsem to už řešil a nepochodil ikdyž tam někoho znám Bylo mi řečeno že peníze za záruční opravu by servis od nikoho nedostal proplaceno ... prostě Suzuki ČR nedostane díly ani prachy na záruční opravu u moto které se prodalo v jiné zemi.
Jak je to u Hondy a Kawasaki nevím, ale třeba Yamaha absolutně bez problému v celé EU.
3 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
3 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
joone>jeden sedlák vypěstoval 10t brambor každej rok a dodával je dvoum obchodníkům ve dvou městech. Jeden odchodník byl ve větším městě a protože těch brambor od sedláka koupil každej rok 9tun, řekl sedlákovi, že chce slevit 10%. Sedlák řekl ok, má pravdu, koupí ode mě 9t, slevím mu 10%. Příští rok si obchodník řekne o dalších 20%. Sedlák že tolik dát nemůže, to by prodělal. A obchodník mu řekne, že za ním byl jinej sedlák a nabídl mu takovou cenu. Sedlák mu tu slevu dá, jinak mu brambory shnijou a prodělá daleko víc. Sedlák aby se trochu "zahojil", zdraží brambory druhýmu obchodníkovi, tomu malýmu co prodá horko těžko 1t. Ten se diví, vždyť ve vedlejším městě se brambory na krámě prodávají levněji, než on je nakupuje od sedláka ... Dozví se, že až bude brát 9t, budou se bavit o ceně...
hezká alegorie
motocvok> gauneři? Podváděj tě? Jednaj nečestně? Nežijou modrým životem ?
Prostě maj vyšší cenu, nikdo ti nebrání dovézt si to z ciziny
Naposledy editováno 17.01.2010 20:30:09
joone>jeden sedlák vypěstoval 10t brambor každej rok a dodával je dvoum obchodníkům ve dvou městech. Jeden odchodník byl ve větším městě a protože těch brambor od sedláka koupil každej rok 9tun, řekl sedlákovi, že chce slevit 10%. Sedlák řekl ok, má pravdu, koupí ode mě 9t, slevím mu 10%. Příští rok si obchodník řekne o dalších 20%. Sedlák že tolik dát nemůže, to by prodělal. A obchodník mu řekne, že za ním byl jinej sedlák a nabídl mu takovou cenu. Sedlák mu tu slevu dá, jinak mu brambory shnijou a prodělá daleko víc. Sedlák aby se trochu "zahojil", zdraží brambory druhýmu obchodníkovi, tomu malýmu co prodá horko těžko 1t. Ten se diví, vždyť ve vedlejším městě se brambory na krámě prodávají levněji, než on je nakupuje od sedláka ... Dozví se, že až bude brát 9t, budou se bavit o ceně...
To je krásný
.........takže dle tebe je vlastně každý obchodník gauner!!.......co myslíš, co je lepší pro obchodníka prodat 1 ks motocyklu s velikým ziskem nebo 10 ks motocyklů s menším ziskem!?
.....a jak bylo psáno výše, porovnej si prodeje v ČR a jiných státech EU viz. Italy nebo Germany!
Naposledy editováno 18.01.2010 08:16:00
motocvok>nechápu proč stejná italská motorka stála v norimberku o 70 tisíc míň než v praze a ještě míň chápu,proč je to stejný se škodovkou,napadá mě jediná možnost,český obchodníci jsou gauneři
důvod je kupní síla obyvatelstva a z toho se odvíjející cenová strategie, výrobce resp. výhradního dodavatele pro daný trh a neplatí to jen pro motorky, ale prakticky pro každý produkt, ve zmiňovaném německu mají mnohem větší trh, lidé mají větší kupní sílu a proto odeberou větší množství nějakého produktu a výrobci se vyplatí dát nižší cenu neb ví, že bude mít zisk, který by sice měl při prodeji menšího množství produktu za vyšší cenu, ale existuje i jiná důležitá tržní veličina a to je podíl na trhu. pak vznikají takové paradoxy, že např. Ducati je i přes všechny logistický náklady levnější u oficiálního prodejce v USA než oficiálního prodejce v Boloni, který si tu motorku mohl na krám v podstatě dostrkat z fabriky.
motocvok>nechápu proč stejná italská motorka stála v norimberku o 70 tisíc míň než v praze a ještě míň chápu,proč je to stejný se škodovkou,napadá mě jediná možnost,český obchodníci jsou gauneři
A to, že přes tohle vše vydělá ten německej kšeftman víc chápeš?
1 reakcí na tento příspěvek Vyjednaní slevy nového motocyklu
Nedokážu si představit tu absurdní situaci, kdy si dovezete motorku z venku a přijdete reklamovat k místnímu dealerovi? Ze zákona máte právo reklamovat u prodejce.. Když Vám místní dealer odmítne reklamaci řešit, tak co uděláte? Zažalujete ho? Za to že Vám nechce řešit reklamaci zboží, které sám neprodal? A tedy z toho nic nemá a ještě má dělat něco zadarmo? Nebo budete žalovat české zastoupení značky? Nebo německé zastoupení? Nebo celou značku?
Je pravda, že některé značky uznávají EU záruku, ale to je nad rámec standardní záruky a nelze tam uplatňovat všechny práva na ochranu spotřebitele jak známe u nás..
Naposledy editováno 18.01.2010 07:24:43
Edit: teď jsem koukal na BMW a maj v celý Evropě záruku 2 roky samozřejmě
Edit2: cituji z webu firmy corsair: "Special Warranty Period in the European Union
In the European Union, any warranty period specified by Corsair as less than two years shall be increased to two years."
Naposledy editováno 18.01.2010 09:51:33