mám problém s klimatizací... jakmile pustím studenej vzduch ( nemusí být zaplá klimatizace, tak mi jde do interíéru puch ), bohužel moje auto je řešený tak, že všechen vzduch jde přes pylovej filtr, tím pádem i přes výměník, kde je asi plíseň a bakterie... zkoušel jsem tam dát už pěnový přípravek, pomohl minimálně a je to zase stejný... nemáte někdo zkušenost? díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klima v autě - zápach - help
MartasUSA>Asi mozna nejak tak by to melo byt. Pokud sis nevsiml tak ze stejnych direk co mas v aute jde v zime i teplo takze to neni jenom pro klimu. Nevim jak ta plisen vznika ale je to diky studemu vzduchu v teplem obdobi. Proste nejaka bakterie ma rada v lete chladecek a tak si roste.
vlhkost a teplo je parádní základ pro ty sračkyMirek12>vlhkost a teplo je parádní základ pro ty sračky
Presne to jsem chtel slyset. Kazdej rika klimatizace klimatizace ale to vlastni slovo a ten system je pouze na ochlazeni tepleho vzduchu takze nemuzes rikat ze je neco s klimatizaci prece. Takze procistit vsechny hadice kudy jde bud teply nemo studeny vzduch pak jak ty si psal vycistit kanalek na zkondenzovanou vodu a melo by to byt hotovo.
Ta mys to muze byt take!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klima v autě - zápach - help
MartasUSA>to sem delal jednou kdyz jsem si menil cerpadlo. Dal jsem nove cerpadlo pak jsem koupil olej pro klimatizace, kterej jsem tam dostal taky s timto gunem a bylo posekano. Klima maka jak ma.
a jak jsi odsál vzduch?? vysoušeč jsi měnil?? kua klima chce nějakej postup aby vydržel ten kompresor nějakou dobu sakriš .. to vám v Juuueeséééj neřekli??
Mirek12>a jak jsi odsál vzduch?? vysoušeč jsi měnil?? kua klima chce nějakej postup aby vydržel ten kompresor nějakou dobu sakriš .. to vám v Juuueeséééj neřekli??
No zadnej vzduch jsem neodsaval. To je pravda. Ale delal jsem to asi 5 let zpatky a maka porad stejne. Precetl jsem si nejake navody k tomu a udelal jsem si to sam. Tady jde vsechno nejak jednoduse.
3 reakcí na tento příspěvek Klima v autě - zápach - help
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Klima v autě - zápach - help
Nezapomeň několikrát protočit ovladač teploty a mít při tom puštěnou klimu a motor na volnoběh.
Naposledy editováno 24.02.2010 06:14:37
Co se týče smradu z klimy je to jen o používání, klimu včas vypnout a nechat vyfoukat - vysušit, tam kde není vlhkost není plíseň, u mě v autě to nikdy nesmrdělo, stačí to jen dodržovat, to samé radím zákazníkům.
1 reakcí na tento příspěvek Klima v autě - zápach - help
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klima v autě - zápach - help
rrss>Když to čistíš sprejem, tak musíš protočit ovladače na horko i na zimu, přepnout vnitřní/vnější okruh, jinak vyčistíš jen část. Při zapnutém vnitřním okruhu se sprej stříká dírou pod volantem (nebo kde ji máš), odkud klima nasává vzduch z auta. Při zapnutém vnějším se stříká s hadičkou co nejhloub zasunutou do díry, z které jsi vyndal pylový filtr.
Nezapomeň několikrát protočit ovladač teploty a mít při tom puštěnou klimu a motor na volnoběh.
1 reakcí na tento příspěvek Klima v autě - zápach - help
[img]
a teď vážně,přečti si návod a nepruď,hlasoval jsem "dej do servisu",je to normální,když se o ni nestaráš...
Naposledy editováno 18.02.2011 19:50:28
Dominik-Duka píše: piču makču, chcíplá myš, nebo kuna, normální ve městě
Chcíplou myš měl v autě táta...a já jí tam cejtim ještě teď, cca po třech měsících.
Vlezla mu tam normálně při nastupování a chcípla v popelníku, jenže ten táta vysypával až cca po měsíci, takže už byla myška pěkně tekutá
Netušíte kde je zakopanej pes? Je to necelý tři roky starý auto - Octavia 1,9 TDI 77 Kw.
Jinak v servisu mi doporučili to, co psal Fugo - v létě když jede klima jí kousek před příjezdem a odstavením auta vypnout a nechat prosušit výparník teplým vzduchem z venku, při velkých teplotách je to chvilka a když tam není zkondenzovaná vlhkost... neláká to bakterie a plísně
Vypínat klimu včas před zastavením, aby vyschla, jako příklad vám poslouží lednice, když ji vypnete tak ještě nějakou dobu to trvá než odmrzne a vše vyteče, potřebujete udržet klimu suchou.
V návaznosti na to výše je třeba občas zkontrolovat či pročistit odpadní hadice z klimatizace, zde pozor nemusí být jen jedna, většina těch hadic je dole zůžena či jinak uzavřena aby nelezli dovnitř brouci a ty "záklopky"/zůžení se občas ucpou a kondenzát nevytéká z klimy ven a hnije uvnitř.
Kde je sucho tak není tolik bakterií a klima nesmrdí.
Dezinfekce, běžně stačí obyčejné savo jen to potom nějaký čas smrdí, zde ale může být problé s ventilátorem viz. výše a taky s jeho ložisky a el. částí takže pozor a potom je možnost dezinfkci aplikovat odpodníma trubkama, ale dle zkušenosti stačí když je klima suchá to sucho ty bakterie zlikviduje samo.
edit písmenko
Naposledy editováno 27.06.2011 13:23:32
-klima se doporučuje čistit 2x do roka - 1x je minimum, ale také stačí
-minimálně 1x do roka měníme pylový filtr
-vždy se čistí vnitřní oblast nasávání vzduchu a výparník (kde ale nejsou žádné hadice, jak uvádí MartasUs - když tak bazíruješ na těch slovech)
-způsobů čištění je několik:
1) sprej co se zavře do kabiny a pustí se klima na vnitřní okruh a ono to v kabině koluje -tahle metoda je nejmíň účinná, je to spíš takové provonění interiéru a celý problém pouze na chvíli odloží. Bohužel tohle je vám schopen udělat i nejeden autorizovaný servis a tváří se při tom , jako spasitelé.
2) Sprej s hadičkou a tryskou. Je nutné vyjmout pylový filtr. Dále se doporučuje zkontrolovat kanálek pro odvod kondenzátu, jestli není ucpaný (poznáte také podle mokrých koberců v autě).Hadičku zasuneme co nejdál do topení až k výparníku (ventilátor v tomto případě nemůžete poškodit, protože je až za výparníkem). Doporučuji vystříkat cca 3/4 objemu spreje. Zbylou 1/4 vystříkejte přes kanálek odvodu kondenzátu. Stříkáte sice do stejného prostoru, ale z jiné strany, tak je větší pravděpodobnost, že pěna proleze opravdu všude. Nedoporučuje se pouštět při čištění ventilátor!! Jednak vám pěna bez užitku vyletí z průduchů topení do kabiny a jednak půjde přes ventilátor, kde pravděpodobně poškodí ložisko. Po čase pak začne ventilátor pískat.
Pěnu necháme působit, sama vyteče z kanálku odvodu kondenzátu a pod autem najdete louži. Auto pak necháme vyvětrat (stažený okna, popř. otevřený dveře), protože interier bude cítit směsí čpavku a lihu.
Myslím si, že nabídky na "doplňování" klimatizace jsou pouhé tahání prachů z lidí. Pokud je klimatizační okruh těsný, nic nikam nemizí a tudíž není třeba nic doplnit. Pokud je klima netěsná, je třeba odstranit příčinu a pak nově naplnit. Doplňování "jen tak preventivně" je lež.
Sám mám auto 14 let staré a klima chladí bez jediného doplňení, jako nová.
Je pravda, že by se klima měla používat, protože jinak může docházet k poruše kompresoru. Viděl jsem případ, kdy člověku co 4 roky nikdy nepustil klimu,zarezla magnetická spojka na čerpadlu. Bohužel byla součástí čerpadla a nešla koupit zvlášť.
Jen bych ještě poznamenal k zimnímu používání. Stane se, že v zimě pustíte klimu a místo známého "cvak" a roztočení vrtulí na chladiči, se nebude dít nic. Nic se neděje, vše je v pořádku, jen je nízká teplota!! Pokud je venkovní teplota nižší než 4-7°C, klimatizace u většiny aut nefunguje.
Pro čištění klimy používám sprej od f. Motip, který se dá koupit téměř všude. Je to přímo tento:
http://www.motipdupl...-cistic-klimatizace/ cena cca 300-350 Kč
Uff, to je román. Jsem se nějak rozepsal. Tak sned vám to k něčemu bude.