Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.
Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?
Naposledy editováno 27.02.2010 13:29:29
Ale posyp inertem schvaluji, ale ve městech se nepraktikuje, protože zanáší kanalizaci a jeji čištění asi výjde dráž, než chemický posyp.
Ale sůl mi taky vadí .
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
U nás v ulici celou zimu vůbec silnici neupravovali - nejdřív se vytvořily koleje, pak díry ve zmrzlým podkladu a pak už šlo jezdit jen krokem a i tak se člověk bál co se mu na podvozku utrhne - a to tu jezděj jen osobáky.
Tak se prosím vzpamatujte! Není to jen o zimních gumách, kdo pamatuje silnici do Špindlu, když se ekoteroristi odkopali a nesmělo se solit, tak mi dá za pravdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
- tywoe, když už tady píšeš takovou úvahu, tak u toho nezapomínej uvažovat, to je pičovina jak cyp.. :-/
(jinak zimní pneu používám a kdo si nechá poradit, tomu jejich používání v zimě doporučuju; ale jsem jednoznačně proti tomu, aby tohle upravovala legislativa)
K tématu - není nic horšího, než jet po takové té rozsolené sračce, na sněhu se auto chová jako auto a dá se s ním jet bezpečně a zároveň i vcelku rychle, na posoleným sněhu (=zmiňovaná sračka) se fakt jezdit nedá, bo chování auta málem i odporuje fyzikálním zákonům.. je hezký, že sůl pak časem všechen sníh rozpustí a po cestách by se dalo jet podobně jako za standardního mokra, ale je to ku hovnu, bo stejně každej druhej kokot jede jak posranej, asi kvůli tomu, že je v pangejtech a na polích okolo cest nasněženo a pro sichr to přes šedesát nepustí, bo pomalu == vždy a za všech okolností bezpečně.. (ještě bych doplnil - "pokud se mi cokoliv nezdá, vždycky začít intenzivně brzdit, bez ohledu na povrch, na fyziku a na fázi zatáčky, ve které se právě nacházím" :-/ ) Takže za sebe bych volil solení hlavních tahů s velkým provozem, ale po předchozím prohrnutí, ne nasypat sůl na dvacet čísel sněhové pokrývky, a silnice x-tých tříd s malým provozem nechat být, pokud je potřeba tak prohrnout, pokud by hrozila tvorba ledovky tak posypat štěrkem, podobně v prudších kopcích..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
Nepopírám, že se solí moc a zvyky některých správců komunikací solit při sněžení, případně solit neodhrnutej sníh - ono to roztaje a solit každou silničku x-té třídy (jak psal Rod) je špatně. Ale nesolit vůbec tak jak tu zaznělo, je extrém na druhou stranu.
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
si myslím, že by s tím solením měli trochu volnit hlavně když vidí, že sněží. do toho to fakt sypat nemusí. ale jakmile přestane sněžit a bude výhled, že pár dní/týdnů sněžit nebude tak prosolit a odhrnout
Nechce mi někdo z vás expertů říct, jak by na neposolených - uvažuju tu nejdebilnější myšlenku jen štěrkovat, jezdily kamiony? V praxi by to vypadalo tak že by nasněžilo a nastal by totální dopravní kolaps.. to byste to vymysleli, odlétávající kamínky by byly taky luxusní, velice rád bych po zimě dával auto do nového laku, protože nějakej vohnout zavedl štěrkování...
A to už raději vůbec nezmiňuju variantu že bude přes den teplo a v noci mráz - tak prostě nasadíme pneushřebamapyčo co?
A závěrem by mě zajímalo, kolik z vás jelo tuhle zimu na silnici, která se celou zimu udržovala jen plužením - já ano a těch 5 km co to bylo úplně stačilo
karf>problém protažení bez solení je ten, že jakmile přijdou první teplejší dny, tak se sníh rozjezdí na břečku a v noci zmrzne. pak se nedá jen ani po rovině trochu rychleji a skáčeš jak magor. polňačka hadr.
si myslím, že by s tím solením měli trochu volnit hlavně když vidí, že sněží. do toho to fakt sypat nemusí. ale jakmile přestane sněžit a bude výhled, že pár dní/týdnů sněžit nebude tak prosolit a odhrnout
Má pravdu ten chlapec, místama to letos bylo horší jak jízda po "žebříku"
Edit: kua zavedl bych do silnic podlahové vytápění jak to má Bill Gates před barákem
Naposledy editováno 27.02.2010 16:29:59
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
Myslím, že za stav našich silnic můžou fušérsky provedené opravy - jak provedení tak i laciný materiál a to si říkám, že určitě platíme ten prvotřídní, no tak se prostě vydělává. Za stav našich silnic také mohou přetížené náklaďáky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
abcman>babuka> tak tak, přeložený náklaďáky a zfušovaný opravy + do toho mráz a vlivy počasí se na kvalitě silnic podepíšou daleko hůř než sůl....
Vidím, že o odlétávajícm štěrku už jsi psal. Každopádně souhlas. Stav silnic - je to děs, na tom se schodnem všichni. Když vidím cestáře, jak po dešti flastrují ty díry a nemají to vysušené. Raději bez komentáře.
špilas>Rod> no to teda píčovina moc není. jeden znamej jel ted s oktavkou do tater na letnich...rozsekal to na sracku a este sejmul jakousi protijedouci rodinku v MPV..takovy lidi bych vzal kladivem přes pravou kouli(levou bych nechal v zaloze kdyby to zopakovali) ses nebezpecnej nejenom sam sobe ale i ostatnim.Nehlede k tomu ze pod 7°C se vlastnosti tech pneumatik zacinaji opravdu lisit i bez snehu. Vyjimku bych udelal treba pro kamiony..tam by to bylo extra nakladne..kdyby jeli treba na otocku na jih pres nase uzemi..alespon povinne retezy na kazdou hnaci napravu(pokud uz to tak neni ted)jak tady nekdo popisoval s tema dirama na silnici...myslim ze prohrnovani hned od zacatku snezeni by tomu predeslo..ne ze projede pluh..pak po tom tejden jezdi auta a pak zase pluh.
Ty sesch chytrej. Nechceš kandidovat ve volbách ? V parlamentu je to taky samej teoretik
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
Buni>Jednoznačně solit, kromě těch nejmenších okresek. Sůl za zkurvený silnice nemůže.
Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.
Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.
Ale prosím tě nepovídej, to je nesmysl co píšeš - víš kolik soli obsahuje ropa ? Víš o tom, že se ropa odsoluje - jedna z prvních operací při jejím zpracování ? Vysvětli jak reaguje asfalt nebo štěrk se solí a třeba v Rakousku nebo kdekoliv jinde
Také který beton myslíš, že by se ničil solí. Spíš jde o jiný mechanismu, kdy vyšší obsah soli ve vodě nehraje roli, jde o to, že když se normální voda dostane do betonu nebo třeba omítky, tak jak se postupně nasákává, tak demineralizuje a protože funguje osmóza, tak si ty minerály vezme z okolí, tj. z betonu, omítky a ty se rozpadnou - nejsem stavař, každopádně něco podobného u asfaltu se štěrkem nejde a sůl tady nehraje roli.
Naposledy editováno 27.02.2010 20:20:19
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
Teď se pro změnu brodím hromadama štěrku nebo čím to sypou. Mám od toho opískovany cely auto a v zatáčkách je to o hubu.
Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.
Tomu betonu bych věřil. I ten asfalt možná trochu taky. Největší vinu ale podle mě nese nekvalitní asfalt a jeho podklad,možná přetížený kamiony, pak třeba špatně udělaný opravy. Takový to zaplácávání lopatou.
Uvedu příklad ze svého okolí. Silnice druhý třídy. Dřív se pluhovala a sypala štěrkem. Když byla obleva, udělala se sračka. Ta pak zmrzla a na silnici se udelaly díry, hrboly. Sjízdnost nahovno a po zimě aby člověk měnil tlumiče. Koncem zimy se při oblevě ještě vyjezdily koleje, což je taky pěkně nahovno. Na tej cestě jsou dvě krizový místa (kopce). Dost často tam zůstal zapíchlej kamión. Silnice kolikrát byla pak neprůjezdná + plus v těch místech zkurvená od řetězů, jak se snažili vyhrabat. A jako bonus na jaře všade štěrk. Pro motorkáře skvělá věc. Od tý doby, co se tam začalo solit, tak žádnej problém.