Nejsem žádnej střelec a rád jezdím jen v blízkým okolí, a tak by mi takovej stroj ke kterýmu bych si dokázal vytvořit vzah a nebyl náročný na údržbu uplěn vyhovoval.
Napadla mě Jawa, ale nejsem si jistej, že je dostatečně spolehlivá na skoro každodenní letní ježdění.
Chtěl bych nějakej sroj, u kterého by byla šance sehnat v budoucnu díly.
Nezáleží mi na obsahu. Cena rozumná, do 40 tisíc...?
Možná trochu zvláštní nápad v dnešní konzumní spotřetbní společnosti, ale po úvahách nad nějakou pětistovkou atp. jsem zjistil, že tohle je pro mě ta správná cesta.
VlaHa>tohle popularizování fak žeru má motor ze Scanie,né,bych ten sráč chtěl vidět po několikset tisících jinak tím neříkám že je špatná,ale prostě prúměr, no ale určitě na tohle dobrá volba a s tou cenou to taky není tak žhavý,v německu jsou kolem litru
Kilometry je poslední co mě zajímá. Tohle řešení kolik to má najeto a kdy se to rozsype fakt nemám rád. Znám naftový motory se 400 tisícema bez větší GO. Znám škodovku bez GO s 250 tisícema (mám jí), znám Transalpa s 200 tisícema - první majitel.
Najetý kilometry u mě hrajou poslední roli, zajímá mě aktuální stav, vididelný/slyšitelná chod motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
Endy>PosMiros> Nebuď blázen, na to mu nestačí peníze.
Myslím, že by stačili, ale touhle cestou se nechci vydat. Nejsem si jistej že je to dneska tak uplně na běžný ježedění.
Jawu si budu kupovat, možná už za týden, ale to je součástí jinýho plánu, hlavně finančního.
Děkuju všem za návrhy, všechny jsem si napsal a budu sledovat inzerci. Nákup plánuju nejdív na začátek prázdin, takže je dost času.
Není to ještě taková těžká mrcha, docela to už jede. Třeba moje GPZka těch 200 jede, motor má příjemně zábavný průběh s kopancem výkonu kolem 7 - 8 tisíc otáček. Motor je navěky, kapotáž je příjemná i na delší cesty.
Rozdíl GPZ od jiných pětistovek je v tom, že má nejvýkonější a nejzajímavější motor. A to i oproti sestřičce ER5, která má sice motor stejný, ale jinak laděný. Kapotáž si nemohu vynachválit, to je to, co mi na er5 a cbf 500 chybělo (ikdyž štítek měly). Jel jsem na skoro všech pětistovkách a GPZka je nejsportovnější a nejlíp brzdí (2 kotouče vpředu).
O údržbě nemá cenu mluvit, pokud nebouráš - origo díly jsou drahé.
Třeba CBR 600F kolem 94 roku se už dá sehnat. Krásné poježdění (nalítal jsem na ní během tří let cca 85000 km). Ale kluci mají pravdu, cestovní enduro na našich silnicích je jistota, že něuděláš špatnou věc.
A k Jawaám vám také něco povím... Měl jsem Jawu 350-634. Byla poruchová asi jako každá, ale po upravení na bezkotakt (dobíjení, cívky, snímač), výměně starého karbce za nový ze 640 (konečně se sytičem - potřeba příruba na 634), výměnou relé (regulátoru), novými ovladači na řídítkách a přidání textilních brašen jsem na ní najezdil 3 sezóny, kde v každé cca 10 000km a motorka ani jednou nezklamala. Na ho...no byli už jen brzdy, které se ale daly také překopat na koutouče. Výše popsané úpravy byly do 10 000 Kč a motorka koupena za 8 000 Kč (6 let nazpět).
Jawa není tak špatná, ale chce to její techniku posunout do dnešní doby. Když se zamiluješ třeba do Jawy, tak tady vidíš, že není problém udělat z ní spolehlivou motorku jakou je Japonec. Dá se krásně pořešit během dvou týdnů.
Honda VF 750 S V45 Sabre
1 reakcí na tento příspěvek Motorka napořád
Já na ní jezdim už 2 roky a teď nechávám dělat ten výbrus 290 a seženu dvojkíč z 634. Je téměř bezporuchová stylem "jak si to uděláš, takový to máš", takže elektrika - nesere se, motor - nesere se, zbytek - drobné opravy po pádech, výměna těsnění na výpuštákách, výměna oleje, 2 vyčištění karbce (filtr a je klid) a 1x přetržené lanko plynu (zvýšit volnoběh, zařadit 2 a jedem domů). Okresky si s ní užiješ, na dálnici se taky neztratí a kopce jde jezdit podle nálady buď na 4 na pohodu, nebo svižně na 3...
Všechno starší panelky je traktor nebo přeceněný šrot, všechno novější, než bizon je těžkej kus traverzy a 2 válce, dvojnásobnej problém a cena. Vim to, děda má 350 a v autoškole měli typ 640 (hnus), a taky jednu 125 travel, to je výborná mašina, jen trochu vibruje do stupaček. Ta nová jawa 250 4-takt nevypadá vůbec špatně, pokud je jako Travel 125, tak bych jí bral...
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
OVERdriver>... v zatáčkách stačí všemu, hodně toho uveze a všem se bude MOC a MOC líbit.
TO jsi nemyslel urcite vazne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
Dawe02>C.J.> jedna fifty horsi jak druha
Co chceš do 40tis?
1 reakcí na tento příspěvek Motorka napořád
1 reakcí na tento příspěvek Motorka napořád
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
bryk>Jestli chces neco, co neni tezky na udrzbu, tak si hlavne kup neco s kardanem.
za 40 s kardanem ? ukaz mi to
a) napořád
b) s co nejmenšími provozními náklady
c) co nejméně poruchovou
tak mi to podle různých diskusí a podle recenzí vyšlo na jedinou = Honda NTV650
Ten motor Honda nasadila celkem do třech motorek, do cesťáka, endura a do čopra a navíc se ve skoro nezměněné podobě vyráběl skoro 20 let - který jiný model s podobnou prodejností se tímto za posledních 30 let může pochlubit?
A navíc se ten motor, po menší změně obsahu, vyrábí pořád.
Jinak další plusy
spotřeba 4,5 - 5 litrů
není nutné kupovat řetězovku (kardan)
díky 2 svíčkám na válec dobře staruje
atd. atd.
nějaké odkazy:
Honda NTV 650 Revere -zkušenosti majitele
co naspal časopis Bikes info
ojetina Honda NTV 650 Revere
vytrvalec Honda NTV 650 - ojetý motocykl
Jinak já si nakonec vybral následovníka NTVečka, Hondu Deauville, ale to je vlastně jen oplastované NTVečko. Když tak nějaké info mám na mojí web stránce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
No06>za 40 s kardanem ? ukaz mi to
podívej se sem
Jsou to inzeráty na Hondu NTV 650,
v tuto chvíli je tam na prodej 7 kousků a u 6-ti je cena nižší než 40 tisíc.
Naposledy editováno 03.03.2010 10:04:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka napořád
Roman2bk>podívej se sem
Jsou to inzeráty na Hondu NTV 650,
v tuto chvíli je tam na prodej 7 kousků a u 6-ti je cena nižší než 40 tisíc.
JO ale jsou to 17 - 19 let stare kousky...
Paži>Peacemaker: tu ntv jsem naživo ještě neviděl, takže těko soudit...nehledám 125ku, jenom se jí nebráním..prostě na objemu mi nezáleží.
Nevím jestli jsem na to mladej, ale já nějak nemám chut zkoušet...mám rád starý věci, nerad se jich zabavuju. K novým nemám moc vzah...
Dnešní Jawu bych asi nechtěl, spíš něco staršího..neztatracuju jí, ale přecejenom nechci motorku na vystavení v obýváku, ale na pár tisíc km ročně.
Pokud budeš jawu udržovat jak máš, vybereš nějakou s bezkontaktním zapalováním, tak budeš mít krásnej, věčnej, spolehlivej stroj.
S touhle jsem od koupě nalítal 15 tisíc bez jedinýho škytnutí, spolehlivost čistých 100 procent. Nechápu kde se berou ty kecy o nespolehlivosti - zřejmě to je kvůli tomu že vesměs všechny jawy na trhu prošly v minulosti rukama svých majitelů, kteří si dovolí ji opravovat kladivem a krumpáčem, protože je to "jenom jawa" a tu zvládne i debil - pak ty motorky maj vypadat...
Jawa je velice jednoduchej stroj, prostě přiteče benzín a ten se zažehne - hotovo. Žádný koumání, elektronika, ukazatele všeho možnýho, čidla, pumpy, ventily atd... Pokud se o ni budeš starat, není na ní nic co by ohrozilo spolehlivost.
No06>JO ale jsou to 17 - 19 let stare kousky...
No a co?
Zakladatel tohoto vlákna se přece ptá na "hodnotnou spolehlivou motorku" s cenou do 40 tisíc.
A současně uvažuje i o Jawě.
Myslíš že z těch motorek, co se prodávají do 40 tisíc je nějaká jiná hodnotnější a spolehlivější, než NTV650 ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startování bez benzínu Suzuki GZ 125 | Staroslav | 4 | 6.9.2022 v 13:28 mito7 |
Kde se dá sehnat karburátor Suzuki GZ 125 | Xjerv200 | 5 | 23.12.2021 v 11:33 Xjerv200 |
Výběr motrky od 16 let Cagiva Planet 125, Honda XL 125V Varadero, Honda CBR... | moto_man | 14 | 25.4.2021 v 20:53 Honza_DT |
Suzuki Marauder 125-výkon Suzuki GZ 125 | JirrkaS | 25 | 28.5.2020 v 01:33 VlaMi |
hlava válce suzuki GZ125 /GN125 Suzuki GZ 125 | říhyč | 0 | 29.1.2020 v 15:45 říhyč |