kuriozitka na zaver mezi civkou a rozdelovacem 20M (ma byt 20K, 1000x vic... ups :) )
1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor
Jinak se vicemene doporucuje co nejnizsi odpor na urcitou hodnotu (metr, stopa).
pokud chce tuzingovy a kvalitni tak si udelam trosku reklamu
hodnota je 2000ohm/metr tj. 0,05ohm/stopu
tady odkaz
Naposledy editováno 02.03.2010 12:36:50
Kabely a vše okolo musí dobře izolovat a to ikdyž se k tomu dostane voda, protože jakýkoliv svod nebo průraz srazí napětí. Na volném vzduchu při tomhle napětí přeskočí výboj klidně na centimetrovou vzdálenost. Plíživým výbojem po jinak nevodivém povrchu klidně až 3cm. Na průraz velmi stlačeného vzduchu mezi elektrodami ve válci je potřeba mnohem větší napětí, než na stejnou vzdálenost na volném vzduchu o atmosferickém tlaku. Vodivost VN kabelů se přeceňuje.
Máte někdo radu jak to udělat, abych nemusel kupovat nové i s cívkama? Jde to nějak z těch cívek dostat? Na druhém konci jsou normální našroubované fajfky - tam problém není.
Díky.
pokud nasroubovany, tak staci jen vysroubovat kabel i stou spojkou, prehodit spojku a nasroubovat zpet...
nektery civky maji ze zacatku takovou "zaklopku", ty vycvaknes a hned uvidis jestli je tam kabel zapajenej nebo sroubovanej...
1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor
Když tak jak přijdu dom tak to nafotím a hodím sem fotku.
Lobo>...
Jinak se vicemene doporucuje co nejnizsi odpor na urcitou hodnotu (metr, stopa).
pokud chce tuzingovy a kvalitni tak si udelam trosku reklamu
hodnota je 2000ohm/metr tj. 0,05ohm/stopu
tady odkaz
Sakrys, to jsem z toho jelen, asi mam silne atypicka chodidla
Ale daval bych pozor (hlavne u aut) s co nejnizsim odporem, bude pak nizka induktivni reaktance a nastavaji problemy s EMC, presneji s EMI....
2 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor
Naposledy editováno 02.03.2010 16:34:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
dedek new>Dingo> Jojo, zlaty medeny cerveny zapalovaci kabely, tam se nemelo co posrat
ale mělo, většinou to mělo šmejdskou izolaci která probíjela kde se daloOno když ti na Jawě která běží a jezdí z kabelu svítí trsy výbojů tak je to vělice příjemný - kor když je to pod nádrží a u karbecu a s tím sem se nesetkal jen na jedné motorce ale na více strojích, takže od jisté doby jsem červený kabely dával ještě do další bužírky anebo používal úplně jiné kabely (takovou dvoulinku co je deklarovaná na 24V ale díky dvojité izolaci ji neprobilo ani 50kV )
Naposledy editováno 02.03.2010 16:55:24
1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
Dingo>Ježišmarja, svíčka má odrušovací odpor, většina fajek má odrušovací odpor a i sám kabel je "odpor", když se dá VN kabel z obyčejného drátu a ne z "uhlíkového" tak se hovno stane a fungovat to bude.n Už taky proto, protože spousta strojů VN kabely ani nemá a má zapalovací cívku integrovanou ve "fajfce"
Ty jsi koukam odbornik, ale asi nectes pozorne
Nerekl jsem ze to nebude fungovat, ale ze muzou nastat (a u vetsiny novejsich aut /diesel Euro4,Euro 5/ nastanou) EMC problemy s jinymi zarizenimi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
Dawe02>Ty jsi koukam odbornik, ale asi nectes pozorne
Nerekl jsem ze to nebude fungovat, ale ze muzou nastat (a u vetsiny novejsich aut /diesel Euro4,Euro 5/ nastanou) EMC problemy s jinymi zarizenimi.
On má diesel VN kabely a zapalovací svíčky? to je něco nového?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
Dawe02>Dingo> sorry, mel jsem na mysli vozy tridy diesel Euro5, ktere jsou samozrejme i gasoline.
Mě to bylo jasný, ale mám pocit že VN kabely u nových aut se skoro nenajdou - protože výrobci používají integrovanou zapalovací cívku ve fajfce. Podotýkám nědělám servis aut, takže nevím jak moc tenhle trend je rozšířený.
Každopádně věci v autech musí splňovat náročné podmínky včetně odrušení a tedy výměna uhlikové kabelu za měděný ke svíčce nemůže způsobit žádné problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
Nescafé>Díky za odpovědi. Vyšroubovat nejdou a ani tam není žádná záklopka.
Když tak jak přijdu dom tak to nafotím a hodím sem fotku.
Tak jsem to nafotil. Vyšroubovat ani vytáhnout to nejde.
[img]
Komponenty jsou samozrejme kvalifikovane i na EMC immunity, ale to ma sve jasne dane meze. Napr. i obycejne spinani rele palivoveho cerpadla muze byt pro jiste aplikace zavazny problem.
Naposledy editováno 02.03.2010 19:34:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
[img] sem lepší fotku a název toho motoplatu, a myslim že to budeklasický vodič, takže klidně zkrátit připájet nový a je to.
Dingo>dej sem lepší fotku a název toho motoplatu, a myslim že to budeklasický vodič, takže klidně zkrátit připájet nový a je to.
OK. Zítra to sundám z motky a udělám lepší fotky.
Jaks to myslel zkrátit a připájet nový. To jako u té cívky to uříznout a nějak nastavit novým kabelem? A jak to spojit aby to v tom spoji neprobíjelo?
Omlouvám se za laické dotazy, s elektrikou se moc nekamoším.
1 reakcí na tento příspěvek zapalovací kabely - odpor
1 odříznout kabel těsně u cívky
2 ostrým malým šroubovákem vytrhat izolaci kabelu asi do hloubky 1-2cm podle toho jak je zalitý
3 v té hloubce kam jsi to došťoural vyvrtej z boku kde je nejmenší stěna díru (opatrně)průměr asi5mm
4 zkrať koukající měděný drát sai na 3mm
5 nasuň do díry nový zapalovací kabel s měděným jádrem
6 tou dírou spájej oba měděné konce k sobě
7 do dýry natlač z tuby neutrální silikon a nech zvulkanizovat
8 namontuj a jeď co to dáááááá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
Nescafé>RSAIR> Díky za podrobný návod, zkusím se s tím nějak poprat.
Já ti dám ještě jednu radu, předpokládám, že VN kabel budeš kupovat - klasiku "červenej" s Cu lankem uvnitř. Jeho izolace stojí za starou bačkoru, proto si kup ještě bužírku a tu pak navlíkni na ten kabel - utvoříš tak další izolaci Tak by totiž správně ten kabel měl vypadat - dvě izolace ale nevyrábí se to tak a jestli se dá sehnat-koupit s dvojitou izolací, po tom jsem se nepídil. Každopádně ta druhá izolace je potřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací kabely - odpor
dost dobrý jsou C silikon ,jestli nebudou chtít prodat samotný kabel tak kup něco na Škodu nebo Ladu z jejich nabídky ale hlídej to značení měď +silikon http://www.tesla-bl...kabelu-parametry.php
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
konec debaty [1, 2, 3] BMW C1 | GeorgePanek | 89 | 2.12.2022 v 18:00 GeorgePanek |
Bmw r1200c stále bzučí posilovač BMW C1, Bakker BMW K 1600 GS Mammoth | chobino | 2 | 31.10.2022 v 09:56 chobino |
Čím nahradit vymezovací plech Brembo BMW C1 | Hrnek1 | 10 | 30.5.2021 v 22:05 Hrnek1 |
Bmw c1 nestartuje BMW C1 | lucas10 | 15 | 30.4.2021 v 16:28 lucas10 |