1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
Moderní mazivo na řetěz je tuhé mazivo v rozpouštědle, které se díky svým fyzikálním vlastnostem dostane tam, kde má být - bezva nákres od Fockewulfa.
Nikde jinde nemá mazivo co dělat, ani na článcích řetězu, ani na válečcích řetězu, které musí být suché, aby se neprotáčely v ozubení.
Váleček řetězu je vůči ozubení v klidu, pohyb je mezi jeho vnitřní částí a pouzdrem, které jsou pro toto namáhání tepelně zušlechtěné a mazané.
V případě, že se váleček netočí na čepu ale protáčí v ozubení řetězového kola, dochází k opotřebení řetězového kola a následnému vytahání řetězu.
Proto je potřeba řetěz po nastříkání sprejem do míst, kde se maže, několikrát protočit, aby se mazivo dostalo, kam má, a vytřít hadrou dosucha, protože prach nachytaný mazivem funguje jako brusná pasata, vede k opotřebení řetězového kola a opět jsme u následného vytahání řetězu.
Mně se osvědčilo mazivo na endura, které má podle výrobce nižší lepivost, k řetězu se chovám výše uvedeným způsobem a nemám problém.
Naposledy editováno 09.03.2010 09:53:58
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
Jinak jsem vyzkoušel několik mazadel a za nej považuju Motul. Jako nejhorší nějakou zelenou sračku od Agipu. Musel jsem koupit někde cestou když jsem v zahraničí a to teda bylo. 10 km, řetěz suchej a já to měl i na palubovce, o zádech nemluvim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Naposledy editováno 09.03.2010 10:18:06
A mimochodem, systém šteteček a petrolej je taky fajn
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
jj, blbost, 10ml ... pochvala, alespoň někdo přemýšlí
Dominik-Duka: zastavovat za 100Km a začít mazat řetěz na dálnici musí budit přirozený úsměv na tvářích ostatních řidičů
přečti si ještě jednou co jsem napsal a obzvlášť popřemýšlej co asi tak zhruba může znamenat 100-200km
nikec: to si ale moc nezajezdíš co????
proč myslíš? namazání je otázkou 1-2minut při dojetí domů, při tankování nebo jiné přestávce. Mažu častěji, ale rychle a nikdy řetěz nemusím čistit a ani si nedělám násilí, kolik jsem najel od posledního mazání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
joone>prackarr: 1ml oleje? Blbost ne?
jj, blbost, 10ml ... pochvala, alespoň někdo přemýšlí
Dominik-Duka: zastavovat za 100Km a začít mazat řetěz na dálnici musí budit přirozený úsměv na tvářích ostatních řidičů
přečti si ještě jednou co jsem napsal a obzvlášť popřemýšlej co asi tak zhruba může znamenat 100-200km
nikec: to si ale moc nezajezdíš co????
proč myslíš? namazání je otázkou 1-2minut při dojetí domů, při tankování nebo jiné přestávce. Mažu častěji, ale rychle a nikdy řetěz nemusím čistit a ani si nedělám násilí, kolik jsem najel od posledního mazání
tobě asi nikdo neřek, že řetěz se nemá mazat "teplej", co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>Řetěz se maže proto, aby se redukovalo tření, mezi jeho pohyblivými částmi...
Nikde jinde nemá mazivo co dělat, ani na článcích řetězu, ani na válečcích řetězu, které musí být suché, aby se neprotáčely v ozubení.
Váleček řetězu je vůči ozubení v klidu, pohyb je mezi jeho vnitřní částí a pouzdrem, které jsou pro toto namáhání tepelně zušlechtěné a mazané.
V případě, že se váleček netočí na čepu ale protáčí v ozubení řetězového kola, dochází k opotřebení řetězového kola a následnému vytahání řetězu...
Myslíš že na SS při + 200 kmh a více je váleček řetězu v klidu?? Myslím že se má stříkat na kraje válečků a i na ně, aby se na nich vytvořil film, který snižuje tření mezi válečky, kolečkem a rozetou.. A až se začne z válečků ztrácet film (či pokud už jsou válečky vyleštěné rozetou do chromu ) tak je nejvyšší čas zase mazat..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
FiZzeR>tobě asi nikdo neřek, že řetěz se nemá mazat "teplej", co?
a proč by to měl někdo říkat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Naposledy editováno 09.03.2010 15:13:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
nikec>to jo klidne ti je daruju po 200km ten řetez řachta jako prase ... nechal jsem se pekne napálit zlatej MOTUL
Pokud mas doma ten Profi Dry Lub a darujes ho tak ja ho beru
Mildabike>Honza-TA> Stare papinák de do neho vazelinu rozehřát nechat řetez promastit potopene.Vazelinu nejekou tuhou nebo grafitovou ale ta spini moc ale zas dobre maze.Vytahnout nechat okapat utrit hadro jak to vychladne nasadit a tradáááá! Jen obyčejny retezy bez o krouzku.Cros,enduro.Vydrzi to vic jak cokoli jinyho.
Není to pravda. Vydrží to +- stejně,jako cokoliv jinýho. Projedeš bahnem a je to suchý jak troud.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
teď asi řetez roznýtovávat nebudu abych to mohl vařit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Řetězové převody - obecně - jsou konstruovány tak, že tření v celém systému probíhá mezi válečkem, dutým čepem (pouzdrem) a čepem. Tyto plochy jsou kalené a tření se redukuje mazivem. Tření mezi válečkem a ozubením je nežádoucí, v ozubení se váleček nanejvýš odvaluje a aby se odvaloval, nemůže být mastný, to by prokluzoval.
Pokud by konstruktér chtěl, aby se váleček v ozubení klouzal, tak ozubení indukčně zakalí, aby vůči sobě stály dvě plochy o shodné tvrdosti a nedocházelo k jeich opotřebení.
Toto řešení se používá, ne ale u válečkových řetězů, které máme na motorkách.
Konstruktér to ale nechtěl, proto ozubení kalené není a proto se také, při nesprávné údržbě řetězu vychodí a tím vytahá řetěz.
Bohužel v oblasti mazání je spousta mýtů, když se ale zeptáš dobrého prodejce řetězů, tak ti potvrdí zhruba to, co jsem napsal.
Mazivo potřebuješ uvnitř kloubových spojů řetězu, zvenku je dobré akorát tak na chytání prachu.
Jsem mírně poučený laik a to, co píšu, vychází z firemních školení u germánského výrobce řetězů a řetězových kol, pod nějž spadá taky AFAM.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Co se týká mazání pracovních částí řetězu, doporučuju držet se obrázku od Fockewulfa - žlutě vyznačené mazivo, po mazání řetěz vytřít do sucha, mazivo bude na svém místě a motorka bude čistá. Dělám to tak a nemám problém.
Edit : no a co se té rzi týče, nějaká ta vrstvička maziva tam stejně zůstane, ať už chceš nebo ne, to bys to tím hadrem musel šudlit půl dne
Naposledy editováno 09.03.2010 15:42:54
prackarr>Já osobně s motulem mažu méně a častěji. Nemažu na km,ale až se začne obnažovat film na řetězu,zak domáznu.
Nic proti Motulu, ale jak začne mizet film na válečkách, tak čistím(většinou) a mažu. Jenže s používaným mazivem je to za sucha v rozmezí 500 - 1200km.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké je dobré mazání na řetěz?
povídej, přeháněj, proč se to nemá? A hlavně dej vědět Scottoilerovi, aby udělal svolávačku na všechny svoje přimazávadla a dodělal chlazení řetězu ... Tel. +44 (0)141-955-1100 Fax. +44 (0)141-956-5896 email: sales@scottoiler.com
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
JirkaCBR-fi>Pokud mas doma ten Profi Dry Lub a darujes ho tak ja ho beru
hodim sem zitra fotku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>juras>
Řetězové převody - obecně - jsou konstruovány tak, že tření v celém systému probíhá mezi válečkem, dutým čepem (pouzdrem) a čepem. Tyto plochy jsou kalené a tření se redukuje mazivem. Tření mezi válečkem a ozubením je nežádoucí, v ozubení se váleček nanejvýš odvaluje a aby se odvaloval, nemůže být mastný, to by prokluzoval.
Pokud by konstruktér chtěl, aby se váleček v ozubení klouzal, tak ozubení indukčně zakalí, aby vůči sobě stály dvě plochy o shodné tvrdosti a nedocházelo k jeich opotřebení.
Toto řešení se používá, ne ale u válečkových řetězů, které máme na motorkách.
Konstruktér to ale nechtěl, proto ozubení kalené není a proto se také, při nesprávné údržbě řetězu vychodí a tím vytahá řetěz.
Bohužel v oblasti mazání je spousta mýtů, když se ale zeptáš dobrého prodejce řetězů, tak ti potvrdí zhruba to, co jsem napsal....
No já si o tom myslím svý a bez toho filmu na válečku tam ke tření dochází i při tom odvalování.. Nikdy stejně sprayem nenaneseš mazivo do mezery mezi válečkama a a i když to budeš otírat ani z poloviny to nebude do sucha.. Mažu jak jsem psal a s Motulem taky žádnej problém nemám, viď Pračko
EDIT: škoda že není na začátku anketa na oblíbenost jednotlivých mazacích přípravků (asi tu anketu doplnit nejde cóó?? )
Naposledy editováno 09.03.2010 21:47:33
Začne to tím ze se občas na některých místech na řetězu objví takový rezavý prášek, hodně jemný. Řetěz začne být hlučný a pří pomalé jizde je to dost nepříjemné. A to ho mažu tak každých 400 km.
Je čas ho vyměnit, říkají v servisu! Ovšem kdokoli jiný, teda alespoň kdo tomu trošku rozumí, říká ,,to by měl ale vydržet mnohem déle" i 30 tis.km není někdy problém.
Udělal jsem tedy takovou zkoušku a promazal jsem řetěz řídkým olejem, po chvilce jsem přebyteřný ojej setřel do hadru a řetěz jsem nastříkal sprejem na řetězy, prostě jsem ho zakonzervoval.
Tohle dělam cca po 2tis.km a už mám na řetězu o 6 tis.km vice... a vypadá OK
Hold ojej je ojej...
PS: ale z jara už půjde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Odvalování válečků v řetězu při náběhu do ozubení a jeho opuštění je podobné jako odvalování kol lokomotivy po kolejích, ani tady se nepoužívá mazivo.
Mikrofilm maziva na válečcích sám o sobě ničemu nevadí, problém představují nečistoty, které se na tento film lepí, obrušují ozubení řetězového kola a to následně vytahá řetěz. Čím víc maziva, tím víc nachytaného prachu.
Hodně se mluví o řetězech, na vztah řetězových kol a řetězu se ale často zapomíná a přitom jsou to navzájem neoddělitelné součásti jednoho převodového systému.
Nejhorší nápad pak je nasadit na takto vychozená řetězová kola nový řetěz, který se v zápětí vytahá a člověk se pak diví, jak je to možné.
První úvaha směřuje k tomu, že je asi zapotřebí řetěz pořádně okoupat v oleji, aby se to příště nestalo, což je ale bohužel chyba.
Řetěz sám o sobě je spotřební materiál, který má určitou životnost, po jejímž dosažení by se měl měnit - proto se také dělají měrky na řetězy, které určují, jak na tom řetěz je.
Že mezi námi není kouzelník, který by zvládnul nastříkat mazivo přesně do mezírek mezi válečkem a destičkou vnitřního článku, je jasné.
Na válečku vždycky nějaké mazivo zůstane a zůstane tam i po poctivé snaze řetěz vytřít do sucha.
Důležité je vědět, co mažu, proč to mažu, a po mazání odstranit z povrchu řetězu přebytečné mazivo a v neposlední řadě také důkladně očistit řetězová kola, aby se znečištění, které se na ně nachytalo, zpětně nepřenášelo na řetěz.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Těžké řazení Hyosung GV250 Hyosung GV 250 Aquila | Trio | 14 | 16.6.2021 v 21:28 Trio |
Kupit Hyosung aquila 250? [1, 2] Hyosung GV 250 Aquila | 007Dexter | 38 | 26.2.2021 v 12:23 Gahan37 |
Servis a ND Hyosung Hyosung GV 250 Aquila | Exodus | 26 | 23.2.2021 v 19:28 Dusis123 |
výběr motorky Hyosung GV 250 Aquila | mpinki | 3 | 31.10.2019 v 11:36 Doctor1 |
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... | bledemon | 16 | 8.9.2019 v 19:42 Wenca24 |