Tycho>babajezi> Zdar mel bych na tebe jeden dotaz. Pred nekolika lety jsme byli na hradě Kamen a byl tam vystaveny zluty Bizon s velkymi valci,350 to rozhodne nebyl, min 500 bohuzel tam zadne techn. udaje nebyly. Tak jestli o tom neco vis. Dik
Tak to by mě zajímalo, kam se vešly ty velký válce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
posmiros>jde o to že se rozkradlo národní technické bohatství, který by jinak mohlo být v muzeu a my na to chodili slintat co naši předci dokázali
Nic se nemá přehánět... ale jestli na tom dělal tvůj děda, tak to chápu
babajezi>Bylo to normální "Kladivo" s upraveným uchycením pro motor Rotax. Parametry po těch skoro 40 letech nevím. Asi by šly někde dohledat.Moc jsem na tom nenajezdil a o jízdních pocitech jsem psal výše.Motorky byly určeny pro jednotku Hradní stráže.V té době se teprve začly odzkušovat kotoučové brzdy a tyhle motorky ještě kotouč neměly.Jezdilo to s tím Rotaxem docela rychle a zastavit to byl problém. Ještě že ten motor měl převodovku . Nemyslím, že by to tenkrát byla nějak povedená kombinace.
....to je jak jsem psal,...že si to v tom rámu nedokážu moc představit.Co si pamatuju, tak v té soutěžácké Jawě, ikdyž ty jsi psal, že to není ten samej motor, to docela jelo.To do toho "třipade" rámu musel být ten motor výkonově utaženej ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500
laďa prášil>Jinak jsem po bouračce rozebíral skutr Hyosung, korejec jak cyp, za 7tisíc km na něm bez údrřby upadl jeden šroubek z krytky výfuku proti popálení, jinak bez závad. Je smutný, když koukáš na korejce a říkáš si "tak tohle jsme my nedokázali vyrobit a asi už nebudeme schopni vyrábět nikdy, jako hodně dlouho" Montování nových jaw není žádná výroba a až dojdou zásoby starých dílů, to by mě zajímalo, co bude pak.. A to nejsem žádnej nepřítel značky....
ještě že nastupuje Blata s kvalitními stroji
No co by ? Někdo viděl fotky JAWY 500R na vývoz do Anglie a postavil si napodobeninu . Protože replika se tomu říct nedá. Cena je snad jen vtip,to nemůže být myšlený vážně.Součet ceny použitých dílů bude cca 30 000,- + práce - takže do 50 000,- . A doklady to asi nemá,nevidím číslo.
Akorát v té lepenině z Opavy je motor bez nápisu,protože s nápisem ROTAX se blbě schání,tak dali motor z Aprilie ETX a nápis zalakovali.
Nemá to originál vejfuk, náhon tacho od předního kola, správný ELEKTRONICKÝ otáčkoměr,správný dobový blinkry,olejová nádrž je ze starýho modelu 634 a blbě předělaná,chybí kryt řetězu,zadní tlumiče jsou z ČZ, a možná jsem něco přehlídl.
Takže asi tak, někdo se z toho snaží dostat těžké peníze ...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500
Jinak je fajn, že pro stavitele není až tak těžký postavit si repliku rotaxe. Pokud je replika dobrá - má to svůj význam a není potřeba to tajit.
babajezi>Píšou tam neuvěřitelný kraviny. Nebyl to ani export do Anglie ani se to nedělalo v Týnci natož aby si tam do toho Angláni vozili motory
Byla to malá serie pro policejní složky a kompletovala se ve VVZ JAWA Strašnice.
O původu prodávaného motocyklu i o jeho dokladech tady radši své doměnky psát nebudu.Mohl bych ještě v tomhle Absurdistánu skončit se žalobou
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
dabazo>Je to unikát a jako takový by měl skončit někde v muzeu. To že se k tomu tenkrát nějak dostal majitel z této firmy je pro tu motorku možná plus. Vypadá v pořádku.No,snad se najde sběratel a budeme se na ni někde moct podívat.
mě to spíš připadá,že to někdo zbastlil nedávno,než že je to originál2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
motocvok>mě to spíš připadá,že to někdo zbastlil nedávno,než že je to originál
Podíval jsem se podrobněji na fotografie a ač nerad Ti musím dát za pravdu. Vypadá to totiž jako nějaká amatérská stavby s Rotaxem. Jsou tam nestandardní blinkry, zadní tlumiče z 637?, Chybý kryt řetězu, přední dvouklíč je obráceně ......
Po těch letech vážně nevím. Začínám mít dojem, že je to lidová tvořivost a že se nejedná o vzorek ze Strašnic. Takže všechno zpět a zpátky na stromy!
Mě jen trochu zarazilo tvrzení prodejce o limitované serii
Naposledy editováno 05.04.2010 11:33:09
babajezi>Podíval jsem se podrobněji na fotografie a ač nerad Ti musím dát za pravdu. Vypadá to totiž jako nějaká amatérská stavby s Rotaxem 504. Jsou tam nestandardní blinkry, zadní tlumiče z 637?, Chybý kryt řetězu, přední dvouklíč je obráceně ......
Po těch letech vážně nevím. Začínám mít dojem, že je to lidová tvořivost a že se nejedná o vzorek ze Strašnic. Takže všechno zpět a zpátky na stromy!
Mě jen trochu zarazilo tvrzení prodejce o limitované serii
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
jinak koukám po netu a jen kroutím hlavou.Jawa
posmiros>jde o to že se rozkradlo národní technické bohatství, který by jinak mohlo být v muzeu a my na to chodili slintat co naši předci dokázali
Tady se rozkradlo mnohem více, jen se divím, že to dokáže pořád někoho nasrat. Ty lidé byli kurvy tenkrát a jsou i dnes, tak se v tom furt nehrabte, stejně uděláte hovno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500
Waldas28>babajezi> no proto jsem psal že je to nějaký divný od nových blinkrů ale kdo to dal na doklady teda
veteránský papíry už dostaly i větší zvěrstva než je tohleTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |