Téma: Poměr benzím olej babetta 210
Ahoj,
mám míchat 1:33 nebo 1:50 ? Někde jsem četl, že 207 1:33 a 210 1:50 co si o to myslíte Vy? Dávám tam o něco lepší olej než je M2T něco se specifikací API TB nebo JASO FB či lepší, podle toho na co zrovna narazím.
mám míchat 1:33 nebo 1:50 ? Někde jsem četl, že 207 1:33 a 210 1:50 co si o to myslíte Vy? Dávám tam o něco lepší olej než je M2T něco se specifikací API TB nebo JASO FB či lepší, podle toho na co zrovna narazím.
Anketa: Jaký poměr ?
1:40
12
1:33
6
1:50
1
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
já mám babettu 207 a míchám to v poměru 1:40 a zatim pohoda, používám syntetiku přímo pro dvoudobé nízkoobjemové motocykly (litr za 450 Kč), se spotřebou co to má mi to stačí na 2 sezóny.
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
firecracker> At ti admini udelaj special oddeleni pro babety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
mára929r> taky jsem přemýšlel jestli neudělat kompromis a nedat tam poměr 1:40. Jinak ten olej co tam leješ tak to je docela mazec na babettařském foru jsem četl že s podobnými oleji tam mýchají 1:80.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
firecracker> to se mi už zdá že je málo, na tý flašce od oleje neni nic napsanýho v tom smyslu že se má použít v menšim množství, proto dávám zlatou střední cestu 1:40 a víc to neřešim. ještě udělám výbrus, to pak dám dvě tři "nádrže" s poměrem 1:33 a bude zajeto. dále budu používat stejný poměr jako teď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
mára929r> mě totiž cestou do práce došel benzín a přepnutí na rezervu nefunguje protože je ucpaný ventil, to hlavní je že jsem kvůli tomu musel koupit olej a benzín(normálně mám flašku oleje doma) nejlbíž mám OMV a ty kurvy jedny hnusný nedobrý tam měli 220 ml oleje za 125kč ni levnějšího ale neměli tak jsem to vzal a tam právě píšou tam že se to může ředit až 1:100 já jsem to nějak neodhadnul a místo požadovaných 1:33 jsem to naředil 1:28. Nicméně si myslím, že poměr s nějakým normálním olejem, ne s touhle ultradrahou sračkou by mohl být v klidu 1:50.
EDIT: kolik Ti ta babetta tak žere ? Mě 3l na sto což mě přijde relativně hodně, je teda fakt, že jezdím stále na plny plyn, ale tak s babetou se snad ani jinak jezdit nedá
Naposledy editováno 29.04.2010 17:17:09
EDIT: kolik Ti ta babetta tak žere ? Mě 3l na sto což mě přijde relativně hodně, je teda fakt, že jezdím stále na plny plyn, ale tak s babetou se snad ani jinak jezdit nedá
Naposledy editováno 29.04.2010 17:17:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
firecracker> asi máš pravdu, ale zase mi to extra nečoudí (kolegovi co má taky 207 to hulí jak dýmovnice, ale používá ňákou levnou sračku oleje něco jako M2T), takže to míchám jak to míchám a víc to neřešim. jede to - jede
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
mára929r> mě se totiž zdá že to moc nejede a rád bych poladil výkon a říkám si že s 1:50 by to mohlo jet líp než 1:33
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
no uvidíme namíchal jsem to tak 1:45 tak uvidíme stejně asi budu muset dát motor na výbrus
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
já taky o žádným nevím, ale kamarád jo, takže říkal, že vyndáme motor a nechám udělat GO motoru i spojky a měl bych se snad vejít do 3k
....to je z "babetafora"!
O benzínu, oleji
- Je to hořlavá, výbušná látka, které se používá zejména v motorismu.
- Motor nasaje směs benzinu a vzduchu, svíčka směs zapálí jiskrou a díky výbuchu směsi dojde k expanzi ( zvětšení objemu ) směsi, která tlačí píst dolů. Píst se potom vrátí zpět nahoru a vše se opakuje dokola.
Jaký benzín
- Takže jako palivo doporučuju Natural 95. Může být třeba ShallV Power, ale ten je dražší. Rozhodně nedoporučuju Special, ten má v sobě aditva ( olovo, ... ) a to by motorka nebyla moc ráda, ale nějak by to určitě spálila.
- Za žádnou cenu tam nelejte naftu, nebo diesel.
S čím ho míchat
- Benzín je nutno smíchat s olejem. Je to kvůli stavbě motoru u JAW a Čezet. Ty nemají totiž samostatné mazání o klikové hřídele, ale pouze převodovky. Je to hlavně kvůli tomu, že motor je 2-takt a ten neumožňuje mít oddělené mazání. Pro mazání se tedy používá olej, který je namíchaný v benzinu.
- Benzin se tedy míchá s olejem pro dvoutaktní motory ( nespleťte si s olejem pro převodovky dvoutaktních motorů ). Většinou se míchá v poměru 1:40 - 1:50, ale to záleží na oleji. Buď je to napsané na obalu oleje, nebo tam prostě nalijte olej v poměru 1:40 - 1:50.
Vysvětlení míchání v určitém poměru
- Pokud uvidíte, že máte něco smíchat v poměru 1:50, znamená to, že do 50 dílů 1. látky nalijete ( přimícháte ) 1 díl druhé látky.
- Takže pokud budete mít 1litr benzinu, a budete do něj chtít přimíchat olej v poměru 1:50, nalijete tam 20ml oleje.
Jaké jsou typy mazacích olejů pro 2T motory
- Tyto oleje se třídí do 3 hlavních skupin: Minerální, Polosyntetické a Syntetické oleje.
Minerální:
+ Je velmi levný
+ Hodí se pro záběh motoru ( méně maže, proto se potřebná místa nejrychleji opotřebují )
– Hodně nekvalitní
– Strašne kouří
– Nejhůře spalitelný ( začerní svíčku, ... )
• Vhodný pro ty, co nejezdí nijak často, je velmi levný ( takže pro skrblíky, kteří svému stroji nic nedopřejou ), neobsahuje syntetické látky, máchá se v poměru 1:40 - 1:60.
Polosyntetické:
• Je to napůl minerální a napůl syntetický olej.
+ Přijatelná cena
+ Velmi slušná spalitelnost ( kolem 60% - 70% )
+ Málo kouří
– Nic mě nenapadá
• Výborný pro každého, cena v průměru 225Kč/l, málo kouří, dobrá spalitelnost, míchá se v poměru 1:50 - 1:60. Můžete ho lít i méně, ale netestoval jsem, liju v poměru cca. 1:50.
Syntetické:
+ Velmi vysoká spalitelnost ( netvoří se usazeniny např. na svíčce )
+ Velmi silný mazací účinek, ve válci se vytvoří tzv. olejový film, který je odolnější, než olejové filmy, které vytváří polosyntetický, či minerální olej.
+ Skoro vůbec nekouří
– Vyšší cena
• Je to pro ty, kteří už doopravdy chtějí hodně dobrý olej. Stojí cca. 400Kč/l, ale zase se ho tam leje hodně malé množství ( poměr cca. 1:85 - 1:95 ). Můžete zkusit i 1:100, ale to je už mírně riskantní. Skoro vůbec nekouří, má špičkové mazací a spalovací účinky.
Moje doporučení
- Já jezdím na polosyntetiku, málokdy mám syntetiku. V kouřivosti nevidím skoro žádný rozdíl. Polosyntetika se mi zdá jen za studena mírně víc kouřivější.
- Rozhodně bych nedoporučoval minerální. Pro záběh jsem použil polosyntetiku v poměru 1:25 a jsem spokojený. Minerální olej je pro rychlý záběh, ale je vám určitě jasné, že se nic nesmí uspěchat, a že když si počkáte o několik motohodin víc, tak
O benzínu, oleji
- Je to hořlavá, výbušná látka, které se používá zejména v motorismu.
- Motor nasaje směs benzinu a vzduchu, svíčka směs zapálí jiskrou a díky výbuchu směsi dojde k expanzi ( zvětšení objemu ) směsi, která tlačí píst dolů. Píst se potom vrátí zpět nahoru a vše se opakuje dokola.
Jaký benzín
- Takže jako palivo doporučuju Natural 95. Může být třeba ShallV Power, ale ten je dražší. Rozhodně nedoporučuju Special, ten má v sobě aditva ( olovo, ... ) a to by motorka nebyla moc ráda, ale nějak by to určitě spálila.
- Za žádnou cenu tam nelejte naftu, nebo diesel.
S čím ho míchat
- Benzín je nutno smíchat s olejem. Je to kvůli stavbě motoru u JAW a Čezet. Ty nemají totiž samostatné mazání o klikové hřídele, ale pouze převodovky. Je to hlavně kvůli tomu, že motor je 2-takt a ten neumožňuje mít oddělené mazání. Pro mazání se tedy používá olej, který je namíchaný v benzinu.
- Benzin se tedy míchá s olejem pro dvoutaktní motory ( nespleťte si s olejem pro převodovky dvoutaktních motorů ). Většinou se míchá v poměru 1:40 - 1:50, ale to záleží na oleji. Buď je to napsané na obalu oleje, nebo tam prostě nalijte olej v poměru 1:40 - 1:50.
Vysvětlení míchání v určitém poměru
- Pokud uvidíte, že máte něco smíchat v poměru 1:50, znamená to, že do 50 dílů 1. látky nalijete ( přimícháte ) 1 díl druhé látky.
- Takže pokud budete mít 1litr benzinu, a budete do něj chtít přimíchat olej v poměru 1:50, nalijete tam 20ml oleje.
Jaké jsou typy mazacích olejů pro 2T motory
- Tyto oleje se třídí do 3 hlavních skupin: Minerální, Polosyntetické a Syntetické oleje.
Minerální:
+ Je velmi levný
+ Hodí se pro záběh motoru ( méně maže, proto se potřebná místa nejrychleji opotřebují )
– Hodně nekvalitní
– Strašne kouří
– Nejhůře spalitelný ( začerní svíčku, ... )
• Vhodný pro ty, co nejezdí nijak často, je velmi levný ( takže pro skrblíky, kteří svému stroji nic nedopřejou ), neobsahuje syntetické látky, máchá se v poměru 1:40 - 1:60.
Polosyntetické:
• Je to napůl minerální a napůl syntetický olej.
+ Přijatelná cena
+ Velmi slušná spalitelnost ( kolem 60% - 70% )
+ Málo kouří
– Nic mě nenapadá
• Výborný pro každého, cena v průměru 225Kč/l, málo kouří, dobrá spalitelnost, míchá se v poměru 1:50 - 1:60. Můžete ho lít i méně, ale netestoval jsem, liju v poměru cca. 1:50.
Syntetické:
+ Velmi vysoká spalitelnost ( netvoří se usazeniny např. na svíčce )
+ Velmi silný mazací účinek, ve válci se vytvoří tzv. olejový film, který je odolnější, než olejové filmy, které vytváří polosyntetický, či minerální olej.
+ Skoro vůbec nekouří
– Vyšší cena
• Je to pro ty, kteří už doopravdy chtějí hodně dobrý olej. Stojí cca. 400Kč/l, ale zase se ho tam leje hodně malé množství ( poměr cca. 1:85 - 1:95 ). Můžete zkusit i 1:100, ale to je už mírně riskantní. Skoro vůbec nekouří, má špičkové mazací a spalovací účinky.
Moje doporučení
- Já jezdím na polosyntetiku, málokdy mám syntetiku. V kouřivosti nevidím skoro žádný rozdíl. Polosyntetika se mi zdá jen za studena mírně víc kouřivější.
- Rozhodně bych nedoporučoval minerální. Pro záběh jsem použil polosyntetiku v poměru 1:25 a jsem spokojený. Minerální olej je pro rychlý záběh, ale je vám určitě jasné, že se nic nesmí uspěchat, a že když si počkáte o několik motohodin víc, tak
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
Díky všem za příspěvky. Já tu řeším co přesně by asi tak bylo do toho prskoletu nejlepší nalejt aby sem to třeba nepřidřel. A víte vy co ? U národního divadla se mě vysypala převodovka/spojka :-/
mára929 jo do tří tisíc korun
mára929 jo do tří tisíc korun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poměr benzím olej babetta 210
firecracker> ty krávo, to je celá babetta
1 reakcí na tento příspěvek Poměr benzím olej babetta 210
API TB má M2T, tak nevim co lepšího tam liješ
A poměry napsaný na flašce neřeš, důležitý jsou údaje výrobce motoru. Takže od oka 1:30 až 1:35 a jezdi
A poměry napsaný na flašce neřeš, důležitý jsou údaje výrobce motoru. Takže od oka 1:30 až 1:35 a jezdi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.