1 reakcí na tento příspěvek Lepená guma
1 reakcí na tento příspěvek Lepená guma
2 reakcí na tento příspěvek Lepená guma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lepená guma
charlie.vtx1800>Jestli je to jen čistě píchlý, třeba hřebíkem a je tam hříbek, tak je to úplně v pohodě. Vždyť na tý gumě je zátěž 2 metráky a tlak max. 3 bary. U kamionu máš zátěž klidně 5 tun a tlak 9 barů a taky se úplně normálně lepí. Vždycky jde o to, aby fuma nebyla proseklá a nebyl tak narušenej kord, protože pak to může bouchnout. Hlavně to musíš vyvážit!
To je sice pravda, ale pneu pro nákladní auta má 12-16 nárazníkových vrstev, tkaže je tak 1-2 cm silná. Motopneu má 1-2 vrstvy plátem, nebo ocelových kordů a tloušťku 2-8 mm podle opotřebení.
Pokud je pneu píchlá jen hřebíkem, pravděpodobně to vydrží. Opravu bych ale určitě doporučil hříbkem, nebo záplatou. Knot je nouzové řešení a na něj bych nespoléhal. Jde o to, že když se jednou dostane na kordy (ocelová lanka, která tvoří kostru pneu) vlhkost, začnou okamžitě reznout a rozplétat se. A to dost často i pod vrstvou gumy, takže to není vidět. Následně se tam pak tvoří separace a pneu může udělat bouli, nebo rovnou střelit.
Priklad co to vydrzi - 10let stara predni guma, 2 diry, aplikovany 2 knoty, normalni jizda do 280km/h, najeto asi 3-5tis km do stavu bez vzorku, bez problemu. To uz bych dnes neriskoval, ale proste vydrzi to hrozne moc, zadni kolo bych neresil vubec.
1 reakcí na tento příspěvek Lepená guma
1 reakcí na tento příspěvek Lepená guma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lepená guma
czert>To je sice pravda, ale pneu pro nákladní auta má 12-16 nárazníkových vrstev, tkaže je tak 1-2 cm silná. Motopneu má 1-2 vrstvy plátem, nebo ocelových kordů a tloušťku 2-8 mm podle opotřebení.
Pokud je pneu píchlá jen hřebíkem, pravděpodobně to vydrží. Opravu bych ale určitě doporučil hříbkem, nebo záplatou. Knot je nouzové řešení a na něj bych nespoléhal. Jde o to, že když se jednou dostane na kordy (ocelová lanka, která tvoří kostru pneu) vlhkost, začnou okamžitě reznout a rozplétat se. A to dost často i pod vrstvou gumy, takže to není vidět. Následně se tam pak tvoří separace a pneu může udělat bouli, nebo rovnou střelit.
Samozřejmě máš pravdu, kamionová guma je daleko masívnější, ale to namáhání taky. Když je tam hříbek, tak je to v pohodě. Co se týče tý vlhkosti - v dešti stejně moc nejezdíme a ta vlhkost není to nejhorší - průšvih je sůl v zimě, ta jak se dostane k ocelovýmu kordu, tak to rezne, guma je zahřátá a namáhaná. Jestli chce bejt DARTER puntičkář a mít klidný spaní, tak ať si udělá značku na bok gumy kde je ten hříbek a před jízdou se vždycky koukne, jestli se mu to neboulovatí a nedělá nějaký brikule.
charlie.vtx1800>Samozřejmě máš pravdu, kamionová guma je daleko masívnější, ale to namáhání taky. Když je tam hříbek, tak je to v pohodě. Co se týče tý vlhkosti - v dešti stejně moc nejezdíme a ta vlhkost není to nejhorší - průšvih je sůl v zimě, ta jak se dostane k ocelovýmu kordu, tak to rezne, guma je zahřátá a namáhaná. Jestli chce bejt DARTER puntičkář a mít klidný spaní, tak ať si udělá značku na bok gumy kde je ten hříbek a před jízdou se vždycky koukne, jestli se mu to neboulovatí a nedělá nějaký brikule.
howgh