1100Virago>MARCEL: Takže odborníci u Mikuni, kteří v tom Skaldově odkazu píšou přesný opak, jsou blbci, kteří tomu nerozumějí? Protože tam je jednoznačně popsáno, že do výfuku střílí chudá směs! Skalda i popsal proč.
Z toho videa, které tu dal Němec, nevyplývá vůbec nic. Normálně totiž nikdo nejezdí bez filtru, s otevřeným sáním. A ty zpětné šlehy může klidně dělat nedovírající ventil nebo špatný předstih.
střílelo to úplně stejně s filtrem, tohle sem jen natočil když už sem měl sundaný sání. možná o trochu víc, ale důvod střílení byl pořád stejnej. zapalování je bezkontaktní ducati, ventily ok.
a hází se tady na jednu hromadu střílení do výfuku a střílení zpátky do sání - já tady píšu o střílení zpátky do sání
Naposledy editováno 07.06.2010 20:10:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů
Skalda>Kinyo> hm, jenze ona prave rychleji hori bohata smes, protoze ma molekuly paliva tesneji u sebe (hori rychleji, nizsi teplotou - protoze svym tepletm ohriva vic latky, a hur se zapaluje)... Principialni zduvodneni toho co jsem psal vyse je takoveto: chudsi smes hori jeste po otevreni vyfukoveho kanalu (bohatsi jeste pred uzavrenim saciho). Pokud se spatna smes zkombinuje jeste s dalsi zavadou (napr. prisavanim vzduchu dirou po ceste) muzou se dit samozrejme i jine veci (ale spis nec co se dit nemuze se zde tvrdilo, co se dit muze, resp. co se typicky deje). A nakonec neco ke cteni...
mozna mas pravdu ale proc to teda delaji i dvoutakty, a ty zadny ventili nemaji.A bahata smes nemuze horet lip nez huda kdyz na malo kysliku.Němec>Kinyo> já totiž původně myslel, že mi to střílí do výfuků, ale pak sem zjistil, že to střílí zpátky do sání v určitý poloze plynu - stačilo zvednou jehlu, tzn. obohatit a střílení do sání zmizelo. toliko moje vlastní zkušenost s chudou směsí
jestli to dobře chápu chudá směs hoří pomaleji a proto když se otevře sací ventil, tak zbytky dohořívající směsi zapálej směs zpátky do karbecu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů
Skalda>Kinyo> ale i dvoutakty maji rozvody (plynu odnekud nekam... napr. vyfukovy kanal) . "Nejlip" hori smes stechiometricka; zatim tu nikdo nerekl nic, co by bylo s timto v rozporu (ja jsem predtim rekl pouze to, ze bohata smes se snaz zapaluje)
O tom prave pochybuju ze bohata smes hori lip nez huda, kdyz mas malo vzduhu tak to nemuze horet lip, to jako kdyby si rikal ze benzin bez vzduchu hori nejlip.Když odděláte sací trakt, tak umožníte více vzduhu jít do karbeců...a toto pak prská do "sání" Neříkám, že jsou to blbci (Mikuni), já jsem jen potkal jiný chování. Jen jedinkrát co si teď vzpomenu to bylo bohatý. Ale tam to prskalo spíš proto, že byly úplně v háji podtlaky.
P.S. Tady ta možnost bohatší směsi je, když uvážíme, že jezdil a najednou se to začalo projevovat. Co vzducháč? Díval jsi se v jakým je stavu? Horká znamená teplá, nebo přehřátá? Rozhodně to odstraň, nebo máš po membráně rovnotlaku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do karburátorů
Dřík> Skalda> no řekl bych že právě obráceně i když v určité situaci i bohatá může střelit do sání, ale spíš do laufu, protože nespálený palivo prudce shoři při otevření výfukovýho ventilu. Chudá směs znamená vysokou teplotu a tím pádem při nasávání sacím ventilem vzplane směs částečně sama ještě než se uzavře spalovák. Ale to jsou moje zkušenosti...
myslím že anglicky je to cca takhle (zdroj Mikuni):
Excessively lean carburetor settings can contribute to backfiring. If the mixture is too lean, it may burn very slowly and unevenly. This condition, in turn, may result in burning mixture remaining in the cylinder until the beginning of the next intake stroke when it can ignite the incomming air/fuel mixture.
A too-small or partially blocked pilot jet can bring about this condition
1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů
2.Střílení do výfuku způsobuje bohatá směs jakuvádějí pánové " maxvell a jabrak" , která pomaleji ve válci expanduje (hoří ) , hoří tak dlouho až se otevře výfukový ventil a je zde efekt střílení do výfuku. Naproti tomu chudá směs hoří rychleji a to již při nezavřeném sacím ventilu a máme tu efekt střílení do karburátoru.
, coz je to, co zde od zacatku pisu, jen s prehozenymi pojmy "bohata" a "chuda", protoze pisatel se domniva, ze chuda smes hori rychleji, coz je ovsem v rozporu se zde citovanym Mikuni:If the mixture is too lean, it may burn very slowly and unevenly.
... tema bude urcite jeste zabavnemrkni na http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire nebo na http://www.2carpros...it_work/backfire.htm
Jak z vysvětlení na www.Mikuni.com, tak na wikipedii a dalších stránkách vyplývá, že střílení do sání a do výfuku, může být způsobeno jak chudou, tak bohatou směsí. Záleží na dalších faktorech jako je předstih, tepelný zatížení motoru, vyplachování atd. Já jsem zatím potkal motorky a i moje Mondeo na plyn, že do sání bouchala chudá tak jako hromada dalších.
Teď by mě zajímalo, čím to je na tom Varanovi, ať máme "rozsudek", alespoň pro tento případ.
Naposledy editováno 08.06.2010 08:20:48
3 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů
ti co tvrdi striktne ze do vyfuku strili jen bohata smes, at vysvetli jak je mozne ze fungujici motorka zacne strilet do vyfuku kdyz na svodu bude netesnost a bude si to tam prisavat vzduch... coz je snadno overitelna vec ze to zacne strilet.
zakladni nepochopeni treba u kinya spociva v tom ze nerozlisuje jak snadno se smes zapali a jak rychle hori ... ma to vse v terminu "lip hori" a horeni chude smesi si predstavuje jako horeni benzinu bez pristupu vzduchu, pritom chuda a bohata smes se tim mnozstvim vzduchu nelisi tolik...
Dřík>Mimoto systém sekundárního vzduchu se při otevřených výfucích vyřazuje z provozu, protože si majitelé stěžují na modrání chromu a bouchání do laufů (zase bohatá směs co dohořívá v laufech). Velice oblíbené střílení výfukama na srazech (ne že bych s tím souhlasil), vytočit motor, vypnout zapalování a pak je zapnout. Co tam potom bouchá? (zase bohatá směs která dohoří v laufu)
tak ted sis svoji teorii sam poprel.... system sekundarniho vzduchu zpusobuje strileni do laufu.. to je fakt... co ten system dela? pousti do vyfukoveho kanalu vzduch... jak muze ve vyfuku vzniknout bohata smes tim ze do ni privedu vzduch? neni to tak trosku blbost?
Dřík: Mimoto systém sekundárního vzduchu se při otevřených výfucích vyřazuje z provozu, protože si majitelé stěžují na modrání chromu a bouchání do laufů (zase bohatá směs co dohořívá v laufech).
Opravdu si myslíš, že když otevřeš výfuky, obohatíš tím směs? Nebude to, jak píše assassin, spíše naopak?
Při střílení na srazech nebouchá ve výfuku bohatá směs, ale nespálená směs, která do nich po vypnutí zapalování uniká a při opětovném zapnutí chytne od dohořívající směsi z válce. To je ale úplně jiná kapitola a při normálním chodu motoru k ničemu takovému nesmí docházet, protože směs musí hořet při každém zápalu.
2 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů
No a střílením vypnutím zapalování jsem chtěl jen v extrému ukázat co dělá bohatá, což snad při nespálení ničeho bohatá je, a to extrémně.
Dřík>Sekundární vzduch: šlo mi spíš o to, že při otevření laufů se sníží protitlak výfuku a motor líp vyplachuje, směs která tam jde by měla být dána směšováním v plnění motoru. Tím, že se tam přivede vzduch se zapálí neshořelé palivo, které jde z výplachu (to tam ale musí být...tudiž je to bohatý). Na to snad i ten systém je, ne? Spalování nesplálených uhlovodíků.
No a střílením vypnutím zapalování jsem chtěl jen v extrému ukázat co dělá bohatá, což snad při nespálení ničeho bohatá je, a to extrémně.
takze by u strilejicich vyfuku s pair systemem pomohlo ochuzeni smesi? a to ti v praxi funguje?
a jak vysvetlis ten jev kdyz strili motorky pri brzdeni motorem z velkejch tocek.. kde by se tam vzala bohata smes? soupe zavrene ... tzn to jede na volnobeznej okruh.. na normalni volnobeh motor jede oko... na roztocenej motor a zavrenou klapku strili... mikuni to vysvetluje ze diky otackam jde kolem zavrene klapky vic vzduchu nez pri volnobehu, ale palivo dava stejna volnobezna tryska = chuda smes.... docela hodne to delaji ostre husqvarny s primym karbcem, jednu takovou mam doma a cim vic ochuzujes "pilotem" tim vic strili...
1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů
Jinak s tím prudkým ochuzením při zavření klapky máš pravdu, i proto je tam carb. enricher, je tak? Jenže to je extrémní stav. a tady se bavíme o "normláním" provozování motoru.
Asi se shodneme na tom, že to můžou dělat jak chudá tak bohatá. Já se setkávám zatím ve většině případů s tím co jsem tu zopakoval x-krát a to chudá-sání bohatá-výfuk.
Dřík>neříkám že ji ochuzuju. ale že zablinduju ten systéém. To mi v praxi funguje...
Jinak s tím prudkým ochuzením při zavření klapky máš pravdu, i proto je tam carb. enricher, je tak? Jenže to je extrémní stav. a tady se bavíme o "normláním" provozování motoru.
Asi se shodneme na tom, že to můžou dělat jak chudá tak bohatá. Já se setkávám zatím ve většině případů s tím co jsem tu zopakoval x-krát a to chudá-sání bohatá-výfuk.
jasny, ale pokud by tam strilela ta bohata jak rikas, tak by i misto zaslepeni bylo reseni to ochudit... melo by se to zlepsit, pokud je tva teorie spravna a ja bych se vsadil ze s ochuzovanim by to bylo horsi a horsi.
jo u slozitejsich karburatoru .. treba u aut jsou tzv "obohacovace" pro tento pripad.. vykone krosky ale tohle nemaji... a neni to moc xtremni stav, velke mnozstvi starsich karbecovych moto takhle strili pri ubrani... nekde to je stav ze s tim nehnes (u te husqvarny to dela a mam vse v serii, i vyfuk) ale u silnicnich by vetsinou chtelo obohatit...
jenze problem je ten ze ta chuda/bohata smes hori jinak ... a treba chuda hori dyl, takze se muze stat ze dohoriva i ve vyfukove fazi...
to same ze bohata dobre chytne, rychle zacne horet a to treba jeste v dobe kdy je otevreny ventil (prepousteci kanal u 2t) a vylitne do sani... z praxe to myslim zna kazdej kdo mel nakou "naslapavaci" motorku... kdyz se motor hodne uleje, tak pri ne dost razantnim naslapnuti streli do sani a obvykle kopne zpatky... dusledek bohate smesi...
Přesně jak psal Assassin, při zavření klapky kolem ní dochází vlivem velkého podtlaku k nadměrnému průniku vzduch, který díky stlačitelnosti projde ve větší míře celkem lehce, horší to má ale benzín, který stříká z kanálku volnoběhu.. toho jde zoufale málo a tak snad všechny motory používají bohatší volnoběh aby k tomuhle nedošlo, stejně výfuk s laďákem vždycky střílet bude, ale ubráním bohatosti se to velmi zhorší. Naopak přidáním se dá střílení téměř potlačit, ale pak nastává problém s přebohacenou směsí na volnoběhu, která ale v žádném případě střílet nebude, co se zhorší budou teplé starty až nemožnost nastartovat. Nutnost startovat na dost přidaný plyn...
Naposledy editováno 08.06.2010 10:41:04
1 reakcí na tento příspěvek střílí do karburátorů
Co majitel? MaHoMaky? Jak jsi na tom?
Ale fakt by mě zajímalo dogma této věci, což je ten Varan Jak to dopadlo?
Naposledy editováno 08.06.2010 15:01:40
Když to bude dělat dál, tak asi servis. Do vetších akcí kolem štelování karbeců se radši neseru!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |