chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).
Dík za rady.
M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
dava to smysl?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
vsh>logika mi mozna spatne rika, ze gumu muzu jezdit az na okraj a v te chvili ma urcitou kontaktni plochu. ale pak muzu motorku poklopit jeste vic. guma bude az na okraj, ale zmensi se kontaktni plocha gumy, nebude s vozovkou tak velka az ke stredu gumy, ale presto takhle muzu jet. bude mensi kontaktni plocha, ale stale dostatecne velka aby nedoslo ke ztrate adheze?
dava to smysl?
Jasně ale nikdo neví jak velká procha stačí.
Hiffson>Skoro každá guma a motorka se dá ojet na kraj nebo stupačku na velikým kruháči.
No nevím... myslel jsem, "že konečně si odřít slaidr na kolenou aspoň na kruháči" je tu odborník NATSU. Ale koukám, že se vás které to napadne najde víc
něco jiného je to na okruhu, kde můžeš pořád v těch stejných zatáčkách PLYNULE zrychlovat a tím zjišťovat, kde tě pneu drží ještě na 100% a kde už "klouže"
PS: nemyslím si, že by náklon něco říkal o limitu. stejný náklon můžeš udělat v 60 km/h i ve 100 km/h a obojí může být limit
Naposledy editováno 09.06.2010 22:13:29
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
RadoTP>já to na okruhu taky složil a doteď vlastně nevím proč :). Měl jsem za sebou už asi 20 kol a v jedný zatáčce, jako rána z čistého nebe, jsem najednou byl na zemi. Bylo to tak rychlé, že nevím, jestli to byl zadek nebo předek. Bordel jsem tam nenašel žádnej, gumy byly zahřátý... Pokud tedy něco varovalo, tak to bylo tak rychlé, že to šlo mimo mě
přesně tak jsem to měl i já, akorát to nebylo na okruhu a vím že to byl předek...
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
poli46> jaký ste měli vy pocity z prvního doteku kolena s asfaltem ?
blbý, protože to bylo ještě v době kdy jsem si myslel že pořádný hadry a chrániče jsou zbytečný, podotýkám že to koleno bylo pochopitelně nechtěné (ještě tam byl lokýtek, zrcátko a bok motorky, jediné co přežilo bez šrámu byli syrová vajíčka v boční textilní brašně na straně na kterou to hapalo což jsem dodnes nepochopil)
Naposledy editováno 09.06.2010 23:55:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
poli46>MATY2> a co se ti stalo
nic hroznýho, bylo to v malé rychlosti - na krásném velikánském a prázdném parkovišti pro kamiony jsem zkoušlel náklonové limity naložené jawy 250 s pávem, ty vejce přežili právě možná díky tomu padáku na pávu...
Perňa_81>Tak co já vím, tak maximální náklon se nerovná "limitu" a už vůbec taková jízda nemusí být nutně rychlejší..
tady stejně každej bude řešit: dostanu se na kraj gumy - jsem borec co jezdí na hraně, nedostanu - jsem mrdal Že se dá při stejnym náklonu jet s různym zatíženim gumy se tu moc neřeší.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
remuss>co je!! to limit já si musel kvůli tomu udělat přepákování stupaček abych je neubrousil
Ty brdo fakt?
To jsi tu asi jediny. Co to obnasi?
adamosr1>mynonaj: Jinak pokud si to položil na okruhu a uklouzlo ti přední kolo aniž bys to čekal. Nevím možná si zmáčkl přední brzdu, ....
Brzdu jsem určitě nezmáčkl - je fakt, že ten den nebylo moc teplo. Tu zatáčku jsem ale projel několikrát a pak najednou bác. Je možné, že motka už něco signalizovala předtím, ale já si ničeho nevšiml, protože jsem nevěděl, na co dát pozor.
No celkově jsem se toho moc nedověděl - čekal jsem něco jako že se objeví nějaké chvění, vibrace či něco podobného. Anebo víte a nechcete říct
Tohle je predek 120/70 letos z Yamaha dne:
Btw prede mnou jezdil borec na TDM, a tomu se jiskrilo od vejfuku
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Ozzy_>PS: proc by ty kluci na tom okruhu porad padali, kdyz by slo bez zkusenosti poznat limit ...
Takže jestli tomu rozumím dobře, pokud nespadnu tak nepoznám limit?
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.
Naposledy editováno 10.06.2010 21:42:08
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Perňa_81>I jezdci, co ty limity znaj víc než dobře, to občas "neodhadnou".. No je to jejich dobře placená práce, takže oni vlastně "musej" na limit. Viz. Valentino minulý týden..
Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.
No čím větší rychlost, tím větší odstředivá síla. Čím větší odstředivá síla tím větší zatížení pneu. Jak tedy můžu projet rychleji zatáčku bez většího zatížení pneu?
Ty jezdíš taky dvouvál - tak poraď.