Nevadí to? vím že u auta to občas nevadí, tak nevím jak u motorky...zvláště když je v záběhu.
Díky za rady..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
skyair>Jo, to jsme byli bohatí A trochu ještě k tomu řazení. Zkoušels přeřadit na GS bez spojky? Máš stejný pocity jako já, že to sice jde, ale ty zvuky jsou drásající? A to nahoru i když na plynu ulevíš a dolů s jemným meziplynem?
ne nedělám to párkrát ještě na Banditovi ale já si motorky vážím a šetřím teda co se volovin týče,jinak tahám za to rád1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
edit slovíčko
Naposledy editováno 17.06.2010 13:01:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
skyair>Současné motorky nerozebírám, ale Jawky mnohokrát. Takže ja to funguje. Nemluvme o jawáckém automatu, který drze japonci okopírovali a teprve později v patentovém řízení cosi zaplatili.
Všechny Jawy s řazením, které sloužilo po promáčknutí jako startovací páka, měli na opačné straně od řazení ekcentr, který přes váleček a tyčku byl schopen vymáčknout spojku. A to dokonce tak, že při zařazení např. jedničky a podržení řadicí páky nahoru se motorka nerozjela, neboť spojka byla stále vymáčknutá. A kdo uměl citlivě a pomalu pustit řadičku do středové polohy, tak se normálně rozjel. Chtělo to jen cvik a bylo to výtečné při prasklém spojkovém lanku. Samozřejmě, že to fungovalo při jakémkoliv řazení ale ne při plném plynu ... logicky to škublo. Tolik k jawáckému řadícímu poloautomatu.
edit: Promiň Filousi - byl jsi rychlejší
pro představu, jak jawácký poloautomat fachčí:
obrázek je z manuálu péráka (rok tušim 1947), ostatní jawky a čízy maj to samý
"Civilní" Jawy měly "polautomat" a v posledním příspěvku je vidět, že dost dlouho...už od Péráka!!! . Původně měly Jawy dvoupákové uspořádání, na jednopákové se přešlo později.
Sportovní Jawy (soutěžní speciály) měly převodovky tak masivní, že dovolovaly bez "ztráty kytičky" řazení v jakémkoliv režimu - i dolů pod plným plynem...jen se na řadičku šláplo...
Tyhle převodovky se celé, včetně řadicího mechanismu, daly vyjmout z motoru (bez jeho demontáže z rámu) a v pohodě ji vyzkoušet.
Volná kola jawské převodovky jsou na jehlách .
O tom, jak na tyhle věci čuměli Japonci, by mohl p. Chalupník douho vyprávět...
Ostatně, s těma převodovkama to je určitě zajímavé, čs. lehký tank vz.38(?) má převodovku Praga Wilson, podobné, ne-li stejné konstrukce, je převodovka v OT-64 a jak jsem se velmi zběžně díval na řez převodovky DSG či co od VW, je princip velice podobný. Vpodtstatě má převodovka vždy zařazené dva kvalty - jeden "jede" a další je předvolený...
Takže nic nového pod sluncem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
skyair>Naštěstí my to přiznáváme Ale po vláknech jsou odborníci k nepřesvědčení
...a právje proto sem sem jednoho krásnýho dne přestal přispívat a uš sem lezu enem do techniky...pamatuju ještě místní vopravdu starou gardu a to bylo uuuuplně vo něčom jinym neš dneska...lidi se tady neuráželi, nenadávali si a pokud měl někdo s někym nějakej problém, sjeli se na půl cesty a vyřikali si to na férovku...ale to je na jinou debatu...každopádně rád poradim nebo pomůžu když mám jak a taky se klidně nechám poučit, pokud nevim...a sem rád, že tu celou debatu Krejca pobral a ustál , bo sem se bál, kdy to sklouzne ňákym blbym směrem, což se nestalo a dík mu za to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
Krejca>NAHORU TO URČITĚ NEVA ,JE TO SYSTEM KTERÝ KDYSI VYVINULA JAWA UMĚLA TO UŽ PANELKA
vetsi blabol jsem neslysel .... Jawa mela vzdy poloautomat, kdyz jsi maskal radicku, tak se s ni vypinala spojka... proto se dalo radit bez spojky ... dnesni motorky to nemaji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
O tom jsem totiž mluvil...ne o sériovce! Jeho převodovka nemá žádný poloautomat a ani žádné jiné technické špeky, je jen pořádně udělaná, že snese takové zacházení.
Řazení (dolů) bez ubrání plynu se používalo při zdolávání prudkých výjezdů. Že to není běžné ani u současných moderních motorek (rozlousknutí převodovky) a nebo to ani nejde, tak si přečtěte reportáže z Erzbergu...
U sériovky to teoreticky de, ale zkuste si třeba na třipade přeřadit z jedna na dvě při plném plynu a pak podejte hlášení .
U "normální" motorky jsou kola převodovky ve stálém záběru a změna převodů se děje axiálním posouváním kol s čelní zubovou spojkou. Tahle spojka spolehlivě funguje při rozdílu otáček sousedních kol 200-300/min. Řadit beze spojky lze, ale dochází k velkému namáhání řadicích ozubů a pokud na to není převodovka dimezovaná, dořadí se...
Takže - u soutěžní Jawy je potřeba spojka akorát "na rozjezd", na CRku sem už řadil citlivěji a u ostatních motorek poctivě spojkuju...no, ale když je potřeba, tak se to tam šoupne a nic neřeším. Ale tak, jak sem to tam ládoval na Jáwě... .
Naposledy editováno 17.06.2010 18:27:40
1 reakcí na tento příspěvek Občasné řazení bez spojky
vše samozřejmě se spojkou
Naposledy editováno 18.06.2010 06:19:35
Já jsem pro spojku,proto tam je a bude. Až vydá výrobce pokyny pro řazení vyšších rychlostních stupnů bez vymáčknutí spojky,tak o vynechání spojky budu uvažovat.
Kdo viděl odkrytý mechanizmus spojky s převodovkou,tak ten asi spojku používá
Úplně laicky řečeno,je to jak zavírání dveří:
1.buď dotlačením do rámu futer s následným cvaknutím a bouchnutím
2.nebo zmáčknout kliku a dovřít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
trins>Nebzyk> taky hodím trošku do mlýna.....teď budu mluvit o autech a myslím že úplně stejně je to dělaný i u motek. V současných manuálních převodovkáchod(bylo to už u starých škodovek)jsou mezi koly synchrony(bronzový kuželový kroužek).Ty mají za úkol přibržďovat sousední kolo při přeřazování-tím dochází k srovnání otáček kol a plynulejšímu zařazení,pracují když řadíš se spojkou i bez ní.Takže proto jde u aut řadit bez spojky,i když se spojkou je to pohodlnější a "bezpečnější". Občasný zařazení bez spojky nevadí,aby to poškodilo převodovku musel by jsi takto jezdit hodně dlouho. Pči závodech se řadilo bez,protože je to rychlejší,ale tam se s výměnou převodovky počítá...howk
...myslíš špatně, bo u motorkovejch převodovek synchrony prostě nejsou, to za prvý a za druhý motorková převodovka je uplně jiná, co se týká konstrukce než převodovka v tý starý Šáde...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
trins>no a když už jsme u toho řazení. řadím 1 na místě..mírně to čkubne a cvakne...to je myslím ok,ale když jedu a řadím,tak to cvakání slyším taky ne tak hrozný,ale je to tam....je to chyba v řazení,nebo to tak dělá běžně?( takový mírný škubnutí a cvaknutí od řadičky-škubnutí,jako když se napne řetěz) dělám něco blbě?
vše samozřejmě se spojkou
...je to normální, ale eliminuješ to, když budeš řadit rychlejc a ve vyšších točkách...
Filous>...myslíš špatně, bo u motorkovejch převodovek synchrony prostě nejsou, to za prvý a za druhý motorková převodovka je uplně jiná, co se týká konstrukce než převodovka v tý starý Šáde...
tak sory...aby ses ne...
měl jsem za to že motorky jsou na tom líp jak "šáde"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Občasné řazení bez spojky
Takže až ji zajedeš, tak si tam klidně někdy v nouzi ten kvalt potáhni bez, ale doporučuju nebejt línej a používat ji vždy ...
Šťastný kilometry
dakarista>vetsi blabol jsem neslysel .... Jawa mela vzdy poloautomat, kdyz jsi maskal radicku, tak se s ni vypinala spojka... proto se dalo radit bez spojky ... dnesni motorky to nemaji
Hele chytráku jdeš s křížkem po funuse a větších blábolů je tu plný forumParadoxně bývají problémy s trvanlivostí převodovek motokrosových strojů, předělaných na motardy...asfalt a velká zadní guma...
Synchrony se nepoužívají, páč to zvětšuje rozměry, setrvačné hmoty a tak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsf 650 bandit jede na 2/3 v... Suzuki GSF 650S Bandit, Suzuki GSF 650 Bandit | Brygy | 14 | 14.9.2024 v 08:55 Brygy |
Oprava textilních brašen Suzuki GSF 650 Bandit | Ooooooo1980 | 2 | 2.7.2024 v 13:49 MotoMike |
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... | F1lkoo | 24 | 19.6.2024 v 12:29 Koudy01 |
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |