-Zdá se mi že žere dost oleje a obávám se jestli ji nedávám moc za uši.
do 1000 km jsem točil max 6500
od 1000 do 1500 max 7500
od 1500 do 2500 kolem 7500 při vyšších rychlostech 8700.
GARANCE BEZ ZÁVAD chybělo 100 ml na prvních 1000 km.
Další vývoj spotřeby oleje s najetými kilometry stále klesá
najeto 11000 spotřeba oleje klesla na max 100 ml na 1000 km při agresivnější jízdě ve vysokých otáčkách 6000 -9000 ot/m ,zkrátka žeře olej podle stylu jízdy. Čím agresivnější jízda tím větší spotřeba oleje. Při vytáčení do 7500 to/m to znamená pohodová jízda spotřeba oleje do 50 ml / 1000 km.
Naposledy editováno 06.05.2011 20:33:00
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
2,5 deci na 1500km mi taky nepřijde nic hroznýho...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1shiva> a co na to tvuj prodejce? a asi nebude povolanejsi misto nez lc8.cz, tak sup tam. ono taky projet prvni nadrz za vic jak 13 litru na sto je trochu "divny"
Záměrně jsem moto zajížděl na horní doporučené hranici 6500 otáček do 1000 km, pak už jsem jí dával trošku sodovku, ale jsem měl obavy , vlastně ještě mám, abych ji zbytečně netahal. Je fakt, žel spotřeba klesá každým dnem dneska za 16 litrů 250 kilometrů což je 6,4 litru na 100 km.
z toho 1OO kiláků cca 180- 200 km/h každých 5 min jsem jí chvíli ulevil.
pak 50km po Praze piánko,
pak 50 Křivoklát , Srbsko a Karlštejn tam jsem jel piánko do 6000 ot/min
pak 50 Milovice motárd okruh a tam jsem jí fakt dal sodovku.
Spotřeba mne potěšila velmi, ale ten olej mi fakt vrtá hlavou.Jestli má bago borec pravdu tak to je v pohodě. JE TO PŘECI JEN NOVEJ MOTOR musí si všechno sednout. Věřím kdybych jezdil pomalu nevezme si skoro nic asi to budu muset opravdu zítra vyzkoušet.
-A co se týče dealera, k tomu jsem velmi skeptický, chovají se ke mne dobře, to jo panáček chce plachtu , za 3 dny je doma, panáček si přeje AKRAPOVICH CARBON, není problém ve čtvrtek budou. Ale na otázku žere mi to olej neřeknou nic to jsem si jistej spíš mi řeknou to je normální chcete ho dolejt?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
Já na mojí kačeně najel zatím nula prd (asi 1000km) a olej si zatím nebere.Celkově má najeto 27tis.Na cestě ji točím tak max.7000 a v terénu do 5000.Víc není třeba.Už tak to jede jako kráva.
2 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
8700ot/min-to je pro mne něco jako scifi,mám cestovní enduro, cestuji nezávodím
Tieto velke 2 valce si v otackach nieco zoberu.
Za to spotrebu benzinu mas uplne skvelu...
Podla mna nic neries, proste kontroluj olej a dolievaj, vyrobca aj tak nic neurobi pokial ti to neberie viac ako 1 liter oleja na 1000km...
kazdopadne pred tyzdnom som prezul po 2 rokoch na skorpiony, tak som zvedavy.
samozřejmě že jezdit s endurem 200 je docela zbytečný, z ohledem na výšku stroje a bočnímu větru i nebezpeečný a vůbec to není pohodlný. Ale občas to prostě chce zkusit. takže tuto diskuzi uzavírám, A ZÁVĚREM tvrdím, že když budu pást šneky žrát olej nebude a bude asi líná. Smířím se s 234 ml na 1000 km jak jsem dneska přesně zjistil a věřím tomu že to klesne až bude dostatečně zaběhlá.
Naposledy editováno 20.06.2010 21:59:43
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
Si dovolim zkopirovat sem cosi co nekde vystrachal Nejt. Me to prijde hodne zajimavy.
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.
Naposledy editováno 20.06.2010 22:28:43
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1shiva>TAK JSEM TO ZAJEL DOBŘE DOCELA DRSNÝ ale věřím tomu
ty si zabiehal prvych 1000km do 6500ot, a oni hovoria o vyuziti 100% otacok pri tretej alebo strtej serii, co dosiahnes asi pri 7km.
Navyse v clanku sa pise ze nepouzit synteticky olej (ten je v LC8 od vyroby) a jeho vymenu aj s filtrom po zabehu (co su cca 4 serie) - do 10km.
netvrdim, ze si to zabehol zle (to neviem posudit) ale podla toho clanku to urcite nebolo
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje nová KTM 990 Adventure
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Rovnání a centrování ráfku KTM 990 Adventure / S | marcin23 | 1 | 15.2.2023 v 17:57 rg250 |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Vysoký přední blatník KTM 990 Adventure / S | Fuckyn | 6 | 28.9.2022 v 15:05 Ariete |
Seřízení ventilovich vůlí KTM 990 Adventure / S | Krkovice | 11 | 11.6.2022 v 20:06 Krkovice |